Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dohoda BMW a Fiatu podepsána: Alfa Romeo a Mini budou příbuzní

Diskuze (69)
Koncerny BMW a Fiat plánují spojit své síly při vývoji příští generace malých modelů. Budoucí vozy Mini a malé Alfy Romeo a Fiaty by měly využívat společnou platformu a další komponenty.

Aliance s dalšími automobilkami není pro obě značky žádnou novinkou. Fiat dlouhodobě spolupracuje se skupinou PSA při vývoji a výrobě užitkových automobilů, v nedávné době spojil své síly s General Motors (Grande Punto/Corsa, naftové motory), Suzuki (Sedici/SX4) a Fordem (500/Ka), brzy by měla tento seznam doplnit indická Tata Motors. BMW zase například vyvinulo společně s PSA novou řadu výkonných čtyřválcových motorů a na aktivitách mnichovské značky v Číně se podílí místní automobilka Brilliance.

Plánovaná spolupráce se týká nových modelů v segmentu B. Výsledkem má být nová platforma společná pro třetí generaci Mini, nástupce Fiatu Grande Punto a model, který v budoucnu nahradí nedávno představenou Alfu Romeo MiTo.

Podle informací serveru Automotive News Europe se také zvažuje možnost společného vývoje nových benzinových a dieselových motorů. Podle prohlášení představitelů obou automobilek si BMW od chystaného projektu slibuje hlavně úsporu nákladů na vývoj, generální ředitel Fiatu Sergio Marchionne také zdůraznil význam projektu pro firemní strategii výrobních aliancí. BMW by se stalo v současné době pátým partnerem Fiatu.

Diskuze (69)
11. 7. 2008 08:35
Re: BAZALKOVÝ GIGOLO
Já myslím, že hadr na čele schází tobě, a hlavně ten článek si pořádně přečti, abys tu nepsal nesmysly, nýbrž se vyjadřoval o daném tématu v automobilové rétorice, totiž takovejch, kteří se tu dalekosáhle vyžívají v psaní referátů, ovšem bez jakékoliv souvislosti s auty je tu dost.
11. 7. 2008 08:15
Re: Realita 2
Lisovací stroje jsou samozřejmě od příslušných firem, ale raznice či přípravky si právě Škoda v Boleslavi vyrábí sami. Byl jsem přímo v hale, ve které výroba probíhá. Nejdříve se zkušebně vyfrézuje tvar do polystyrenu a ve finále do obrovského bloku železa (váží až 60 tun), pak se výsledná forma ručně dočišťuje. Byl jsem tam v době, kdy probíhala příprava výroby nového Superbu.
11. 7. 2008 08:09
Re: Realita 2
Čtení mezi řádky ti teda moc nejde. Copak v mém textu někde padlo srovnání kvality podvozků Corsy a GP? Jen zmínka o odlišném nastavení jejich podvozků.
11. 7. 2008 06:51
Re: Realita 2
Úplný súhlas. S jedným dovetkom. Lisovacie nástroje si automobilka sama nevyrába. Objednáva si ich konštrukciu a výrobu všade na svete, tak ako celáý koncern VW. Na Slovensku, v Španielsku, Kórei, dokonca v Indii. Za všetkým sú peniaze.
11. 7. 2008 06:47
Re: Realita.....
Nejdem sa s Tebou hádať. Len mi príde od veci názor, že "len to čo píšem ja, je správne". Práve takto často vnímam Tvoje príspevky, čo mi je pri Tvojej úrovni trochu ľúto.