Bylo docela dost komické viděť včera na roštu stát vedle sebe, to relativně malé kupé a vedle něj Mastodontní X6. Asi "m" jako Mastodont. 8-s . Bohužel to co je dnes považováno za sportovní auto, už tak moc komické není :-(
Sportovní musí nabízet sportovní požitky, sedět zatáčkách, dobrá kontrolovanost a kontakt s vozovkou - nízký posaz atp. M1 coupé k nim určitě patří, X6 určitě ne. Ale je fakt, že někteří považují za sportovní, když to rychle jede po rovince :-)
To, že někdo považuje auto jako je X6 M za vyloženě sportovní auto, nebo si myslí, že ho za něj považuje samo BMW, je především jeho problém a nepochopení...
Promiň, ale auto které vyrábí sportovní divize automobilky a má přímo ve svém názvu Motorsport, tak asi bude automobilkou považováno za sportovní. Ikdyž ve svém zvráceném slova smyslu...
Automobilkou ani ne, je to spíše póza pro zákazníky. "Mám sporťák" a je mu přitom jedno že sedí metr a půl nad vozovkou. Promě tím označení "M" trochu ztrácí na vzácnosti...
Myslím, že nad tím zbytečně špekuluješ, zákazníci to chtějí, zákaznici to dostanou (přemotorovanou mastodontní bestii) protože kdyby to bmw neudělalo tak si konkurence zamne ruce a okamžitě zákazníky nabere k sobě. MB, VW, Lexus, Audi by si určitě podíl BMW rádi rozdělily mezi sebou. Takhle si o tom automobilka myslí jen jedno, super vydělali jsme jak vyděláme ještě víc takže v další generaci tam klidně bude 500kW a sedět se bude ještě o deset čísel výš a na vzduchovém pérování jehož absence je jedinou menší slabinou bmw protože jinak vykrývá trh SUV do poslední skulinky.
Že sedí metr a půl nad vozovkou mu asi úplně jedno není, když si auto s takovým posazem dobrovolně vybral a zaplatil za něj nemalou částku. Zřejmě pro něj převažujou výhody takové řešení, nad nevýhodami, a že chce k němu i ohromující výkony v přímce a relativně sportovnější vlastnosti (na danou kategorii!) je jeho věc, za kterou musí patřičně zaplatit.
Pro koho je primární póza: "mám sporťák", bud se logicky ohlížet směrem k Ferrari, Lambu apod.
Až tak vysoko nemusí, jsou i levnější sportovní auta. Ale jinak s tebou souhlasím, ale je třeba nazývat věco co je sportovní a co není, o tom tady bla řeč.
Tak vysoko nemusí, ale pokud mu jde především o tu pózu, jsou tohle ty nejsilnější/nejnápadnější kalibry...
X6/5 M mají na svoji třídu hodně "sportovní" charakter (možná až moc), ale pořád jsou logicky řazena mezi SUV/SAV. Jako ryze sportovní auto ji BMW neprezentuje a nikdo rozumný ji ani takto nebere...
S tím se nedá než souhlasit. ALe jak říkám sporťáky na trhu jsou a zajímavé a za každý nový jsem rád...aspoň je na co koukat a třeba i z čeho vybírat. :-). Je třeba rozlišit sport (Evo, Z4, SLK, M3) a supersport (lambo, ferrari)
A kdyby BMW vyrobilo konkurenta Zondě, ale ne pod označením M, ale jako běžný model, tak ho automobilka nebude považovat za sportovní ?
Pořád jsem nikde nenašel, že by BMW prezentovalo X6M jako konkurenci "klasickým" sportovním autům.
Sportovní divize automobilek s logy jako M, AMG, S/RS, R... dávájí běžným verzím vozu zřetelně více sportovního charakteru. Je ovšem naprosto logické, že vyloženě sportovnímu vozu se bude podstatně více blížit upravené menší/lehčí kupé (M3, 1M), než vůz vyšíí střední třídy (M5), nemluvě o SUV/SAV (X6 M, X5 M). BMW nikde X6/5 M neprezentuje, jako vyloženě sportovní vůz. Podívej se jaká auta nabízí třeba MB s logem AMG. Tam taky hned vidíš podobnou zvrácenost?
P.S Všechny variace na slovo "sport" dlouhodobě a úspěšně používají marketingy všech možných značek, nejen automobilů (viz např. zmíněné S/RS)...
Ty "bojové" barvy mu fakt sluší, jen to "křidýlko" bych osobně (pro běžný provoz) oželel.
Ale stačí vybrat bílou barvu a pár folií navíc už to spraví... ;-)
Kdyby ty fólie byli přímo od BMW a dali se k autu rovnou objednat a naplikovali by ti je, pak by se pár kousků, a o něco víc kousků v Německu, určitě prodalo. I tak, bílá se jeví jako dobrá volba pro imo jinak ne příliš pohlednou 1er.