Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW naváže užší spolupráci s automobilkou Mercedes-Benz

Dan Vořechovský
Diskuze (11)
Přímí konkurenti na trhu luxusních vozů, německé automobilky BMW a Mercedes-Benz, budou spolupracovat na užší bázi než dosud. Nebylo však prozrazeno, jakých oblastí se bude spolupráce týkat.

Mnichovská automobilka BMW naváže užší spolupráci s konkurenční stuttgartskou automobilkou Mercedes-Benz. Spolupráci obou automobilek potvrdil německému ekonomickému magazínu WirtschaftsWoche marketingový ředitel bavorské automobilky Michael Ganal. Podle Ganala je spolupráce logická, protože se obě automobilky pohybují v segmentu prémiových vozů, obě disponují vyspělými technologiemi a obě jsou nezávislé, avšak zároveň nepatří mezi největší výrobce.

V jakých oblastech budou obě automobilky spolupracovat, však Ganal neprozradil. Aktuální spolupráce koncernů DaimlerChrysler (kam Mercedes-Benz patří), BMW a General Motors se týká vývoje komponent pro budoucí hybridní pohon kombinující elektromotor a spalovací motor.

Ganal se krátce vyjádřil také k nedávným spekulacím o zájmu BMW o švédské Volvo Cars, které patří do skupiny americké automobilky Ford Motor. Podle Ganala BMW s Volvem v současné chvíli žádné rozhovory nevede. BMW navíc podle Ganala ani nedisponuje plánem na nákup nějaké další značky.

Dan Vořechovský
Diskuze (11)
Avatar - masO
12. 6. 2007 20:06
Re: A hlavne, že sa neznášajú!
No ono to ani moc dobre nejde aby se nesnasely dve automobilky :-) Jako ze by na sebe hazely spinu pres bulvar ? ;-)
12. 6. 2007 17:25
Re: OT: TEST - BMW 325i Cabrio
Tomu nevěř...
12. 6. 2007 11:03
Re: OT: TEST - BMW 325i Cabrio
Málo to tu čteš, tak pro tebe - PRÉMIVKOU S RÁDIOVKOU
Tak se zase po čase vracím k tomu z nejdůležitějších autotémat, totiž k třídění aut do skupin a tříd. Marko zde dokonale definoval premiový segment. Zrekapituluji tedy atributy premiové třídy -
vyrobce musi nabídnout 5m luxusní sedan, musi byt technickým, technologickým, a designovým leadrem, a znacka musi mít kvalitny image. V Evropě, a o to nám jde především, vnímáme všichni premiový segment… jaksi nekonfliktně. Mimo závistivých trapáků je každému jasné, že německá premiová trojka udává tón. Ano… BMW, Mercedes-Benz a AUDI. Tyto tři značky bezpečně patří do premiového segmentu. Marko též akcentuje tezi, že totiž „premiovost je obtížně přenositelná na jiné kontinenty. Jistě, víme proč. Premiovost není jen statistická kolonka. Premiovost je vzájemná provázanost objektivních kvalit s vědomím a zejména hodnotovým žebříčkem konkrétní společnosti lidí. Ovšem pozor, obráceně to samozřejmě funguje. To je také logické… tedy uvedení modelové palety na trhy Evropy, například z Japonska či Korei nelze učinit bez toho, aby ta auta byla současně zatříděna do správné skupiny i třídy. Neděje se to samozřejmě tak, že si ráno v Rudém právu přečteš, kam máš zapasovat Kio Ria, ale společnost… její vědomí a postoje, zřetelně vymezí každé nové značce její místo. Takže dnes jen na úvod – zásadní problém – dovozy z východu (byť by se ta auta i zde vyráběla), to jsou Low-endové či klasické mainstreamové značky. Tedy chybí celkové spektrum, od Low-endu až po exkluzivní segment. P.S. jako jedno z doprovodných témat bych si dovolil ještě nadhodit téma – co jsi? Jo… velmi důležité… v kontextu s premiovkou. Ideální varianta je mít prémiovou třídu a sám být premiovým člověkem. Dokonalá varianta je též – premiový člověk, mainstreamové auto. O poznání trapnější je mainstreamový člověk a premiové auto… Tak zkoukni večer svojí rádiovku… jestli dokonale ladí s tvým sedmičkovým bavorem… Protože nezapomeň… jsou pitbullové i voříšci… tak si to ohlídej… Jo, abych nezapomněl… u člověka musí být také naplněné tři atributy premiovosti… tak především – vzdělání, intelekt a rozhled (VIR). Co se týče velikosti… no, tam bych byl zdrženlivý u pánů… (hranici bych viděl tak u 200… tedy nemyslím milimetry, ale centimetry – nad 200 už jde o segment exkluzivní) ovšem jaksi velmi náročný u dam… ale přiznám se, je to proto, že jsem chlap. No a třetím atributem je samozřejmě image… kapišto, brácho? Musíš prostě mit image… jinak jsi ve společnosti vodkecanej. Někdy to proberem.
12. 6. 2007 10:38
LOGO LOG
Sakra... to logo na titulní... mám velmi smíšený pocit... :-)
12. 6. 2007 10:37
OT: TEST - BMW 325i Cabrio
Tak to si přečti. Je to dokonale zamířenej bavorskej testík. Ostatně po včerejší diskuzi pod modrým Apoštolem, kdy se to tam silně hemžilo potenciálními kupci (to "potenciální" velmi akcentuji) vozů z produkce BMW (ausgerechnet tam), budeš nadšen. Jo, BMW, ten mistr na mistry, ten umí zatnout dráp. Jen bys měl vědět, že prémiové auto vyžaduje také prémiového člověka. Co? Mimochodem, kam řadíš sám sebe? kovboj-lux, či snad solidní mainstream, nebo Lowendovej trapáček? P.S. BRAVO TEST :yes: