Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW navyšuje výrobu elektrického i3 o 43 %

Michal Fokt
Diskuze (26)
O malý mnichovský elektromobil je takový zájem, že BMW výrazně zvyšuje jeho produkci v továrně v Lipsku.

BMW dosud ve své továrně v Lipsku vyrábělo 70 elektromobilů i3 denně, zájem zákazníků je ale tak velký, že v současnosti dochází k navýšení produkce na 100 vozů denně, oznámil šéf mnichovské značky pro výrobu Harald Krüger. Prozradil, že dosud BMW letos vyrobilo už více než pět tisíc "i-trojek".

Kdyby BMW zachovalo stávající tempo, činila by roční produkce více než 20 tisíc vozů, což je dvojnásobek původního plánu. Dosud se i3 nabízelo pouze v Evropě, ale nyní startuje prodej také v USA, což má být pro i3 nejdůležitější světový trh. BMW se vyrábí od listopadu a už v říjnu jsme měli možnost absolvovat za jeho volantem první kilometry.

U nás lze koupit BMW i3 od 936.000 korun v případě elektrické verze a od 1.058.200 Kč s benzinovým range extenderem a na rozdíl od řady jiných trhů u nás neexistuje žádná státní podpora.

Michal Fokt
Diskuze (26)
24. 4. 2014 23:03
Re: Nabíječká
A bydlet v domku za 7 mega a před domem 4 auta, hádam min. za 8 mega, je známka jakého ducha???
24. 4. 2014 15:26
Re: i3-ka je auto, ktoré to konečne rozbehne
Áno. Tie ceny sú také, že je logické, že plebs to kupovať nebude, a preto to majú prémiové značky ľahšie. Pointa je v tom, že boli k výrobe donútené pokutami a celý vývoj je tlačený úradníkmi, preto sa tu prejavujú anomálie, kiksy, dotácie, proste znásilnený trh. Aj tá i3 je zatiaľ o smiešnych číslach, takže revolúcia sa nekoná. Nie je reálny dôvod, prečo by sa mala konať. Všetko je to zatiaľ v rovine vlhkých snov.
24. 4. 2014 14:03
Re: Nabíječká
Přesně, podobně to má myslím i BMW, stejně tak u některých nabíječek jsem viděl, že vložíte konektor a po přiložení chipové karty se konektor blokuje. V podstatě je v systému dohladelné, kdo konektor odpojil, jelikož při odpokení musel o5 přiložit chipovku a identifikovat se.
Avatar - jozephko
24. 4. 2014 12:41
i3-ka je auto, ktoré to konečne rozbehne
Nové technológie nemôžu začínať u plebsu, ale naopak u boháčov. Pokiaľ nejakú technológiu nezačne vyrábať luxusná značka, tak je to väčšinou odsúdené na neúspech. Viď iPhone či iPad - neboli prvé svojho druhu, ale až luxusná značka Apple pomohla biznis naštartovať a rozbehnúť vo veľkom. DVD prehrávače tiež nezačali ako prví vyrábať a propagovať Číňania, ale Japonci.
Pri luxusných autách je rozdiel klasického motora oproti elektromotoru podstatne menší než u "ľudového" Golfa. Tam stojí elektro Golf takmer trojnásobok. U i3-ky bude rozdiel pár desiatok percent.
To isté možno vidieť za veľkou mlákou - u Tesly. Tá vyrába síce drahý elektromobil, ale bez veľkých kompromisov - typických pre lacné elektromobily.
To je klasická marketingová poučka: KAŽDÁ nová technológia je najskôr drahá a dovoliť si ju môžu iba bohatí, ktorí zaplatia podstatnú časť nákladov na jej vývoj. Spolu s rastúcimi číslami predaja môže postupne klesať cena. Iná cesta (zatiaľ) neexistuje...
24. 4. 2014 12:08
rozumne naplanovanie vyroby
Vzdy je lepsie spravit realny resp. pesimisticky odhad predaja a potom navysit vyrobu, ako ocakavat predajny megazazrak a potom haly zivaju prazdnotou.

Viem si predstavit, ze sa najde dost majetnych klientov, co maju barák s bazénom, bmw 5 trojliter diesel v garazi a toto ako druhe auto do mesta/pre manzelku...

Odlisovacich znakov to ma dost - je to premia, je to elektromobil, ma to futuristicky dizajn a kazdemu dava majitel najavo, ze je ekolog:D

Navyse alternativne technologie su u aut buducnostou a neda sa zaspat na vavrinoch s dieslami - vlastne diesle, hybridy od toyoty, vlastne elektromobily, odlahcene konstrukcie v spolupraci s toyotou, bmw sa snazi byt pripravene na akykolvek scenar vyvoja v buducnosti, co je len dobre. A ak sa Merkelova rozhodne, ze ten ciel milion elektromobilov do 2020 presadi nasilu dotaciami a pod., tak BMW bude v stave sa na tom pekne nabalit...