Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW nemá v plánu supersport ve stylu slavného M1

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Divize BMW M se chce i nadále věnovat především sportovním verzím standardních modelů značky BMW a nehodlá oživovat myšlenku supersportovního modelu M1.

BMW M1 má v historii své značky výsadní postavení jako první automobil vyrobený sportovním oddělením BMW Motorsport a také jako první sériový model s motorem umístěným před zadní nápravou. Dnes tento model představuje jeden z nejobdivovanějších modelů a samotná automobilka jej připomněla v roce 2008 konceptem BMW M1 Hommage.

Na druhou stranu nebyl tento model příliš výdělečný a na komplikace související s jeho vznikem i výrobou se v Mnichově stále snaží zapomenout. To ovšem nijak nebrání fanouškům modelu M1 ve spekulacích o jeho moderním nástupci. Právě tyto spekulace se rozhodl ukončit Frank Van Meel, šéf divize BMW M, prostřednictvím prohlášení v rozhovoru pro australský CarAdvice.

Podle jeho slov má sice divize BMW M v současnosti dostatečný potenciál a kapacitu pro vývoj a výrobu svébytného supersportovního modelu, jako je například Audi R8 nebo Mercedes-AMG GT, ale raději se bude i nadále věnovat sportovním modelům na základech sériových vozů značky, jejichž prostřednictvím může oslovit mnohem širší skupinu zákazníků a docílit mnohem vyšších prodejních čísel i zisku.

Divize BMW M navíc právě díky svým tradičním modelům v podobě sedanu M3, kupé i kabrioletu M4 či sedanu M5, jehož nejnovější generace byla právě představena, nepotřebuje tzv. halo model v podobě supersportu, který k ní bude přitahovat pozornost.

Navíc právě tuto roli do jisté míry zastane připravované BMW M8, které má být podle slov šéfa divize BMW M velmi zajímavým a velmi rychlým vozem, který navíc podobně jako původní model M1 vyrazí i na závodní okruhy a to ve verzi M8 GTE. I díky tomu tak máme na supersport s motorem před zadní nápravou, znakem automobilky BMW na přídi a logem divize BMW M na zádi zapomenout.

Vývoj BMW M1 začal v roce 1975 a inženýři vycházeli z koncepce prototypu BMW Turbo z roku 1972. Veřejnosti se model M1 oficiálně představil na autosalonu v Paříži v roce 1978. Pod designem dvoumístné skořepinové karoserie z plastických hmot se podepsal Giorgetto Giugiaro.

Sériové BMW M1 má před svou zadní nápravou uložen zážehový řadový šestiválec o objemu 3,5 litru. Tato pohonná jednotka s atmosférickým plněním dosahuje výkonu 204 kW (277 k). Dvoumístný supersport je schopen dosáhnout maximální rychlosti 262 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 5,6 s.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Avatar - iudex
20. 9. 2017 11:25
Dopyt po M1
Tomuto skutočne nerozumiem. BMW vytrvalo vymýšľa modely, ktoré nikto nežiada, resp. nemajú predchodcu, minulosť a image a následne musí tú potrebu vytvoriť a presvedčiť zákazníkov, aby si kúpili ďalší nový crossover/SUV/hbrid.
Pritom tu má jasný, dlhoročný dopyt po jednoznačnom modeli, kde vopred vie, že oňho bude záujem a predá sa, má neskutočný image daný historicky jediným superšportom značky, skrátka to auto všetci žiadajú, predávalo by sa bez ohľadu na cenu ako teplé rožky, výrazne by posilnilo image BMW... a oni ho napriek tomu nevyrobia. Nerozumiem.
A ak už nie zbrusu novú M1, tak aspoň takú odvodenú verziu, i8 bez bateriek a s klasickým motorom, napr. z M5 alebo aspoň z M3 CS.
Avatar - Zappa
20. 9. 2017 09:18
Re: BMW M1 Hommage
i8 ako supersport podla tvojho snu by bola krasna splnená predstava.
:yes:
Avatar - maxi!
20. 9. 2017 09:15
Re: to je skoda...
Hamilton si uz objednal dva kusky - sebe a aj pre otca.
ja este neviem, cakam, ci aj moja dcera ma neprekvapi :-!
Avatar - Hammunasakra
19. 9. 2017 23:53
Re: to je skoda...
Jo víc [odkaz]
Avatar - maxi!
19. 9. 2017 22:27
Re: to je skoda...
myslel som to ako historicky - ze sa mercedes tomu viac venuje, v minulosti, koncom 60 rokov mali neuveritelnu radu supersportov C111 a C 111 - II , ktore boli skutocne jazdiace kusy ( ako aj bavorak mal M1) a bolo by to pestrejsie, kebyze aj bavorak sa prida a hodi na trh zopar super aut. Napriklad:
Pripomenme si SLR a niektore sialene BLACK series...
Ten novy planovany Project ONE je super napad, ale aj verzie SLS boli riadne stroje a tebou spominane GT a jeho verzie GT - R, aj niektore sportovejsie verzie SL, alebo aj male SLC je v ponuke aj v sport verzii, k tomu tiez nema bavorak odpoved a kedysi boli aj Z modeli v M uprave....
napriklad k S Coupe alebo Cabrio AMG nemas porovnatelne BMW :-!