BMW nemá v plánu supersport ve stylu slavného M1

 

Divize BMW M se chce i nadále věnovat především sportovním verzím standardních modelů značky BMW a nehodlá oživovat myšlenku supersportovního modelu M1.

BMW M1 má v historii své značky výsadní postavení jako první automobil vyrobený sportovním oddělením BMW Motorsport a také jako první sériový model s motorem umístěným před zadní nápravou. Dnes tento model představuje jeden z nejobdivovanějších modelů a samotná automobilka jej připomněla v roce 2008 konceptem BMW M1 Hommage.

Na druhou stranu nebyl tento model příliš výdělečný a na komplikace související s jeho vznikem i výrobou se v Mnichově stále snaží zapomenout. To ovšem nijak nebrání fanouškům modelu M1 ve spekulacích o jeho moderním nástupci. Právě tyto spekulace se rozhodl ukončit Frank Van Meel, šéf divize BMW M, prostřednictvím prohlášení v rozhovoru pro australský CarAdvice.

Podle jeho slov má sice divize BMW M v současnosti dostatečný potenciál a kapacitu pro vývoj a výrobu svébytného supersportovního modelu, jako je například Audi R8 nebo Mercedes-AMG GT, ale raději se bude i nadále věnovat sportovním modelům na základech sériových vozů značky, jejichž prostřednictvím může oslovit mnohem širší skupinu zákazníků a docílit mnohem vyšších prodejních čísel i zisku.

Divize BMW M navíc právě díky svým tradičním modelům v podobě sedanu M3, kupé i kabrioletu M4 či sedanu M5, jehož nejnovější generace byla právě představena, nepotřebuje tzv. halo model v podobě supersportu, který k ní bude přitahovat pozornost.

Navíc právě tuto roli do jisté míry zastane připravované BMW M8, které má být podle slov šéfa divize BMW M velmi zajímavým a velmi rychlým vozem, který navíc podobně jako původní model M1 vyrazí i na závodní okruhy a to ve verzi M8 GTE. I díky tomu tak máme na supersport s motorem před zadní nápravou, znakem automobilky BMW na přídi a logem divize BMW M na zádi zapomenout.

BMW M1 - supercar z Motorsportu

Vývoj BMW M1 začal v roce 1975 a inženýři vycházeli z koncepce prototypu BMW Turbo z roku 1972. Veřejnosti se model M1 oficiálně představil na autosalonu v Paříži v roce 1978. Pod designem dvoumístné skořepinové karoserie z plastických hmot se podepsal Giorgetto Giugiaro.

Sériové BMW M1 má před svou zadní nápravou uložen zážehový řadový šestiválec o objemu 3,5 litru. Tato pohonná jednotka s atmosférickým plněním dosahuje výkonu 204 kW (277 k). Dvoumístný supersport je schopen dosáhnout maximální rychlosti 262 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 5,6 s.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Zdroj: CarAdvice

Štítky BMW Nové modely Supersport

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



BMW M1 se skrývalo v prachu 34 let! Najeto nemá skoro nic... BMW M1 se skrývalo v prachu 34 let! Najeto nemá skoro nic...

Máme tu zase jeden exkluzivní nález ze zapomenuté garáže…

BMW M1 Procar číslo 094: Silniční verze je jediná na světě BMW M1 Procar číslo 094: Silniční verze je jediná na světě

Procar byla známá série, kde se utkávaly hvězdy…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…