BMW nemá v plánu supersport ve stylu slavného M1
BMW M1 má v historii své značky výsadní postavení jako první automobil vyrobený sportovním oddělením BMW Motorsport a také jako první sériový model s motorem umístěným před zadní nápravou. Dnes tento model představuje jeden z nejobdivovanějších modelů a samotná automobilka jej připomněla v roce 2008 konceptem BMW M1 Hommage.
Na druhou stranu nebyl tento model příliš výdělečný a na komplikace související s jeho vznikem i výrobou se v Mnichově stále snaží zapomenout. To ovšem nijak nebrání fanouškům modelu M1 ve spekulacích o jeho moderním nástupci. Právě tyto spekulace se rozhodl ukončit Frank Van Meel, šéf divize BMW M, prostřednictvím prohlášení v rozhovoru pro australský CarAdvice.
Podle jeho slov má sice divize BMW M v současnosti dostatečný potenciál a kapacitu pro vývoj a výrobu svébytného supersportovního modelu, jako je například Audi R8 nebo Mercedes-AMG GT, ale raději se bude i nadále věnovat sportovním modelům na základech sériových vozů značky, jejichž prostřednictvím může oslovit mnohem širší skupinu zákazníků a docílit mnohem vyšších prodejních čísel i zisku.
Divize BMW M navíc právě díky svým tradičním modelům v podobě sedanu M3, kupé i kabrioletu M4 či sedanu M5, jehož nejnovější generace byla právě představena, nepotřebuje tzv. halo model v podobě supersportu, který k ní bude přitahovat pozornost.
Navíc právě tuto roli do jisté míry zastane připravované BMW M8, které má být podle slov šéfa divize BMW M velmi zajímavým a velmi rychlým vozem, který navíc podobně jako původní model M1 vyrazí i na závodní okruhy a to ve verzi M8 GTE. I díky tomu tak máme na supersport s motorem před zadní nápravou, znakem automobilky BMW na přídi a logem divize BMW M na zádi zapomenout.
Vývoj BMW M1 začal v roce 1975 a inženýři vycházeli z koncepce prototypu BMW Turbo z roku 1972. Veřejnosti se model M1 oficiálně představil na autosalonu v Paříži v roce 1978. Pod designem dvoumístné skořepinové karoserie z plastických hmot se podepsal Giorgetto Giugiaro.
Sériové BMW M1 má před svou zadní nápravou uložen zážehový řadový šestiválec o objemu 3,5 litru. Tato pohonná jednotka s atmosférickým plněním dosahuje výkonu 204 kW (277 k). Dvoumístný supersport je schopen dosáhnout maximální rychlosti 262 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 5,6 s.