Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf BMW: Nové malé modely dostanou pohon předních kol

Ondřej Láník
Diskuze (129)
Na dnešní výroční tiskové konferenci BMW AG potvrdil šéf firmy Norbert Reithofer záměr vyrábět od roku 2014 nové menší modely BMW s pohonem předních nebo všech kol.

BMW připravuje novou modulární podvozkovou architekturu, která bude určena pro třetí generaci novodobých Mini a nové modely se značkou BMW. Nový technický základ je vyvíjen tak, aby na něm mohly být vystavěny vzhledové velmi odlišné modely s motorem uloženým vpředu a pohonem předních nebo všech kol. Nové Mini s novou platformou by se mělo objevit v roce 2014.

Značka BMW zůstane u klasického uspořádání (motor vpředu, pohon zadních kol) v případě nástupce řady 1, který by měl přijít na trh v roce 2011.

Nová rodina modelů s pohonem předních nebo všech kol bude pokrývat širokou škálu karoserií s délkou od 3,8 do 4,3 m. Rozměrově i hierarchicky tedy půjde o modely menší o jednu až dvě třídy pod řadou 1. Vzniknout by tak mohlo až 20 různých modelů a jejich karosářských variant.

BMW tímto krokem reaguje na rostoucí tlak na produkci emisí CO2, ale i na zvyšující se poptávku po malých prémiových modelech. Podle šéfa BMW bude trh malých luxusních vozů růst ročně o 4-6 % až do roku 2020.

Mezi prvními vstoupí do této kategorie značka Audi s novým modelem A1, který nebude na rozdíl od ostatních modelových řad této automobilky nabízen i s pohonem všech kol, ale pouze s pohonem předních kol.

Ondřej Láník
Diskuze (129)
Avatar - hattori_hanzo
21. 3. 2010 23:30
Re: Foto
Už to mám - elektromobil BMW Z11. :-)
Avatar - hattori_hanzo
21. 3. 2010 23:27
Foto
Co to je za koncept na fotce v perexu?
Avatar - Nadzvukovy
20. 3. 2010 21:16
INZERAT
Predam MHD rezimku na cely rok 2010! Je na prve pasmo v peknom puzdre s BMW znakom. Bonus: odpudzuje ku8vy.
Avatar - Vampix(Diesel Power)
20. 3. 2010 14:22
Re: K čemu?
ty tvrdíš že méně a kvalitněji je více, V BMW je ale horda manažerů, kteří vědí jak zvětšit svůj zisk a mají nejaktuálnější průzkumy trhu. K čemu? Asi k větším ziskům, takhle to funguje přece v každé obchodní společnosti... Jedna věc je myslet si co by bylo nejlepší druhá věc je vědět to. Firma která není dynamická tak může být úspěšná a kvalitní, případ jako bys to tvořil ty, ale nebude aktuální. BMW se nechce uzavřít, chce nabídnout radost z řízení většině řidičů ale samozřejmě jde hlavně o zisk a držet krok... Nemůže si nechat utéct nějak rapidněji konkurenci...
Avatar - gld
18. 3. 2010 21:57
Re: Hmm
a vieš či z lenivosti? ;-)