Nové motorizace BMW řady 7 příjdou v roce 2009: 730i, 735d, 750Xi a 760i
BMW řady 7 páté generace oproti svému předchůdci mírně narostlo do délky, zvětšen byl také rozvor. Ten má nyní hodnotu 3070 mm u klasické verze, prodloužená varianta stojí na podvozku s rozvorem prodlouženým o 140 mm. Vnější rozměry klasické verze jsou 5072 x 1902 x 1479 milimetrů, varianta s prodlouženým rozvorem má rozměry 5212 x 1902 x 1478 mm.
Nová řada 7 nastoupila na trh pouze s přeplňovanými motory, nabídku pohonných jednotek prozatím opustily atmosférické agregáty. Konkrétně se jedná o vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly, umístěnými v prostoru mezi válci o objemu 4395 cm3 a výkonem 300 kW – vozy vybavené tímto motorem nesou označení 750i (resp. 750Li). Zajímavá je skutečnost, že pod kapotou verzí 740i a 740Li již není vidlicový osmiválec jako dosud, ale na jeho místo nastoupil řadový šestiválec Twin Turbo s přímým vstřikováním do válců a s maximálním výkonem 240 kW (326 k).
V nabídce motorizací pro prodlouženou verzi nenalezneme třílitrový dieselový agregát o výkonu 180 kW, ten je k dispozici pouze pro krátkou verzi označenou jako 730d. Pro všechny verze je k dispozici pouze automatická šestistupňová převodovka z dílny ZF.
BMW řady 7 - ceny na českém trhu | |||
Motor | 750i | 740i | 730d |
Zdvihový objem [cm3] | 4395 | 2979 | 2993 |
Válce/ventily | 8/4 | 6/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 300/5500-6400 | 240/5800 | 180/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 600/1750-4500 | 450/1500-4500 | 540/1750-3000 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 245 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,2 | 5,9 | 7,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 11,4 | 9,9 | 7,2 |
Emise CO2 [g/km] | 266 | 232 | 192 |
Cena [Kč] | 2.265.000,- | 1.995.000,- | 1.841.000,- |
Očekávané rozšíření motorické nabídky se chystá na rok 2009. Začněme tím nejvíce očekávaným. Prodlouženou verzi karoserie bude od příštího roku možné objednávat také jako model 730Ld, tzn. s nejslabším vznětovým šestiválcem. Potvrzen mámo příchod motorizace 735d, která dostane dvojitě přeplňovaný třílitr známý z menších modelů. Ve verzi pro sedmičku se výkon vyšplhá až k 220 kW.
Zatím jediným modelem, který dostane pohon všech kol, bude osmiválcová motorizace 750xi/750Lxi. Velmi očekávaná kombinace turbodieselu a pohonu všech kol se chystá až na rok 2010, v rámci dalšího rozšíření nabídky.
Třešničkou na dortu a útěchou pro vyznavače velkoobjemových motorů a velmi silných strojů, bude příchod nové vlajkové lodi BMW 760i/760Li. Zatím nemáme definitivně potvrzeno, že půjde o atmosférický dvanáctiválec, ale minimálně počet válců je vzhledem ke zvyklostem náročných zákazníků velmi pravděpodobný.
Na začátku modelové palety by se měl usadit během roku 2009 základní šestiválcový model 730i, který bude také dodáván v prodloužené verzi 730Li.
Doporučujeme |
PŘEDSTAVUJEME BMW řady 7 - Opět na špičce technického pokroku |
BMW 750iL a BMW 730d: První jízdní dojmy |