Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové motorizace BMW řady 7 příjdou v roce 2009: 730i, 735d, 750Xi a 760i

Ondřej Láník
Diskuze (12)
Současná trojice motorů nové sedmičkové řady asi úspěšně uspokojí první nedočkavé zákazníky, ale už v příštím roce se na trh dostanou také další motorizace. A nepůjde jen o úsporné šestiválce!

BMW řady 7 páté generace oproti svému předchůdci mírně narostlo do délky, zvětšen byl také rozvor. Ten má nyní hodnotu 3070 mm u klasické verze, prodloužená varianta stojí na podvozku s rozvorem prodlouženým o 140 mm. Vnější rozměry klasické verze jsou 5072 x 1902 x 1479 milimetrů, varianta s prodlouženým rozvorem má rozměry 5212 x 1902 x 1478 mm.

Nová řada 7 nastoupila na trh pouze s přeplňovanými motory, nabídku pohonných jednotek prozatím opustily atmosférické agregáty. Konkrétně se jedná o vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly, umístěnými v prostoru mezi válci o objemu 4395 cm3 a výkonem 300 kW – vozy vybavené tímto motorem nesou označení 750i (resp. 750Li). Zajímavá je skutečnost, že pod kapotou verzí 740i a 740Li již není vidlicový osmiválec jako dosud, ale na jeho místo nastoupil řadový šestiválec Twin Turbo s přímým vstřikováním do válců a s maximálním výkonem 240 kW (326 k).

V nabídce motorizací pro prodlouženou verzi nenalezneme třílitrový dieselový agregát o výkonu 180 kW, ten je k dispozici pouze pro krátkou verzi označenou jako 730d. Pro všechny verze je k dispozici pouze automatická šestistupňová převodovka z dílny ZF.

BMW řady 7 - ceny na českém trhu
Motor750i740i730d
Zdvihový objem [cm3]439529792993
Válce/ventily8/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]300/5500-6400240/5800180/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]600/1750-4500450/1500-4500540/1750-3000
Max. rychlost [km/h]250250245
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,25,97,2
Komb. spotřeba [l/100 km]11,49,97,2
Emise CO2 [g/km]266232192
Cena [Kč]2.265.000,-1.995.000,-1.841.000,-

Očekávané rozšíření motorické nabídky se chystá na rok 2009. Začněme tím nejvíce očekávaným. Prodlouženou verzi karoserie bude od příštího roku možné objednávat také jako model 730Ld, tzn. s nejslabším vznětovým šestiválcem. Potvrzen mámo příchod motorizace 735d, která dostane dvojitě přeplňovaný třílitr známý z menších modelů. Ve verzi pro sedmičku se výkon vyšplhá až k 220 kW.

Zatím jediným modelem, který dostane pohon všech kol, bude osmiválcová motorizace 750xi/750Lxi. Velmi očekávaná kombinace turbodieselu a pohonu všech kol se chystá až na rok 2010, v rámci dalšího rozšíření nabídky.

Třešničkou na dortu a útěchou pro vyznavače velkoobjemových motorů a velmi silných strojů, bude příchod nové vlajkové lodi BMW 760i/760Li. Zatím nemáme definitivně potvrzeno, že půjde o atmosférický dvanáctiválec, ale minimálně počet válců je vzhledem ke zvyklostem náročných zákazníků velmi pravděpodobný.

Na začátku modelové palety by se měl usadit během roku 2009 základní šestiválcový model 730i, který bude také dodáván v prodloužené verzi 730Li.

Doporučujeme
PŘEDSTAVUJEME BMW řady 7 - Opět na špičce technického pokroku
BMW 750iL a BMW 730d: První jízdní dojmy

Ondřej Láník
Diskuze (12)
Avatar - Vampix(Diesel Power)
1. 12. 2008 23:58
Prostě BMW
Ikdyž nejsem zastánce takových limuzín, tak musím říct že tahle sedma se mi opravdu líbí. Minulá série na mně nezápusobila (myslim designově, ještě jsem toto neřídil). Jak se mi ze předu nelíbila tak je to ted správně. K motorizaci. Když už tohle tak určitě ne diesel a určitě ne méně než 8 válců ;-)
Avatar - Pierro
26. 11. 2008 15:01
Re: dimantovej drzek
GLS už bola riadne nadupaná verzia pre skutočných fajnšmekrov... ;-) také československé BéeMWéčko... :-)
Avatar - Pierro
26. 11. 2008 13:35
Re: dimantovej drzek
to si ešte nevidel škodylak. Poctivý stodvaciášok. Toho keď raz uvidíš, bude z toho láska na celý život. ;-)
Avatar - T613
26. 11. 2008 13:30
Re: dimantovej drzek
já ji viděl, a je to láska :-!
Avatar - T613
26. 11. 2008 11:12
Re: dimantovej drzek
tohle auto beru i jako flintstone verzi! :-!