BMW - nové motory, nové řady, nová filozofie

BMW - nové motory, nové řady, nová filozofie

 

Pro blízkou budoucnost se v automobilce BMW chystá zásadní obrat. Počínaje uvedením nové trojkové řady (2005) se totiž počítá s masivním užitím přeplňování v zážehových motorech...

Pro blízkou budoucnost se v automobilce BMW chystá zásadní obrat. Počínaje uvedením nové trojkové řady (2005) se totiž počítá s masivním užitím přeplňování v zážehových motorech, zpočátku jen ve čtyř- a šestiválcích, později pravděpodobně i výše. Vzhledem k charakteru vozu půjde pochopitelně primárně o kroutící moment - malá agilní turbodmychadla ještě daleko více zploští křivky jejich průběhů, už nyní prakticky lineární. Přímo se vnucuje okřídlené přirovnání k elektromotoru.

Zde několik konkrétních informací z dobře informovaného zdroje, zatím neoficiálních: Současná trojka se příští rok dočká dalšího výrazného posílení dvoulitrového turbodieselu na impozantních 180 koní (132 kW), což jí zajístí prvenství ve své objemové kategorii. Současná verze (110 kW) zůstane jako alternativa pro skromnější řidiče.

Přibližně v době uvedení faceliftované nové sedmičky (jaro 2004), mj. s posíleným V12 šestilitrem (367 kW), nastoupí svůj nelehký job dva zásadně inovované šestiválce. Dvouapůl- a třílitr, již v současné podobě patřící mezi nejlepší motory na světě, povznese na absolutní technologickou špičku přímé vstříkování paliva a variabilní zdvih ventilů Valvetronic, známý již ze čtyř- a osmiválců. Po současném převrtání na 2,7 a 3,2 l (184 kW) zdvihového objemu již bude možno hovořit o důkladné modernizaci. Přímé vstřikování zároveň dostanou i oba zážehové osmiválce, přičemž ten větší pro horní půlku nabízených řad získá navíc i čtyři deci zdvihového objemu.

Právě nyní přicházející nová šestková řada během příštího roku rozšíří motorovou paletu oběma směry, místo současné jediné motorizace jich bude k mání hned 5, přičemž i současný motor bude nahrazen čtyři-osmičkou s přímým vstřikem. Základ budou tvořit šestiválce 3,0d (160 kW) a výše popsaný nový 3,2 l, optimální střed znamená číslo 8, tolik válců budou mít vznětový čtyřlitr (190 kW) a zážehová 4,8 l, (294 kW). A nejlepší navrch pro budoucí M6, v podobě high-tech V10 z připravované M5, která bude podle posledních zpráv mít více, než původně plánovaných 500 koní. S ohledem na rychle sílící konkurenci bude výkon zvýšen o 50-100 k.

Na konec největší a zároveň nejmenší novinka – pravděpodobně konec roku 2004 přinese zcela nové řady 1 a 2, přičemž sudé číslo bude dle nové tradice znamenat sportovní verzi. Vzhledem k ambicím, mířícím do kompaktní třídy, nepřekvapí nabídka nových čtyřválců, startující na jedna šestce, dokonale ověřené v Mini. Další v menu budou 1,8, 2,0 a 2,0 turbo.

V oblasti čirých spekulací se nachází informace o vrcholu všech vrcholů – M7, kterou od superluxusní 760i odlišuje hlavně znak motorizace – V8 biturbo. Dle starších odhadů měl výkon být 600 koní, ve světle nových zkušeností konstruktéři jistě namíří ještě výše.

Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky BMW

 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Včera

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Tajemství Markéty Procházkové z Tváře: Před 13 lety už televizní soutěž vyhrála!

Tajemství Markéty Procházkové z Tváře: Před 13 lety…

Rodiče Markéty Procházkové (30) chtěli mít z dcerky studovanou akademičku. Rozhodně nebyli nadšeni, že se dcerka…

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je mohou vidět návštěvníci

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je…

Ve zlínské zoologické zahradě se narodila dvojčata pandy červené. Mláďata jsou tři měsíce stará a pomalu…

 

iSport.cz

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol? Nastartovat Spartu

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol?…

Ještě včera velel Spartě Zdeněk Ščasný, dnes už se o jeho kompetentce dělí tři asistenti. Zdeněk Svoboda, David…

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale titul unikal

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale…

Do Sparty přišel jen jako záskok do konce sezony, nakonec trenér Zdeněk Ščasný vydržel ve funkci o mnoho déle.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…