Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW oznámilo nárůst prodeje o 9,7 % (prodejní výsledky 2007)

Dan Vořechovský
Diskuze (0)
Automobilce BMW se v loňském roce dařilo vozy prodávat podstatně lépe než hlavnímu konkurentovi Mercedes-Benz Cars. Vozů značky BMW se meziročně prodalo o 7,7 % více.

Po konkurenční stuttgartské automobilce Mercedes-Benz oznámil své výsledky další německé výrobce prémiových vozů, mnichovská automobilka BMW. Automobilka za loňský rok prodala 1,5 milionu vozů, což je o 9,7 % více než v roce 2006. Mnichovská automobilka si tak udržela pozici největšího světového výrobce prémiových vozů.

Vozů značky BMW se v roce 2007 prodalo 1,28 milionu kusů, což je proti předloňskému roku nárůst o 7,7 %. Automobily značky Mini se prodávaly ještě lépe. Za loňský rok se jich prodalo 222 875 kusů, což je meziroční nárůst o 19 procent. Nárůst prodeje o 26 % pak vykázaly luxusní vozy Rolls-Royce, kterých se tak v loňském roce prodalo 1 010 kusů.

Člen představenstva BMW Stefan Krause k výsledkům uvedl, že automobilka dosáhla svého prodejního cíle, kterým byl jednociferný růst nad 5 procent. Největším problémem jsou aktuálně klesající marže, na které měl vliv klesající kurz dolaru k euru. Spojené státy jsou pro BMW největším jednotlivým trhem, avšak většina vozů a komponent BMW se vyrábí v Evropě. BMW se rozhodlo jednat rázně a představit novou korporátní strategii (viz náš článek BMW vytváří dvě nové divize a hodlá ušetřit 6 miliard eur).

Dan Vořechovský
Diskuze (0)