Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW postaví továrnu na výrobu uhlíkových vláken pro „Megacity“

Německá automobilka BMW sází na uhlíková vlákna, a proto v USA za 100 milionů dolarů postaví se svým partnerem SGL Group továrnu na jejich výrobu.
Zpět na článek
7. 4. 2010 09:14
7. 4. 2010 09:21
7. 4. 2010 09:31
7. 4. 2010 09:37
7. 4. 2010 09:41
7. 4. 2010 09:46
7. 4. 2010 09:50
7. 4. 2010 09:54
7. 4. 2010 10:16
7. 4. 2010 10:30
7. 4. 2010 10:39
7. 4. 2010 10:44
7. 4. 2010 11:32
neregistrovaný "sestys"
Avatar - T613
7. 4. 2010 09:14
Matroš
Neví někdo z jaké potahové látky byla udělána karoserie BMW Gina?
Rozbalit vlákno
12
7. 4. 2010 09:21
Re: Matroš
Byla to prej nějaká speciální fólie, ale jelikož šlo o studii, tak bych pojem "speciální" nahradil za "cokoliv co bude na podstavci vypadat dost cool".
Avatar - T613
7. 4. 2010 09:31
Re: Matroš
vím, že by to mělo být na bázi látky Spandex, ale zajímalo by mne jestli je to ještě nějak upravené .. [odkaz]
7. 4. 2010 09:37
Re: Matroš
Problém ale není v tom, co by to jakože mělo být, ale co tam snad je, ne?

Já říkám, ta studie je potažena nějakou obyčejnou elastickou látkou, ale do tabulky si napsali, že je to kdovíjakej hi tech matroš, protože cokoli jiného by v tabulce vypadalo blbě.
Ostatně přece nebudou pracně pro obyčejnou nepojízdnou studii vyrábět nějaký speciální materiál, jehož výroba by byla dražší než ta celá studie.
Avatar - T613
7. 4. 2010 09:41
Re: Matroš
Tak Spandex je celkem běžně dostupná látka ;-)
7. 4. 2010 09:46
Re: Matroš
Jenže pro automobilovou kastli je nepoužitelná. ;-)
Avatar - T613
7. 4. 2010 09:50
Re: Matroš
a proto se ptáám >:D
7. 4. 2010 09:54
Re: Matroš
A proto jsem ti psal, že i kdyby to na studii Spandex byl, tak v reálu by tam být nemohl. Neboli: cokoli, co při proudění vzduchu změní tvar, je pro kapotáž nepoužitelné. ;-)
Avatar - T613
7. 4. 2010 10:16
Re: Matroš
a proto jsem ti napsal, že to má být něco na bázi Spandexu. >:D
Stačilo zkrátka říct, že nevíš co to je, bo myslet znamená guvno vědět ;-)
7. 4. 2010 10:30
Re: Matroš
Já ale s Ginou problémy nemám a nikde nepíšu, že "si myslím". ;-)
Avatar - T613
7. 4. 2010 10:39
Re: Matroš
tebe je tu pro nás škoda. Zkus politiku >:D
7. 4. 2010 10:44
Re: Matroš
Takhle otravuju jenom tady, v politice bych otravoval všechny. >:-[]
neregistrovaný "sestys"
7. 4. 2010 11:32
Komplikovane? Ano!
Takze jestli to dobre chapu, material flow vypada takto:

Moses Lake - Wackersdorf - Landshut - Lipsko

Takze BMW budou opravdu svetova auta >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pelikoš
8. 4. 2010 11:25
Re: Komplikovane? Ano!
aby si taky mohli říct světovou cenu >:D
10. 4. 2010 22:07
Uhlíková vlákna
Uhlíková vlákna jsou skvělý materiál - lehký a pevný, mám z nich helmu na mašinu :-)
Nevím ale jestli se budou hodit jako konstrukční materiál na auta. Problém je, že se nedeformují postupně jako ocel, ale dlouho drží tvar a potom náhle prasknou. Ale možná s nimi počítají jen na nějaké povrchové panely nebo to vychytají jinak. Btw. plno aut má povrchové díly z obyčejného plastu, třeba o takovém Cliu jsem to zjistil poměrně nedávno :-)
Rozbalit vlákno
0