Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW pro rok 2006: motorová nadílka (130i, 540i, 650i)

Ondřej Láník
Diskuze (0)
K největším překvapením modelového roku patří nové osmiválce pro řadu 5 a 6. Ze současného BMW 645i se stává 650i, civilní vrcholy pětkové řady jsou nyní modely 540i a 550i. Ani další řady však nepřišly zkrátka...

K největším překvapením modelového roku patří nové osmiválce pro řadu 5 a 6. Ze současného BMW 645i se stává 650i, civilní vrcholy pětkové řady jsou nyní modely 540i a 550i. Ani další řady však nepřišly zkrátka...

BMW připravilo na rok 2006 modelovou ofenzívu. Není řady, ve které by se neobjevila nějáká novinka, takže pojďme na to.

BMW řady 1

Magnetem pro zájemce o rychlé šestiválcové hatchbacky se pravděpodobně stane nové BMW 130i. Na rozdíl od ostatních rychlých šestiválců v nižší střední třídě má nejen pohon zadní kol, ale také šest válců uspořádaných v řadě, tedy ideálně z hlediska vyvážení. Šestiválec, který našel

uplatnění již několika dalších řadách, má v jedničce výkon 195 kW a točivý moment vrcholící hodnotou 315 Nm. To stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,2 s, maximum 250 km/h určuje tradičně omezovač. Cena tohoto vozu na německém trhu činí velmi zajímavých 32500 Euro.

Poznávací znaky: dvě koncovky výfuku, speciálně pro 130i vyvinutá kola z lehkých slitin (17") a chromované lamely tradičních ledvin na přídi.

BMW řady 3

Půl roku po premiéře se trojková řada rozšiřuje o další motorizace. Nejsilnější diesel jaký kdy byl v trojkové řadě k dispozici bude v modelu 330d disponovat 170 kW při 4000 ot./min a 500 Nm mezi 1750 a 3000 ot./min. BMW 330d zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,7 s, rychlostní maximum činí opět 250 km/h. Kombinovaná spotřeba pak dle metodiky evropského jízdního cyklu činí 6,5 l/100 km.

Spodní konec vznětové nabídky tvoří BMW 318d, které disponuje 90 kW při 4000 ot/min a až 280 Nm mezi 1750 a 2000 ot./min. I toto BMW dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,6 s a nejvíce jede 206 km/h.

Novým základem řady bude od podzimu BMW 318i s dvoulitrovým motorem charakterizovaným následujícími údaji: 95 kW, 180 Nm, zrychlení 0-100 km/h za 10 s. Kombinovaná spotřeba činí 7,3 l/100 km.

BMW řady 5

Osmiválcové limuzíny BMW se tradičně nabízejí ve dvou objemových provedeních a tak se původní model 545i odporoučí, aby uvolnil místo modelům 540i a 550i. Nové osmiválcové motory budou opět patřit ke špičce v tomto oboru. Oba disponují nejnovějšími systémy Double VANOS a Valvetronic. Menší z dvojčat má zdvihový objem 4000 cm3, nejvyšší výkon 225 kW a točivý moment vrcholící hodnotou 390 Nm při 3500 ot./min. Zrychlení na 100 km/h trvá 6,2 s, kombinovaná spotřeba 11 l/100 km.

V BMW 550i bude větší V8 o objemu 4799 cm3 o výkonu 270 kW, 490 Nm bude k dispozici při 3400 ot./min. Akcelerace z klidu na 100 km/h je otázkou 5,5 s, ale pokud se budete řídit rychlostmi předepsanými v normě, automobilka slibuje kombinovanou spotřebu 11,1 l/100 km.

Oba osmiválce se budou dodávat se šestistupňovou manuální převodovkou, alternativně bude k dispozici šestistupňová automatická převodovka Steptronic, BMW 550i bude možno objednávat i s automatizovanou převodovkou SMG.

BMW řady 6

Příchod nového osmiválce znamená konec i pro 645i. Místo tohoto vrcholu rozšíří řadu kupé a kabrií model 650i, o logicky odvozené variantě 640i zatím výrobce nezveřejnil žádné informace. Šestsetpadesátka zrychluje s motorem o objemu 4,8 l (+25 kW proti původnímu 4,4 l) za 5,4 s (5,7 s u

kabria). Kombinovaná spotřeba činí 11,9 l/100 km. V nabídce se objevily i nové barvy modrá Monaco a červená Barbera, nový design 19palcových kol. Uvnitř najdeme mj. startovací tlačítko na přístrojové desce.

Jízdní dojmy z BMW 645i Coupé a Cabrio

Další motorářské novinky

Vznětový šestiválec 3.0d (170 kW, 520 Nm) lze nyní objednávat i v prodloužené verzi BMW 730Ld. Vrcholný vznětový model BMW 745d má úctyhodných 242 kW a 750 Nm.Kombinovaná spotřeba má činit 9,5 l/100 km, zrychlovat z klidu na 100 km ale toto BMW dokáže za 6,6 s. BMW X3 je

nově nabízeno i se zážehovým čtyřválcem 2,0 l, který disponuje výkonem 110 kW.

Ondřej Láník
Diskuze (0)