Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW a PSA ukončí spolupráci na motorech, automobilky ji už nepotřebují

Spolupráce mezi BMW a PSA v oblasti motorů byla zahájena v roce 2002, ukončena zřejmě bude v roce 2016.
Zpět na článek
5. 9. 2013 15:01
5. 9. 2013 17:13
5. 9. 2013 17:42
5. 9. 2013 19:12
6. 9. 2013 15:26
5. 9. 2013 13:19
Považuji to za dobrou zprávu.
Stejně na mě tak trochu tato spolupráce působila resp. působí - stejně jako spolupráce Mercedes Renault - jako když by si Real Madrid přizval jako trenéra Pepika Hnátka.

(Teda dokud ještě žil.) :-)
Rozbalit vlákno
15
5. 9. 2013 13:46
Re: Považuji to za dobrou zprávu.
No nevím, třeba malé diesely vzniklé z tohoto spojení jsou špičkové a s parádní spotřebou.
To že je zanedbaná udržba a používá se nekvalitní česká nafta která likviduje motor a střiky je věc druhá.
5. 9. 2013 16:34
Re: Považuji to za dobrou zprávu.
Z tohoto spojení vznikaly jen benzínové motory...Diesly 1,4, 1,6 a 2,0 byly vyvinuty ve spolupráci s Fordem.
Avatar - WinDiesel
5. 9. 2013 16:51
Re: Považuji to za dobrou zprávu.
Přesně tak. navíc přesně ve stejnou dobu ruší Ford spolupráci s PSA na dieselových motorech a chystá nové - vlastní.
Je tam vidět jasný vliv nově vznikající aliance GM-PSA. Jakkoli mají obě značky víceméně kompletní portfolia dieselových i zážehových motorů, některé prostě půjdou z kola ven.
Můj pohled na věc je - PSA je Evropská značka a má perfektní dieselové portfolio - vlastní. GM má portfolio dieselů složené z pohrobků VM Motori, Fiatu/Iveco a Isuzu, vlastní nemá ANI JEDEN DIESELOVÝ MOTOR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
GM by měla umět lépe benzínové motory - tady by měli přispět svojí troškou do mlýna. A mohlo by to klapat.
5. 9. 2013 17:31
Re: Považuji to za dobrou zprávu.
Ano tak to je italské dieselové motory v koncernu GM byly největší slabinou, tak jako benzínový THP motor v koncernu PSA.
5. 9. 2013 18:24
Re: Považuji to za dobrou zprávu.
GM-Opel má nový vlastní dieslový motor objemu 1,6 dvacetosm vykřičníků.
Avatar - WinDiesel
5. 9. 2013 19:09
Re: Považuji to za dobrou zprávu.
Nemá, je to motor odvozený od 1,6 JTD Fiat, akorát ve finální fázi, po rozvodu s GM, upravený. 68,5 vykřičníků.
5. 9. 2013 21:09
Re: Považuji to za dobrou zprávu.
Konkrétní zdroj informací podporující Vaše tvrzení by byl či nebyl ?
5. 9. 2013 22:09
Re: Považuji to za dobrou zprávu.
zdroj k jeho tvrdeniu neuvediem, faktom je, že už staršie 1,9 cdti, 1,3 cdti a 2,0cdti sú motory od fiatu ;-) , preto neočakávam, že by si 1,6 kúpili inde
6. 9. 2013 08:16
Re: Považuji to za dobrou zprávu.
A proč by to tak mělo být pořád, když se GM a Fiat již před hodně rozešli ? A s tím rozchodem se dohodli na převzetí vývojového týmu motorů v Turíně. Co ti lidé asi dělají (nejspíš vyvíjejí, když už je platí) ?
Avatar - Hammunasakra
5. 9. 2013 14:17
Re: Považuji to za dobrou zprávu.
Tos řek blbě, je to spíš jako by třeba za Chelsea hrál (nějakej) Čech >:-[]
Avatar - EauRouge
5. 9. 2013 14:39
Re: Považuji to za dobrou zprávu.
Další hovořící ze svých bohatých zkušeností s daným motorem? Měl jsem Coopera i Coopera S a tento motor byl jedním z nejlepších(rozhodně nejcharakternéjších) v dané třídě. Díky rozumnému objemu měl dost krouťáku v nízkých otáčkách na ježdení po městě i parádní výkonovou špičku. Tento motor dělal z miníků krásně živé auto.
Dokonce jsem měl možnost projet se v 1er se stejným motorem a svojí živost si ponechal i v dost pohodlné konfiguraci.
5. 9. 2013 17:29
Re: Považuji to za dobrou zprávu.
Ale v Peugeotech zejména 3008 a 5008 nadělal THP motor slušnou paseku, už se přestal i oficiálně dovážet.
Avatar - EauRouge
5. 9. 2013 18:01
Re: Považuji to za dobrou zprávu.
Je to možné v Peugotech se nevyznám. Pravdou je, že ty motory měli pár vad. Coopera jsem kupoval se 40K km a najel jsem na něm něco přes 90K km a během té doby jsem měnil dvakrát řemen. Poté jsem kupoval nového Coopera S a ten měl podobný problém a navíc se při trochu svižnější jízdě rychle přehříval, ale to bylo odstraněno v záruce a pak vše šlapalo jako hodinky dalších asi 140K km.
Tudíž je dost možné že se to s těmi velkými Peugeoty trochu pralo. Navíc pokud měli automat, tak bych tomu i věřil. Ten totiž motor držel ve všech možných otáčkách, kromě těch ideálních - nedělalo mu problém držet motor ve vysokých otáčkách při konstantní jízdě klidně i dvacet sekund a pak přeřadil o dva stupně nahoru a moto zase pro změnu dusil - nejhorší automat na Zemi. Pokud teda používali Peugeoty stejný.
5. 9. 2013 17:44
Re: Považuji to za dobrou zprávu.
Asi si nenajazdil tolko km, aby sa zacali prejavovat typicke problemyy tychto motorov - chod na 3 valce, vadne zapalovacie kable, volna rovodova retaz od zvadnutych napinakov a tak podobne. Ceny ojazdenych 116i su vdaka tomu dost nizko.
Avatar - EauRouge
5. 9. 2013 18:15
Re: Považuji to za dobrou zprávu.
S Cooperem asi 90 tisíc (prodával jsem ho s cca 130ti tisíci) a s novým eSkem něco málo přes 140 tisíc. S 116i jen pár kilometrů(30?), koupila si ho sestra, tak jsem se jen projel. Nevím jestli je to dost, ale myslím že mám relativně relelevantní zkušenosti abych o tom mohl něco napsat, narozdíl od pár zdejších pacientů kteří ziskávají a reprodukují své zkušenosti hospodskou cestou.
Na druhou stranu neříkám že to byl ten nejspolehlivější motor na světě, jak už jsem napsal výše. Ale mě sloužil celkem bez problému a budu na něj s radostí vzpomínat, byla s ním obrovská zábava.
Avatar - Stejsn
5. 9. 2013 15:01
V pořádku
Určitě lepší, když se výrobci sejdou, nějakou dobu spolupracují, spolupráci úspěšně dokončí a v klidu se zas rozejdou, než násilné aliance nealiance, hrozby žalobami a nepřátelské spolupráce, jako předvedli např. Volkswagen Group se Suzuki.
Rozbalit vlákno
1
5. 9. 2013 15:27
Re: V pořádku
Clara pacta, boni amici ;-)
Avatar -
5. 9. 2013 17:13
Škoda
Škoda, ty 1.6 TB kutaný s PSA byly to nejlepší, co mohlo BMW nabídnout.
Otázkou je, jaké bude pokračování, jak se to dotkne budoucnosti nejlepšího BMW = Mini.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - EauRouge
5. 9. 2013 17:42
Re: Škoda
Pokračování je nejspíš jasné. Už bylo oznámeno, že nový Mini bude mít v motorizacích Cooper a Cooper S přeplňovaný třívalec o objemu 1,5 litru. To znamená, že stejný motor nejspíš použije i příští 1er, díky tomu že bude sdílet platformu s novým Mini.
Takže můj odhah je, že 116i a 118i budou mít tyto motory a 120i bude nejspíš čtyřválec 1,6, který bude sdílet s Mini JCW. Tento čtyřválec by měl být na trhu ještě nějaký pátek, protože je mimo jiné i základním motorem řady 3.
Avatar - WinDiesel
5. 9. 2013 19:12
Re: Škoda
Nejporuchovější motory v daném segmentu. Horší i než 1,2 a 1,4 TSI.
Avatar - del42sa
6. 9. 2013 15:26
Re: Škoda
na TSI nikdo nemá ;-) >:-[]