Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW R 1200 GS Exclusive: Je tohle pořád nejlepší motorka?

Jiří Baborský
Diskuze (2)
Dovádět s takovým kolosem v terénu chce fištrona. Křižování Evropy v sedle BMW R 1200 GS si ale užije úplně každý.

Mezi letošní novinky bavorského křižníku patří verze Rallye a Exclusive. První stojí 15.862 Kč a míří do terénu – je lehčí, modrá, má drátěná kola obutá do drapákových pneumatik, ochranné prvky, nižší plexi a další úpravy, které při offroadu oceníte.

My jsme osedlali silniční, luxusně naladěnou linii Exclusive. Ta je hlavně o vzhledu a přijde na snesitelných 8856 Kč. Poznáte ji podle hnědé metalízy a tmavého rámu, motoru i kardanu. Nutno uznat, že oči si přijdou na své.

Technika zůstává od revoluce v roce 2012 bez větších změn, tehdy porušilo GS tradici a začalo přichlazovat svůj dvouválcový boxer vodou (z 35 %, jinak nadále vzduch). Motor bylo nyní nutné dál upravit pro motocyklovou emisní normu Euro 4, ale to se odehrálo v režii elektroniky a pro jezdce se nic nemění. Plochá dvanáctistovka dál ochromuje silou v nízkých otáčkách a hodně dobře si vede i po vytočení. Neustále máte pod plynem ohromnou rezervu točivého momentu, která se na požádání odkope. V režimu Dynamic tak zběsile, že jsme jej v podstatě jen vyzkoušeli a po zbytek testu si užívali mnohem jemnějšího jízdního módu Road. Proti starším třesoucím se boxerům, které při přidání táhnou doprava a po ubrání zase doleva, si nejnovější motor jen sametově vrní. I tak jsou při jízdě cítit lehké vibrace, bez kterých bychom se na tak luxusní lodi obešli, ale kultura chodu prošla obrovským vývojem. Tato snaha o dokonalost má i stinnou stránku – pravověrné fandy značky může až nudit, svérázně neurvalý projev býval důvodem, proč utíkali od sametových čtyřválců. Ale to už možná zbytečně rýpeme. Objektivně je GS báječně vyladěný cesťák s nesmírně pohodlnou

řidičskou pozicí, parádním sedlem a podvozkem tak komfortním, že se budete vysmívat i největším výmolům. Absolutní pohodu pak získáte přikoupením semiaktivního odpružení ESA za 21.282 Kč.

Jakkoli může jít z obrovské mašiny strach – obzvlášť když ji ověsíte praktickými kufry –, s rozjezdem mizí obavy i neobratnost. Nízké těžiště a léta ladění unikátního podvozku se podepisují pod hravou povahou, GS se radostně vrhá z levé zatáčky do pravé a rychle se vám dostane pod kůži.

Pro terénní fajnšmekry se nabízejí verze Rallye a Adventure, ani silnička se ale konce asfaltu nezalekne. Jen to chce mít zkušenosti, všech pět pohromadě a nepřeceňovat schopnosti své ani elektronických systémů. Při zvedání čtvrt tuny se zapotíte stejně jako při placení faktury za opravu.

Plusy

  • Úžasně komfortní posez
  • Navzdory rozměrům výborná
  • ovladatelnost
  • Komfortní odpružení
  • Velký rejd
  • Pestrá paleta asistenčních systémů

Minusy

  • Lehké vibrace při ustálené jízdě
  • Vysoko umístěné sedlo
  • Vysoká cena a drahé doplňky

BMW R 1200 GS
Motor čtyřdobý dvouválec boxer 2x DOHC
Chlazení vzduchem (65 %) a kapalinou (35 %)
Zdvihový objem (cm3) 1170
Výkon (kW/ot. za min) 92/7750
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 125/6500
Převodovka, sekundární převod 6°, kardan
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 2x 305/276
Pneumatiky P a Z 120/70 R19 a 170/60 R17
Rozvor (mm) 1507
Výška sedla (mm) 850/870
Pohotovostní hmotnost (kg) 244
Maximální rychlost (km/h) přes 200
Objem nádrže (l) 20,0
Spotřeba paliva (l/100 km) 4,96
Základní cena (Kč) 400 500
Testovaný stroj (Kč) 508 484

Jiří Baborský
Diskuze (2)
13. 8. 2017 19:25
Re: Co tohleto je to je ?????
Tými cenami to autor naozaj zabil!
A jeho neodbornosť dosiahla nový level. ;-\ ;-\ ;-\
13. 8. 2017 18:36
Co tohleto je to je ?????
Podle mého názoru autor článku nikdy na této motorce neseděl. Osobně si myslím, že ani není držitelem řidičského průkazu této kategorie. Vedle zjevných chyb jako ceny a podobně nemá ani minimální informace o tomto motocyklu, a asi ani o motocyklech vůbec.

Mimochodem, chlazení je kombinované vzduch, olej a až na konci voda . Jo a taky se vyrábí od roku 2013, nikoliv 2012.