Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW řady 5 2013 s multifunkčním přístrojovým panelem a dalšími novinkami

BMW řady 5 dostane pro nadcházející modelový rok programovatelný přístrojový panel a další novinky v technice i výbavě. 5 GT se dočká další motorické verze.
Zpět na článek
14. 5. 2012 11:42
14. 5. 2012 12:27
14. 5. 2012 12:28
14. 5. 2012 12:32
14. 5. 2012 12:41
14. 5. 2012 12:46
14. 5. 2012 12:52
14. 5. 2012 17:27
16. 5. 2012 07:31
14. 5. 2012 13:23
14. 5. 2012 23:15
15. 5. 2012 08:42
14. 5. 2012 12:30
14. 5. 2012 13:05
14. 5. 2012 13:08
14. 5. 2012 14:06
14. 5. 2012 14:22
14. 5. 2012 14:35
14. 5. 2012 14:37
14. 5. 2012 14:13
14. 5. 2012 15:10
14. 5. 2012 14:18
15. 5. 2012 15:07
15. 5. 2012 16:28
15. 5. 2012 17:25
15. 5. 2012 17:43
14. 5. 2012 11:42
Wau...
... design panelu v modu Comfort ještě jde, ale Eco Pro a Sport, to je neskutečnej úlet!!! :-O >:D :-O ...a nehodnej prémiové automobilky :no:
Rozbalit vlákno
12
14. 5. 2012 12:02
Re: Wau...
celý to je cirkusový :no:
14. 5. 2012 12:28
Re: Wau...
BMW nejsou konzervy a nebrání se lepším řešením než je klasický analog. U Renaultu se také nebáli a jejich zákazníkům se po analogu určitě nestýská. Spíše naopak. Chce to jen zkusit a zahodit předsudky.
14. 5. 2012 12:32
Re: Wau...
Ano, když se chci cítit jako na pouti, koupím si Renaulta. S tím souhlasím. Ale pokud si kupuji prémii, vyznávám úplně jiné hodnoty! Za tent úlet pro BMW jednoznačně :no: :no: :no:
14. 5. 2012 12:41
Re: Wau...
Jaké hodnoty uznává člověk, co si koupí BMW a jaké kupující Renaultu? Snad zase nechceš dělit lidi na prémiové a neprémiové. Pouťový pohled na svět od človíčka, který si myslí, že koupí prémie získá vkus a inteligenci.
14. 5. 2012 12:46
Re: Wau...
Nedělím lidi na prémiové a neprémiové, ale piš si, že člověk co jezdí vyšší střední v prémii má naprosto jiné potřeby a návyky, než člověk, co ho životní situace přivedla k Renaultu Megane ;-)
14. 5. 2012 12:52
Re: Wau...
U BMW asi mají trochu jiný názor. Asi tam dělají trochu inteligentnější lidé s jinými potřebami a návyky než má diskusní česká prémie. :-)
16. 5. 2012 07:31
Re: Wau...
Zober si napriklad 2 typy ludi, ktory vyuzivaju premiu: Mafosi a napr. manazery. Myslis, ze vyznavaju rovnake hodnoty? Asi nie.
Clovek co by si povedal ze je socka tak je bohaty clovek a opacne.
Toto je rovnake porovnavanie ako ma GTI: podla auta poznas cloveka. 8-s
14. 5. 2012 13:23
Re: Wau...
Pro BMW je typická strohost a účelnost, tohle je tak trochu pouťové, a proto podle mne nevhodné do BMW. Člověk si zvykne na všechno, ale radost mi tím neudělali. Doufám, že ten ohromný display půjde vypnout, kdo do toho má koukat... obzvlášť, připlatí-li si za HUD.
Avatar - white label
14. 5. 2012 23:15
Re: Wau...
V principu velmi podobně "lepším" řešením, byly svého času náramkové digitálky, později včetně těch, které na LCD imitovali chod mechanických ručiček, zahodil jsi předsudky i v tomto případě a nosíš dnes "digitálky", aniž by se ti stýskalo po klasice?
15. 5. 2012 08:42
Re: Wau...
Hodinky bych do toho netahal. Všechno srovnávat nemůžeš a podobných příkladu najdeš určitě víc. Stejně tak najdeš dost příkladů, kde byly ručičky nahrazeny (ne ty naše) a nikdo s tím problém nemá.
14. 5. 2012 12:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
14. 5. 2012 13:05
U mě dobrý.
Mně to zase až tak špatné nepřipadá, spíš naopak. A pokud jsem četl správně, je to jen za příplatek. Tak komu se to nelíbí, nemusí si to dokupovat.

I kdyby tyto budíky byly v každé pětce, nebyl by to pro mě důvod proč si ji nekoupit. Virtuální budíky má víc aut, třeba i Mercedes a i hodně motorek, nic proti nim nemám.

Myslím, že to je jen otázka zvyku.
Rozbalit vlákno
2
14. 5. 2012 14:41
Re: U mě dobrý.
Trochu si pletes virtualni budiky s pouhym displejem na zobrazeni zakladnich hodnot.
Osobne mi nic neprijde horsiho, nez digitalni kokpit - jak v aute, tak na motorce (a to pres to, ze ho na motorce bohuzel mam).
Jo, je to otazka zvyku, oko si proste zvykne na cokoliv...

Bravo, rucicky a cifernicky s napisem Veglia-Borletti :yes:
14. 5. 2012 15:02
Re: U mě dobrý.
Kompletní virtuální budíky používá Jaguar už dlouho... A Mercedes alespoň částečně virtuální ještě dýl... Ale provedení je u těchto vozů diametrálně na vyšší úrovni. BMW bejvala moje srdeční záležitost! Ale za tohle musím dát BMW jednoznačně :no: A poslední dobou se to bohužel stává celkem často...
14. 5. 2012 13:08
Analogie
Když si vzpomenu jak je tady na stránkách hodně kritizován Jaguár, že stále má co dohánět na "zlatou D3" a nyní BMW kopíruje to co již dlouho vozí a za co byl často kritizován nový Jaguár XJ :-) (opravdu úsměvné). Samozřejmě jde spíše o zvyk a v JAGu to funguje bez problémů, ale co na to BMWfilové? :-)
Rozbalit vlákno
0
14. 5. 2012 13:25
VIRTUÁLNÍ BAVORÁK
Tak konečně Mnichov vzal na vědomí zdejší plakátové kovboje... virtuální bavorák. Chce se mi plakat :-( Co já tu toho schytal od kolegy Dinara za ten "plejstejšn" v nové vépadesátce od volva... No a podívej, už žádný festovní mnichovský analog, žádná ručka, co se ti zatne jednou a navždy do srdce... jen světýlka, světlo a stín... No tak, tohle žádá Dinara. A chci hezkou upřímnou odpověď. Za sebe píšu, že pláču...

BRAV... sakra, dneska ne, prostě NE!

P.S. TA-BLE-TY... 8-s ;-\ :-!
Rozbalit vlákno
6
14. 5. 2012 14:37
Re: VIRTUÁLNÍ BAVORÁK
Taky brecim...
Za chvili to digitalni haraburdi bude vsude.
Uz chybi jen nejake tapety na budiky, stahovatelne z internetu...Treba Hallo Kitty :-(
14. 5. 2012 15:15
Re: VIRTUÁLNÍ BAVORÁK
Je to smutný.
14. 5. 2012 22:20
Re: VIRTUÁLNÍ BAVORÁK
Jo, smutny...
Avatar - Dinar
14. 5. 2012 15:00
Re: VIRTUÁLNÍ BAVORÁK
Pro mě neakceptovatelné, pro většinu zákazníků BMW předpokládám také, BMW ví, že nás tímhle nemůže prásknout rovnou mezi oči, proto bude tento display za příplatek jako option. Předpokládám, že v pětce to bude velmi okrajová záležitost, protože jednoduchost/klasičnost přístrojů BMW je jednou z velmi ceněných kvalit bavorských vozů.

Jiná věc ovšem je, že se digitání přístrojový panel prosazuje stále více a BMW prostě nechce stát stranou, tím spíš, že s tímto druhem přístrojů přijde u své e-drive řady jako s jediným řešením, u elektromobilu analog nebude. MB, Jaguar, Volvo pomalu nás strkají tímto směrem, teď BMW, díky alespoň za možnost volby, tak jako tak, za chvíli nebude diskuse nad tím, jestli analog nebo digitál, ale spíš nad tím, jak kde zvládli decentnost (zvlášť důležité u premie) ztvárnění takových přístrojů, to co je na horních obrázcích je pro mě Maťejská, se ctí tohle zadání zatím zvládl pouze MB v esku. :-!
14. 5. 2012 15:13
Re: VIRTUÁLNÍ BAVORÁK
Jo, je to šok. Ta letitá příkladnost bavoráckých budíků, jejich přehlednost, přímočarost, styl... a nyní tohle. Věřme že analogová volba tu ještě pár let bude stále v nabídce.
14. 5. 2012 22:46
Re: VIRTUÁLNÍ BAVORÁK
Ač mám BMW, musím říct bravo Audi a jejich budíky...
14. 5. 2012 14:06
heh :D
aky smutok to tu vyvolalo >:D nemozte predsa cakat, ze bude znacka ako bmw donekonecna pouzivat iba analogove budiky. je to prirodzene, ze sa nove technologie dostavaju vsade. a virtualne budiky maju tu vyhodu, ze mozu byt lahko graficky upravitelne, takze je len otazkou casu podla mna, kedy budu k dispozicii rozne skiny, aby mal kazdy pristrojovku podla svojho gusta :-) co je na tom zle ? niekto si da tradicny vzhlad a niekto bude mat farebne digitalne ciselka ako zo zleho snu o KITTovi upravenom pre ucinkovanie vo fast and furious >:D
Rozbalit vlákno
3
14. 5. 2012 14:22
Re: heh :D
Zle je na tom to, že automobilka se snaží nějak profilovat a s tím je spojena také určitá stylovost. V momentě volných skinů se automobilce stane, že veškerý styl, který zamýšlí je zazděn nevkusem toho kterého jedince.
14. 5. 2012 14:35
Re: heh :D
no mozno budu tie skiny oficialne vytvorene designermi bmw a nebude sa dat jednoducho nahrat si svoje doma urobene... a to uz ked si tam niekto nahra amatersky alebo pomocou nejakej firmy svoje, tak uz nikoho zaujimat nebude. podobne ako dnes nemaju automobilky ovplyvnit ked si niekto vymeni diody podsvietenia, zmeni podklad cifernikov, atd. jednoducho ich to ani nezaujima. tak mozno to nebude az take otvorene ako som popisal, ale urcite bude mat clovek vacsiu moznost volby a uz nebude napevno dany vzhlad ukazatelov ako to bolo doteraz.
14. 5. 2012 14:37
Re: heh :D
osobne si to predstavujem tak, ze majitel bmw si po prihlaseni na strankach bmw bude moct vybrat z aktualne najnovsich skinov palubnej dosky. stiahne si to na usb kluc napr. a potom len vlozi klucik do auta a nastavi sa mu novy vzhlad.
14. 5. 2012 14:13
btw.
a mimochodom, je len otazkou casu kedy sa taketo displeje nahradia 3D displejmi podobnymi ako napr. v nintende 3DS. potom bude mozne vytvorit aj aky-taky umely priestorovy dojem pre este vernejsie zobrazenie. to bude paradicka :-) pripadne vacsina palubnej dosky bude tvorena tvarovanym dotykovym displejom s nastavitelnym motivom a rozlozenim ovladacich prvkov. kazdy si bude moct prisposobit ovladacie prvky podla svojho vkusu a ergonomickych poziadaviek. takisto pocitam, ze bude na takychto displejoch aj hmatova odozva, ktorej nasadenie sa teraz planuje do mobilov.
Rozbalit vlákno
1
14. 5. 2012 15:10
Re: btw.
Osobně doufám, že budoucnost budou promítané displaye ven na silnici a hlasové ovládání. To totiž skutečně posouvá ovladatelnost. Haptické displaye mám a takový zázrak to není. Stejně jako 3D. Vypadá to pěkně, když k tomu člověk občas přijde, aby povypínal světla v domě, ale neustále se do toho koukat? Je to stejné jako elektronické versus mechanické hodinky. Nic nenahradí precizní mechanický chod kovového tlačítka. 3D displaye si mohou strčit za klobouk. Tyhle hrátky jsou hlavně o efektnosti. Osobně dám pokaždé přednost kvalitním kovovým přístrojům, ze kterých úplně sálá vytříbenost. Ale to je tím, že jsem konzerva a mám slabost pro precizní mechaniku. Elektroniku mám také rád, ale tyhle dvě věci se v mém světě musí doplňovat.
14. 5. 2012 14:18
btw2
a po zvladnuti technologie elektronicky tvarovatelnych materialov s pamatovymi funkciami, ktore budu pokryte ohybnymi displejmi bude dokonala ergonomia pre kazdeho uplnou samozrejmostou. kazdy si bude totiz moct "vytvarovat" palubnu dosku, volant (ak sa este bude pouzivat >:D ) a ostatne prvky podla seba a na nich potom budu zobrazene potrebne "tlacidla a ukazetele" >:D take budu auta buducnosti. ziadna retro rucicka ukazujuca rychlost alebo nebodaj tlak a teplotu oleja a chlad. kvapaliny ako v nejakej lokomotive z 19-teho storocia >:D
Rozbalit vlákno
0
14. 5. 2012 15:03
Takto to dopadá...
...když komerce předběhne desítky let budované hodnoty :-( :no:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - MarTin1
14. 5. 2012 21:37
Re: Takto to dopadá...
No je to puťový co si budem povídat... aspoň, že je to za příplatek.

Každopádně já se spíš směju těm údajům o spotřebě >:D Těch 5.8 litrů u 2 tunovýho krabicovýho auta nemůžou myslet vážně >:D >:D
15. 5. 2012 10:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 5. 2012 10:52
Re: Takto to dopadá...
Ještě jinak...ať se sveze ;-) Dá víkend s BMW a bude psát ódy.
Avatar - MarTin1
15. 5. 2012 12:47
Re: Takto to dopadá...
Pánové vraťte se na zem >:D 5.8 litru na sto u 2 tunovýho auta.... Je mi jasný, že tu existuje fanatickej kult BMW, ale nepřehánějte to....
Mimochodem BMW 120D r.v 2009 s automatem jsem jezdil normální jízdou za 7.3 dlouhodobě... oproti 4.8 nebo kolik lžou celkem rozdíl. To vy si přečtěte jeden nejmenovanej německej plátek, kde byl test udávaná vs reálná spotřeba a BMW tam dostalo celkem po hhubě.

Kamarád 330xd průměr 9.8....
Další X5 E70 10.9 (velmi slušné) oproti já nevím kolik 7.7??
Klient nová 530D 8.8 oproti 5.3....

Vraťte se na ZEM!!! ANO ty auta se k té spotřebě umí přiblížit ale jezdit za to je zbořné přání. Já jsem benzínovým V8 s 2 turbama taky jel jednou za 7.9 (mimochodem dle papírů by to měla být normovaná mimo město) ale to jsem jel v noci naprosto volnou Prahou
Avatar - MarTin1
15. 5. 2012 12:54
Re: Takto to dopadá...
Cituji test z AUTO.CZ BMW 530 GT
"Spotřeba se většinou převaluje mezi 8 a 8,5 litry, ale není vůbec problém dostat se na i nad litrů 10. Toho šílence, který napsal do oficiálních materiálů 6,5 litru, nebo borce, který s autem za 6,5 litru zajel, bych si moc přál potkat." Nyní 5.8 takže co mi na to řeknete???
15. 5. 2012 13:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - MarTin1
15. 5. 2012 14:30
Re: Takto to dopadá...
To je demagogie, víte moc dobře ze jet po rovině 100 az toho odečíst hodnotu je nevypovídajíci. Já se tu bavím o realne spotřebě, pod 6 litru s krabici je utopie avubec s jakýmkoliv těžkým velkým autem a 200 a víc koni. Ty udaje jsou marketingove lakadlo.

Samozřejmě ze záleží na řidiči, já osobně sem 110 000km s ML320cdi ciplym a 22" koly s 75% podílem jízd po Praze mel dlouhodobou spotřebu 10.8 což je fantazie jelikoz sem slychaval nářky na 12-14 na standardním provedeni. Každopádně i to bylo od deklarováne 9.1 celkem daleko. Ostatní automobilky taky kecaj ale BMW přímo píse legendy. To auto si kupte jezdete s tím dyl nez testerskejch 1000km (to ještě můžou byt radi) a jezdete s tím dle citu bez potreby srážet kazdou desetinu L a pak se podívejte....tabulkový hodnoty tam určitě nbudou
15. 5. 2012 15:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - MarTin1
15. 5. 2012 16:17
Re: Takto to dopadá...
Konci si či chces ale to co si napsal je nonsens. Za určitých podminek ti pojedu i za 5 litru s SUV. Nedochází ti jedna věc ano za 6 litru mimo město nebo kontantne, jenže mimo město udávají 4 litry těch 5,6 je kombinace takže tu máme lez o 50%.... Takže co tu chces obhajovat je to proste fakt a nikdo s tím za 6 jezdit nebude. Takže realne je to proste blbost a UTOPIE a o to mi šlo ze ty automobilky neskutečné lzou
15. 5. 2012 18:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 5. 2012 05:00
Re: Takto to dopadá...
Já jezdím se svým autem jízdy po dálnici a mimo město (myslím dlouhé jízdy) cca 5,6-5,8 a dlouhodobě (nový motor) mám 6,5 litrů. Má to dvě tuny a má to takovou spotřebu, prostě ujet 1023 kilometrů na 70 litrovou nádrž by se mi jinak těžko povedlo. Když jsem tam měl lehce přes 2000 kilometrů jel jsem s tím do Berlína a zpět a výsledek 6,3. To je prostě realita a fanatičnost směrem k BMW je u mě vzdálená podobně jako mýdlo arabským beduínům. Ale přesvědčovat o pravdě nikoho nebudu, vyzkoušej si pětku sám.
Avatar - Machýrek
14. 5. 2012 19:40
To je dobry, to vybrecite...
1. Je to za priplatek, nemusis to mit, nikdo ti to necpe.
2. Stejne jako jine pi*oviny v BMW to nejspis bude mit i nejake moznosti konfigurace, kde to kino pujde nejak omezit.
3. Stejne budes koukat hlavne na HUD.

Ale dopadne to tak, ze az se z toho vybrecis, budes tu za rok vyskat nadsenim, jaka je to parada.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Machýrek
14. 5. 2012 19:45
550i beze zmeny?
Me spis ve vyctu novinek chybi zvyseni vykonu motoru avizovane pro 550i GT i pro F10.
Rozbalit vlákno
0
15. 5. 2012 07:18
Virtuální kupec
Hořekuje nad opční výbavou BMW...úsměvné. Přitom zrovna v tomto článku není potřeba číst mezi řádky. Jde o výbavu na přání...jednoduchý test, co vlastně zákazníci BMW chtějí. Jiná věc bude až se zjistí, že klasické budíky tvoří pár procent z celkových dodávek.

Do té doby jsou veškeré plačky liché...pokud chceš koupit BMW MŮŽEŠ si zvolit i elektronický palubní štít...nic víc nic míň. Ale koupíš ho vůbec nebo tu jen pláčeš nad teoriemi?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
15. 5. 2012 10:21
to im ale trvalo
doterajsie pristrojove stity v BMW vyzeraju 20 rokov pozadu oproti konkurencii, trapas

tragedia v praxi:
[odkaz]
ide o nove BMW 5 aby bolo jasneeee

uz aj felda mala krajsie budiky pred 15 rokmi ako nova 5ka :yes: v tomto je BMW kdesi na urovni indie
Rozbalit vlákno
4
15. 5. 2012 10:52
Re: to im ale trvalo
Až se někdy svezeš a nebudeš porovnávat jen obrázky, spadne ti brada, ukápne slina a budeš litovat toho, jaké nesmysly jsi sem psával.
Zrovna budíky BMW jsou svou přehledností a provedením tím nej na trhu a od barevné hitparády je prostor pro doplňkové displeje v rámci přístrojového štítu.
15. 5. 2012 11:13
Re: to im ale trvalo
Víš, v jednoduchosti je krása. Málokdo totiž touží po pouťovým laciným představení, kdykoliv sedne za volant. Přehlednost a praktičnost je to co potřebuješ od těchto budíků. A jak už tu psal MT, nad opravdovou precizní ručičku opravdu není a žádný display ji nenahradí. Za mě také :no:
15. 5. 2012 13:31
Re: to im ale trvalo
Vem si obíhání ručiček při nastartování. Když jsem to poprvé uviděl, myslím že to bylo v Lexusu IS, tak se mi to líbilo. Je to efektní a k tomu autu to tak nějak sedělo. Ale dnes mi to přijde už takové laciné. Stejně jako vítání, různé startovní animace, obzvláště znělky atp. Mám pocit, že probouzím počítač, místo startování auta.
Avatar - Dinar
15. 5. 2012 14:35
Re: to im ale trvalo
Přesně! ;-)
15. 5. 2012 14:51
BMW-MP3 variace
Ty vogy, tak to tu máme. Všichni můžeme mít už léta doma tu vysněnou virtuální hi-fi věž na empétrosky a jako bonus: každej den v novým kabátě. Stačí vyměnit pozadí. Teda jako na monitoru. S tou tvojí v kuchyni to bude těžší....

Asi nemá cenu tady kňučet nad nevyhnutelným. Je jen hodně těžké se smířit s tím, že už je to tady. Věděls to!Jasně, čekals, doufals, že tohle zažijou až tvoje pravnoučata. Ale proč ty, tak brzy a takhle mladej? Každej den, každý ráno se potíš, jestli ještě i dneska pro tebe zbude kapka ropy. Víš, že ta dojít musí. Ale proč tohle???

Jestli tohle čte někdo nahoře, v nebi nad Mnichovem, prosím zkuste naše volání vyslyšet.
Rozbalit vlákno
0
15. 5. 2012 15:07
ach boze...
sa z toho nepo... zase. ako keby ste si vsetci hned teraz isli kupovat 5-kove bmw-cka a do neho vam nanutili interier s pokemon motivom. mam taky neodbytny dojem, ze tu vacsina z vas chce minimalne 20+ rocne auto (podla tych dristov o mechanickych veciach), tak si kupte stare auto v dobrom stave a neplackajte, ze nove auta maju elektroniku. zaujimave, ze na to, ze taka fabia je ovela viac mechanicka ako bmw vam uz nevadi. ale akonahle daju prec mechanicke budicky, tak uz sa pomaly chystate pisat listy do bmw. ako keby ich to tam malo zaujimat...
Rozbalit vlákno
4
15. 5. 2012 15:45
Re: ach boze...
Espre, právě protože, ho někteří vlastníme, tak toužíme po tom, aby bylo pořád v jistých ohledech stejné. Motáš tu nesmyslně dohromady věci, o kterých nikdo nemluvil.
15. 5. 2012 16:28
Re: ach boze...
nic nezmyselne dohromady nemotam. vsetko to dava zmysel. auta sa digitalizuju. ked chce mat niekto auto stale rovnake, tak bude musiet mat stale to iste auto. terajsie bmw uz aj tak nie su ako bmw zo 70-tych a 80-tych rokov a nad tym sa nikto nepozastavuje. digitalne ukazatele namiesto analogovych nie su koniec sveta.
15. 5. 2012 17:25
Re: ach boze...
Jedna věc je pokrok, druhá věc je vkus. Asi se nevyhneme digitálním přístrojům, ale mohou být alespoň vkusné. Pokud se bavíme o mechanice, tak nejde jen o tu mechanickou krásu, ale také o to, že jde o dražší řešení. Display nabídne univerzálnost, ale jen horko těžko bude dohánět ten pocit luxusu.
15. 5. 2012 17:43
Re: ach boze...
lenze luxus nemusi automaticky znamenat, ze interier bude len drobnou evoluciou starych rolls-roycov, t.j. koza,drevo,koza,koza,chrom,drevo,koza,po… taketo digitalne ukazatele dnes maju len auta vyssich tried a podla mna to je znamkou luxusu. je to drahe riesenie a az vo finale bude vidiet, ci je to az tak nevkusne ako si tu vsetci myslia. mne sa to nezda byt take hrozne a realne na pristrojovke to bude este lepsie, lebo to bude cele viac kontrastne, menej ziarive a bude to podtrhovat aktualne nastaveny charakter auta. zopar ukazkovych vektorovych obrazkov v tomto pripade vobec nevypoveda o konecnom dojme po zakomponovani do interieru.