reklama


BMW řady 7 - Opět na špičce technického pokroku

BMW řady 7 - Opět na špičce technického pokroku

 
 

Nová pátá generace sedmičkové řady, která je zástupcem své značky mezi luxusními automobily, představuje lehký odklon od poněkud divokých linií svého předchůdce. Ani tentokrát nechybí množství moderních technických lahůdek.

Pátá generace BMW řady 7 (interní kódové označení F01) je podle tiskových materiálů automobilky ztělesněním výjimečného stylu, luxusu a jízdních zážitků. Při uvedení do prodeje budou k dispozici modely BMW 750i, BMW 740i a BMW 730d. Chybět nebudou ani provedení BMW 750Li a BMW 740Li s rozvorem prodlouženým o 140 mm.

Novinka přichází se zcela novým designem karoserie i provedením interiéru, nový je podvozek i pohonné jednotky a převodovky. Jak už se u nejvyšší řady vozů značky BMW začíná stávat zvykem i novinka přijíždí prošpikována nejmodernějšími prvky zvyšujícími úroveň aktivní bezpečnosti i komfortu.

obrázek [555 x 290]
 

Nový styl exteriéru i interiéru

Design karoserie páté sedmičky nepředstavuje tak revoluční krok jakým byl vzhled čtvrté generace při jejím uvedení v roce 2001, ale to neznamená, že by se novinka nevyznačovala sportovní elegancí nebo detaily, ke kterým budou zákazníci chvíli hledat cestu. Kromě velkého rozvoru, dlouhé kapoty motoru a krátkého předního převisu je typickým rysem nové generace sedmičky především prostor pro posádku, který byl opticky opět posunut dále dozadu. Tímto efektem - v kombinaci s nízkou střechou - působí automobil přirozeně dynamickým a sportovním dojmem. Tyto tvary jsou dále zvýrazněny boky vozu, jež opticky obepínají kola a vytvářejí výraznou boční linii. Nízká silueta ve spojení se silně skloněným čelním sklem a jemně směrem vzad se svažující střechou mohou dokonce vyvolat dojem velkého kupé.

BMW řady 7 srovnání s předchozí generací
RozměrBMW řady 7 (F01)BMW řady 7 (E65)rozdíl
Délka [mm]50725039+33
Šířka [mm]190219020
Výška [mm]14791491+12
Rozvor [mm]30702990+80

Interiér nového BMW řady 7 má nabídnout nadstandardní vnitřní prostor pro cestující sedící vpředu i vzadu ve všech směrech a zároveň má představovat ukázku moderního luxusu. BMW se u páté generace vrací k palubní desce i středovému panelu natočeným směrem k řidiči a voliči převodovky umístěnému na středové konzoli. Hlavní část přístrojové desky je vyrobena ze zcela nově vyvinutého materiálu, jehož povrchová úprava připomíná kvalitní kůži. Nicméně i tak bude k dispozici na přání dodávané kožené čalounění přístrojové desky. Výplně interiéru jsou poprvé u luxusní limuzíny značky BMW provedeny z hliníku. BMW je současně prvním automobilovým výrobcem, který na vybrané ovladače používá namísto konvenčního galvanizování speciální keramiku.

Prodloužená provedení nového BMW řady 7 mají nabízet maximální možný komfort na zadních sedadlech. Prodloužen byl nejen prostor pro nohy, ale pozměněn byl také tvar střechy tak, aby se dosáhlo zvětšení prostoru pro hlavu. Vzadu jsou dvě samostatná sedadla s centrálně umístěným ovladačem systému iDrive. Sedadla lze samostatně nastavovat – v rozmezí 70 mm lze měnit sklon opěradel. Na přání je pro prodloužené modely připravena například čtyřzónová klimatizace. Ve výbavě mohou být také ve stropě umístěná zrcátka, ventilace sedadel, masážní sedadla, dvě verze zábavních systémů s DVD přehrávačem a dvojicí displejů umístěných na zadních stranách předních sedadel. Tento systém může být ovládán buď dálkovým ovladačem, nebo prostřednictvím systému iDrive.

BMW řady 7 srovnání s konkurencí
RozměrBMW řady 7 (F01)Audi A8Mercedes-Benz třídy SJaguar XJLexus LS
Délka [mm]50725062507650905030
Šířka [mm]19021894187218981875
Výška [mm]14791444147314481465
Rozvor [mm]30702944303530342970

Pod kapotou

obrázek [300 x 264] O pohon nového BMW řady 7 se starají zcela nové motory, které se s koncepcí BMW EfficientDynamic vyznačují vysokou mírou poskytované dynamiky a zároveň i úsporností. Nová generace BMW řady 7 nastupuje pouze s přeplňovanými motory a nabídku pohonných jednotek opustily atmosférické agregáty. Zajímavá je také skutečnost, že pod kapotou verzí 740i a 740Li již není vidlicový osmiválec o objemu 4,0 l s výkonem 225 kW (306 k), ale na jeho místo nastoupil řadový šestiválec Twin Turbo s přímým vstřikováním o výkonu 240 kW (326 k). Pozornost si rozhodně zaslouží i změny u verzí 750i a 750Li, kde sice zůstal zachován vidlicový osmiválec, ale namísto objemu 4,8 l má nová pohonná jednotka objem 4,4 l, přeplňování Twin Turbo a přímé vstřikování paliva (200 bar), díky čemuž se výkon zvýšil z 270 kW (367 k) na 300 kW (407 k). Turbodmychadla a katalyzátory jsou umístěny neobvykle doprostřed mezi dvě řady válců, což umožnilo překonfigurovat sací a výfuková potrubí a minimalizovat tak tlakové ztráty. Nejméně viditelné změny nastaly u verze 730d, kde je stále využíván šestiválcový turbodiesel o objemu 3,0 l, ale nyní s třetí generací přímého vstřikování common rail. Došlo na zvýšení výkonu ze 170 kW (231 k) na 180 kW (245 k). BMW mluví, v případě tohoto motoru, o světové premiéře.

BMW řady 7
Motor750i740i730d
Zdvihový objem [cm3]439529792993
Válce/ventily8/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]300/5500-6400240/5800180/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]600/1750-4500450/1500-4500540/1750-3000
Max. rychlost [km/h]250250245
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,25,97,2
Komb. spotřeba [l/100 km]11,49,97,2
Emise CO2 [g/km]266232192

Síla motorů je v novém BMW řady 7 vedena k zadním kolům prostřednictvím zdokonalené šestistupňové převodovky, která má přepracovanou řídicí elektroniku a současně důkladně upravený měnič točivého momentu. Výsledkem úprav mají být rychlejší změny stupňů, zlepšená účinnost a výjimečný komfort. Převodovka dokáže řadit dolů o více než jeden rychlostní stupeň stejně rychle jako když řadí pouze o jeden. V případě, že řidič náhle stiskne naplno plynový pedál, čímž aktivuje funkci kick-down, převodovka rychle podřadí, a to až o čtyři rychlostní stupně. Naprostou samozřejmostí je možnost sekvenčního řazení prostřednictvím elektronického voliče umístěného na středovém tunelu.

Na podvozku je použito zcela nové řešení při konstrukci přední nápravy. Poprvé v historii je u sedanu značky BMW využito řešení s dvojitými příčnými rameny. Vzadu zůstává dále optimalizovaná integrální víceprvková patentovaná náprava. Závěsy všech kol jsou z větší části vyrobené z hliníku. Vozy BMW 750Li a BMW 740Li jsou standardně vybaveny vzduchovým odpružením zadní nápravy. Novinkou je systém Integral Active Steering, který kombinuje aktivní řízení, měnící podle jízdní situace převod, s aktivním řízením kol zadní nápravy.

obrázek [555 x 363]
 

Vše pro maximální bezpečnost a komfort

Nové BMW řady 7 přichází s mnoha aktivními prvky zvyšujícími úroveň aktivní bezpečnosti a komfortu. Jedná se především o integrální systém aktivních tlumičů, spojený i s dalšími systémy vozu, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, systém upozorňující na nechtěné vybočení z jízdního pruhu, Head-Up displej, systém nočního vidění, který je schopen rozpoznat a upozornit na lidskou postavu, systém Side View či couvací kameru. Standardem je adaptivní tempomat udržující vzdálenost od vozu před vámi (s funkcí Stop & Go za příplatek) nebo například také bi-xenonové světlomety s funkcí denního svícení, jež mohou být doplněné natáčecí adaptivní funkcí, případně odbočovacími světly, nebo systémem variabilního rozdělení světelného kuželu.

Vedle prvků, které aktivně i pasivně přispívají k maximální bezpečnosti i jízdnímu komfortu je nové BMW řady 7 vybaveno vyspělými audio- a multimediálními systémy, které využívají kapacitu pevného disku. Podle tiskových materiálů automobilky je pátá generace řady 7 prvním automobilem na světě, umožňujícím přímé a neomezené připojení k internetu, které může být součástí koncepce BMW ConnectedDrive.

obrázek [555 x 317]
 

Nová generace BMW řady 7 se veřejnosti poprvé představí na letošním podzimním autosalonu v Paříží. Prodej bude zahájen koncem roku.


BMW řady 7 (E65/E66) na Auto.cz
TEST BMW 730d - kráčí vlastní cestou (9/2004)
TEST BMW 730d - Boeing 730 (9/2005)
TEST BMW 740d - naftové pohlazení (1/2005)
TEST BMW 750Li - nejlepší nakonec (12/2006)
TEST BMW 760Li - Dvanáct cest k vrcholu (07/2004)

Spolupracujeme s TipCars.com
Michal Pavlata zemřel. Herec a dabér podlehl v 71 letech těžké nemoci Michal Pavlata zemřel. Herec a dabér podlehl v 71 letech těžké nemoci

Ve věku 71 let dnes zemřel po dlouhé těžké nemoci herec,…

Autopilot Tesly je v pořádku, za smrtelnou nehodu mohl řidič vozidla Autopilot Tesly je v pořádku, za smrtelnou nehodu mohl řidič vozidla

První smrtelná nehoda v samořidícím automobilu od Tesly…

Pochodu za práva žen se zúčastnilo půl milionu lidí. Asi vyrovnal Trumpovu inauguraci Pochodu za práva žen se zúčastnilo půl milionu lidí. Asi vyrovnal Trumpovu inauguraci

Účast na dnešním pochodu za práva žen ve Washingtonu se…

Typické finanční chyby v různých fázích života a jak se jim vyhnout Typické finanční chyby v různých fázích života a jak se jim vyhnout

Člověk se stále učí. Často ze svých chyb. Někdy je však…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

 






 
VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

VW Golf GTI, GTD a R: Známe české ceny bestií z Wolfsburgu!

Dnes 18:56

Po včerejším zveřejnění cen modernizovaného Volkswagenu Golf se dnes podíváme na jeho deriváty. Na kolik vyjde ikonické GTI? A kolik stojí bestie R?




Blesk.cz

Lyžařka (11) vjela na Dolní Moravě do stromu: Lékaři ji museli oživovat

Lyžařka (11) vjela na Dolní Moravě do stromu: Lékaři…

Sobotní jasná obloha vylákala na hory velké množství lyžařů. Bohužel pro dvě lyžařky den skončil v nemocnici.…

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a Galaxy X1 Plus

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a…

Každý bude něčím osobitý, něčím jiný. Samsung podle jihokorejského zdroje připravuje na příští rok hned dvojici…

 

iSport.cz

Opustí Slavii? Manažerovi jsem volal, ale nemyslím na to, říká Zmrhal

Opustí Slavii? Manažerovi jsem volal, ale nemyslím…

V minulé zimní přípravě byl blízko přestupu do zahraničí. Tehdy se ještě Jaromíra Zmrhala nehodlala Slavia…

Vukadinovič už zase hrál za Zlín. Viděl jsem se někde jinde, přiznal

Vukadinovič už zase hrál za Zlín. Viděl jsem se…

Čert vem tři góly od druholigové Olomouce (1:3). Ve Zlíně se tetelí, že se na place poprvé v přípravě objevil…

 

Reflex.cz

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek. Lékaři jsou znepokojení

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek.…

Pilulky proti početí bere o stovky tisíc žen méně než před deseti lety. Prodeje klesly o stovky milionů korun ročně.

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen, počet účastníků se odhaduje na půl milionu

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen,…

Masovou účastí dnes v centru Washingtonu před budovou Kongresu USA začala manifestace za práva žen, jejíž…

 
 
reklama