BMW v Ženevě 2004

BMW v Ženevě 2004

 
 

Téměř všechny novinky na stánku se slavnou modrobílou vrtulí se odehrály ve vyšší střední třídě.

Tentokrát chyběla atrakce kalibru zcela nové typové řady, skutečnou novinkou tak byla pouze třetí generace kombi-verze pětkové řady, která zbrojí na velice těžký souboj s třícípým bestsellerem – aktuální objemná verze třídy E neustále aktualizuje prodejní rekordy. Poprvé se zjevilo pravděpodobně nejočekávanější BMW tohoto roku – mytizovaná nová generace M5, kterou rok před jejím uvedením předcházejí legendy o energií sršícím desetiválci. Výstavní premiéru si odbyly dva nové turbodiesely a poprvé v Evropě se zjevil koncept nádherného šestkového kabrioletu. X3 dostává slabší benzinový šestiválec a všechna nová BMW, počínaje modelovým rokem 2004, poskytují dvanáctiletou záruku proti prorezivění a tříletou na vady laku.

BMW M5 koncept – daydream

Minulá generace ve své době ohromila svět svými 400 koňskými silami, které jí umožnily akcelerovat na stovku lehce přes pět sekund. Proti předchůdkyni také přibrala dva válce – pětilitrový osmiválec ohromil i v briliantu mezi roadstery – Z8. Současná generace má mezi předními koly opět dva válce navíc – desetiválec 5,5 l, to tu ještě nebylo! Neméně ohromující jsou i jeho výkony – v oficiálních materiálech dosud uváděné jako přibližné. Tak tedy, motor má „přibližně“ 500 koní a kroutící moment „minimálně“ 500 Nm, ačkoliv dle našich informací je velice pravděpodobné, že obě hodnoty budou ve finále cca o 10% vyšší. Připomínáme, že nedávno jsme vás informovali i o tom, že nejzajímavější hodnota se skrývá v počtu dosahovaných otáček za minutu. Toto číslo je – opět dle našich informací, v tiskové zprávě jsme se to nedočetli – 9.000 ot./min.! Tyto hodnoty, přenášené přes zcela novou sedmistupňovou převodovku SMG a diferenciál s omezenou svorností, stačí ke zrychlení na 100 km/h pod 5, na 200 km/h za 13 vteřin a velmi rychlé dosažení dvěstěpadesátikilometrového obliga. O odpovídající jízdní vlastnosti se stará snížený přepracovaný hliníkový podvozek s několika komponenty ze sedmičkové řady, speciálně laděné DSC, adekvátně dimenzované brzdy a výlučná 19“ kola impozantních rozměrů 255/40 a 285/35 ZR19. Nedílnou součástí výbavy bude Servotronic. Kromě nižší stavby, dané optimalizovaným podvozkem, posílí sexappeal ještě přepracované oba konce auta, opatřené spolu s prahy mohutnými spoilery. Ostatní uvidí M5 nejčastěji zezadu, za což jim patří odměna - pohled na čtyři horké koncovky výfuku.

BMW 5 Touring – rychlé kubíky

Již třetí generace stylových pětkových kombíků, opět upřednostňující fleur před ložným objemem, zaujala pozici jediné světové produkční novinky na stánku BMW. Stejně jako předkové, opět se profiluje jako sportovnější alternativa k etalonu třídy – praktičtěji zaměřenému Mercedesu E kombi. Bokorys se až po B-sloupek shoduje se sedanem, od půlky vozu vzad je vše jinak, zejména linie střechy, spolu s decentním spoilerem záměrně evokující kupé. Záď narostla jako organická součást celku, malá boční okénka spolu s tupou hranou střechy ji opticky minimalizují, ostatně objem zavazadlového prostoru není hlavní předností – 500/1.650 l jsou hodnoty, obvyklé o dvě třídy níže. Ovšem nejrůznější sportovní náčiní se dovnitř vejde bez problémů a více než pravděpodobně se můžeme opět těšit na plotýnku se čtyřmi bicykly BMW, uzpůsobenou pro naložení přesně do Touringa.

Počáteční motorová paleta vykazuje remízu 2:2 mezi benzínem a naftou. Nejslabším agregátem je novinkový vznětový dvaapůllitr (viz níže) pro 525d (130 kW, 400 Nm, 0-100 km/h za 8,3/8,5 s, max. 225/222 km/h, kombinovaná spotřeba 7,0/8,0 l/100 km, další volbou je 530d (160 kW, 500 Nm, 7,2/7,4 s, 242/240 km/h, 7,2/8,0 l/100 km. Oba turbodiesely dostaly částicové filtry a plní Euro IV.

Odpůrci turboefektu mají na výběr dva zážehové motory, šestiválec 525i (142 kW, 245 Nm, 8,2/8,8 s, 232/229 km/h, 9,9/10,3 l/100 km a osmiválec 545i (245 kW, 450 Nm další údaje nezveřejněny), zkombinovatelný se sekvenční převodovkou SMG. Údaje za lomítky platí pro automatickou převodovku.

Výbava bude ekvivalentní k sedanu, tzn. aktivní řízení, DDC (Dynamic Drive Control), Head-Up display, aktivní tempomat a světlomety a motorizované víko zavazadelníku. Standard bude obsahovat automatickou regulaci světlé výšky na zadní nápravě.

BMW 525d a 535d – Rande s Euro IV

Počínaje uvedením kombi se dostává do autosalonů nový turbodiesel Common Rail II 2497 cm?, vzniklý zmenšením známého třílitru. Také se jedná o čtyřventilový řadový šestiválec s variabilním turbodmychadlem VNT, vynikající zejména plochou křivkou kroutícího momentu. V limuzíně 525d vyvíjí 130 kW/4.000 ot., 400 Nm/2.000 – 2.750 ot., což stačí k akceleraci na stovku za 8,1/8,3 s a maximálce 230/227 km/h. Tyto hodnoty jsou zajímavé zejména ve srovnání s komůrkovým předchůdcem 525tds, který se vyráběl ještě před šesti lety. Zajímavá je i kombinovaná spotřeba 6,7/7,8 l/100 km.

Dalším potvrzením vedení BMW ve vývoji turbodieselů je další evoluční verze třílitrového šestiválce, který už ve své současné podobě tvoří absolutní světovou špičku. Na podzim se dostane do sériové výroby jeho biturbo verze, osazená dvěma turbodmychadly rozdílné velikosti, umožňujícími dvoustupňové přeplňování. Výsledkem je ambiciózních 200 kW a 560 Nm/2.000 ot., ovšem daleko zajímavější je hodnota 500 Nm, dosahovaná již při 1.200 otáček. To v praxi znamená eliminaci turboefektu a bezpochyby také vynikající jízdní dynamiku. BMW 535d s tímto motorem zrychlí na stovku za 6,6 s, což je hodnota prakticky na úrovni prvního BMW M3 E30!

BMW 645Ci Dream Convertible – Vzdušný zámek

Již v Detroitu představený elegantní kabriolet si v Ženevě odbyl svůj evropský debut. O tomto úchvatném luxusním čtyřmístném kabrioletu jsme vás již informovali, těšíme se spolu s Vámi na první možnost si ho vyzkoušet v praxi.

BMW X3 2,5i – Mezi lid

Nové malé SAV si po několika týdnech na trhu dopřálo třetí motor – nejslabší a nejlevnější, zážehový dvaapůllitrový šestiválec (141 kW, 245 Nm). S touto motorizací X3 zrychluje na stovku za 8,9/9,8 s, dosahuje 208 km/h a rozhodně nekazí renomé svému výrobci. Konzumace činí 11,2/11,9 l/100 km a stejně jako všem ostatním, i dvaapůllitru významně pomáhá vyrovnat se se zhoršenou adhezí inteligentní pohon všech kol xDrive. Současně se standardem pro všechny X3 počínaje březnem 2004 stávají dvoustupňová brzdová světla Brake Force Display.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA Foxconn se bojí Trumpa, raději investuje v USA

Největší smluvní výrobce elektroniky na světě Foxconn,…

Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá Glosa Jany Havligerové: Vláda přidá každému, na koho se podívá

Stát opět bude přidávat. Úředníkům, policistům, hasičům…

Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy Pobřežní vody v USA zaplní těžební stroje, Trump zrušil zákaz těžby ropy

Americký prezident Donald Trump vydal nařízení otevřít…

Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství Černohorci nejspíše rozšíří řady NATO, zákonodárci ratifikovali členství

Černohorští zákonodárci schválili dokument o členství…

 
Zdroj: redakce

Štítky BMW Ženeva 2004

 













Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice. Skolil ho zápal plic

Exprezidenta Bushe konečně pustili z nemocnice.…

Bývalý americký prezident George Bush starší se od poloviny dubna zotavoval v houstonské nemocnici z lehkého…

 

iSport.cz

Juventus v Bergamu otočil stav zápasu, ale nakonec bral jen bod

Juventus v Bergamu otočil stav zápasu, ale nakonec…

Fotbalisté Juventusu Turín na cestě za dalším titulem v italské lize přišli v závěru předehrávky 34. kola o…

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí. Zlato je můj sen

Pastrňák: Jet na MS bylo jedno z nejtěžších…

Bez vytáček přiznává, že to pro něj bylo jedno z nejtěžších rozhodnutí v kariéře. Jít do risku a bez smlouvy v…

 

Reflex.cz

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Zázrak! Podvodná „astrální aplikace“ vrací peníze!

Když píšu o šmejdech, málokdy se podaří dosáhnout, aby přestali okrádat lidi. A to, že by podfukem získané…

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže, kde jsou nejbližší veřejné toalety

Konec močení ve křoví? Aplikace WCkompas vám ukáže,…

I když podobné hledání aspoň jednou v životě absolvoval každý z nás, s nápadem na aplikaci přišli pacienti…