BMW v Ženevě 2005

BMW v Ženevě 2005

 
 

Mezi stánky s největší koncentrací významných novinek patřilo mnichovské BMW.

Úrodný rok

Poměr světových a evropských debutů 4:1 a jedna zcela nová řada, to se na letošním, na velké premiéry poměrně chudém ženevském autosalonu hned tak nevidělo. Významnou inovaci obdržela každá ze základních číselných řad, zatímco X a Z čekají s velkými překvapeními do domácího Frankfurtu. I tak bude rok 2005 s novými Bavoráky více než radostný.

130i – šestkrát tolik

Poněkud překvapivým pro širokou veřejnost se stalo uvedení nového magnesiového třílitrového šestiválce pod dlouhou kapotu bavorského low-endu. V civilní podobě se tak představil model, prakticky dosahující parametrů, které měly podle nových zvyklostí zdobit případnou M1 (100 koní/litr zdvihového objemu/dva válce). I zrychlení 0 – 100 km/h za 6,2 k přívlastku „M“ mnoho nechybí, maximální rychlost činí elektronických 250 km/h a to vše stojí průměrně pouhých 9 l/100 km. Na českém trhu se cena této zbraně na Audi A3 3,2 podle posledních informací patrně vejde do milionu.

3 – maximální ambice

Zatížena nejvyšším možným očekáváním, přišla vystřídat extrémně úspěšnou sedmiletou současnou Trojku již pátá generace bavorských malorážních rychlíků. Ve jménu udržení maxima z více než tří milionů kupců čtvrté Trojky se tentokrát nekonala žádná revoluční změna koncepce či základních tvarů. Silueta se všemi základními identifikátory se na první pohled podobá předchůdcům, bangleovský vliv se projevil už ve značně obroušené míře. Nezměnila se ani konfigurace hliníkového podvozku s McPhersony vpředu a pětiprvkovou nápravou na opačné straně, jízdní vlastnosti opět získaly z ještě pečlivějšího vyladění a podvozku Dynamic Drive. Zmizely kritizované slabiny (nesklopná zadní sedadla a málo místa vzadu) a na znatelně vyšší úroveň se posunula standardní i příplatková výbava (aktivní řízení, aktivní tempomat, startování tlačítkem). Počáteční motorizace obsahuje dva čtyř- a dva šestiválce, jeden vznětový common rail II a tři zážehové motory Valvetronic; 320i (110 kW), 325i (160 kW), 330i (190 kW) a 320d (120 kW). Standardem pro všechny agregáty je šestistupňová převodovka, na přání samočinná dvoumódová Steptronic s možností sekvenčního řazení. Zároveň se představily i první položky kolekce BMW Individual pro novou Trojku.

5 – pohon všech kol a modernizované zážehové šestiválce

Od dob představení modelů 325/525iX koncem osmdesátých let získal pohon všech kol ve vozech BMW popularitu, která vedla až k zavedení pravidelných nástupců a nynější evropské premiéře elektronicky řízeného pohonu všech kol xDrive, schopného v případě potřeby dedikovat 100% kroutícího momentu jedinému kolu a úspěšně suplujícího funkci uzávěr diferenciálů přibrzďováním jednotlivých kol, v nové Pětce. Zároveň se představila nová generace hořčíkových zážehových šestiválců Valvetronic, se kterými je xDrive spjatý od samého počátku. Zdvihový objem nejmenšího motoru v Pětce se posunul na 2,5 L a je nabízen ve dvou výkonových variantách. Slabší vrátila po čase na bavorské zádě označení 523i a vyvíjí 130 kW a 230 Nm. Silnější (160 kW, 250 Nm) spolu s třílitrem (190 kW, 300 Nm) pak tedy může dostat zmíněný xDrive a označení 525xi příp. 530xi.

M6 – nový zenit

Koncentrát toho nejlepšího z umu bavorských motorářů představuje 2+2 místné kupé M6, kombinující elegantní křivky nové šestkové řady a špičkovou techniku z M5, kterou svými parametry o kousek překonává. Vysokootáčkový pětilitrový desetiválec své 373 kW poskytuje do služeb dechberoucí dynamiky a co nejlepšího zrychlení na 100 km/h, které činí 4,6 s. Sedmistupňová sekvenční převodovka SMG III poskytuje stejně jako v M5 13 řadících programů, motor lze přepínat do „krotkého“ módu s 298 kW a individualizovat lze i charakteristiku elektronicky řízeného podvozku, odezvu posilovače řízení a míru účinnosti stabilizačního systému. K tomu se přidává skutečně impresivní design a nový milník automobilové historie je hotov v celé své kráse.

7 – jemnější chuť

Polovina modelového života přinesla Sedmičce po 38 měsících výroby zjemňující facelift, který měl podle pesimistických zpráv přijít kvůli pomalému rozjezdu prodejů již podstatně dříve. Vrcholné BMW přichází s přepracovanými oběma konci karoserie; příď se opticky snížila, přiblížila ostatním novým Bavorům a dostala standardně xenonové světlomety, na přání aktivní. Vzadu se hlavně vylehčovalo; obří víko zavazadlového prostoru nyní člení vodorovná lišta a nově navržené koncovky. Boky se změnily jen lehce, přibyly čtyři barevné odstíny a dva vzory litých kol. V interiéru se díky větší integraci palubních systémů poněkud zjednodušilo rozložení ovládacích prvků, avšak pouze marginálně. Několik revizí postoupil seznam výbavy – CD přehrávač nyní umí mp3, TV tuner digitální signál a navigační systém s telefonem obsáhnou automaticky i telematický systém BMW Assist a internetový portál BMW Online.

Pět z šesti pohonných jednotek prošlo zásadními změnami, z toho jedna je zcela nová. Roli velmi přijatelného low-endu 730i/Li nyní zahraje hořčíkový třílitrový šestiválec Valvetronic (190 kW), který je tak již obsažen ve všech základních řadách BMW. Do portfolia se po deseti letech vrací 740i/Li – osmiválcový čtyřlitr (225 kW) vznikl převrtáním dosavadní 3,6 L (735i/Li). Dalším zvučným návratem je 750i/Li, nyní již pouze osmiválcovým. Osmiválec 4,8 L (270 kW) nahrazuje dosavadní 4,4 L (745i/Li). Vrcholný přímovstřikový dvanáctiválec 760i/Li zůstává díky své pokročilosti beze změny. Revidovalo se i mezi vznětovými jednotkami; třílitr při nezměněném zdvihovém objemu dostal celohliníkovou konstrukci a vysokotlaké pieozovstřikování common-rail III, díky čemuž disponuje nová 730d 170 kW při nižší spotřebě. A konečně největší skok – zcela nový celohliníkový osmiválec common-rail III 4,4 L zavádí nové značení 745d a především zajímavé výkony – 220 kW, 700 Nm a 0 – 100 km/h za 6,8 s prakticky smazává výhody benzínových motorů. Oba diesely nově plní Euro IV a všechny motory jsou i nadále k mání výhradně s šestirychlostním Steptronicem.


Fotogalerie z výstaviště
 
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 
Zdroj: redakce

Štítky BMW Ženeva 2005

 












Blesk.cz

Hana Brejchová se pustila do neteře Terezy Brodské: Jde po penězích!

Hana Brejchová se pustila do neteře Terezy Brodské:…

Sestra slavné herečky Jany Brejchové (77) Hana (71) se už před lety přestala stýkat se zbytkem své rodiny. Nemá…

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt za burana! Inspirujte se vzory, poučte z průšvihů

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt…

Počátek roku patří bálům, jež v únoru finišují, do půli března doznívají a jsou považovány za gala vrchol…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře jako pod Jarolímem

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře…

S Basilejí sehrál duel proti nejlepšímu týmu Česka. A pro Plzeň měl Marek Suchý jen slova uznání. „Nedivil bych…

 

Reflex.cz

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země, která vlastní hotel i v Česku

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země,…

Světové žebříčky úspěšnosti se většinou plní samými mužskými jmény. Na seznam ale nedávno přibylo jedno ženské.…

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho navrhuje tak, aby nikdy nemohlo uspět?

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho…

Jedním z velkých politických hitů posledních týdnů je bezpochyby referendum. Na první pohled vypadá lákavě, že…