BMW v Ženevě 2005

BMW v Ženevě 2005

 
 

Mezi stánky s největší koncentrací významných novinek patřilo mnichovské BMW.

Úrodný rok

Poměr světových a evropských debutů 4:1 a jedna zcela nová řada, to se na letošním, na velké premiéry poměrně chudém ženevském autosalonu hned tak nevidělo. Významnou inovaci obdržela každá ze základních číselných řad, zatímco X a Z čekají s velkými překvapeními do domácího Frankfurtu. I tak bude rok 2005 s novými Bavoráky více než radostný.

130i – šestkrát tolik

Poněkud překvapivým pro širokou veřejnost se stalo uvedení nového magnesiového třílitrového šestiválce pod dlouhou kapotu bavorského low-endu. V civilní podobě se tak představil model, prakticky dosahující parametrů, které měly podle nových zvyklostí zdobit případnou M1 (100 koní/litr zdvihového objemu/dva válce). I zrychlení 0 – 100 km/h za 6,2 k přívlastku „M“ mnoho nechybí, maximální rychlost činí elektronických 250 km/h a to vše stojí průměrně pouhých 9 l/100 km. Na českém trhu se cena této zbraně na Audi A3 3,2 podle posledních informací patrně vejde do milionu.

3 – maximální ambice

Zatížena nejvyšším možným očekáváním, přišla vystřídat extrémně úspěšnou sedmiletou současnou Trojku již pátá generace bavorských malorážních rychlíků. Ve jménu udržení maxima z více než tří milionů kupců čtvrté Trojky se tentokrát nekonala žádná revoluční změna koncepce či základních tvarů. Silueta se všemi základními identifikátory se na první pohled podobá předchůdcům, bangleovský vliv se projevil už ve značně obroušené míře. Nezměnila se ani konfigurace hliníkového podvozku s McPhersony vpředu a pětiprvkovou nápravou na opačné straně, jízdní vlastnosti opět získaly z ještě pečlivějšího vyladění a podvozku Dynamic Drive. Zmizely kritizované slabiny (nesklopná zadní sedadla a málo místa vzadu) a na znatelně vyšší úroveň se posunula standardní i příplatková výbava (aktivní řízení, aktivní tempomat, startování tlačítkem). Počáteční motorizace obsahuje dva čtyř- a dva šestiválce, jeden vznětový common rail II a tři zážehové motory Valvetronic; 320i (110 kW), 325i (160 kW), 330i (190 kW) a 320d (120 kW). Standardem pro všechny agregáty je šestistupňová převodovka, na přání samočinná dvoumódová Steptronic s možností sekvenčního řazení. Zároveň se představily i první položky kolekce BMW Individual pro novou Trojku.

5 – pohon všech kol a modernizované zážehové šestiválce

Od dob představení modelů 325/525iX koncem osmdesátých let získal pohon všech kol ve vozech BMW popularitu, která vedla až k zavedení pravidelných nástupců a nynější evropské premiéře elektronicky řízeného pohonu všech kol xDrive, schopného v případě potřeby dedikovat 100% kroutícího momentu jedinému kolu a úspěšně suplujícího funkci uzávěr diferenciálů přibrzďováním jednotlivých kol, v nové Pětce. Zároveň se představila nová generace hořčíkových zážehových šestiválců Valvetronic, se kterými je xDrive spjatý od samého počátku. Zdvihový objem nejmenšího motoru v Pětce se posunul na 2,5 L a je nabízen ve dvou výkonových variantách. Slabší vrátila po čase na bavorské zádě označení 523i a vyvíjí 130 kW a 230 Nm. Silnější (160 kW, 250 Nm) spolu s třílitrem (190 kW, 300 Nm) pak tedy může dostat zmíněný xDrive a označení 525xi příp. 530xi.

M6 – nový zenit

Koncentrát toho nejlepšího z umu bavorských motorářů představuje 2+2 místné kupé M6, kombinující elegantní křivky nové šestkové řady a špičkovou techniku z M5, kterou svými parametry o kousek překonává. Vysokootáčkový pětilitrový desetiválec své 373 kW poskytuje do služeb dechberoucí dynamiky a co nejlepšího zrychlení na 100 km/h, které činí 4,6 s. Sedmistupňová sekvenční převodovka SMG III poskytuje stejně jako v M5 13 řadících programů, motor lze přepínat do „krotkého“ módu s 298 kW a individualizovat lze i charakteristiku elektronicky řízeného podvozku, odezvu posilovače řízení a míru účinnosti stabilizačního systému. K tomu se přidává skutečně impresivní design a nový milník automobilové historie je hotov v celé své kráse.

7 – jemnější chuť

Polovina modelového života přinesla Sedmičce po 38 měsících výroby zjemňující facelift, který měl podle pesimistických zpráv přijít kvůli pomalému rozjezdu prodejů již podstatně dříve. Vrcholné BMW přichází s přepracovanými oběma konci karoserie; příď se opticky snížila, přiblížila ostatním novým Bavorům a dostala standardně xenonové světlomety, na přání aktivní. Vzadu se hlavně vylehčovalo; obří víko zavazadlového prostoru nyní člení vodorovná lišta a nově navržené koncovky. Boky se změnily jen lehce, přibyly čtyři barevné odstíny a dva vzory litých kol. V interiéru se díky větší integraci palubních systémů poněkud zjednodušilo rozložení ovládacích prvků, avšak pouze marginálně. Několik revizí postoupil seznam výbavy – CD přehrávač nyní umí mp3, TV tuner digitální signál a navigační systém s telefonem obsáhnou automaticky i telematický systém BMW Assist a internetový portál BMW Online.

Pět z šesti pohonných jednotek prošlo zásadními změnami, z toho jedna je zcela nová. Roli velmi přijatelného low-endu 730i/Li nyní zahraje hořčíkový třílitrový šestiválec Valvetronic (190 kW), který je tak již obsažen ve všech základních řadách BMW. Do portfolia se po deseti letech vrací 740i/Li – osmiválcový čtyřlitr (225 kW) vznikl převrtáním dosavadní 3,6 L (735i/Li). Dalším zvučným návratem je 750i/Li, nyní již pouze osmiválcovým. Osmiválec 4,8 L (270 kW) nahrazuje dosavadní 4,4 L (745i/Li). Vrcholný přímovstřikový dvanáctiválec 760i/Li zůstává díky své pokročilosti beze změny. Revidovalo se i mezi vznětovými jednotkami; třílitr při nezměněném zdvihovém objemu dostal celohliníkovou konstrukci a vysokotlaké pieozovstřikování common-rail III, díky čemuž disponuje nová 730d 170 kW při nižší spotřebě. A konečně největší skok – zcela nový celohliníkový osmiválec common-rail III 4,4 L zavádí nové značení 745d a především zajímavé výkony – 220 kW, 700 Nm a 0 – 100 km/h za 6,8 s prakticky smazává výhody benzínových motorů. Oba diesely nově plní Euro IV a všechny motory jsou i nadále k mání výhradně s šestirychlostním Steptronicem.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Spojené státy, Mexiko a Kanada vyjednávají o budoucnosti volného obchodu Spojené státy, Mexiko a Kanada vyjednávají o budoucnosti volného obchodu

Vyjednávači Spojených států, Kanady a Mexika zahájili…

Města začínají zakládat městské louky. Pomohou například se suchem Města začínají zakládat městské louky. Pomohou například se suchem

Do módy přišel dlouhý sestřih trávníku. Ne, není řeč…

Zápisník Jana Pavce: Ficova kalkulačka Zápisník Jana Pavce: Ficova kalkulačka

Světová i česká média jsou plná slov „lithium“…

 
Zdroj: redakce

Štítky BMW Ženeva 2005

 












Blesk.cz

Jak vypadá kryt Folimanka? Největší pražskou podzemní stavbu otevřou v sobotu

Jak vypadá kryt Folimanka? Největší pražskou…

Kryt Folimanka je největší podzemní stavbou na území městské části Praha 2. Rozloha bunkru činí 1 332 metrů…

Změňte dodavatele elektřiny a plynu už v létě. Váš domácí rozpočet si uleví

Změňte dodavatele elektřiny a plynu už v létě. Váš…

Léto je v plném proudu, teploty se pohybují okolo třicítek a poslední, na co myslíte, je nadcházející topná…

 

iSport.cz

Celtic nakročil do Ligy mistrů kanonádou, Pekhart přišel k výhře

Celtic nakročil do Ligy mistrů kanonádou, Pekhart…

Fotbalisté Hapoelu Beer Ševa se střídajícím útočníkem Tomášem Pekhartem v úvodním utkání čtvrtého předkola Ligy…

Napadený fanoušek Hradce promluvil. Byl krátce v bezvědomí, má odřeniny

Napadený fanoušek Hradce promluvil. Byl krátce v…

Byl to moment, na který fanoušci, kteří navštívili druholigové utkání mezi Hradcem Králové a Pardubicemi (2:1),…

 

Reflex.cz

Hra o trůny za vlády krále Miloše. Česká politika podle pravidel kultovního seriálu

Hra o trůny za vlády krále Miloše. Česká politika…

Bylo by to kruté, nesmlouvavé místo k životu; stejně tak by však bylo i přehlednější a přímější – vždyť nač…

Solární střechy od Tesly realitou: První exempláře firma instaluje na domy zaměstnanců

Solární střechy od Tesly realitou: První exempláře…

Elon Musk již před časem představil nový druh střešních tašek, jež produkují elektřinu a dle plánů společnosti…