Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW ve Frankfurtu 2007

Vitek
Diskuze (3)
Nejživěji bylo kolem dvou novinek, z nichž první má jako jediná namířeno do velkosériové výroby.

1 coupé

Daleko krásněji než na fotkách vypadá nové dvoudveřové kupéčko, které je o 133 mm delší než jeho pětidveřový hatchback, a narostlo na 4.360 mm. Šířka činí 1.934 mm a Coupé je tak o zanedbatelný jeden milimetr širší než klasická řada 1. Zavazadlový prostor se díky úpravám zvětšil z 350 na 370 litrů. Zájemci o BMW 1 Coupé si budou moci vybrat kromě již známého modernizovaného čtyřválce 120d i jeho technicky pokročilou, twinturbo-verzi 123d (150 kW) či ultimativní šestiválec 3,0 biturbo o výkonu 228 kW a 400 Nm. S ním kupé zrychlí na stovku za 5,3 s a průměrně spotřebuje jen 7,7 l/100 km.

M3

Největší tahák letošního Frankfurtu se po měsících neoficiálních testů a informací konečně jaksepatří představil veřejnosti. Čtvrtá generace M3 používá nově osm válců, tedy o dva více, než původní M3. Osmiválec je ovšem lehčí než stále famózní, ovšem už letitý šestiválec 3,3 l S54B32 ze stávající generace. Silně podčtvercový celohliníkový motor 3999 cm3 bi-vanos, odvozený od V10 pro M5/M6, dosahuje 309 kW při 8300 ot./min a 400 Nm při 3900 otáčkách. Zrychlení 0 – 100 km/h za 4,8 s, díky paletě moderních technologií (Brake Energy Regeneration) přitom činí průměrná spotřeba jen 12,4 l/100 km. Místo 98 lze použít i 95oktanový benzin. Ve standardu nechybí karbonová střecha a M-diferenciál se 100% svorností, 18“ kovaná kola a kompletní sada sportovních nezbytností, převodovka zůstává manuální. To vše za nižší cenu, než dosud. Svět už nikdy nebude stejný jako dřív.

X6

V posledním předsériovém stádiu se ocitá koncept rychlého terénního kupé kategorie SAC (ano, stejné jako Ssangyong Actyon), který si díky stále expandující oblibě mamutích čtyřkolek mohl dovolit na mechanických skupinách X5 stvořit protaženou a nízkou karoserii, která původní koncepci bere téměř všechny praktické výhody, je ovšem neuvěřitelně přitažlivá. Prototyp si k pohonu vybral vznětový twinturbodiesel, který je novinkou i pod kapotou X5, a nebylo by to BMW, aby si sebou nepřinesl zásadní technickou novinku. V tomto případě je to rozšíření systému pohonu všech kol xDrive o Dynamic Performance Control. Aktivní rozdělení točivého momentu se nyní neděje pouze mezi přední a zadní nápravu, ale také mezi levé a pravé zadní kolo. Na rozdíl od podobných systémů Mitsubishi, Subaru a Hondy je v případě BMW pro redistribuci hnacích sil zapojeno více mechaniky a méně elektroniky. Délce chybí do pěti metrů 12 cm, šířce do dvou metrů jen dva centimetry. Z celkové výšky 1,7 m, beztak podstatně skromnější proti X5, svažující se střecha ještě rychle klesá, čemuž bude odpovídat vnitřní prostor.

X6 ActiveHybrid

Představit na letošní IAA koncept velkého SUV s malou užitnou hodnotou a relativně vysokou spotřebou paliva by nebylo z politického hlediska právě rozumné a proto si BMW dovolilo rozmělnit pozornost na svém stánku ještě ekologickým předsériovým konceptem neobvykle řešeného full-hybridu. Nový systém hnacího ústrojí kombinuje dva kompaktní vysokovýkonné elektromotory s převodovkou s pevnými převodovými poměry. Výše uvedené tři prvky jsou vzájemně propojeny systémem tří planetových soukolí. Díky vhodné volbě převodů se dobře pokrývají a doplňují provozní pásma spalovacího motoru a jednotlivých elektromotorů. Překonána je tak nevýhoda dosud známých hybridních řešení, jejichž elektromotor(y) byl schopen pracovat jen v určité části spektra provozních rychlostí automobilu. Rozdělování a slučování výkonových toků má na starost převodovka ECVT (planetová konstrukce s vnějším projevem převodovky CVT). Prezentované hnací ústrojí je výsledkem spolupráce BMW Group, General Motors a DaimlerChrysler, které se spojily do sdružení Global Hybrid Cooperation, vyvíjející mild-hybridy pro sériové nasazení v nejbližší době.

CS Concept

Ač se jednalo pouze o evropskou premiéru, jeden z nejzajímavějších designových počinů byl odhalen s náležitou pompou přímo na tiskové konferenci. Neuvěřitelně dynamické pětimetrové těleso s ultradlouhou přídí a kabinou posunutou zcela vzad by podle všeho mělo být reálných předobrazem budoucí sedmičkové řady. Bangleovské šoky tedy zjevně dosud neskončily, kontroverzní americký designér si díky své pozici může zřejmě dovolit víc, než by kdo čekal. Přístí sedmička, jejíž čas již pomalu nadchází, tak možná bude připomínat klasicky nádherné Gran Turismo ve stylu Maserati Quattroporte, čímž by opět celému světu parádně vytřela zrak!

6 facelift

Kupé s kabrioletem slavné šestkové řady se představilo s řadou retuší v duchu obvyklých modernizací v polovině modelového života. Přepracovaný přední nárazník a nové víko kufru mají působit dynamičtěji, nové jsou i světlomety. Přední dostaly standardně bi-xenonové výbojky, korónové obrysovky s funkcí daylight a místo dálkové paraboly zaujalo přisvěcování do zatáček. Ukazatale směru dostaly na starost LED-diody, které se uplatnily i v přepracovaných koncových světlech a přidaném brzdovém světle v zadním spoileru. V nabídce se octly dva nové metalické laky (modrý a šedý) a tři nové vzory litých kol. Lehce se přestavovalo i uvnitř, některé ovladače se přestěhovaly nebo dostaly novou podobu, rozšířila se nabídka interiérových barev a vnitřních materiálů o tzv. perlovou kůži, nový design dostal přístrojový štít a na středové konzoli se objevilo osm programovatelných tlačítek, známých již z ostatních řad. Neméně zajímavé změny se odehrály pod kapotou. Nabídku motorizací historicky poprvé rozšiřuje diesel – jaký jiný, než twinturbo třílitr 635d o výkonu 210 kW a 580 Nm? Dosavadní magneziový zážehový třílitr ustupuje novější přímovstřikové verzi (200 kW) z trojkového kupé, spolu s nezměněným osmiválcem pak obdrží novou generaci šestistupňové automatické převodovky ZF, již provozované také v 3 coupé. I pod noblesní kapotu se nastěhovaly prvky úsporného programu EfficientDynamics.

520i, 520d

Asi nejméně honosnou, ale o to důležitější novinkou je návrat pětkové řady k zážehovým čtyřválcům po dlouhých letech. Inovovaný přímovstřikový dvolitrový čtyřválec Valvetronic byl ve své výkonové verzi 125 kW už shledán dostatečným pro comeback do vyšší střední třídy. Pětce nejen pomůže lovit ty zákazníky, kterým se dvaapůllitrový šestiválec zdál zbytečným komfortem, ale také snížit fleetový průměr emisí CO2, který bude zanedlouho EU drasticky omezovat. Logickým krokem je i náhrada dosavadního, zcela dostatečného vznětového dvoulitru 120 kW zcela přepracovaným, který kromě 10 kilowattů navíc, radikálně snížené spotřeby a zlepšené kultury chodu přináší také vodou chlazené turbodmychadlo, snáze odolávající proměnlivé zátěži.

BM


Vitek
Diskuze (3)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
19. 9. 2007 17:19
Re: X6
Taky jsem z ní unešen,nemá chybu :-)