BMW Vision iNEXT bylo lehce poodhaleno již letos na jaře, ale teprve nyní se plně odhaluje a má představovat stavební kámen pro blízkou budoucnost BMW Group.
Tak je to designová studie, tam je to jeden z klasických způsobů jak nahnat body. Jinak... zvětšování kol celkem fandím, auta se taky zvětšují, gumy zlevňují... pokud si automobilka poradí s odpružením, tak proč ne.
psalo se to tu mnohokrat a i primo v clancich, Kaban nebude delat v pristich nekolika letech zadny model divize "i" ani "M", tedy nemuse delat ani na tomto :-!
Design nechť posoudí každý sám. Ta obrovská prázdná plocha v místech, kde běžně bývá mlhovka, působí vyloženě odpudivě. Stejně tak jako denní svícení do L. Disproporční přední světlomety, které už užší nakreslit nešly...ale klidně bych si to koupil, kdyby to auto stálo za něco. Jenže ono zatím ani nejezdí a zase něco slibují. Sliby se oddalují...zatímco konkurence už jezdí.
Elektromobilita je tady a nejde ji zastavit. Jen se obávám, že BMW kromě designu nemá vůbec nic. Zatím neumí ani pořádně rozsvítit a zhasnout adaptivní světlomety. Chci vidět, jak zvládnout autopilota. Věřím jim, že dokáže přejet celé Německo - to po dálnici dneska zvládne už více aut. Nevěřím, že to dají po okreskách. Jediný autopilot, který dnes jakž takž zvládne jezdit sám (ale i tak za cenu plnohodnotné kontroly řidičem) je Tesla a Google. Evropa tyhle technologie nemá a ještě dlouho je nebude mít.
V tom vidím ten největší problém. Tady se furt čeká na nějaké koncepty, pořád se něco maluje, nakupují se hostesky, novináři se krmí chlebíčkama....a skutek utek. Jinde už (ne zcela) samořiditelná auta jezdí a jejich možnosti jsou dost vidět. BMW jako takové nemá šanci toto někam posunout, na to nemají mozky a je to příliš zastaralá firma. K posunu a vývoji těchto technologií potřebují zaměstnance jako má Google a ne ty lidi co žijí v minulosti a co zaměstnávají teď. Opět vítězství formy nad obsahem. A prvního by měli hnát Kabaně. Jeho auta jsou fakt hnusná, a to včetně Veyrona. Na to jak je to auto drahé mi nikdy nepřišlo extra hezké, i když má asi jiné kvality.
Elektromobilita je tady a BMW na tom není úplně špatně... má obstojně fungující i3 jako městské EV (což je nejvíce smysluplná oblast pro EV) a obstojně fungující i8 jako hybridsport. Má taky plugin hybridní 7er. To je myslím víc, než má třeba Mercedes nebo Audi...
Autonomní auta jsou jiné téma. Co BMW má nebo nemá my asi úplně netušíme... podle mě na ně Evropa ještě není připravená - mentálně, legislativně. Tesle to asi vcelku funguje, přesto sbírá za autopilota spíš negativní reakce...
i8 se moc neprodává. i3 je pravda jiná liga. Ale ani jeden z nich není elektro. Což vlastně nevadí a je pravda, že nemám tak úplně pravdu :-) Minimálně mají ty fungující hybridy a teď tedy i ten plugin hybrid 7er k méně použitelné i8. V tomhle ohledu jsou z Evropy asi nejpokrokovější. Plugin hybrid sedmičkové řady také zní fajn, o tom jsem ani nevěděl. Nejspíš není cílený na nás evropany.
Naprosto souhlasím s tím, že evropa na to mentálně opravdu ještě není připravená. Zejména zdejší řidiči. Ale to snad přijde.
Tesla je úžasné auto a každý její majitel je s ní super spokojený. Jen to ještě neřídí samo. To je mimo dosah všech. Je každopádně dobře, ze mají konkurenci. Moc dobře. Hlavně pro nás - teoreticky bychom s pořádnou konkurencí ta auta mohli mít i dřív :-)
Ano a úplně přesně to je tak, že i3 je primárně deklarován jako čistý elektromobil.
Jen na přání a za příplatek může mít přídavný benzínový dvouválcový motůrek ze skútra, fungující pouze jako generátor a jeho funkce je popisována jako prodlužovač dojezdu.
i8 má letos 860ks za pololetí... což je +- stejně jako Audi R8. Vem si, že základní cenovka je 3,8M... to nemůže být masovka.
i3 je elektro, má jen volitelně spalovák ve formě range extenderu, s nádrží na 9l...
Tesla je... zajímavé auto. Dokázala postavit EV auto, které někdo fakt chtěl nejen proto, že jezdí "zadarmo", ale proto, co umí a jak vypadá.
Jestli je každý majitel spokojený nevím, o kvalitě výroby a servisu kolují různé zkazky, spíš to vypadá, že majitelé mají dost silný fanouškovský vztah a tolik to neřeší. Jsem zvědavý na 3, to je zásadní posun směrem k racionálním masovým prodejům... pokud to Tesla ustojí, budou se dít věci.