BMW X1 po faceliftu: Kompletní technické údaje
Faceliftovanou X1 jsme mohli vidět v evropské premiéře na nedávném autosalonu v Lipsku, kde se také vyrábí. Vzhled se přiblížil větším modelům s písmenem X. V interiéru pak najdeme nové materiály. Kompaktní „vrtuli“ do lehkého terénu lze stále mít jak s pohonem zadních (sDrive), tak i všech (xDrive) kol.
Základem se stala verze sDrive16d, diesely v nabídce převažují. Motorová nabídka čítá pouze čtyřválcové dvoulitry, ať už mluvíme o zážehových či vznětových. Výkonové spektrum sahá od 85 do 180 kW (116-245 k). Novinkou je rovněž nejvýkonnější turbodiesel xDrive25d se 160 kW (218 k). Pochopitelně využívá dvoustupňového přeplňování TwinPower s proměnnými sekvencemi.
K většině motorických verzí se alternativně dodává osmistupňový automat včetně systému start-stop. Nechybí regenerace brzdné energie, režim Eco Pro a také další funkce úsporného balíčku, které jsou ovšem určeny jen pro verzi sDrive20d EfficientDynamics Edition. Ta se chlubí kombinovanou spotřebou 4,5 l nafty na 100 km. Technické údaje všech variant uvádíme v obvyklém tabulkovém přehledu. V závorkách jsou uvedena data pro modely se samočinnými ústrojími, pokud se liší.
BMW X1 – Základní technické údaje zážehových motorizací | ||||
Verze | sDrive18i | sDrive20i | xDrive20i | xDrive28i |
Převodovka/pohon | 6M (6A)/zadní | 6M (8A)/zadní | 6M (8A)/4x4 | 6M (8A)/4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 1997 | 1997 | 1997 |
Počet válců/ventilů | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 110/6400 | 135/5000-6250 | 135/5000-6250 | 180/5000-6500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 200/3600 | 270/1250-4500 | 270/1250-4500 | 350/1250-4800 |
Maximální rychlost [km/h] | 202 (200) | 220 | 215 | 240 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,7 (10,4) | 7,4 (7,7) | 7,8 (7,9) | 6,1 (6,5) |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 7,7 (7,9) | 6,9 (6,7) | 7,5 (7,1) | 7,7 (7,2) |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1430 (1455) | 1485 (1510) | 1575 (1590) | 1580 (1595) |
Zákazníci, kteří zatouží po individualizaci vnějšího i vnitřního vzhledu, zvolí balíčky Sport Line nebo xLine, které jsou jakousi alternativou k základnímu stupni výbavy. Pochopitelně, xLine jim z vozu neudělá offroad a Sport Line ďábelskou silniční střelu, ale pokud se chce budoucí majitel lišit od ostatních, proč ne?
BMW X1 – Základní technické údaje vznětových motorizací | ||||
Verze | sDrive16d | sDrive18d | xDrive18d | sDrive20d EDE |
Převodovka/pohon | 6M/zadní | 6M (8A)/zadní | 6M (8A)/4x4 | 6M/zadní |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 1995 | 1995 | 1995 |
Počet válců/ventilů | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 85/4000 | 105/4000 | 105/4000 | 120/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 260/1750-3000 | 320/1750-2750 | 320/1750-2750 | 380/1750-2750 |
Maximální rychlost [km/h] | 190 | 202 | 195 | 215 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,5 | 9,6 (9,9) | 9,9 (10,1) | 8,3 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,9 | 4,9 (5,0) | 5,5 (5,4) | 4,5 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1480 | 1480 (1495) | 1565 (1575) | 1490 |
Kromě zmíněného Lipska se X1 vyrábí také v čínském Tiexi v provincii Šen-jang. Od roku 2009 vzniklo v obou továrnách dohromady přes 275 tisíc vozů. Nově zamíří nejmenší SUV mnichovské automobilky také na americký trh, kde dosud chybělo.
BMW X1 – Základní technické údaje vznětových motorizací | |||
Verze | sDrive20d | xDrive20d | xDrive25d |
Převodovka/pohon | 6M (8A)/zadní | 6M (8A)/4x4 | 6M (8A)/4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 1995 | 1995 |
Počet válců/ventilů | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 135/4000 | 135/4000 | 160/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 380/1750-2750 | 380/1750-2750 | 450/1500-2500 |
Maximální rychlost [km/h] | 220 (218} | 215 (213) | 230 (228) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,8 (7,9} | 8,1 | 6,8 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,9 (5,0) | 5,5 (5,4) | 5,9 (5,5) |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1490 (1500) | 1575 (1585) | 1585 (1595) |