BMW X3 2.5si - Sametový poklid

BMW X3 2.5si - Sametový poklid

 
 

Zkuste si představit, že se vám z naftového motoru v SUV dělá vyrážka a nejste právě typ, který musí být všude první. Přidejte touhu po prémiové příchuti a máme pro vás služebníka.

Udělejte si malou anketu mezi majiteli BMW X3 a většina z nich se vesměs shodne na několika věcech. Nemají velikou rodinu, takže nepotřebují převážet více vzduchu v X5. Občas remcají na prkenný podvozek, ale jsou ochotni vyměnit ho za stabilitu ve vyšších rychlostech na dálnici a jisté jízdní vlastnosti na náročnějších silnicích.

Jejich názor na design není vyhraněný, uznávají ovšem, že facelift tomuto vozu prospěl. A mohli by si dovolit Touring řady 3 nebo 5, ale na pocitu jistoty z vyšší pozice při řízení a pohonu xDrive (i když ten koupíte i do obou kombi) si zakládají více, než na potřebě bavit se s poháněnou zadní nápravou. Zapadá nějak do jejich vzorce benzinový šestiválec 2,5 l?

obrázek [555 x 291]
 

Problémem zážehových motorů je, že do kompaktních SUV je moc lidí nechce. Můžete namítat, že mezi zákazníky se najde stále dost takových, jež upřednostní kultivovanost a plynulý zátah benzinového atmosférického agregátu před spotřebou, ale zrovna u BMW tyhle argumenty moc neplatí. Jejich „šestiválce v naftě“ nepostrádají jemný chod, drtivý tah a při tankování dokážou vyvolat spokojený úsměv.

Argumenty, v jejichž světle ztrácí 2.5si na významu? Logicky ano, ale otočte klíčkem ve spínací skřínce a začne vás dráždit koncertní ekvilibristika útočící na vše, co nelze zdůvodňovat žádnými pravidly. Nemusíte vědět nic o setrvačných silách a vibracích vznikajících v čtyřtaktní jednotce, ale zvuk tohoto motoru a nenucenost, se kterou letí do otáček, vás prostě dostane. Po pár kilometrech se budete zlobit, že se do kabiny nedostane více tónů v nízkých nebo středních otáčkách, takže jedinou možnost, jak zaslechnout to nejlepší, představuje akcelerace s cihlou na plynu.

obrázek [555 x 256]
 

Přestože se z 2,5litrového motoru povedlo BMW vyždímat 160 kW (218 k) a 250 Nm máte díky systému Double Vanos již v 2750 ot./min., k razantnímu rozpohybování X3 budete muset používat stejnou techniku hrubé síly. S dvojící cestujících se hmotnost přehoupne přes dvě tuny a v kombinaci s 5stupňovou automatickou převodovkou budete potřebovat nijak oslnivých 9 sekund, než se ručka rychloměru prožene kolem stovky. Drážděte své bubínky zvukem (a přetížením vnitřní ucho) příliš často a 67litrovou nádrž vyprázdníte rychlostí 16 l/100 km. Zpomalte a dostanete se přibližně o 5 litrů níž, ale s dietnějšími stravovacími návyky nepočítejte.

Příplatková 18palcová kola odebírají tomuto vozu i ty nejmenší ambice ukázat schopnosti systému xDrive v terénu, ale na rovinu, X3 je ve své kůži na silnici. A cítí se tam moc dobře nejenom kvůli nezávislému zavěšení všech kol. Řízení je dobře vyvážené, reaguje ostře a velice rychle vám dá důvěru i na zatočeném asfaltu. Pomalá jízda odhalí občasné protivné poskakování, ale není to nic vážného, nebo co by (aspoň trochu) neřešily sériové sedmnáctky.

obrázek [555 x 280]
 

BMW X3 pochází z generace modelů, které nás nenutily studovat několika set stranovou příručku ovládání systému iDrive. A i když je středová konzole poseta 33 tlačítky, zorientujete se v nich určitě snadno. Zabydlení se v prostorné a kvalitně sestavené kabině bude tak rychlé, že vlastně žádný čas na seznamování ani nepotřebujete.

Tolerantní (vlastně celkem dost shovívavý) však budete muset být k faktu, že většina věcí, kterých se v interiéru dotýkáte, je za vysoké příplatky. Automatická klimatizace místo manuální – 15 675 Kč, kůží čalouněný volant – 5415 Kč, jeho 7 tlačítek multifunkčního ovládání – 13 110 Kč, vyhřívání předních sedadel – 10 545 Kč… Je toho dost, abyste přemýšleli o alternativním voze, nebo si nechali přestavět BMW X3 na vůz kategorie N1 tak, jako v případě tohoto modelu. Po odpočtu DPH se pak dá na fakturu koukat i bez nadměrného zatěžování nadledvinek.

Závěr

Šestiválec 2.5si je skvělý, ale v těžké karoserii X3 musíte často sáhnout až na jeho vrchol, když nechcete zažít zklamáni. Pak máte ještě dvě možnosti, jak zůstat věrný tomuto modelu – připlatit si za větší motor 3.0si nebo začít s léčením alergie na naftu.

První cena vozu1.032.400,- (2.0i 110 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.241.900,- (2.5si 160 kW)
Základní cena testovaného vozu1.076.386,-* (2.5si N1 160 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.289.777,-* (2.5si N1 160 kW)
Cena přestavby, paket N132 773,-* (je součástí základní ceny modelu N1)
* - cena uvedena bez DPH

Plusy:

  • kultivovaný motor
  • jemně řadicí automat
  • jízdní vlastnosti
  • prostorný interiér

Minusy:

  • pro někoho tvrdý podvozek
  • lepší dynamika vykoupena spotřebou
  • ceny příplatkové výbavy
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X3 2.5si

Cena v základní výbavě: 1 076 386 Kč Cena v testované výbavě: 1 289 777 Kč

Základní výbava:ABS, přední, boční a okenní airbagy, elektrické ovládání oken a zrcátek (vyhřívané), dálkově ovládané centrální zamykání, radiopřehrávač s CD, stabilizační systém DSC, trakční kontrola DTC, HDC, pohon všech kol xDrive, imobilizér, mlhovky, Funkce zpožděného zhasnutí světlometů "Follow-me-home", výškově i podélně nastavitelný volant, posilovač řízení, klimatizace s mikrofiltrem, dělená sklopná zadní opěradla, dělící síť zavazadlového prostoru, velurové koberce, palubní počítač, check control, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, loketní opěrka vzadu s třetí hlavovou opěrkou a 2 stojánky na nápoje, isofix

Výbava testovaného vozu:18palcová kola z lehké slitiny (17.670,- Kč), automatická převodovka (61.560,- Kč), servotronic (7.125,- Kč), kožený volant (5.415,- Kč), multifunkční volant (13.110,- Kč), střešní lišty (6.555,- Kč), vak na lyže (5.130,- Kč), loketní opěrka vpředu (5.415,- Kč), sportovní sedadla pro řidiče a spolujezdce (14.820,- Kč), vyhřívaná sedadla vpředu (10.545,- Kč), vnitřní zrcátko s digitálním kompasem (2.280,- Kč), adaptivní úchytný systém (3.420,- Kč), ostřikovače světlometů (7.695,- Kč), parkovací senzory PDC (20.520,- Kč), xenonová světla (19.095,- Kč), automatická klimatizace (15.675,- Kč), metalický lak ( 22.515,- Kč), polstrování - kombinace látka / kůže (15.390,- Kč), N1 verze (39.000,- Kč)

Spojené státy si v Sýrii ponechají vojáky, nechtějí podpořit Asada a Írán Spojené státy si v Sýrii ponechají vojáky, nechtějí podpořit Asada a Írán

Spojené státy si v rámci své nové strategie ponechají v…

Britští poslanci schválili odluku od práva Evropské unie Britští poslanci schválili odluku od práva Evropské unie

Poslanci Dolní sněmovny britského parlamentu v…

Sněmovna vyzvala vládu, aby zablokovala zavedení mechanismu pro přerozdělování azylantů Sněmovna vyzvala vládu, aby zablokovala zavedení mechanismu pro přerozdělování azylantů

Vláda by při projednávání unijní reformy azylové politiky…

Miliardář Světlík patrně přijde o další vítkovický podnik, chystá prodej části akcií Miliardář Světlík patrně přijde o další vítkovický podnik, chystá prodej části akcií

Nový investor, se kterým jedná společnost Vítkovice Heavy…

 

Štítky SUV BMW Crossover Testy

Technické údaje
Motor BMW X3 2.5si
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 160 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 2750 - 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.1 / 7.8 / 10.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / 1560
Objem nádrže (l):67
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1830 / 470
Rozměr pneu:235/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4569
b) šířka (mm): 1853
c) výška (mm): 1674
d) rozvor (mm): 2795
e) rozchod vpředu (mm): 1524
f) rozchod vzadu (mm): 1542
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 997
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1002
k) šířka vpředu (mm): 1433
l) šířka vzadu (mm): 1452
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení BMW X3 2.5si
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí Škoda loni prodala 1,2 milionu aut. Nejdůležitější trh překvapí

O více než šest procent navýšila v roce 2017, oproti tomu…

Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

 



BMW X3 xDrive18d: Nový dieselový dvoulitr pro mnichovské SUV BMW X3 xDrive18d: Nový dieselový dvoulitr pro mnichovské SUV

Číslo 18 v názvu nové verze BMW X3 je poněkud matoucí.…

BMW X3 Limited Sport: Nové speciální vydání BMW X3 Limited Sport: Nové speciální vydání

Automobilka BMW uvádí na domácí trh novou sérii BMW X3 s…

 



 
Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Včera

Britská automobilka postaví 150 exemplářů speciálního osmiválcového Defenderu. Bude se jednat o vůbec nejsilnější „defík“ historie.




Blesk.cz

Nemocných chřipkou v Česku přibývá. Čtyři pacienti už zemřeli

Nemocných chřipkou v Česku přibývá. Čtyři pacienti…

Nemocných chřipkou od minulého týdne přibylo o 12 procent. Je jich asi 1110 na 100 tisíc obyvatel. Zatím nejde o…

Sněhová vánice ochromila Skotsko. Stovky řidičů nocovaly v autech na dálnici

Sněhová vánice ochromila Skotsko. Stovky řidičů…

Stovky řidičů ve Skotsku musely strávit noc na dnešek ve svých autech kvůli přívalu sněhu, který zasypal hlavní…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Kolomý dojel čtvrtý, Češi mají problémy. Klymčiwa čeká druhá operace

Kolomý dojel čtvrtý, Češi mají problémy. Klymčiwa…

Martin Kolomý s kamionem Tatra se postaral o nejlepší český výsledek v 11. etapě Rallye Dakar. Pilot týmu…

 

Reflex.cz

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude kolem nás. Kde je hledat?

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude…

Média přinesla zprávu, že ČR je šampiónem inovací. Často takovéto zprávy zapadnou díky standardnímu mediálnímu…

Winston Churchill – válečník i prozíravý politik, který předpověděl obě světové války

Winston Churchill – válečník i prozíravý politik,…

Zájmy Britského impéria obhajoval Winston Churchill nejen jako politik, ale také „se šavlí v ruce“. Roku 1897…