BMW X3 2.5si - Sametový poklid

BMW X3 2.5si - Sametový poklid

 
 

Zkuste si představit, že se vám z naftového motoru v SUV dělá vyrážka a nejste právě typ, který musí být všude první. Přidejte touhu po prémiové příchuti a máme pro vás služebníka.

Udělejte si malou anketu mezi majiteli BMW X3 a většina z nich se vesměs shodne na několika věcech. Nemají velikou rodinu, takže nepotřebují převážet více vzduchu v X5. Občas remcají na prkenný podvozek, ale jsou ochotni vyměnit ho za stabilitu ve vyšších rychlostech na dálnici a jisté jízdní vlastnosti na náročnějších silnicích.

Jejich názor na design není vyhraněný, uznávají ovšem, že facelift tomuto vozu prospěl. A mohli by si dovolit Touring řady 3 nebo 5, ale na pocitu jistoty z vyšší pozice při řízení a pohonu xDrive (i když ten koupíte i do obou kombi) si zakládají více, než na potřebě bavit se s poháněnou zadní nápravou. Zapadá nějak do jejich vzorce benzinový šestiválec 2,5 l?

obrázek [555 x 291]
 

Problémem zážehových motorů je, že do kompaktních SUV je moc lidí nechce. Můžete namítat, že mezi zákazníky se najde stále dost takových, jež upřednostní kultivovanost a plynulý zátah benzinového atmosférického agregátu před spotřebou, ale zrovna u BMW tyhle argumenty moc neplatí. Jejich „šestiválce v naftě“ nepostrádají jemný chod, drtivý tah a při tankování dokážou vyvolat spokojený úsměv.

Argumenty, v jejichž světle ztrácí 2.5si na významu? Logicky ano, ale otočte klíčkem ve spínací skřínce a začne vás dráždit koncertní ekvilibristika útočící na vše, co nelze zdůvodňovat žádnými pravidly. Nemusíte vědět nic o setrvačných silách a vibracích vznikajících v čtyřtaktní jednotce, ale zvuk tohoto motoru a nenucenost, se kterou letí do otáček, vás prostě dostane. Po pár kilometrech se budete zlobit, že se do kabiny nedostane více tónů v nízkých nebo středních otáčkách, takže jedinou možnost, jak zaslechnout to nejlepší, představuje akcelerace s cihlou na plynu.

obrázek [555 x 256]
 

Přestože se z 2,5litrového motoru povedlo BMW vyždímat 160 kW (218 k) a 250 Nm máte díky systému Double Vanos již v 2750 ot./min., k razantnímu rozpohybování X3 budete muset používat stejnou techniku hrubé síly. S dvojící cestujících se hmotnost přehoupne přes dvě tuny a v kombinaci s 5stupňovou automatickou převodovkou budete potřebovat nijak oslnivých 9 sekund, než se ručka rychloměru prožene kolem stovky. Drážděte své bubínky zvukem (a přetížením vnitřní ucho) příliš často a 67litrovou nádrž vyprázdníte rychlostí 16 l/100 km. Zpomalte a dostanete se přibližně o 5 litrů níž, ale s dietnějšími stravovacími návyky nepočítejte.

Příplatková 18palcová kola odebírají tomuto vozu i ty nejmenší ambice ukázat schopnosti systému xDrive v terénu, ale na rovinu, X3 je ve své kůži na silnici. A cítí se tam moc dobře nejenom kvůli nezávislému zavěšení všech kol. Řízení je dobře vyvážené, reaguje ostře a velice rychle vám dá důvěru i na zatočeném asfaltu. Pomalá jízda odhalí občasné protivné poskakování, ale není to nic vážného, nebo co by (aspoň trochu) neřešily sériové sedmnáctky.

obrázek [555 x 280]
 

BMW X3 pochází z generace modelů, které nás nenutily studovat několika set stranovou příručku ovládání systému iDrive. A i když je středová konzole poseta 33 tlačítky, zorientujete se v nich určitě snadno. Zabydlení se v prostorné a kvalitně sestavené kabině bude tak rychlé, že vlastně žádný čas na seznamování ani nepotřebujete.

Tolerantní (vlastně celkem dost shovívavý) však budete muset být k faktu, že většina věcí, kterých se v interiéru dotýkáte, je za vysoké příplatky. Automatická klimatizace místo manuální – 15 675 Kč, kůží čalouněný volant – 5415 Kč, jeho 7 tlačítek multifunkčního ovládání – 13 110 Kč, vyhřívání předních sedadel – 10 545 Kč… Je toho dost, abyste přemýšleli o alternativním voze, nebo si nechali přestavět BMW X3 na vůz kategorie N1 tak, jako v případě tohoto modelu. Po odpočtu DPH se pak dá na fakturu koukat i bez nadměrného zatěžování nadledvinek.

Závěr

Šestiválec 2.5si je skvělý, ale v těžké karoserii X3 musíte často sáhnout až na jeho vrchol, když nechcete zažít zklamáni. Pak máte ještě dvě možnosti, jak zůstat věrný tomuto modelu – připlatit si za větší motor 3.0si nebo začít s léčením alergie na naftu.

První cena vozu1.032.400,- (2.0i 110 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací1.241.900,- (2.5si 160 kW)
Základní cena testovaného vozu1.076.386,-* (2.5si N1 160 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.289.777,-* (2.5si N1 160 kW)
Cena přestavby, paket N132 773,-* (je součástí základní ceny modelu N1)
* - cena uvedena bez DPH

Plusy:

  • kultivovaný motor
  • jemně řadicí automat
  • jízdní vlastnosti
  • prostorný interiér

Minusy:

  • pro někoho tvrdý podvozek
  • lepší dynamika vykoupena spotřebou
  • ceny příplatkové výbavy
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X3 2.5si

Cena v základní výbavě: 1 076 386 Kč Cena v testované výbavě: 1 289 777 Kč

Základní výbava:ABS, přední, boční a okenní airbagy, elektrické ovládání oken a zrcátek (vyhřívané), dálkově ovládané centrální zamykání, radiopřehrávač s CD, stabilizační systém DSC, trakční kontrola DTC, HDC, pohon všech kol xDrive, imobilizér, mlhovky, Funkce zpožděného zhasnutí světlometů "Follow-me-home", výškově i podélně nastavitelný volant, posilovač řízení, klimatizace s mikrofiltrem, dělená sklopná zadní opěradla, dělící síť zavazadlového prostoru, velurové koberce, palubní počítač, check control, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, loketní opěrka vzadu s třetí hlavovou opěrkou a 2 stojánky na nápoje, isofix

Výbava testovaného vozu:18palcová kola z lehké slitiny (17.670,- Kč), automatická převodovka (61.560,- Kč), servotronic (7.125,- Kč), kožený volant (5.415,- Kč), multifunkční volant (13.110,- Kč), střešní lišty (6.555,- Kč), vak na lyže (5.130,- Kč), loketní opěrka vpředu (5.415,- Kč), sportovní sedadla pro řidiče a spolujezdce (14.820,- Kč), vyhřívaná sedadla vpředu (10.545,- Kč), vnitřní zrcátko s digitálním kompasem (2.280,- Kč), adaptivní úchytný systém (3.420,- Kč), ostřikovače světlometů (7.695,- Kč), parkovací senzory PDC (20.520,- Kč), xenonová světla (19.095,- Kč), automatická klimatizace (15.675,- Kč), metalický lak ( 22.515,- Kč), polstrování - kombinace látka / kůže (15.390,- Kč), N1 verze (39.000,- Kč)

V nošovické Hyundai si zaměstnanci polepší o 12 procent V nošovické Hyundai si zaměstnanci polepší o 12 procent

Zaměstnancům nošovické automobilky Hyundai vzrostou s…

V bývalých továrnách v pražských Vysočanech má vzniknout muzeum Pragy V bývalých továrnách v pražských Vysočanech má vzniknout muzeum Pragy

V areálu bývalé tovární haly firmy Praga má vzniknout…

Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

 
Technické údaje
Motor BMW X3 2.5si
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 160 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 2750 - 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.1 / 7.8 / 10.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / 1560
Objem nádrže (l):67
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1830 / 470
Rozměr pneu:235/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4569
b) šířka (mm): 1853
c) výška (mm): 1674
d) rozvor (mm): 2795
e) rozchod vpředu (mm): 1524
f) rozchod vzadu (mm): 1542
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 997
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1002
k) šířka vpředu (mm): 1433
l) šířka vzadu (mm): 1452
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení BMW X3 2.5si
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




BMW X3 xDrive18d: Nový dieselový dvoulitr pro mnichovské SUV BMW X3 xDrive18d: Nový dieselový dvoulitr pro mnichovské SUV

Číslo 18 v názvu nové verze BMW X3 je poněkud matoucí.…

BMW X3 Limited Sport: Nové speciální vydání BMW X3 Limited Sport: Nové speciální vydání

Automobilka BMW uvádí na domácí trh novou sérii BMW X3 s…

 



 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Gábina Bártová definitivně ukončila manželství s Noidem! Rozvod a drsný vzkaz

Gábina Bártová definitivně ukončila manželství s…

Ani druhé manželství mu dlouho nevydrželo. Muzikant Vašek Noid Bárta (36) definitivně přišel o manželku Gabrielu…

Aerolinky American Airlines pronikly do Číny. Koupí tu podíl v jedničce na trhu

Aerolinky American Airlines pronikly do Číny. Koupí…

Americká letecká společnost American Airlines Group koupí podíl v největších čínských…

 

iSport.cz

Divoké africké derby v Paříži. Divák složil hráče, sudí ukončil zápas

Divoké africké derby v Paříži. Divák složil hráče,…

Přípravné fotbalové utkání v Paříži mezi africkými rivaly Senegalem a Pobřežím slonoviny zůstalo v pondělí…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Pohádkový luxus v královském apartmá v Burdž al-Arab, nejslavnějším hotelu Dubaje

Pohádkový luxus v královském apartmá v Burdž…

Hotel Burdž al-Arab patří nejenom k nejluxusnějším hotelům světa, ale stal se i ikonou překotně se rozvíjející…

Z berlínského muzea ukradli vzácnou stokilogramovou zlatou minci, má cenu 112 milionů korun

Z berlínského muzea ukradli vzácnou stokilogramovou…

Jednu z největších a nevzácnějších zlatých mincí světa, které se říká „Big Maple Leaf“, ukradli v pondělí…