Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW X4: První skica

BMW připravuje další řadu SUV. Model X4 by se měl dostat do prodeje v roce 2014 a nabídne podobný mix karoserií SUV a kupé jako větší X6.
Zpět na článek
19. 10. 2010 14:00
19. 10. 2010 15:11
19. 10. 2010 15:45
19. 10. 2010 18:11
19. 10. 2010 19:24
19. 10. 2010 21:45
19. 10. 2010 18:08
19. 10. 2010 21:43
20. 10. 2010 10:05
20. 10. 2010 07:09
20. 10. 2010 10:11
19. 10. 2010 14:55
19. 10. 2010 19:11
Avatar - kari.laz
19. 10. 2010 09:55
Už chybí jen traktory BMW T1, T3, T5 a T5M
BMW jako značka s odkazem na sportovní modely přináší další variantu na nesportovní auto. U BMW je to pro mě docela zklamání. Už jen ta informace o počtu různých variací SUV ku počtu klasických aut říká, že něco není v pořádku. BMW X5 se mi dost líbí a je to nový stil v BMW, kde jim chbělo SUV. X3 jako menší alternativa je taky podle mě ještě v pořádku. Dokonce se nechá zkousnout i X1, ale ostatní už je moc. Za chvíli se vsadím, že řada X2. A jako je X6 zmršenina X5tky a X4 bude zmršenina X3, tak určitě X2 pak bude zmršenina X1. Ani by jsem se nedivil, kdyby začli dělat traktory a ještě je označili nakonec logem M.
Musím se zde zastat Mercedesu a Audi, které jsou v tomto ohledu mnohem rozhodnější. Obě značky jsou jinak zaměřeny. MB je hodně zaměřen do luxusu a má tradici i v terénních autech. Má své sportovní modely a vrcholné verze.
Audi je zase dost zaměřené na techniku a snaží se naplnit veškeré mezrry, aby bylo zároveň luxusní ale s nádechem sportovna. Takové auto do nepohody, které spojuje oba světy BMW a MB. A pak BMW, které je vnímáno jako sportovní značka. Nyní spíše jak značka co přesedlává na lesnictví. Za chvíli bude nabízet víc modelových řad X, než osatních. Jejich SUV mají skvělé jízdní vlastnosti na silnici ve svých třídách asi nejlepší. Ale v terénu asi jedny z nejhorších. A co mě nejvíce zklamalo na BMW je, že tyto mastodonty označuje legendárním písmenkem M. Ať už jsou stávající klasické modely BMW 1,3,5,7... jak koliv špičkové, tak u mě ztrácí těmito rádobyteréními variacemi image značky, jaou měla vybudovanou.
Rozbalit vlákno
13
19. 10. 2010 10:45
Re: Už chybí jen traktory BMW T1, T3, T5 a T5M
Tady je rada jediná. Začni přesvědčovat budoucí majitele nových BMW, aby zvážili investici do zmršenin řad X. Pokud se ti to podaří, další generace takových aut už nebudou.
Avatar - kari.laz
19. 10. 2010 11:43
Re: Už chybí jen traktory BMW T1, T3, T5 a T5M
Tak pokud se to prodává a lidi to kupují, tak se nedivým, že to vyrábí a mají s tím úspěch, ale posouvají image značky jinam a i zákazníci se postupně mění. Je škoda, že tahle luxusně sportovní německá premie takhle mutuje na jinou notu.
19. 10. 2010 12:53
Re: Už chybí jen traktory BMW T1, T3, T5 a T5M
UPLNE SUHLASIM. :yes: Ku kazdej normalnej rade treba pseudo-terenny model a k tomu este aj jej traktorovu variantu... :no:
19. 10. 2010 11:00
Re: Už chybí jen traktory BMW T1, T3, T5 a T5M
Presne jak rika Flavio, resp kdyby to nikdo nechtel, nikdo by to nevyrabel. a hlavne je to pro BMW jiste velke procento prijmu, vezmi si, ze nebyt Cayenna, Porsche by nejspis zkrachovalo. Tradice je hezka vec, ale ta te neuzivi. Uz i rolls jde velikostne dost dolu (Ghost), neda se svitit, prachy jsou treba a hlavne nesmrdi
Avatar - kari.laz
19. 10. 2010 11:47
Re: Už chybí jen traktory BMW T1, T3, T5 a T5M
Tak BMW těch SUV mělo dost na to, aby se uspokojila poptávka po tomto segmentu. Mohli se více zaměřit na tradiční auta. To že jim to vdělává je jasná věc a proč to nenabízet, když se to kupuje. Jenom mi to prostě k BMW nesedí. To už by jsem víc pochopil pokud by Mercedes, nebo Audi šli do nějakých SUV řad. Přecijenom nejsou vnímáni tolik sportovně jako BMW.

Jen pro pobavení: Zde je zajímavý německý průzkum na odhad lidí podle toho co řídí.

[odkaz]
Avatar - Ricardo
19. 10. 2010 12:55
Re: Už chybí jen traktory BMW T1, T3, T5 a T5M
Ti, co to kupují, chtějí auru BMW ale bez jejího obsahu - chtějí BMW, protože se to jmenuje BMW a ne protože to je BMW. Krátkodobě dělá značka dobře, že sleduje požadavky potenciálních zákazníků. Jenže z dlouhodobého hlediska si kazí tuto svojí image, přesně jako píše Kari.laz. Ta bublina jednou zákonitě praskne a potom image, která se pracně budovala od 50tých do 80tých let nenávratně zmizí. Prvním krokem je inflace mnichovských SUV, další fáze je, že nová 5er je míň sportovní než Mercedes E Avantgarde, a jestli to takto půjde dál, stačí pár generací, aby bylo BMW "sportlich" už jenom na papíru.
Avatar - kari.laz
19. 10. 2010 13:17
Re: Už chybí jen traktory BMW T1, T3, T5 a T5M
Zhruba tak nějak je to myšleno. Sice se BMW daří a to dost i kvůli těmto modelům, kterých se prodá hodně, ale postupně si tím BMW pod sebou řeže větev. Ten image na kterým stavila mizí.
19. 10. 2010 14:06
Re: Už chybí jen traktory BMW T1, T3, T5 a T5M
BMW, Audi, MB jsou v prodejních číslech takřka srovnatelní. Za to, že je BMW dnes konkurenceschopnou značkou vděčí z velké části výrobě SUV a "zkomfortnění a zluxusnění" klasických modelů. Výroba ryze sportovních modelů, tak jako tomu bylo ještě před 20 lety, dnes už nikoho neuživí. To, že bublina jménem SUV jednoho dne splaskne, je jasné. Je, ale na vývojovém oddělení každé automobilky, aby včas zareagovala a přišla s novým, atraktivním segmentem, kterým osloví zákazníky.
Avatar - Dinar
19. 10. 2010 14:43
Re: Už chybí jen traktory BMW T1, T3, T5 a T5M
"Výroba ryze sportovních modelů, tak jako tomu bylo ještě před 20 lety..." Tohle je taky chiméra, bavoráky se vždycky dobře řídily, to jim zůstalo, ale běžné řady nikdy "ryze sportovními modely" nebyly. Vzpomínám, jak jsem před těmi dvaceti lety přesedl ze své 320ci do kamarádovy 324d a jen brečel, co že je tohle za bavora. Mělo to posilovač, 320ci ne, oproti ní se to řídilo jak kamion, jelo to, ale těch osmdesát a něco koní bylo napůl chromých. Tak si rozhodně ryzí sport nepředstavuju.
Avatar - T613
19. 10. 2010 13:28
Re: Už chybí jen traktory BMW T1, T3, T5 a T5M
něco o image [odkaz]
Avatar - Ricardo
19. 10. 2010 14:25
Re: Už chybí jen traktory BMW T1, T3, T5 a T5M
No a právě tak jako se (úspěšně) proměnila image Audi, stejně tak se může pokazit image BMW. na to by si měli v Mnichově dát opravdu pozor
19. 10. 2010 14:52
Re: Už chybí jen traktory BMW T1, T3, T5 a T5M
Poučné.
Avatar - Glaukos
19. 10. 2010 15:11
Re: Už chybí jen traktory BMW T1, T3, T5 a T5M
Ale u Rollsu mají "pětimetrové" limmuzíny velkou tradici, takže je to spíš návrat
Avatar - Dinar
19. 10. 2010 14:00
pár poznámek
Nejdříve k článku. Podle mých informací o X4 není zdaleka rozhodnuto. Totiž vycpání prostoru, o kterém je řeč, crossoverem shora, tj. X4 na základě X3 (primárně by měla mít X4 jen zadní náhon) je stejně možné jako vycpání tohoto prostoru zdola, čímž má být 1-er GT, což je taková zmenšená 5GT na podvozku jedničky. O tomto autě rozhodnuto už je, a měl by tento prostor prakticky vykrýt, jde o to, že většina X4 by se vzhledem k hlavnímu určení pro u.s. trh stejně prodávala coby zadokolka a tak stavět auto v této cenové hladině na podvozku ikstrojky, který je dražší, jen pro technickou možnost čtyřkolky, je asi zbytečné. Jinými slovy, na rok 2014 bych nesázel vůbec, uvidí se, jak se chytne 1er GT, který přijde hned po nové jedničce.

K diskusním pláčům o ztrátě charakteru a směřování značky bmw atd. atp. Je to prosté, milí Watsoni, celé se to dá shrnout do věty, kdo chvíli stál, stojí opodál. BMW mohlo zůstat u svých sedanů a kupé sportovně laděných aut, aby postupem doby upadalo do podoby marginální značky, jejiž malé prodeje nedávají prostor investicím do stále dražšího vývoje. Známe to od jiných značek, druhdy premiových, které dnes buď skomírají, nebo hledí ke každému novému modelu svého sedanu či kupé jako ke spasiteli svých prodejů. Že spasení nepřichází je evidentní, že tato auta trpí např. absencí motorizací, coby důsledku nedostatku investičních prostředků, je evidentní také. Příkladem té lepší varianty potácení se je třeba Jaguar, který dnes jako sportovně laděná značka může postavit relevantní konkurenci s jedním kvalitním osmiválcem a smysluplná koupě jeho sedanu znamená nutně dýzl. Tenhle vývoj bych bmw nepřál.

Produkci automobilové branže reguluje trh, poptávka. Ukázalo se, že přesedání do esúvéček není sezonní záležitostí a přes mnohé proklamace o jejich konci jde čistě o přání, otcem myšlenky. BMW se v tomto kontextu chová naprosto logicky, a jako jeden z leaderů v dané branži je stále mezi prvními. Toto má dva aspekty:

- první, nadával bych bmw, kdyby jeho auta v každém segmentu, i zde probíraném segmentu suv, nepatřila svými vlastnostmi mezi jízdní špičku, což se neděje. K tomu poznámka, nemusí se mi líbit z hlediska smyslu pořízení třeba X5M, ale o její "nedostatečnosti" bych rád podiskutoval s někým, kdo jí jel, totiž stačí se svézt a řeči o nepatřičnosti znáčku M pak přenechat diskusním plkalům.

- druhá, stále zde jsou zachovány všechny klasické řady bmw, všechny sedany i kupé, a to opět vždy na špici svých segmentů v tom čím bmw vyniká, ovladatelnost plus perfektní motory a převodovky. Nikdo netvrdí, že je bmw neomylné, a co auto to perla, o čemž třeba svědčí i současná generace 3er, ale to jak mezigeneračně poskočila, k dokonalejšímu autu, pětka, dává naději na podobný vývoj i u trojky. Řeči o tom jak nová pětka ztratila svou sportovnost můžeme opět přenechat třeba autocaru nebo Ricardovi, ti mají svůj jaguar. ;-)
Rozbalit vlákno
26
19. 10. 2010 15:11
Re: pár poznámek
Jistě. Skutečnost, že BMW vyrábí i SUV mohou negativně akcentovat jen ti, kteří na BMW koukají z pangejtu. BMW je dokonale vyprofilovaná automobilka, automobilka, která z mnoha procent definuje svět aut té nejvyšší kategorie.

Já prostě nechápu, jak může někomu vadit, že jedna z nejlepších automobilek světa vyrábí jedno z nejlepších SUV na světě... :-)

Jedna věc je teoretické diskuzní plácání a druhá je návštěva prodejny. Koktat tu kritiku na BMW a pak obžebrávat prodejny kia o co největší slevu na cee´da je jen jeden z postojů, jiný postoj je, ty bavoráky jezdit. Kdo je na tom v životě lépe, kdo zažije za volantem ty pravé věci, to ať si zde každý diskutér zhodnotí sám.

Nic lepšího ve velkosérii než německou prémii tato planeta nenabízí. Vedle toho bych si ještě dovol upozornit, že nákup auta není na doživotí, což je skutečnost, která evidentně řadu diskutérů zatím ani nenapadla, nákup auta je životním postojem nikoliv k realitě dne, nýbrž i k budoucnosti. Možná se někomu zdá přirozené, že si někdo koupí třetího picanta za sebou. No, v tomhle více chápu toho, kdo valí za sebou třetí bávo.

Vedle pod testem Mondea se odehrává krvežíznivej boj o to uznat, že Mondeo je konkurencí pro BMW a Mercedes... Je to doslova zoufalé, čeho jsou lidé vlastnící nějaký vůz za pár švestek veřejně schopni.

Včera jsem někde tady popsal styl diskuzí. Za ústřední argumenty se tu považuje náhodně odtušený blábol - příklad. Když napíši, že je na silnicích málo vidět červený vůz, sejme mě diskutér odzbrojující myšlénkou - "ine, kámoška si včera koupila červenýho trabanta"... Ano, přesně v takovémto gardu stojí argumentáři, kritizující BMW za to že vyrábí auta, která jdou na... dračku. Auta, která jezdí jako žádná jiná a jako žádná jiná i vypadají...

BRAVO ČERVENÝ TRABANT :yes:
Avatar - Glaukos
19. 10. 2010 15:14
Re: pár poznámek
Perfetní "článek", ale podle jiných webů je na skici nová generace X3 (když se vytvářela) a ne X4 o níž se neví jestli bude (můj tip je, že se jí dočkáme)
Avatar - kari.laz
19. 10. 2010 15:30
Re: pár poznámek
Tvůj postoj k tomu, že ti vytriskne vodotrysk slz štětí, jen se někde objevý napsano VW nebo BMW je znám, takže nemá cenu diskutovat o tom, že BMW prostě mění svůj zaběhnutý směr. To jestli je jejich SUV nejlepší na světě je spíše taky jen tvé přání. Zapadneš s tím na první polní cestě, což je jedna z vlastností, kterou by SUV mělo zvládat. Nejlepší jsou na silnici. Tam jim to nikdo nebere.
Tvé narážky na to, že si někdo koupí kiu, nebo něco jihéno jsou taky docela úsměvné. Když si bude někdo chtít koupit kiu, tak si jí koupí. Když někdo bude mít na uato milion a koupí si zase kiu, tak je to zase jeho věc.
Jsem nakloněný německé produkci a to obzvláště premiové trojce, ale tyhle keci nepřipouštící žádnou kritiku mi připomínají skoro etremismus. S tebou se bavit o autech je jako bavit se se skalním fanouškem baníku o fotbalu. Taky vždycky skončí u toho, že je baník nejlepší.
19. 10. 2010 15:45
Re: pár poznámek
Můžeme se zastavit trochu podrobněji u té polní cesty. Auta SUV přece nejsou určena na nějaké polní cesty. Nebo ty snad znáš nějakou polní cestu, ba dokonce na konci polní cesty máš svůj cíl? Já vlastně v Česku neznám polní cestu, která by někam vedla, rozhodně tedy ne pro jezdce v SUV. Vozy SUV jsou přece určené k tomu, aby jezdily po silnicích. Pak máme kategorii offroad, to jsou právě auta určená k jízdě v terénu. Využívají se při lesnických pracech, při cestách v zemích (africký kontinent třeba) kde prašná cesta je standardní silnicí. Tam samozřejmě nepojedeš kugou ale Land roverem. Nebo Touaregem.

Vodotrysky mi nemusí stříkat, jen vím (asi na rozdíl od tebe) co je BMW, co je VW a co třeba Fiat.

Není co kritizovat, pochop, BMW je ten, který definuje. Nenazírej na svět absolutníma brejlema, registruj kontext, realitu, konkurenci.
Avatar - kari.laz
19. 10. 2010 16:07
Re: pár poznámek
Jestli tohle myslíš vážně tak nemá cenu dál v tomto dialogu pokračovat.
19. 10. 2010 17:20
Re: pár poznámek
Nejak se nam tu smazal rozdil mezi polni cestou a terenem, jestli se nepletu. Muj nazor je stejny: SUV musi polnacku zvladnout, jinak zanika jeho smysl prakticke existence. To rovnou muzu jezdit v MPV, abych sedel vyse. Druha vec je, ze se to nekterym lidem libi..

´Vozy SUV jsou přece určené k tomu, aby jezdily po silnicích.´ >:D
Snad bych dodal jen sluvko NEJEN
19. 10. 2010 18:11
Re: pár poznámek
Františku, asi jsi nikdy nejel ve voze SUV v zimě do Špindlu. Někdo by ti ale měl vysvětlit, že jízdu po polňačce zvládne jak duster tak BMW X5. Má to jen takový malý háček, ani jeden z nich nemá jediný důvod po té polňačce jezdit. Když tak tu vypiš kam jako jezdíš mimo silnice, účel cesty, vzdálenost a udej souřadnice.... :-) Asi sis poplet´ Českou republiku s Kongem.
19. 10. 2010 21:53
Re: pár poznámek
´Vozy SUV jsou přece určené k tomu, aby jezdily po silnicích.´
Jeste jednou to cituji, aby bylo jasno, o cem tu pisi..
Je jasny, ze na silnici stravi vetsina suv 99,99 procent zivota, ale jde o to, k cemu jsou urceny a co dokazi. Prijet k chalupe, i kdyz zrovna prselo, na ryby, trocha zabavy na polnacce. Dvoukolky nechme stranou. Do spindlu bych dojel cimkoli.
Prijed se podivat nekdy sem do irska a uvidis X5 a land cruisery cely od blata.
Avatar - saldy
19. 10. 2010 19:24
Re: pár poznámek
Já s tebou budu souhlasit, původně se tak tyhle auta profilovala, bohužel dnes je většina bez 4x4 a na pole s tim ani nevlezou aby si drahé auto nepoškodili či neumazali. Vysoký dvoutunový mastodont prostě na pole patří a má tam i zůstat. Střet s takovým autem je ostatním nebezpečný, setkání s těmito krávoauty není příjemné pro řidiče ani ve městě či na úzké silnici, hlavně když má dáma dobrý výhled. Už to zachází příliš daleko.

To jsou důvody proč nemám příliš pochopení pro velká suv a sportovní ladění x6 , cayen či q7 s tisícem Nm. patří možná někam do hollywoodu s Arnoldem za volantem ale né mezi normální lidi v provozu.
19. 10. 2010 20:41
Re: pár poznámek
Naprostý souhlas :yes:
19. 10. 2010 21:45
Re: pár poznámek
Cayenne je poměrně malý vůz (na kategorii SUV). Jízda s ním je zážitkem pro každého, zejména ve variaci turbo. Arnold, ten sedlá mastodonty, tím však Cayenne rozhodně není, to mrštná sportovní SUV bestie. A krásná...
19. 10. 2010 18:08
Re: pár poznámek
Nemá, neb je to tak. Na tom nezpevněném terénu tě samozřejmě nezklame ani BMW X5 ani Octavia Scout, koneckonců ano subaru legacy. To však není tématem pro rozumnou diskuzi.

Nějak jsi pozapomněl vypsat souřadnice, kde se jako s těmi SUV má mimo silnice podle tebe jezdit. Asi žijeme každý v jiné zemi... :-)
19. 10. 2010 20:46
Re: pár poznámek
O pár polních cestách bych věděl, ono stačí jezdit na výlety o víkendech. Ale souhlasím s tím, že majitelé SUV zase tak do terénu nejezdí, potom ale nechápu jakou takové auto má výhodu...
19. 10. 2010 21:43
Re: pár poznámek
To auto má nejednu výhodu - ideální posaz, ideální výhled, bezpečnost pro celou posádku, suverénní jízdní vlastnosti zejména za ztížených podmínek, prostě v kostce jde o praktické, neutahatelné auto. Například touareg je jistě ideálem.

Již jsem psal, že auta SUV jsou určena na silnici, a to, že s 4x4 dokáží jet v terénu je jen přirozená vlastnost. Do terénu jsou určeni offroudi.

Nevýhoda je přeci jenom ve vyšší ceně, ale z pohledu bezpečnosti není myslím co řešit.
20. 10. 2010 07:19
Re: pár poznámek
Zvýšený posed, ideálny výhľad, bezpečnosť - to majú aj MPV napríklad.
Ak s autom nejdeš mimo cestu, k čomu zvýšený podvozok? A ešte s pohonom len na jednu nápravu?

S tou bezpečnosťou je to pravda len spolovice - v prípade kolízie s menším autom si na tom v SUV lepšie. Prašti s SUV do pevnej prekážky, a dopadneš rovnako ako vo Fiate 500...

Správne si určil cenovú nevýhodu, len by som ešte dodal, že cena nie je všetko - cvakáš aj prevádzku auta, a teda neviem, či dvojnásobné náklady napríklad by pochybná "väčšia bezpečnosť" dokázala ospravedlniť. Plus dnes tak preferovaná ekológia, s ňou si SUV veľmi netykajú.

Čiže suma-sumárum, výhodou SUV ostáva len image...
Je to dosť?
20. 10. 2010 08:56
Re: pár poznámek
Jak vidíš na silnicích, tak pro spoustu lidí je to dost. Ale dle mne to není jen o image. Třeba ta zmiňovaná bezpečnost mi přijde jako velmi rozhodující faktor. Když mám tu možnost, tak 100x radši posadím manželku s dětmi do něčeho, kde pobývají o půl metru výše nad 60% všeho, co se pohybuje na silnicích.
Stejně tak, jako někdo zmiňoval velikost a že tato auta na silnici nepatří. V tom vidím taky kus nesmyslu. V momentě, kdy se na silnicích pohybují kvanta dodávek (včetně měst), které si s SUV v rozměrech rozhodně nezadají a taká množství starých Avií, Tater a podobných dnes už veteránů, které řídí tak trochu kouzelnící bojující s nepřesným řízením a snaží se trefit mezeru mezi autem v prostisměru a škarpou nevídím v přítomnosti SUV žádný problém.
Avatar - Dinar
20. 10. 2010 10:05
Re: pár poznámek
Vidím to stejně, netahal bych do odpovědí na otázky ptající se po smyslu jakékoliv kategorie aut čistě vlastní preference, chce to nadhled. Taky mám raději nižší posaz, a z hlediska designu jsem jednoznačným fandou sedanů, tj. jako jediné auto pro sebe bych SUV nechtěl, ale umím pochopit, že to lidé vidí po svém, nevím proč nerespektovat trend a hloupě kopat nožičkami.

Pro sebe vidím SUV ideálně jako druhé auto do rodiny, a vyhovuje mi, že se má polovička, dříve jezdící kupátka, v SUV zhlédla, právě pro to, o čem píšeš, vyšší posaz, tudíž větší přehled o dění kolem, jak v provozu tak např. na parkovišti, dobrá manévrovatelnost, pohodlí na dllouhých cestách (odhlučnění, odpružení) blábolení o rozměrech je k ničemu, dneska je prakticky každé auto stř. třídy stejně dlouhé jako průměrné SUV. A pak bezpečnost, jednak pramenící z jistoty čtyřkolky, jednak z vyššího posazu a hmotnosti. 99% havárií je auto do auta, a tam hmota vítězí, budu-li moct, vždycky své rodině dám tuhle větší šanci. Pro mě osobně pak ze suv v garáži plyne možnost projet lesní a polní cesty, kam celkem často jezdím a sedanem tam prostě jet nelze. O zimě a lyžích nemluvě, jistě se dá jet na hory i zadokolkou, x zim jsem takto jezdil, ale u SUV čtyřkolky má člověk víc klidu, nezajímá ho, jestli je na silnici hromada sněhu nebo se nebojí zastavení kolony v kopci, protože se pak v klidu opět rozjede. Jak říkám, výhod této kombinace je spousta, z oblíbenosti SUV a růz. crossoverů je zjevné, že na to lidé slyší, přidanou hodnotu BMW v tomto směru vidím v minimální míře kompromisu z hlediska jízdních vlastností na silnici, jinými slovy SUV BMW, ale i ostatní premie, jsou na tom v tomto směru lépe než většina toho, co se u nás na silnicích vyskytuje.

Kdybych měl preferovat čistě osobní pohled, pak tu budu brojit proti kategorii MPV, která většinou nepřináší bonus suv ve formě větší průchodnosti nebo čtyřkolky, prostorem zhusta nepřekonávají klasická kombi svých tříd, přitom kvůli své vyšší stavbě hůř jezdí, více žerou apod. Ale lidé v tom nějaké kouzlo vidí, nezbývá než to respektovat, do automobilek, které MPV vyrábějí kopat proto nebudu. ;-)
Avatar - kari.laz
19. 10. 2010 15:20
Re: pár poznámek
Tvůj příspěvěk je spíše snůška zbožných přání.
Pokud pominuty ty sáhodlouhé úvahy o krachujících značkách a skvělosti BMW, tak jsem nikde nepopíral, že SUV se neprodávají a tím se BMW drží v prodejích.
Když to lidi kupují, tak proč by to nevyráběli. To je jednoduché.
Nic to ale nemění na změně image značky, která se pozvolna mění.
ted k add 1) Jestli je BMW jízdně na špičce v segmentu SUV se dá silně polemizovat. ma silnici konkurenta nemá, ale v terénu není konkurentem asi pro nikoho. SUV, jako auto na silne a do lehkého terénu pak zklamalo. Takže volba mezi řadou x a klasickými auty BMW je jenom ta, že X je větší, těžší, na silnici zmůže méně a v terénu skoro stejně.
A k add 2) To že má BMW skvělé motory je pravda. To nikdo nepopírá. To že vyrábí mastodonta X6 s označením M je neodpustitelné ať si slintáš jak si slintáš a je to pravda. Exkluzivita ze sportovního odvětví je ta tam. Ikdyž má X6 lepší jízdní vlastnosti, než většina aut na silnici je pravda, ale taky je pravda, že to má dvěapůl tuny a je to na zvýšeném podvozku. Takže to mohli označit jinak a ne se plácat po ramenou, že to je X6M nebo X5M. To spojení tak nějak nejde dohromady. V tomto je mi mnohem milejší audi, které své označení S a RS dává oprvadu jen na modely, co jsou sportovně zaměženy. A s tím, že mají tradici, že S má vždycky quattro a tím pádem S1 nepředstavili jenom dokázali, jak jim na záleží na prestiži jejich modelů S a RS. Jenže BMW to cpe na všechno co vyrobí, ať je to sportovní, nebo ne.
19. 10. 2010 20:45
Re: pár poznámek
A co vy si, Kefalin, predstavujete pod takymto slovom "sportovni" ?
Avatar - Dinar
20. 10. 2010 07:09
Re: pár poznámek
Těžko diskutovat s někým bez praktické zkušenosti, jsi ten z kategorie "ostrý hoch s jasným názorem", zkušenost žádná. X6M je mastodont, degradace, bla, bla, jenže jsi tím autem nejel. Celý tvůj postoj je založený pouze na tom, že se ti to auto nelíbí, prostě ses rozhodl, že je špatné, navíc je tak snadné bučet ve stádě s mudrlanty na netu. X5/6M mě jako auto ke koupi neláká, ale jel jsem jím a zkusil si, že nemá problém se na okruhu držet M5ky stejně jako audi s označením RS, RS6. Rozsah schopností toho auta je obrovský, nelze u něj čekat způsob zábavy mazdy MX5, je to jiné, ale zábavné to je, drtivě účinné taky.

Obecně, žiješ v zajetí klišé, jak bmw dělalo vždycky jen sportovní auta, a teď... ó hrůzo! Výše jsem to psal už Flaviovi v reakci na podobný omyl.

A s nekonkurenceschopností bmwích SUV v terénu proti ostatním se rozepiš, to by mě docela zajímalo, kteréže konkurenční SUV zvládne v terénu více než X5 či X3. Zde opět cítím naprostý nedostatek vlastní zkušenosti, ta moje říká, že tam, kde jsem projel touaregem, projel jsem bez problému i X5kou. Mluvím o lesních a polních cestách, to je reálný terén pro SUV, po těch s tím autem běžně jezdím, do pískoven a na offroadové tratě se prostě nedostanu, nějak nemám důvod, vždycky si rád přečtu jak takový RR drtí svou konkurenci v terénu, u toho fotka Range s kolem na kládě v náklonu pětačtyřiceti stupňů, chudáci Angličani, žít v zemi, kde se do lesa nedá dojet než roklí či proti proudu potoka.

;-)
Avatar - kari.laz
20. 10. 2010 09:43
Re: pár poznámek
Stejně tak jako já si stojím za svým tvrzením si ty stojíš za svým. Já už toto dál rozvíjet nebudu. Jenže tobě pořád vypadává z hlavy jeden údaj a to je Skoro dvěapůl tuny a okolo 170 cm výška.
Avatar - Dinar
20. 10. 2010 10:11
Re: pár poznámek
Ale nevypadává, já ti spíše poradím, zajdi si do bmw, domluv si předváděčku, a pak mi napiš, že X5ka jezdí hůř než nějaký podvozkově velmi dobrý sedan střední třídy. Jinak ta debata opravdu nemá smysl.
Avatar - kari.laz
21. 10. 2010 11:04
Re: pár poznámek
Ale já nikde nepíšu, že nejezdí líp než normální, nebo dobrý sedan, ale tam to končí. Vyrovná se lepším autům na silnici. Ale dělat z něj silničního závoďáka je na palici.
19. 10. 2010 20:43
Re: pár poznámek
Dinare, ty tve komenty ctu jednim dechem... :yes: :yes: :yes:
Avatar - HitmanPB
19. 10. 2010 23:35
Re: pár poznámek
Máš 100 % pravdu. Ešte by bolo vhodné podotknúť, koľko z tých čo tu plačú vlastnili, resp. vlastnia BMW (alebo či naň vôbec majú) a či niekedy auto tejto značky riadili. Najskôr treba vyskúšať a potom písať.
Nie som priaznivcom SUV a je jedno o auto akej značky sa jedná, ale kritizovať tú - ktorú značku alebo v prípade tunajšich "diskutérov" BMW za to, že vyrába SUV tak to je fakt choré. Preboha, však ich nik nenúti kupovať SUV od BMW...
19. 10. 2010 14:55
pár poznámek
.
Rozbalit vlákno
0
19. 10. 2010 19:11
vypadá to
jako by dali jedničku na velký kola a trošku přimáčkli lisem >:D
bože to je hrůza kam se ten svět žene?
skoro všechny kdysi zajímavý auta jsou horší a horší :no:
Rozbalit vlákno
0