Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X6: ceny na českém trhu asi o 100 tisíc vyšší než u X5

Ondřej Láník
Diskuze (54)
Ceník nového BMW X6 platný od dubna 2008 začíná na částce 1.623.220,- Kč. Stotisícový příplatek proti X5, ale vynahrazuje lepší standardní výbava.

Od jara se na českém trhu začnou nabízet 3 motorizace xDrive 35i, xDrive 30d a xDrive 35d.

Ke standardní výbavě BMW X6 budou patřit vedle kompletní bezpečnostní sady, pohonu všech kol xDrive a aktivnímu rozdělování hnacích sil na kola zadní nápravy Dynamic Performance Control, také bi-xenonové světlomety. Klasický šestistupňový automat prokázal své kvality už v jiných modelech z Bavorska, pro X6 je standardem podobně jako páčky na volantu pro manuální změnu zvoleného rychlostního stupně. Připlácet se nemusí ani za devatenáctipalcová kola s pneumatikami 255/50 R19.

Boční profil vozu připomíná kupé a BMW k označení X6 také nadále přidává vysvětlující název Sports Activity Coupe. Klasická záď SUV tady není. Místo ní se střecha už od B-sloupku začíná plynule svažovat a pokračuje zadním sklem. K obrovské karoserii pak už stačí přidat mimořádně velká kola, která dotváří celkový dravý dojem. Bez přímého srovnání s existujícími modely je obtížné odhadnout skutečné rozměry. Celkové vnější rozměry BMW X6 jsou 4877 x 1983 x 1690 mm, rozvor měří 2933 mm. BMW X5 má vnější míry 4854 x 1933 x 1729 mm, rozvor měří také 2933 mm.

Marketing BMW srovnává prostor s jinými "kupé" a v tomto ohledu je vnitřní výška nad zadním sedadlem 944 mm v podstatě velmi dobrou hodnotou. V interiéru je místo pro čtyři cestující, přední sedadla standardně elektricky seřiditelná, také zadní sedadla mají výrazné boční vedení. Pouze v modelové řadě X6 je standardem sportovní volant. Dlouhá záď ukrývá standardní zavazadlový objem 570 l, zvětšit jej lze až na 1450 l. Víko se otevírá dvoustupňově, aby nepřišlo k úhoně třeba v podzemních garážích. Za příplatek lze ponechat manipulaci s víkem na elektromotorech.

BMW X6: ceny na českém trhu platné od dubna 2008
MotorxDrive 35ixDrive 50ixDrive 30dxDrive 35d
Zdvihový objem [cm3]2979439529332933
Válce/ventily6/48/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]225/5800-6250300/5500-6400173/4000210/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]400/1300-5000600/1750-4500520/2000-2750580/1750-2250
Max. rychlost [km/h]240250210 (220)236
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,75,486,9
Komb. spotřeba [l/100 km]10,912,58,28,3
Pohotovostní hmotnost [kg]2070219020752110
Cena [Kč]1.652.305,--1.623.220,-1.734.020,-

Všechny verze lze objednávat také jako automobily kategorie N1 s možností odpočtu DPH.

Novinkou je motor 50i, který bude představen na podzim roku 2008.

Ondřej Láník
Diskuze (54)
13. 3. 2008 14:30
Re: Stale vpred...
Na slonovi jsem nikdy nejel, takže nevím o čem jízda na něm je. Stejně jako jsi nikdy nejel s X6, abys dokázal posoudit její vlastnosti. Za každou třídou automobilů dnes stojí v první řadě marketingové oddělení, které dává managementu doporučení, co by bylo vhodné vyrábět. Konstruktéři "jen" zhodnotí, zda-li je to v praxi proveditelné.

PS: kdyby nebyl problém stvořit obludu s vlastnostmi X6, už by jí vyraběl kdekdo.
13. 3. 2008 08:46
Re: Stale vpred...
Jel si v tom? Doporučuji alespoň krátkou jízdu, než něco napíšeš.

Pokud budu chtít poutat neustálou pozornost okolí, pořídím si např. STI v modré metle, zlatými koly a obrovským křídlem, a abych byl i k nepřeslechnutí, tak s otevřeným výfukem. A ještě mi milion zbyde.
Avatar - Falco
12. 3. 2008 21:09
Re: Neopakujme chyby minulosti
o tom žádná :]
Avatar - T613
12. 3. 2008 18:17
Re: Neopakujme chyby minulosti
nicméně kydy ve stylu "jste socky, tak to nehodnoťte" jsou zde stejně častým extrémem. Byť od předpubertálních dětí ;-)
Avatar - Falco
12. 3. 2008 17:36
Re: Neopakujme chyby minulosti
jednou snad pochopíš, o čem mluvím...