reklama


BMW X6: První jízdní dojmy

BMW X6: První jízdní dojmy

 
 

Na silnicích a dálnicích v okolí maďarské metropole jsme zjišťovali, proč chtít velké SUV s vizáží kupé.

Proč SUV kupé?
Řeknu vám to rovnou na začátku. Zatímco si hovím v pohodlném sedadle znamenitého šestkového kabrioletu, jenž panelku z Prahy na Brno a dále na Bratislavu, nazývanou honosně dálnice, mění v docela kvalitní vozovku, přemýšlím nad smysluplností auta, jako je BMW X6. Když se přenesu přes skutečnost, že nejsem ani fanda velkých SUV, dokážu pochopit, že mají pro určitou skupinu lidí své kouzlo i výhody. Vysoký posaz, dobrý rozhled, vzhled terénního auta, pocit jistoty, schopnost projet nějakou tu lesní, či polní cestu a spousta místa na relativně malém půdorysu. A tyhle požadavky třeba X5 od BMW splňuje bez problémů. Ale proč bych měl mít SUV s karoserií kupé? BMW nazývá svou kreaci Sports Activity Coupe a slibuje sportovnější chování, než má model X5. Jak ale asi může být sportovní auto s vysoko umístěným těžištěm a váhou, která začíná na 2150 kilogramech?

O designu X6 jsem měl svou představu nejen z fotek, ale i ze statického seznámení na autosalonech ve Frankfurtu a Ženevě a setkání naživo vše jen potvrdilo. X6 je dle mého skromného názoru prostě ošklivé a přestože na mé poznámky o inspiraci SsangYongem Actyon, jenž si jako jediný zaslouží titul prvního SUV „jakokupé“, reagovali funkcionáři BMW dost nesouhlasně, nevzhledností a nevyvážeností proporcí si fakt nemají co vyčítat a kdo ví, zda na tom není X6 v tomto ohledu ještě hůř. Minimálně designem by mě tedy Bavoráci rozhodně nenalákali.

Příjemný interiér
Interiér, to už je ale úplně jiný příběh. Bezezbytku byl převzatý z X5, sedí se v něm ale o něco málo níž. Vpředu je tedy ve všech směrech dostatek místa, standardní pohodlná sedadla s naprosto zanedbatelným bočním vedením si můžete nechat vyměnit za sportovní s velmi dobrým profilováním, všude jsou kvalitní plasty a kůže, případně Alcantara. Volant má tlustý věnec, posaz za ním jsem ale musel docela dlouho hledat. Trochu skeptický jsem byl ohledně místa vzadu, ovšem předčilo mé očekávání. Před koleny mi zbýval ještě pěkný kus místa a hlavou jsem se sice při svých 182 cm dotýkal čalounění stropu, čekal jsem ale podstatně stísněnější podmínky. Méně mě už oslovily poměrně krátké a nízko usazené sedáky, které stehna osoby mého vzrůstu moc nepodpírají, což mi u takhle velkého a drahého auta přijde trochu nepatřičné. Naopak naprosto nekompromisní je kufr iks-šestky. Základní objem 570 l je více než dostačující hodnota.

Sakra dobrý základ
Byla možnost vyzkoušet X6 buď v naftové verzi 35d nebo benzinové 35i, takže jsem neváhal a sáhl po dvěma turby přeplňovaném benziňáku. Když pominu naftovou verzi 30d, která se prý dostane do nabídky o něco později, bude zřejmě právě 35i základním a tedy nejlevnějším motorem v paletě X6 – a takový základ bych si tedy opravdu nechal líbit. V kombinaci s opravdu velice rychlým šestistupňovým automatem, ovládaným bohužel pro mě poněkud nestravitelným joystickem nebo poněkud specifickými páčkami na volantu, kdy neslouží pravá k přeřazování a levá k podřazování jako u formule 1, ale každá z páček zvládá obojí, propůjčuje 2,2 tuny vážící hmotě skutečně nečekanou dynamiku. Předjíždění není vůbec žádný problém a dosažení rychlosti 250 km/h na dálnici také ne. Ovšem brzdy už mají se zpomalením této masy plechu z vysokých rychlostí už docela práci. Abyste za jízdy nepropadali depresi z ukazatele okamžité spotřeby zaraženého v horní poloze, technici ho raději odstranili – sedmnáctilitrová spotřeba na testovací trase hovoří za vše. Ovšem při ukázněnějším stylu jízdy se dá jet i pod 14 litrů a kdo ví, možná i za méně.

BMW X6: ceny na českém trhu platné od dubna 2008
MotorxDrive 35ixDrive 50ixDrive 30dxDrive 35d
Zdvihový objem [cm3]2979439529332933
Válce/ventily6/48/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]225/5800-6250300/5500-6400173/4000210/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]400/1300-5000600/1750-4500520/2000-2750580/1750-2250
Max. rychlost [km/h]240250210 (220)236
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,75,486,9
Komb. spotřeba [l/100 km]10,912,58,28,3
Pohotovostní hmotnost [kg]2070219020752110
Cena [Kč]1.652.305,--1.623.220,-1.734.020,-

Podvozek s hi-tech
Pokud se tradiční experti na auta s pohonem všech kol, jako je Subaru nebo Audi, rychle nevzpamatují, skončí pojmy Symmetrical AWD a quattro zřejmě časem v propadlišti dějin. BMW se totiž pořádně obulo do svého systému drive, a tak nyní zvládne díky integrovanému systému DPC (Dynamic Performace Control) nejen „nudnou“ distribuci točáku mezi přední a zadní nápravou, ale stejně jako systém SH-AWD od Hondy (v Evropě pouze u sedanu Legend) dokáže rozdělovat sílu i mezi pravé a levé zadní kolo a pomáhá tak eliminovat nedotáčivost těžké přídě, případně přetáčivost. Patrně za to může už opravdu velká váha auta v kombinaci s vyšší stavbou karoserie, ale efekt přenosu točivého momentu na vnější zadní kolo se mi nezdál tak velký jako u Legendu, ovšem je fakt, že iks-šestce určitě významně pomáhá. Je totiž opravdu obratnější a agilnější, než její sestra X5, ovšem jak už bylo řečeno, bavíme se tu o 2,2 tuny vážícím mastodontovi, takže se xDrive může snažit, jak chce, přesto kdovíjak sportovní svezení X6 nenabídne, zvláště pak v kombinaci s tradičně poměrně „mrtvým“ aktivním řízením. Na druhou stranu je třeba ocenit, že se technikům BMW podařilo v této kategorii bezkonkurenční (Cayenne nevyjímaje) jízdní vlastnosti výtečně skloubit s cestovním komfortem. Nastavení je sice „bavorácky“ tuhé a v zatáčkách se téměř nenaklání, což je skutečně těžko uvěřitelné a při jízdě opravdu fascinující, přitom ale do kabiny nepustí jediný ráz. Problémy se dostavují pouze na hodně rozbitých cestách nebo ve vyjetých kolejích, kdy se podvozek roztřese (výraz rozskákat by u téhle váhy nebyl úplně namístě) a řidič se musí s volantem vysloveně poprat.

Déjà vu
Na zpáteční cestě z Budapešti v tom samém vynikajícím BMW 635d Cabrio si uvědomuji, že jsem asi už v X6 někdy musel jet a že se můj čerstvě nabitý zážitek jen zopakoval. Ano, BMW nelhalo. Jeho Sports Activity Coupe je skutečně sportovnější a zábavnější, než X5. Jak jsem ale předpokládal, rozhodně to však neznamená, že je sportovní a zábavné a jeho existenci tedy stále úplně nechápu. Na tenhle jízdní styl vždy byla, jsou a budou jiná auta a ani masivní marketing prestižní německé značky na tom nic nezmění. Pokud bych potřeboval auto podobné užitné hodnoty a vyžadoval od něj i trochu těch emocí, posloužilo by mi určitě mnohem lépe pětkové kombi. Jen by to asi nebyla taková „masírka“. Takže se neúspěchu BMW X6 na trhu rozhodně nebojím…

BMW X6 na Auto.cz
PŘEDSTAVUJEME BMW X6 - Je to konec klasických SUV?
BMW X6: ceny na českém trhu asi o 100 tisíc vyšší než u X5
Spolupracujeme s TipCars.com
Egypt ztíží rozvody. Nově budou být moci jen se svolením duchovního Egypt ztíží rozvody. Nově budou být moci jen se svolením duchovního

Egyptský prezident Abdal Fattáh Sísí chce nový zákon,…

Bakala prodal firmu Green Gas International, která těží důlní plyn v dolech OKD Bakala prodal firmu Green Gas International, která těží důlní plyn v dolech OKD

Zdeněk Bakala se zbavil další firmy napojené na těžební…

Majetek Agrofertu bude spravovat Babišův právník Bílek Majetek Agrofertu bude spravovat Babišův právník Bílek

Svěřenský fond, kam ministr financí a šéf hnutí ANO…

 
 

Přidat názorDiskuse: BMW X6: První jízdní dojmy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925 Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




BMW X6 M Design Edition: Stovka aut s eMkovou trikolorou BMW X6 M Design Edition: Stovka aut s eMkovou trikolorou

Změny BMW X6 M z edice Design Edition jsou ryze stylové.…

BMW opět svolává X5 a X6 na kontrolu řízení BMW opět svolává X5 a X6 na kontrolu řízení

Problém se týká více než 10.000 exemplářů bavorských SUV.

 



 
Projeli jsme revoluční Nissan Micra. Jak jezdí nová generace a proč má reproduktor v sedačce?

Projeli jsme revoluční Nissan Micra. Jak jezdí nová generace?

Dnes 14:51

Nissan označuje novou Micru za revoluční auto. Změnil se totiž její design, technika i velikost. A pozor, v žádném případě to není Clio s odlišnou karoserií!




Blesk.cz

Piráti objevili způsob, jak z YouTube udělat (nejen) pornokatalog

Piráti objevili způsob, jak z YouTube udělat (nejen)…

YouTube nechce být pornografickým katalogem, natož pirátským pornografickým katalogem, a tak ve svých podmínkách…

Indičtí vědci přeměří Mount Everest: Nejvyšší hora světa se možná zmenšila

Indičtí vědci přeměří Mount Everest: Nejvyšší hora…

Nejvyšší hora světa Mount Everest kvůli nedávným zemětřesením už možná neměří rekordních 8848 metrů. Indie se…

 

iSport.cz

Železník se zabydluje v Boleslavi: Chci hrát a ne jen fandit z lavičky

Železník se zabydluje v Boleslavi: Chci hrát a ne…

V první polovině ledna ještě absolvoval soustředění se Slavií v Číně, ale jeho pozice v kádru „sešívaných“ pro…

Barometr formy biatlonistů před MS: nová žena č. 2 a nevýrazný Moravec

Barometr formy biatlonistů před MS: nová žena č. 2 a…

Do startu biatlonového mistrovství světa v Hochfilzenu zbývá pouhých šestnáct dní. A přípravy jsou v plném…

 

Reflex.cz

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky. Podívejte se na nejkrásnější svatební fotografie roku 2016

Vypjaté emoce, nekonečná párty i vtipné momentky.…

Mezinárodní společnost profesionálních svatebních fotografů (ISPWP) vybrala 80 nejlepších fotografií pořízených…

Černobílé vidění sluníčkářů: Obama je sympaticky barevný, Trump nesympaticky obarvený

Černobílé vidění sluníčkářů: Obama je sympaticky…

Hodnocení amerických prezidentů světovou veřejností je nejen otevřeně rasistické, ale také idioticky povrchní,…

 
 
reklama