BMW se pochlubilo systémem xDrive, který je nově k dispozici i v pětkové a trojkové řadě

Na obvyklém místě - hořovickém letišti a v jeho blízkém okolí - proběhly minulý týden praktické demonstrace schopností inteligentního pohonu xDrive, který umí kromě dynamického přerozdělování kroutícího momentu na jednotlivá kola i aktivně spolupracovat s DSC a přibržďovat kola, ztrativší adhezi. Kromě úplného funkčního nahrazení uzávěrek diferenciálů xDrive integruje i HDC (Hill Descent Control) a speciální mód pro tažení přívěsu. A samozřejmě - DSC nové generace dostává další aktivní pomoc pro svou činnost a též jízda na hranici adhezních možností po suchém asfaltu přináší nové zážitky.

Tolik teoretické předpoklady, plynoucí z funkčního principu celého zařízení. Jak ale vše vypadá v praxi? Část první - rychlý ostrý slalom s obry X3 a X5; na první pohled trochu netypická kombinace, avšak jak jsme již několikrát v testech ověřili, zejména lehčí X3 nabízí na svoje rozměry a určení až neuvěřitelnou manévrovatelnost a jistotu i na silnici. Proto i těsné vyhýbání zvládá s grácií, i když Servotronic se s neustálými prudkými změnami smyslu otáčení volantem u téměř dvoutunového vozu vyrovnává s vypětím všech sil a za volant je třeba pořádně chytit. Jinak je ale vše v nejlepším pořádku - s třílitrovými diesely a samočinnými převodovkami v obou modelech se dá na nevelkém, vysloveně technickém okruhu doslova kouzlit a zejména v ostré vracečce na konci rovinky je činnost xDrive znát; po dosažení limitní rychlosti už elektronika další akceleraci nepovolí a vůz se s mírným cukáním nechává vést po optimální stopě i ve stěží uvěřitelných rychlostech. Obří pneumatiky při tom doslova úpí, ovšem bezpečnost a posádky zůstává ochráněna.

Další disciplínou je demonstrace schopností velké X5 na "lámací" dráze. Především silniční SUV zde demonstruje svoje nevšední trakční schopnosti, které po přidání systému xDrive při faceliftu ještě dále získaly. Více než dvoutunový vůz, ač bezrámové konstrukce, se ani při zavěšení na dvě kola diagonálně proti sobě nekroutí, dveře jdou pohodlně otevřít i zavřít a dobře vyvážený těžký vůz se dokonce volně pohupuje vpřed a vzad. I s takovou situací, neřešitelnou pro klasickou čtyřkolku bez minimálně dvou uzávěrek, si xDrive poradil - stačilo prostě přidat více plynu. Schopnost přejíždět nerovnosti limituje pouze výška prahových nástavců, jinak by si X5 poradil se srovnatelným terénem se skutečnými těžkými off-roady. BMW si také neodpustilo srovnání s novým Mercedesem ML; rafinovaná překážka, sestavená ze dvou válcových stolic v různé výšce a jedné pevné podložky na opačném konci auta, která zvedla protější kolo do vzduchu. Za pomoci jediného kola v záběru X5 vyjelo, Mercedes nikoliv... Nakonec rychlá jízda po prašné šotolině - xDrive až do krajnosti vrací vůz ze smyku zpět do přímého směru a trhnutí volantem i v relativně vysoké rychlosti málokdy skončí nekontrolovatelnými hodinami.

Potom přichází vrchol dne - zkouška ohněm pro silniční vozidla. První polovina tratě tvořená klasickým slalomem, pak vracečka, rozjezd a losí test. K dispozici jsou 530xi limuzína i kombi, s ručně řazenou převodovkou i Steptronicem. Jako konkurence tentokrát posloužila Audi A6 se svým famózním quattrem, zde v provedení 3,2 FSI limuzína i kombi. První dojem byl vstřícnější v Audi - ingolstadtská limuzína se svým větším volantem a účinnějším posilovačem řízení zatáčí na první dojem ochotněji. Avšak s postupným osmělováním a stále rychlejšími průjezdy se karta pomalu obrací a aktivně přerozdělovaná síla pomáhá do prudkých protioblouků účinněji a a rozdíl v dosahovaných rychlostech při závěrečném losím testu činí až 5 km/h ve prospěch BMW.

Systém xDrive v nás zanechal ten nejlepší dojem a rozhodně patří mezi to nejlepší, co lze v současné době koupit. Dynamika se v limuzínách, které jsme si vyzkoušeli ve "čtyřkolce" premiérově, zhoršila jen nepatrně a ovládání se neliší vůbec ničím; nechybí dokonce ani mód DTC a zatáčky se dají projíždět velmi jiskrně. Více poví test modelu 330xd Touring, který přineseme zanedlouho.

Spolupracujeme s TipCars.com
Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu

Dvě velké separatistické organizace z Katalánska svolaly…

ANO, SPD a KSČM ovládnou klíčové výbory. Jsou slyšet výhrady ANO, SPD a KSČM ovládnou klíčové výbory. Jsou slyšet výhrady

Parlamentní strany se dohodly na obsazení všech…

Lidé na Štědrý den v Penny Marketu nenakoupí. Jinde zatím ano Lidé na Štědrý den v Penny Marketu nenakoupí. Jinde zatím ano

Diskonty Penny Market budou mít letos na Štědrý den…

 

Štítky SUV BMW

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil Slováci vyvinuli unikátní zabezpečení aut. Nikdo jej dosud neprolomil

Automobilky se snaží všemi možnými způsoby zabezpečit své…

 



BMW Z18 (1995): Enduro na čtyřech kolech BMW Z18 (1995): Enduro na čtyřech kolech

U BMW postavili před dvěma dekádami skutečného křížence…

 



 
GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

Dnes 17:50

GMC si k propagaci svých velkých pick-upů připravilo sněžný koncept na základech modelu Sierra 2500 HD.




Blesk.cz

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a…

V září se Mozilla pochlubila betaverzí a nyní už vypustila hotovou podobu svého nového Firefoxu. Mozilla se…

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale vyrazil na golf. Obamu za to kritizoval

Trump sliboval o svátcích tvrdou dřinu, raději ale…

Americký prezident Donald Trump svátek Díkůvzdání tráví na Floridě v letovisku Mar-a-Lago. Jeho zaměstnanci…

 

iSport.cz

Vítkovice řeší marodku, přichází Bartovič. Posila shodila klubový web

Vítkovice řeší marodku, přichází Bartovič. Posila…

Slovenský útočník Milan Bartovič (36 let) bude minimálně do 15. ledna pomáhat Vítkovicím. Ostravský klub tím…

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k olympijské sezoně!

Páteční Sport Magazín: biatlonový speciál k…

Kalendář všech akcí sezony, reportáž ze supermoderního servisního kamionu i detailní představení všech…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy, který sledoval dění přímo na místě

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy,…

Jak viděl Ondřej Homolka převratné události, které vedly k rezignaci jednoho z nejdéle sloužících diktátorů,…