Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Z4 (2012): Roadster od září už jen s přeplňováním

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Přeplňované dvoulitrové čtyřválce nahradí v mnichovském roadsteru dvojici třílitrových řadových šestiválců.

BMW nabídne pro roadster Z4 od letošního září dva nové přeplňované benzinové čtyřválce o objemu 1997 cm3, které nahradí atmosférické třílitrové řadové šestiválce.

Nově nabízené čtyřválce bude možné kombinovat s osmistupňovým automatem. Oba motory se od podzimu objeví také v sedanu a kombi řady 5 modelového roku 2012.

Prvním nově nabízeným čtyřválcem je sDrive28i, který nahradí atmosférický šestiválec sDrive30i o výkonu 190 kW. Přeplňovaný čtyřválec, již nabízený pro řadu X1, poskytne proti předchůdci nižší výkon, a to 180 kW v 5000 min-1, vrchol točivého momentu 350 Nm je dostupný už od 1250 min-1. Předchozí šestiválec nabízel 310 Nm od 2600 min-1.

Z4 sDrive28i s šestistupňovým manuálem zrychlí z 0-100 km/h za 5,7 s, což je o 0,1 s rychleji, než třílitrový předchůdce, maximální rychlost 250 km/h zůstala totožná. Kombinovaná spotřeba klesla na 6,8 l/100 km (oproti 8,5 l/100 km).

BMW Z4 2012 - technické údaje
MotorsDrive20isDrive28isDrive35isDrive35is
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (7DS)7DS
Zdvihový objem [cm3]1997199729792979
Válce/ventily4/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]135/5000180/5000–6500225/5800250/5900
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1250–4500350/1250–4800400/1300-5000450/1500
Max. rychlost [km/h]235 (232)250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,9 (7,2)5,75,2 (5,1)4,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,86,89,4 (9,0)9,0
Pohotovostní hmotnost [kg]1470 (1495)1475 (1495)1580 (1600)1600

Druhý benzinový čtyřválec – sDrive20i – se stane základní nabízenou motorizací pro mnichovský roadster a nahradí tak třílitrový šestiválec sDrive23i. Nový dvoulitr nabídne výkon 135 kW v 4800 min-1 a točivý moment 270 Nm v 1250 min-1. Oproti předchůdci to je o 15 kW méně a o 20 Nm více.

Spotřeba v kombinovaném cyklu má proti předchůdci klesnout o 1,7 l na 6,8 l/100 km. Roadster s tímto čtyřválcem a šestistupňovou manuální převodovkou zrychlí z 0-100 km/h za 6,9 s a jede až rychlostí 235 km/h. Díky přeplňování bude Z4 s tímto motorem o 10 kg lehčí než předchůdce.

V základu budou oba dvoulitrové benzinové čtyřválce kombinovány s šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek bude osmistupňový automat s možností manuální řazení pomocí páček pod volantem. Předchozí jednotky, které čtyřválce nahrazují, mohly být kombinovány s šestistupňovým automatem.

Oba motory mají stejný konstrukční základ. Jsou tak vybaveny turbodmychadlem twin-scroll, variabilním zdvihem ventilů Valvetronic, časováním ventilů Double-Vanos a přímým vstřikováním HPI se solenoidovými vstřikovači. Systém pracující s tlakem 200 bar za studena používá více vstřiků během pracovního cyklu, obvyklým stavem je ale dopravení paliva do spalovacích komor jedním vstříknutím. Standardem bude pro obě verze Auto Start-Stop.

Novinkou pro modelový rok 2012 se dále stane paket Design Pure Balance. Ten nabídne kožené čalounění v černé barvě, nebo v novém hnědém odstínu Cohiba s bílým prošíváním. Tyto prvky doplňují sportovní sedadla a dřevěné obložení Fineline Anthracite. Paletu nabízených barev rozšíří bílá metalíza Mineral.

BMW Z4 - srovnání nových motorů se starými
MotorsDrive20i (nový)sDrive23isDrive28i (nový)sDrive30i
Převodovka6M (8A)6M (6A)6M (8A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1997249719972996
Válce/ventily4/46/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]135/5000150/6300180/5000–6500190/6600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1250–4500250/2750-3000350/1250–4800310/2600-3000
Max. rychlost [km/h]235 (232)242 (239)250250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,9 (7,2)6,6 (7,3)5,75,8 (6,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,88,5 (8,2)6,88,5 (8,3)
Pohotovostní hmotnost [kg]1470 (1495)1480 (1505)1475 (1495)1490 (1505)

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
8. 8. 2011 15:58
Re: Pořádný motor
:yes:
Avatar - euro89
8. 8. 2011 10:15
Re: Pořádný motor
Nebo Jaguar 5.0 V8 :yes:
Avatar - euro89
8. 8. 2011 10:14
fronty před bazarem :D
BMW dělá vše proto, aby většina jejich fanoušků kupovala auta radši v bazaru, než v showroomu. >:-[] Ale teď vážně, opravdu se mi nelíbí cesta, jakou se motoráři BMW v poslední době vydali. ;-\ :no: Nemám nic proti tomu, když na už tak výborný atmosférický šestiválec dají turbo (např. 135i/335i), ale nelíbí se mi myšlenka, nahradit klasický bavorácký R6 čtyřválcem se šnekem. 8-s
Avatar - Parda71 (BMWfans)
7. 8. 2011 22:34
Re: Pořádný motor
Máš pravdu... MB se zatím drží, ale... No o tom jsme už diskutovali. U BMW buďme rádi za 4.0 V8 v M3 nebo stále za atmosféru R6 v E9X, kterou tam snad nechají společně s touto řadou dožít. Ten zvuk řadového atmosférického šestiválce si hold už od novoty nikdo nedopřeje...
Avatar - CHerokee
7. 8. 2011 14:01
Pořádný motor
Hold, kdo chce pořádný atmosférický motor musí k Mercedesu - 350 CGI nebo 55 AMG. Aspoň že ještě někdo se snaží dělat sporťáky poctivě. Z4 je pěkné, ale zato má u mě jednoznačně :no: