BMW Z4 Coupé a Z4 M Coupé: rychle a zběsile
Po necelých pěti měsících od premiéry na autosalonu ve Frankfurtu vypouští BMW do světa sériovou verzi BMW Z4 Coupé. Dvoumístný sporťák, o jehož budoucnosti se kvůli neúspěchu Z3 Coupé hodně spekulovalo, přichází na trh vyzbrojen charakteristickým designem, precizně vyladěným sportovním podvozkem, silným zážehovým šestiválcem a bohatou výbavou. V interiéru BMW slibuje ideální pozici za volantem, dostatečný prostor pro dva pasažéry a zavazadlový prostor s objemem 340 litrů schopný pojmout dva golfové vaky.
Podvozek Z4 Coupé s poháněnou zadní nápravou a nízkým těžištěm naladilo BMW na sportovní jízdu, optimálně nastavený elektromechanický posilovač předává řidiči za všech okolností dostatek informací o dění na vozovce. Jako pohonnou jednotku bavorští zvolili titulem Motor roku oceněný zážehový šestiválec s objemem 3.0 litry, který v Z4 Coupé poskytuje maximální výkon 195 kW při 6600 otáčkách a točivý moment 315 Nm při 2500 – 4000 ot./min. Tyto hodnoty umožňují sporťáku zrychlit na 100 km/h za 5,7 sekund, ručička rychloměru se zastaví na 250 km/h (elektronicky omezeno).
Z4 Coupé bude standardně vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou, jako příplatkovou alternativu bavorští nachystali automat s možností řazení pod volantem. Na bezpečí posádky bude dohlížet několik elektronických systémů. Stabilizační systém DSC doplní například systém CBC redukující přetáčivost (zejména v zatáčkách) nebo systém DTC, který po stisknutí tlačítka zlepší trakční vlastnosti vozu na kluzkém povrchu. K bezpečnosti a cestovnímu pohodlí přispěje také tuhá karoserie.
BMW Z4 M Coupé
BMW se podle očekávání nespokojilo se základní Z4 Coupé, ale vypustilo z klece také dravou šelmu Z4 M Coupé. Nabroušené dvousedadlové kupé s šestiválcem 3.2 litru o výkonu 252 kW dostupných v závratných 7900 otáčkách a točivém momentu 365 Nm při 4900 otáčkách (s 80 procenty této hodnoty můžete počítat už v 2000 otáčkách) vystřelí z 0 na 100 km/h za 5.0 sekund a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 250 km/h.
Šestistupňové převodovce s krátkými převodovými poměry řidič rozkazuje pomocí kratičké řadicí páky, jež přenáší točivý moment na kola zadní nápravy s uzávěrou diferenciálu. Upravený sportovní podvozek v mnoha ohledech velmi podobný tomu z M3 poskytuje společně s 18palcovými pneumatikami Z4 M Coupé patřičnou stabilitu a posádce nezapomenutelný zážitek.
Zavazadlový prostor má v tomto případě 300 litrů, výbava obsahuje všechny luxusní položky, jen elektronických pomocníků, kteří nepřejí nekompromisní sportovní jízdě, ubylo. Dravý vzhled Z4 Coupé dodává ostrý přední a zadní nárazník a dvě dvojité koncovky výfuku.