Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Z4 dostane nový šestiválec, hybrid přijde později

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
O třetí generaci modrobílého roadsteru Z4 se spekulovalo jako o hybridu. Nakonec bude mít pod kapotou nejdříve zážehový motor.

Nové bavorské zetko je skutečně vyvíjeno ve spolupráci s Toyotou, ale od začátku nebude hybridem. Pod jeho kapotou se totiž objeví nový řadový třílitrový šestiválec s turbem, přímým vstřikem a označením B58. Měl by poskytovat výkon okolo 250 kW a točivý moment 400 N.m. Varianta s elektromotorem se plánuje také, ale přijde na trh určitě až později, základní varianta by se měla objevit během tří let. Počítá se i s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Hybrid nedostane superkapacitory pro ukládání elektrické energie, postačí mu klasické akumulátory.

Předpokládá se stále vzhled podobný studii Vision ConnectedDrive z Ženevy 2011 a štědré využití plastů vyztužených uhlíkovými vlákny z vlastních dílen. Mnichov přece do projektu vnáší právě zkušenosti s využitím lehkých materiálů z vozů nové řady i a své špičkové ortodoxní zážehové i vznětové motory, Toyota zase hybridní techniku a palivové články. Každopádně půjde o klasický roadster s plátěnou střechou, kupé se objeví také, ovšem s časovým odstupem.

Mluvčí australské pobočky BMW Kai Lichte sdělil serveru Motoring: „V první řadě budeme mít šestiválec, to je jisté. Všechno ostatní přijde - nebo může přijít – později. Teď je však ještě příliš brzy o tomhle mluvit.“ Loni se spekulovalo o označení Z5 (to mělo dostat už kdysi dávno i pozdější Z3 Coupé!) a o nové platformě UKL. Jistě, s pohonem předních kol! Nakonec zřejmě zůstane tradiční čtyřka a podle Motoringu díkybohu klasická zadokolka, zvěsti o znaku náprav 4x4 Lichte rovněž odmítl. Ale pokračoval: „Jde také o sdílení architektury, aby i sportovní vozy přinášely zisky. Segment roadsterů klesá, takže pokud chceme mít Z4 i v budoucnosti, musíme pro něj vybrat platformu a myslet na náklady. Rádi bychom vyráběli auto jako je tohle, protože je to prostě BMW.“

Nový roadster by měl vážit okolo 1400 kg. Modulární podvozek ale dostanou menší Z3 (jméno se vrátí) a nejmenší Z1 nebo Z2. Včetně tříválcové patnáctistovky s turbodmychadlem. Pokud se tedy objeví, spekulace kolem nich trochu utichly. S originálními dveřmi zasouvajícími se do karoserie ale rozhodně nepočítejme...

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
3. 9. 2014 11:38
Re: Co to je ksicht
To je Vision ConnectedDrive z roku 2011. Ukazovali na něm budoucí elektroniku a design (dělal ho myslím van Hooydonk). Žádný "ToyoLex".
Avatar - KANKUNEN
3. 9. 2014 10:55
Co to je ksicht
To vyblil nějaký ToyoLex
Avatar - Ham.
2. 9. 2014 18:58
Pod kapotou B-58?
Tak to bude pěknej bombarďák.
:-)