Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bodový systém v ČR: Alespoň jeden bod má již každý desátý řidič

Bodový systém platí na území České republiky od 1. 6. 2006, tedy více než tři roky. Za toto období jsou k dispozici některé velmi zajímavé statistiky.
Zpět na článek
23. 8. 2009 09:25
23. 8. 2009 10:24
23. 8. 2009 11:29
neregistrovaný "RayBan"
23. 8. 2009 11:26
23. 8. 2009 19:19
23. 8. 2009 17:04
neregistrovaný "507--"
23. 8. 2009 21:14
neregistrovaný "507--"
23. 8. 2009 17:47
23. 8. 2009 07:39
Statistický doklad nefunkčnosti.
"... 88 procent z těch, kteří obdrželi již alespoň jeden bod, se již dále ... chová ... slušně. ... Bodový systém ... tak alespoň v tomto ohledu přináší své ovoce."

NO TO JE ARGUMENT JAKO NOHA - TO JE TOTIŽ NAOPAK DOKLAD TOTOŽNOSTI CHOVÁNÍ OBODOVANÝCH I NEOBODOVANÝCH ŘIDIČŮ!!!

Neboť body dostane za rok 10% řidičů, tedy i 10% z řidičů majících bod, čili naopak nahlédnuto body nedostane 90% řidičů tedy i 90% (88% v rámci chyby) z řidičů majících bod. Ergo kladívko obodovaní řidiči dostávají body naprosto stejně jako neobodovaní, z čehož je vidět, že bodový systém nefunguje!
Rozbalit vlákno
7
23. 8. 2009 09:29
Re: Statistický doklad nefunkčnosti.
Zajímalo bx mne, jsk z údaje "88 procent z těch, kteří obdrželi alespoň jeden bod" odvozujete chování řidičů, kteří ještě žádný bod neobdrželi. Těch 88 procent (přesně 88,1 %, chcete-li, abychom minimalizovali statistickou chybu) není navíc za rok. Je to údaj za celou dobu platnosti bodového systému, o které je i celý článek. Za svým tvrzením v článku si stojím. Bodík navíc můžete získat za maličkost...
23. 8. 2009 10:15
Re: Statistický doklad nefunkčnosti.
"Alespoň jeden bod má v ČR na kontě k 31. červenci letošního roku již 629.969 řidičů, tedy zhruba každý desátý." ~90% ze všech řidičů neboduje.

"Centrální registr řidičů dále říká, že 88 procent z těch, kteří obdrželi již alespoň jeden bod, se již dále, minimálně po dobu jednoho roku, chová na dálnicích a silnicích slušně. Další body již tedy nezíská." ~90% z bodovaných řidičů neboduje.

Neboduje tedy 90% řidičů, bez ohledu na to, zda bod mají nebo nemají.

Mám v pytlíku 1000 bílých kuliček, náhodně jich 100 vytáhnu, udělám na každé černou tečku a kuličku vrátím do pytlíku, takže ~10% kuliček má tečku a ~90% je "slušných". Nyní postup zopakuji, znovu náhodně vytáhnu 100 kuliček a udělám na nich tečku. Kolik otečkovaných kuliček dostalo další tečku? Ze ~100 otečkovaných dostalo další tečku ~10 kuliček, ostatní se "poučily" a "chovají se slušně", takže další tečku neobdržely, což je "doklad účinnosti bodového systému" ;-\ ...
23. 8. 2009 10:59
Re: Statistický doklad nefunkčnosti.
Jenže řidiči na rozdíl od kuliček mají možnost ovlivnit, jestli bod(y) dostanou, nebo ne.
23. 8. 2009 19:23
Re: Statistický doklad nefunkčnosti.
Co dodat? Figurka poznamenal to, co zřejmě nikovi ušlo, vzhledem k tomu, že se tu ohání kuličkami :-) Řidiči jsou slušní právě proto, že k jednou získaným bodům (nejvíce jich má dva bodíky) napřidávají žádné další. Je na tom něco nepochopitelného? Jak pro koho, že :-)
23. 8. 2009 17:47
Re: Statistický doklad nefunkčnosti.
Souhlasím s tebou, že z čísel v článku zmíněných neplyne absolutně žádný výsledný dopad bodového systému.

K tomu bychom potřebovali vzít data z předchozího 3 letého období před bodovým systémem nahlížená pravidly současnými.

Ještě odbočka k sáčku s kuličkama. Jediné co z 2 výroků (ohledně 90% a 88%) vychází je, že již bodovaní řidiči se dopuštějí dalších bodových přestupků častěji, než prozatím nebodovaní.

Co je ale zarážející, je procento "vybodovaných" cizinců. Zatímco vybodovaných z bodovaných cizinců je 8%. Vybodovaných z bodovaných našinců je "pouze" 2,7%. Nechť si každý domyslí, kde se rozdíl vzal.

A co mně vadí, je zkreslené srovnávání žen a mužů. Ano, více bodují muži. Nesmíme však součty bodů vztahovat k počtu řidičských licencí. (resp. smíme, ale dostaneme nic neříkající číslo). Kolik procent tvoří ženy mezi celodenními řidiči (řidiči z povolání, kamiony, autobusy, taxiky, lítajícími obchoďáky)? Počty bodů by se měly poměřovat proti naježděným hodinám, kdy jsme spáchání přestupku vystavení nebo proti ujeté vzdálenosti. Nedělám si iluze, že by poté byla situace mezi ženami a muži vyrovnaná, ale byla by více vypovídající.
24. 8. 2009 08:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Katikakus
23. 8. 2009 16:10
Re: Statistický doklad nefunkčnosti.
On ten clanek vubec vyvozuje docela zajimave zavery. Napr. ze zeny jezdi mnohem bezpecneji. Nemyslim si, ze je to pravda. Akorat se pri kontrolach snad vykecaji z postihu. Z vlastni zkusenosti - kamoska, vypila cca 3 deci vina, cestou domu ji zastavili dve hlidky - jednou projela na cervenou, podruhe kontrola na alkohol - 0,24 promile. Ani jednou neplatila pokutu/nedostala body. A takovych prikladu znam vic.
23. 8. 2009 09:25
důvody
Spíš bych chtěl vědět, jaká byli důvody obodování. Jaké % z přestupků jsou body za nehody, rychlost, nedání přednosti v jízdě atd...
Mám totiž obavu, že spousta řidičů "se nachytá" na "velmi jednoduchém" měření rychlosti, které ale pro prevenci a zvýšení bezpečnosti na našich silnicích zase tolik neznamená.
Rozbalit vlákno
0
23. 8. 2009 10:24
nojono
mel jsem 2 body za rychlost v obci a jezdim porad stejne, jen jsem za ty 2 dalsi roky us nepotkal hlidku na spravnem miste :-) , name teda bodovejsystem neplati, a dokud nebudou exemplarni tresty jako od urciteho prestupku zabaveni auta, vezeni, atd... + k tomu spousta hlidek na tech jo idealnich mistech, tak myslim ani platit nebude, a to na vetsinu ridicu :-!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "RayBan"
23. 8. 2009 11:29
Re: nojono
Bodový systém je k ničemu, pouze další zdanění. Represe nikdy ovoce nenesla a tady to nebude jinak.

Řada lidí co bude na hraně ( bez práce, alkohol, rozvod, ... atd. ) tak raději hlídku srazí a zkusí ujet, než aby státu zase něco platili = agresivita dostala v ČR zelenou ... :-(
23. 8. 2009 11:26
Oprava
Jen pro opravu, Finsko bodový systém nepoužívá. Není tam potřeba, nikdo si nedovolí porušit předpisy. Přijít o dva týdny příjmu bolí.
Rozbalit vlákno
1
23. 8. 2009 19:19
Re: Oprava
Díky za upozornění, vycházel jsem z podkladů a statistik Ministerstva dopravy, kde je Finsko vyznačeno zelenou barvou - tzn. má bodový systém. Zřejmě to tedy má MD špatně. O tom, že se výše pokut odvíjí od výše příjmu hříšníka, vím.
Avatar - positivemind
23. 8. 2009 14:59
Vlastní zkušenost
Dovolím si tvrdit, že jezdím trošku ostřeji (ale jen mimo obec). Abych ale potkal hlídku, to už je kumšt a když už, tak v obci (což je správné).
Osobně jsem pro měření pouze v obcích (a pěkně ostře), mimo bych to, vyjma rizikových úseků, nehrotil. Co mě ale zaráží, je to, že tu poláci jezdí jako totální hovada - kamiony i osobáky, dvojitá čára pro ně neexistuje. Chtělo by to víc postihů pro cizince...

Ještě se divím, že už téměř žádný řidič nebliká, aby upozornil na hlídku. Nemůžou za to média, která rozplácla to, že se blikání bude kontrolovat?
Rozbalit vlákno
2
23. 8. 2009 19:15
Re: Vlastní zkušenost
Češi jsou prostě dobráci. Znáš to o tý koze souseda, ne?
Avatar - da_b0mb
24. 8. 2009 19:44
Re: Vlastní zkušenost
Já blikám o 106...ještě tak 10km za hlídkou ;-) Doufám, že to tak dělá většina, protože na to občas spoléhám. Ale takovej důchodce, ženská nebo německej turista nebliknout snad nikdy :-)
neregistrovaný "507--"
23. 8. 2009 17:04
Nezdá sa mi to
Bodovací systém sa mi nezdá už len preto, že dospelý človek nemá byť čo bodovaný jak 10 ročný skaut v pionierskom tábore. A myslím si, že všetky tieto smiešne "cestné reformy" ako v Česku, tak aj u nás sú úplne zbytočné. Kým kompetentní nepochopia, že otázka bezpečnosti je v bezpečných a kvalitných cestách, nič zásadného sa diať nebude. Pozrime sa na Nemecko. Jasné, aj tam už bodujú, ale predtým nebodovali a Nemecko malo najbezpečnejšie cesty. A to bez merania rýchlostí na polovici dialniciach kde je neobmedzná rýchlosť. To samé aj Anglicko. Na dialnici môžete ísť len smiešných 110km/h a tresty sú vysoké a napriek tomu sú ich cesty vyrazne menej bezpečné ako tie nemecké. Lebo namiesto, aby hľadali problém v tých tupých úzkych dedinských cestách alebo kope stlpov, tak iba obmedzujú rýchlosť. A na Slovensku podobne. Kým sa papaláši rozhodnú, kto nakoniec vyberie firmu, ktorá spraví dialnice, aj budú autá už lietať.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ronault.
23. 8. 2009 20:08
Re: Nezdá sa mi to
Silnice nikdy není nebezpečná, nebezpečný je jen řidič za volantem, který nepřizpůsobí rychlost svého vozidla stavu komunikace, provozu a povětrnostním podmínkám. Nikdo nikoho nenutí jet rychleji, než je na dané cestě bezpečné, pokud jede je to jeho chyba.

Takový dobrý příklad těch tvých bezpečných cest jsem si vyzkoušel minulou neděli u vás na Slovensku. Krásná výpadovka, široká, asfalt rovný jak stůl z Čadce do Žiliny. Je tam 90, já měl 115 na tahometru, tu mě předjel Passat s přívěsem (na něm byla nálepka max 90) a to takovým stylem, že já i protijedoucí auto jsme museli uhýbat až na krajnici. Takže mě tady někdo o bezpečných silnicích, které nás chrání nikdo vyprávět nebude.

Oni ti angličani dobře ví, proč tam těch 110 km/h mají a ty klikatičky jim můžeme jen závidět
neregistrovaný "507--"
23. 8. 2009 21:14
Re: Nezdá sa mi to
Tak tu sa niet o čom baviť. Idiot je ako v Nemecku tak aj v Anglicku, já som videl človeka čo súvislú kolónu kde išli taker permanentne autá v protismere tak predbiehal tak, že v obzore, do ktorého naozaj nebolo vidieť auto prebehol. A čo je horšie, na Navare.
Avatar - Ada je zase tady
25. 8. 2009 20:47
Re: Nezdá sa mi to
Vetsinou ovsem jako idiot jede clovek v rendliku, ne v Passatu. I kdyz, uznavam, vyjimky potvrzuji pravidlo.
24. 8. 2009 08:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
24. 8. 2009 11:46
Re: Nezdá sa mi to
Tak na nich nejezdi jak šílenec. Nevím, co furt máte, cesty by mohly mít kvalitnější povrch, ale to by šlo komfort. Přehlednější by taky mohly být, ale s tím stavevně taky často nepohneš, znám mnoho křižovatek, které jsou nebezpečné, ale rozboř půlku kopce pro jednu křižovatku. Řeší se to omezením rychlosti, holt to někteří nechápou, že tam ta padesátka není pro legraci. Úzké? Snad nechceš do vašeho Horního Zapadákova šestiproudou dálnici?
23. 8. 2009 17:47
Ženy
Co kdyby si někdo dal tu práci a spočítal kolik % z celkového počtu ujetých kilometrů ujedou ženy. To, že jezdí 42% žen neznamená vůbec nic. Ale to neznamená, že proti nim něco mám. Jen ty procenta jsou blábol. A třeba by z toho vyšlo,že ženský jezdí více nebezpečněji.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - žíznivá čára
23. 8. 2009 18:54
Re: Ženy
To už je dávno prokázaný že když se to přepočítá na kilometry tak jsou naše polovičky v ..........jiném světle.