Bologna 2006: Ford C-MAX po faceliftu
Ačkoliv si Focus C-MAX rozhodně nemohl stěžovat na nedostatek zájmu, rozhodli se kolínští šéfové pozměnit mu v polovině modelového života nejen vzhled, ale i identitu. Minivan od Fordu se propříště bude jmenovat již pouze C-MAX; přídomek Focus ze jména vypadává, spolu s přídí ve focusovském stylu.
C-MAX se pro nový modelový rok totiž vzhlédl výše a rozhodl se připodobnit většímu S-MAXu, čerstvě dekorovanému titulem Vůz roku 2007. Tak tedy nový designový sloh, pojmenovaný Kinetic design, budeme vídat i na menších modelech; je velice pravděpodobné, že C-MAXem to nekončí.
Přepracovaná příď přináší nový, jednodílný masivnější nárazník a trapézové světlometové moduly. Nové xenonové světlomety jsou doplněny modravými parkovačkami, realizovanými v podobě světlovodů, obkreslujících horní okraj krycích skel. Efektní jsou i nové, horizontální mlhovky, jak je to s jejich svítivostí, můžeme jen hádat. Plastický skalpel se zařízl i do masky a zvýrazněné, trojrozměrné kapoty. Vzadu se opět přidával materiál na nárazník a pracovalo se s koncovými světly, kterým opticky i bezpečnostně prospěla instalace LED-diod. Chybět nebudou ani nové vzory litých kol a barevné odstíny.
Uvnitř se trochu zmírňoval nekompromisní technostyl stávajícího C-MAXu; přepracovaná středová konzola je oblejší, vstřícnější a obsahuje více odkládacích ploch. Spolu s novou pákou ruční brzdy ve tvaru Z lépe využívá vnitřní prostor. Došlo i na nové materiály pro palubní desku a výplně dveří, v nich jsou navíc i nové rukojeti tvaru bumerangu. Nová, jasnější grafika zdobí přístrojový panel, nyní podsvícený červeně. Otřesné černé lesklé autorádio Sony nahradil jiný model, vzhledově poněkud méně bijící do očí a obsahující AUX vstup.