Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bologna 2006: Ford C-MAX po faceliftu

Ladislav Čermák
Diskuze (88)
Modernizace dolehla již i na úspěšný minivan s modrobílým oválem

Ačkoliv si Focus C-MAX rozhodně nemohl stěžovat na nedostatek zájmu, rozhodli se kolínští šéfové pozměnit mu v polovině modelového života nejen vzhled, ale i identitu. Minivan od Fordu se propříště bude jmenovat již pouze C-MAX; přídomek Focus ze jména vypadává, spolu s přídí ve focusovském stylu.

C-MAX se pro nový modelový rok totiž vzhlédl výše a rozhodl se připodobnit většímu S-MAXu, čerstvě dekorovanému titulem Vůz roku 2007. Tak tedy nový designový sloh, pojmenovaný Kinetic design, budeme vídat i na menších modelech; je velice pravděpodobné, že C-MAXem to nekončí.

Přepracovaná příď přináší nový, jednodílný masivnější nárazník a trapézové světlometové moduly. Nové xenonové světlomety jsou doplněny modravými parkovačkami, realizovanými v podobě světlovodů, obkreslujících horní okraj krycích skel. Efektní jsou i nové, horizontální mlhovky, jak je to s jejich svítivostí, můžeme jen hádat. Plastický skalpel se zařízl i do masky a zvýrazněné, trojrozměrné kapoty. Vzadu se opět přidával materiál na nárazník a pracovalo se s koncovými světly, kterým opticky i bezpečnostně prospěla instalace LED-diod. Chybět nebudou ani nové vzory litých kol a barevné odstíny.

Uvnitř se trochu zmírňoval nekompromisní technostyl stávajícího C-MAXu; přepracovaná středová konzola je oblejší, vstřícnější a obsahuje více odkládacích ploch. Spolu s novou pákou ruční brzdy ve tvaru Z lépe využívá vnitřní prostor. Došlo i na nové materiály pro palubní desku a výplně dveří, v nich jsou navíc i nové rukojeti tvaru bumerangu. Nová, jasnější grafika zdobí přístrojový panel, nyní podsvícený červeně. Otřesné černé lesklé autorádio Sony nahradil jiný model, vzhledově poněkud méně bijící do očí a obsahující AUX vstup.

Ladislav Čermák
Diskuze (88)
Avatar - Dinar
6. 12. 2006 09:58
Re: VOBRAZ
Hledáš něco co není, tedy obecné styly v této kategorii, VW - řízek, Ford - rally MPV, jak C-Max tak Touran jsou "krabičky" nahoru postavená kombi, obě vyjela s nějakým designem, který je aktuálně faceliftován. Pokud chceš mluvit o stylu jejich designu, pak prosím hodnoť auta před faceliftem, u nich jsem ochoten uvažovat v kategoriích jako je záměr designéra, celkové pojetí auta atd. Faceliftované verze jsou výsledkem přizpůsobení modelů novým sjednocujícím předkům obou automobilek, u VW definovaného Ppassatem, u Fordu Mondeem resp. pův. Iosisem. Prostě ty předky šoupli i na C-Max resp. Touran, z mého pohledu je pak debata o stylech rally nebo řízcích zcela mimo. Jde jen o to, komu se tahle konverze povedla lépe, v tomto případě pro mě u C-Maxu, u Touranu se passatovský předek příliš hádá s původním utilitářským zadkem. Ale pozor, nic to neříká o tom, který designérský směr je dle mého lepší, v tom jednoznačně zase hodnotím VW lépe, Passat je dokonalý, nové Mondeo pro mě zklamání, fádní "kynetika" nepřináší nic nového. Jeho předek použitý na C-Maxu sice funguje lépe než passátní prvky na Touranu, ale jestli budoucí Touran bude celý postaven v novém stylu započatém Passatem, pak jsem si celkem jistý, že kynetický design Fordu ve stejné kategorii (např. S-Maxe nebo nového C-Maxe pokud půjde v tom duchu) předčí. Ale my se tu pohybujeme pořád jen v kategorii designu, celkové zaměření auta ale není definováno pouze jím, a to co Fordu vyčítáš, že nám předhazuje auta v rádaobyrally stylu je trochu falešná píseň. On svá auta takto nestylizuje on je takto staví (i když označení rally bych nepoužil), takže pokud na to dává odkaz i do designu je to spíš podpora vyznění celého auta. Ford si svým zaměřením se na řidiče v každém segmentu, tedy i MPV, definuje svou pozici na trhu, vedle dokonalé vyváženosti vlastností Volkswagenů nebo na pohodlí a měkkost zaměřených Francouzů. Nemůže prostě udělat MPV s charakterem Scenicu, ten už tu je, musí dát akcent na něco jiného, to dělá a dělá to dobře, viz. S-Max auto roku. ;-)
6. 12. 2006 09:18
Re: VOBRAZ
Já také ne, ale je prostě svůj.
6. 12. 2006 09:12
Re: Dobry
Asi tak. V rámci modelovej ponuky VW má asi najlepší dizajn. Nie je taký bezduchý a bez tváre ako napríklad Golf. Určite, sú na trhu aj krajšie a výraznejšie autá, Touran je predsa len dosť konzervatívny, ale má sympatické línie, tvári sa priateľsky, do vizáže nemá vtlačenú ani neadekvátnu dravosť, ani sa nehrá na športovca či luxusnú limuzínu. Proste vyvážené auto, ktoré možno nenadchne, ale každopádne neurazí ani nesklame.
6. 12. 2006 08:18
Re: Dobry
"V jednoduchosti je krasa". Asi to mal Klaudius na mysli. A ja s nim suhlasim. :-!
6. 12. 2006 06:25
Re: Dobry
Odkial vies ako maju vypadat? Niekde si nakupil rozum a spravne nazory?