Bomba: nové BMW 5 – první fotografie!

Bomba: nové BMW 5 – první fotografie!

 
 

Přinášíme vám první oficiální fotografie nového BMW řady 5 a několik základních informací.

Přinášíme vám první oficiální fotografie nového BMW řady 5 a několik základních informací. Světovou premiéru slaví aktivní variabilní převod řízení.

BMW zveřejnilo první snímky nové řady 5. Původně měl být tento model představen na podzim na Frankfurtském autosalónu, ale podle nejnovějších informací budou nové vozy k dostání v Německu již v červenci!

Mnichovský výrobce se sice nevzdal extravagantního stylingu podobného kontroverzní řadě 7, ale tentokrát se vzhled jeví jako povedenější. V přední části nalezneme světlomety příbuzné s řadou 7, ale zde přirozeněji navazující na prolis v kapotě. Výrazným stylistickým prvkem jsou blinkry zasahující do boků karosérie.

Při pohledu zboku vyniknou agresivně-elegantní křivky nového automobilu. Nechybí pro BMW typické - zalomení rámu okna u zadních dveří.

Zadní část vozu však zřejmě opět vyvolá zuřivé diskuse. Celkově vůz z boku i zezadu vypadá opticky příliš mohutný a těžký.

Interiéru nového BMW jde o kombinaci stylistických prvků z řady 7 a Z4. Jedná se minimalistický design plný zajímavých detailů. Sportovní tříramenný volant zcela nového designu je multifunkční. Ovládání vozu je podobné tomu ve vyšší řadě 7, tedy pomocí otočného „knoflíku“ i-Drive. Zde by však systém měl být mnohem intuitivnější a jednodušší. Tlačítko i-Drivu nedominuje interiéru jako v sedmičce, neboť zde v nové pětce je zachována klasická páka ruční brzdy a řadící páka/volič automatiky jsou také na svém obvyklém místě na středovém tunelu.

Automobil povyroste do všech směrů o několik centimetrů a zavazadlový prostor pojme 500 litrů. Větší prostor dostanou také cestující na zadních sedadlech.

Motory:

model     objem         výkon
520i R6   2171 cm3      125 kW (170 k) 
525i R6   2494 cm3      141 kW (192 k)
530i R6   2979 cm3      170 kW (231 k)
535i V8   3498 cm3      200 kW (272 k)
545i V8   4398 cm3      245 kW (333 k)
520d R4   1951 cm3      100 kW (136 k)
525d R6   2497 cm3      120 kW (163 k)
530d R6   2926 cm3      142 kW (193 k)
540d V8   3901 cm3      190 kW (258 k)
M5   V10  cca 5500 cm3  365 kW (500 k) – později

Převodovky budou šestistupňové - manuální i automatické.

Mezi technické perly patří elektronické řízení tlumičů vzduchového pérování EDC (Electronic Damper Control) a hlavně světová novinka, aktivní elektronicky kontrolované řízení, které nejenže bude moci plynule měnit účinek posilovače, ale též např. automatický vyrovnávat působení bočního větru a měnit převod řízení! Při parkování tak bude například stačit jediná otáčka volantem pro plný rejd, zatímco při vysokých rychlostech bude převod mnohem jemnější.

Ceny automobilů se budou od současné generace lišit jen nepatrně.

Spolupracujeme s TipCars.com
Miliardář Soros odmítá útoky, které proti němu vede maďarská vláda v čele s Orbánem Miliardář Soros odmítá útoky, které proti němu vede maďarská vláda v čele s Orbánem

Americký miliardář maďarského původu George Soros dnes…

OKD nabrala za devět měsíců nabrala téměr dvě stě nových zaměstnanců, hledá je i nadále OKD nabrala za devět měsíců nabrala téměr dvě stě nových zaměstnanců, hledá je i nadále

Těžební společnost OKD zaměstnala během uplynulých devíti…

Komentář Martina Čabana: Babišův přílišný klid na práci Komentář Martina Čabana: Babišův přílišný klid na práci

V den, kdy se poprvé scházejí noví poslanci, nemáme…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky

Skoro pět desítek zaměstnanců továrny Continental-Barum v…

 



Ojeté BMW 5 E60: Spíše podprůměr Ojeté BMW 5 E60: Spíše podprůměr

Tohle trochu kontroverzní BMW vydrželo na trhu osm let a…

Test 100.000 km: BMW 528i Touring Test 100.000 km: BMW 528i Touring

Šestiválcové BMW 130i plných pět let vedlo závěrečnou…

 



 
Tatra a její výjimečná řada Tactic. Čím jde ve stopách legendární Pragy V3S?

Tatra a její výjimečná řada Tactic. Čím jde ve stopách legendární Pragy V3S?

Dnes 08:00

Tatra Tactic představuje nákladní vozidlo střední třídy, které svou koncepcí výrazně vybočuje ze zažitých tradic své značky.




Blesk.cz

Týden prevence: Na osmi místech v Praze zdarma testují na HIV a žloutenku

Týden prevence: Na osmi místech v Praze zdarma…

Praha se přidává ke kampani s názvem Evropský týden testování na HIV a žloutenku. Už popáté se tak bude možné…

Rus pašoval z Finska potraviny: Nedostatkové máslo a sýr ukryl v zákoutích auta

Rus pašoval z Finska potraviny: Nedostatkové máslo a…

Skoro 150 kilogramů sýra a másla, umně skrytých v různých zákoutích osobního automobilu, našli ruští celníci na…

 

iSport.cz

Aubameyang zpátky v kádru Dortmundu. Trest skončil, řekl ředitel

Aubameyang zpátky v kádru Dortmundu. Trest skončil,…

Fotbalista Pierre-Emerick Aubameyang se čtyři dny po dočasném vyřazení z kádru Dortmundu opět vrátil zpět do…

Gudas tvrdě pyká za sekyru do hlavy! Deset zápasů stop, pokuta 9 milionů

Gudas tvrdě pyká za sekyru do hlavy! Deset zápasů…

Hokejový obránce Radko Gudas z Philadelphie dostal za seknutí soupeře ve čtvrtečním utkání proti Winnipegu od…

 

Reflex.cz

Po těžké nemoci zemřela legendární tenistka Jana Novotná

Po těžké nemoci zemřela legendární tenistka Jana Novotná

Smutná zpráva jako blesk z čistého nebe zasáhla nejen český tenis. V neděli po těžké nemoci zemřela legendární…

Horolezec Peter Habeler: Na Everest bez kyslíku? Žádný problém!

Horolezec Peter Habeler: Na Everest bez kyslíku?…

Na první třítisícovku se vypravil v deseti letech. To už měl vrcholy Zillertalských Alp docela dobře…