21.3. 2016 Jan Mička Jan Mička

Borgward je zpátky. Prodej BX7 začne v dubnu, zatím však jenom v Číně

 

Oživení německé značky Borgward se vydařilo. Nový závod v Pekingu je připraven na výrobu a může chrlit až 360.000 aut ročně.

Borgward kvůli bankrotu ukončil činnost již v šedesátých letech a ještě do druhé poloviny minulé dekády o něm takřka nebylo slyšet. Zlomový bod nastal až na začátku minulého roku, kdyby byl oficiálně potvrzen návrat značky na trh, už tehdy ale bylo jisté, že z výrobní linky nebudou sjíždět podobné krásky jako Isabella TS Deluxe nebo Isabella Coupé.

Značka na nic nečekala a okamžitě vsadila na oblíbené SUV, alespoň v našich očích se jí ale comeback moc nepovedl. Ostatně pokud jste loni ve Frankfurtu viděli místy vyloženě odfláknuté BX7, kdy se je den ze dvou exemplářů uvnitř rozpadal už během prvního novinářského dne, dáte nám za pravdu. Borgward to nicméně nevzdal a v předvečer letošního ženevského autosalonu ukázal modely BX5 a BX6 TS, které se řadí například vedle Audi Q3 nebo BMW X1.

Borgward BX7 živě: Mnoho povyku pro nic (+video)

Nejnovější tisková zpráva odhaluje další důležitá fakta. Třeba že je nová továrna v Pekingu připravena k výrobě modelu BX7 v objemu až 160.000 kusů ročně a ve druhé fázi zvládne za stejné období vyprodukovat dokonce až 360.000 vozů. Je založena na systému digitalizace „Průmysl 4.0“, mělo by tedy jít o „chytrou“ továrnu, která podléhá nejpřísnějším německým standardům v oblastech výroby a řízení jakosti.

Podle Ulricha Walkera, generálního ředitele Borgward AG, již značka úspěšně navázala spolupráci s více než stovkou prodejců a příští rok má jejich počet vzrůst až na dvě stě. Jak jste už ale možná pochopili, všichni budou v Číně. Samotný prodej BX7 má začít v dubnu při příležitosti autosalonu v Pekingu. Evropa nicméně na příval vozů Borgward nebude čekat dlouho – podle informací z letošního ženského autosalonu se sem dostanou již v příštím roce.

Spolupracujeme s TipCars.com
 












 
Kontrola rychlosti na D1: Pozor, tady vás změří!

Kontrola rychlosti na D1: Pozor, tady vás změří!

Včera

Kromě větší soustředěnosti na průjezdu opravovanými úseky D1 bude muset řidič dávat pozor také na ručičku ukazatele rychlosti. První kamery už povolenou osmdesátku hlídají a další v dohledné době přibudou.




Blesk.cz

Obtěžovat zaměstnance e-maily mimo pracovní dobu? Nezákonné, rozhodla Francie

Obtěžovat zaměstnance e-maily mimo pracovní dobu?…

Francouzští zaměstnanci si mohou nyní trochu oddechnout. Součástí kontroverzních pracovních reforem, které…

Háje prokouknou: Obchodní centrum dostane nový kabát, kotelnu změní v prodejnu

Háje prokouknou: Obchodní centrum dostane nový…

Část obchodního centra na pražských Hájích se dočká revitalizace a částečné rekonstrukce. Investor, kterým je…

 

iSport.cz

Mazáci dopředu a masáž pro Plašila. Focení fotbalistů je celá věda

Mazáci dopředu a masáž pro Plašila. Focení…

Žádná formace 4-2-3-1, ale 9-10-9. Do takového rozestavení se dnes museli postavit čeští fotbaloví…

Další cyklistický masakr: Dvě motorky smetly 19 jezdců, jeden je v kómatu!

Další cyklistický masakr: Dvě motorky smetly 19…

Belgický cyklista Stig Broeckx se stal při závodu Kolem Belgie dalším jezdcem světového pelotonu, který skončil…

 

Reflex.cz

Blok proti islámu skončil, vzniká Iniciativa Martina Konvičky

Blok proti islámu skončil, vzniká Iniciativa Martina…

Celostátní sněm dnes na svém jednání v Praze rozpustil Blok proti islámu (BPI). ČTK to sdělil jeho dosavadní…

Lepší američtí vojáci než ruští vlci. Lidé v Praze přivítali konvoj US army

Lepší američtí vojáci než ruští vlci. Lidé v Praze…

Americký armádní konvoj, který v pátek dorazil do Prahy, se v sobotu brzy ráno začal přesouvat z Prahy do…