Borgward má nového ředitele od Daimleru
Německá značka Borgward se připravuje na svůj návrat mezi výrobce osobních automobilů a pro realizaci svých ambiciózních plánů potřebuje schopné a zkušené specialisty. Jedním z nich je i Ulrich Walker, který má schopnosti i bohaté zkušenosti.
Absolvent strojního inženýrství na stuttgartské univerzitě během své pětatřicetileté kariéry pracoval na vedoucích pozicích ve výrobě, marketingu, plánování produkce, řízení kvality, prodeji i poprodejních službách.
V letech 2000 až 2004 byl Ulrich Walker členem představenstva Mitsubishi Motor Corporation a byl zde zodpovědný za výzkum a vývoj, výrobu, plánování produktů a zadávání veřejných zakázek.
Od roku 2004 do roku 2006 pak byl prezidentem a generálním ředitelem značky Smart a zároveň členem představenstva Mercedes Car Group. V této době Ulrich Walker stál mimo jiné za uvedením Smartu na severoamerický a čínský trh.
V letech 2006 až 2013 byl Walker předsedou a generálním ředitelem společnosti Daimler pro severovýchodní Asii. Během těchto sedmi let byl zodpovědný za upevnění pozice značky Mercedes-Benz v Číně, Hongkongu, Macau, Tchaj-wanu a Koreji.
Nyní je Ulrich Walker novým předsedou představenstva a generálním ředitelem Borgward Group AG a bude mít na starosti globální operace a realizaci dlouhodobé strategie pro marketing a rozvoj značky. Zároveň bude dohlížet na výzkum a vývoj, výrobu a prodej.
Ulrich Walker v oficiální zprávě svého nového zaměstnavatele uvádí, že je přesvědčen, že Borgward získá zpět své místo v mezinárodním automobilovém průmyslu.Značka s hlavním sídlem i vývojovým centrem v Německu má podle jeho slov nabídnout širokou škálu produktů v prémiové kvalitě.
První nový model značky Borgward se má představit již na letošním podzimním IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Novinka má představovat SUV, které se svým pojetím i velikostí má přibližovat současnému Mercedes-Benzu třídy M.
Ženevský autosalon pořádaný počátkem března roku 2016 se pak má stát místem světové premiéry druhého sériového modelu značky Borgward, o jehož zařazení, velikosti nebo podobě prozatím nepadla ani zmínka.
Vedle těchto informací Karl-Heinz Knoess, prezident Borgward AG, v rozhovoru pro britský Autocar již dříve zmínil i techniku připravovaných modelů. Řeč samozřejmě nebyla o konkrétních údajích, ale Knoess potvrdil, že Borgward bude využívat vlastní modulární platformy i kompletní paletu vlastních zážehových, vznětových i hybridních pohonných jednotek.
V souvislosti s platformami a motory padla i zmínka o plánovaném zaměření Borgwardu, jehož nové modely mají na trhu mířit někam mezi vozy koncernu Volkswagen a prémiové značky, jako jsou BMW nebo Mercedes-Benz. V případě druhé jmenované pak Knoess uvedl, že Borgward rozhodně nebude sdílet techniku s některou s mainstreamových značek jako je Renault.
Hlavní sídlo Borgward AG má být ve Stuttgartu, ale umístění výrobního závodu prozatím odhaleno nebylo. Jisté je, že se firma nemůže vrátit do původního výrobního podniku v Brémách, který zakoupil Mercedes-Benz a vyrábí zde své vlastní modely. Spekulace o spolupráci s firmami Valmet nebo Magna-Steyr pak popřeli samotní zástupci Borgwardu.
Zároveň ovšem uvádějí, že v roce 2020 chce Borgward vyrábět okolo 800.000 vozů ročně a za dalších pět let to má být již dvojnásobek tohoto počtu.