Borgward má smělé plány
Poslední nový Borgward vyjel z automobilky v německých Brémách na počátku šedesátých let a na ženevský autosalon se tato značka v letošním roce vrátila po více než půlstoletí. Její stánek ovšem nenabídl novotou vonící modely nebo koncept, odhalující blízkou budoucnost, ale lákal k sobě prostřednictvím pečlivě zrenovovaného modelu Isabella Coupé z posledních let jeho produkce.
Zástupcům nové společnosti Borgward AG přesto nechybí optimismus ohledně značky vstávající z mrtvých. Vedle neustálého připomínání minulosti, v níž figurují na svou dobu moderní vozy a skutečnost, že v dobách největší slávy pracovalo pro Borgward přes 23.000 zaměstnanců, se objevily i první konkrétnější informace o plánech pro budoucnost.
Tu úplně nejbližší má představovat letošní podzimní IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Právě na tomto autosalonu hodlá Borgward představit svůj první sériový model od šedesátých let. Novinka má představovat SUV, které se svým pojetím i velikostí má přibližovat současnému Mercedes-Benzu třídy M.
Ženevský autosalon pořádaný počátkem března roku 2016 se pak má stát místem světové premiéry druhého sériového modelu značky Borgward, o jehož zařazení, velikosti nebo podobě prozatím nepadla ani zmínka.
Vedle těchto informací se Karl-Heinz Knoess, nový prezident Borgward AG, v rozhovoru pro britský Autocar zmínil i o technice připravovaných modelů. Řeč samozřejmě nebyla o konkrétních údajích, ale Knoess potvrdil, že Borgward bude využívat vlastní modulární platformy i kompletní paletu vlastních zážehových, vznětových i hybridních pohonných jednotek.
V souvislosti s platformami a motory padla i zmínka o plánovaném zaměření Borgwardu, jehož nové modely mají na trhu mířit někam mezi vozy koncernu Volkswagen a prémiové značky, jako jsou BMW nebo Mercedes-Benz. V případě druhé jmenované pak Knoess uvedl, že Borgward rozhodně nebude sdílet techniku s některou s mainstreamových značek jako je Renault.
Hlavní sídlo Borgward AG má být ve Stuttgartu, ale umístění výrobního závodu prozatím odhaleno nebylo. Jisté je, že se firma nemůže vrátit do původního výrobního podniku v Brémách, který zakoupil Mercedes-Benz a vyrábí zde své vlastní modely. Spekulace o spolupráci s firmami Valmet nebo Magna-Steyr pak popřeli samotní zástupci Borgwardu.
Zároveň ovšem uvádějí, že v roce 2020 chce Borgward vyrábět okolo 800.000 vozů ročně a za dalších pět let to má být již dvojnásobek tohoto počtu.