Borgward má smělé plány

 

Německá značka Borgward se připravuje na svůj návrat mezi výrobce osobních automobilů a hodlá se stát plnohodnotnou konkurencí pro zavedené evropské i asijské značky.

Poslední nový Borgward vyjel z automobilky v německých Brémách na počátku šedesátých let a na ženevský autosalon se tato značka v letošním roce vrátila po více než půlstoletí. Její stánek ovšem nenabídl novotou vonící modely nebo koncept, odhalující blízkou budoucnost, ale lákal k sobě prostřednictvím pečlivě zrenovovaného modelu Isabella Coupé z posledních let jeho produkce.

Zástupcům nové společnosti Borgward AG přesto nechybí optimismus ohledně značky vstávající z mrtvých. Vedle neustálého připomínání minulosti, v níž figurují na svou dobu moderní vozy a skutečnost, že v dobách největší slávy pracovalo pro Borgward přes 23.000 zaměstnanců, se objevily i první konkrétnější informace o plánech pro budoucnost.

Tu úplně nejbližší má představovat letošní podzimní IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Právě na tomto autosalonu hodlá Borgward představit svůj první sériový model od šedesátých let. Novinka má představovat SUV, které se svým pojetím i velikostí má přibližovat současnému Mercedes-Benzu třídy M.

Ženevský autosalon pořádaný počátkem března roku 2016 se pak má stát místem světové premiéry druhého sériového modelu značky Borgward, o jehož zařazení, velikosti nebo podobě prozatím nepadla ani zmínka.

Vedle těchto informací se Karl-Heinz Knoess, nový prezident Borgward AG, v rozhovoru pro britský Autocar zmínil i o technice připravovaných modelů. Řeč samozřejmě nebyla o konkrétních údajích, ale Knoess potvrdil, že Borgward bude využívat vlastní modulární platformy i kompletní paletu vlastních zážehových, vznětových i hybridních pohonných jednotek.

V souvislosti s platformami a motory padla i zmínka o plánovaném zaměření Borgwardu, jehož nové modely mají na trhu mířit někam mezi vozy koncernu Volkswagen a prémiové značky, jako jsou BMW nebo Mercedes-Benz. V případě druhé jmenované pak Knoess uvedl, že Borgward rozhodně nebude sdílet techniku s některou s mainstreamových značek jako je Renault.

Borgward se oficiálně vrátí po 54 letech v Ženevě

Hlavní sídlo Borgward AG má být ve Stuttgartu, ale umístění výrobního závodu prozatím odhaleno nebylo. Jisté je, že se firma nemůže vrátit do původního výrobního podniku v Brémách, který zakoupil Mercedes-Benz a vyrábí zde své vlastní modely. Spekulace o spolupráci s firmami Valmet nebo Magna-Steyr pak popřeli samotní zástupci Borgwardu. Zároveň ovšem uvádějí, že v roce 2020 chce Borgward vyrábět okolo 800.000 vozů ročně a za dalších pět let to má být již dvojnásobek tohoto počtu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Po letech výstavby se v sobotu s velkou slávou otevřela…

Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun

Hodnota transatlantických fúzí a akvizic mezi firmami ze…

Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

 
Zdroj: Borgward/Autocar

Štítky Nové modely Ženeva 2015

 






Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty Fanoušci Formule 1 jásají. Do oficiální hry se vrátí historické monoposty

Po dlouhých čtyřech letech budou součástí…

 






 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Dnes 19:17

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela pod různými jmény u obou žen

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela…

Spor dvou sousedek o kočku, která pod jiným jménem bydlela u obou žen, řeší italský soud. Jedna z žen se totiž…

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát Schillerové ho zažaluje?

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát…

Náměstkyně Andreje Babiše Alena Schillerová zvažuje žalobu na místopředsedu ČSSD a ministra zahraničí Lubomíra…

 

iSport.cz

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem, Švédskem i Slovenskem

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem,…

Čeští hokejisté se na mistrovství světa v příštím roce utkají v základní skupině A se Švédskem, Ruskem,…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří ruské kolo, které má výšku 145 metrů, na mostě

Číňané musí mít vždy něco extra: Postavili obří…

Číňané v posledních letech velmi často ohromí svět mimořádně originálními a odvážnými stavbami. Další z nich je…