Borgward má smělé plány

 

Německá značka Borgward se připravuje na svůj návrat mezi výrobce osobních automobilů a hodlá se stát plnohodnotnou konkurencí pro zavedené evropské i asijské značky.

Poslední nový Borgward vyjel z automobilky v německých Brémách na počátku šedesátých let a na ženevský autosalon se tato značka v letošním roce vrátila po více než půlstoletí. Její stánek ovšem nenabídl novotou vonící modely nebo koncept, odhalující blízkou budoucnost, ale lákal k sobě prostřednictvím pečlivě zrenovovaného modelu Isabella Coupé z posledních let jeho produkce.

Zástupcům nové společnosti Borgward AG přesto nechybí optimismus ohledně značky vstávající z mrtvých. Vedle neustálého připomínání minulosti, v níž figurují na svou dobu moderní vozy a skutečnost, že v dobách největší slávy pracovalo pro Borgward přes 23.000 zaměstnanců, se objevily i první konkrétnější informace o plánech pro budoucnost.

Tu úplně nejbližší má představovat letošní podzimní IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Právě na tomto autosalonu hodlá Borgward představit svůj první sériový model od šedesátých let. Novinka má představovat SUV, které se svým pojetím i velikostí má přibližovat současnému Mercedes-Benzu třídy M.

Ženevský autosalon pořádaný počátkem března roku 2016 se pak má stát místem světové premiéry druhého sériového modelu značky Borgward, o jehož zařazení, velikosti nebo podobě prozatím nepadla ani zmínka.

Vedle těchto informací se Karl-Heinz Knoess, nový prezident Borgward AG, v rozhovoru pro britský Autocar zmínil i o technice připravovaných modelů. Řeč samozřejmě nebyla o konkrétních údajích, ale Knoess potvrdil, že Borgward bude využívat vlastní modulární platformy i kompletní paletu vlastních zážehových, vznětových i hybridních pohonných jednotek.

V souvislosti s platformami a motory padla i zmínka o plánovaném zaměření Borgwardu, jehož nové modely mají na trhu mířit někam mezi vozy koncernu Volkswagen a prémiové značky, jako jsou BMW nebo Mercedes-Benz. V případě druhé jmenované pak Knoess uvedl, že Borgward rozhodně nebude sdílet techniku s některou s mainstreamových značek jako je Renault.

Borgward se oficiálně vrátí po 54 letech v Ženevě

Hlavní sídlo Borgward AG má být ve Stuttgartu, ale umístění výrobního závodu prozatím odhaleno nebylo. Jisté je, že se firma nemůže vrátit do původního výrobního podniku v Brémách, který zakoupil Mercedes-Benz a vyrábí zde své vlastní modely. Spekulace o spolupráci s firmami Valmet nebo Magna-Steyr pak popřeli samotní zástupci Borgwardu. Zároveň ovšem uvádějí, že v roce 2020 chce Borgward vyrábět okolo 800.000 vozů ročně a za dalších pět let to má být již dvojnásobek tohoto počtu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Obědy zdražují, do stovky je lze průměrně pořídit jen v Olomouci a Jihlavě Obědy zdražují, do stovky je lze průměrně pořídit jen v Olomouci a Jihlavě

Češi letos v červnu zaplatili za oběd v průměru 108,20…

Zatemněná a pro Židy zakázaná. Podívejte se, jak jezdila tramvaj za protektorátu Zatemněná a pro Židy zakázaná. Podívejte se, jak jezdila tramvaj za protektorátu

Tramvaj č.2294 byla běžnou součástí pražské veřejné…

Američané do Číny začnou dovážet rýži, jedná se o známku zlepšování vzájemných vztahů Američané do Číny začnou dovážet rýži, jedná se o známku zlepšování vzájemných vztahů

Čína poprvé povolila dovoz americké rýže. Oznámil to dnes…

 
Zdroj: Borgward/Autocar

Štítky Nové modely Ženeva 2015

 






Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

 





 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Dnes 18:57

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

 

iSport.cz

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský záložník Mandjeck

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský…

Fotbalová Sparta hlásí svou devátou letní posilu, z francouzských Mét přichází střední záložník Georges…

Žilina vypadla, kouči vadila penalta. Přirovnal bych to k Saganovi, řekl

Žilina vypadla, kouči vadila penalta. Přirovnal bych…

Vyhráli v Kodani 2:1, ale po domácí porážce 1:3 vypadli a v pohárové Evropě končí. Na trenérovi fotbalistů…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…