reklama


Borgward má smělé plány

 

Německá značka Borgward se připravuje na svůj návrat mezi výrobce osobních automobilů a hodlá se stát plnohodnotnou konkurencí pro zavedené evropské i asijské značky.

Poslední nový Borgward vyjel z automobilky v německých Brémách na počátku šedesátých let a na ženevský autosalon se tato značka v letošním roce vrátila po více než půlstoletí. Její stánek ovšem nenabídl novotou vonící modely nebo koncept, odhalující blízkou budoucnost, ale lákal k sobě prostřednictvím pečlivě zrenovovaného modelu Isabella Coupé z posledních let jeho produkce.

Zástupcům nové společnosti Borgward AG přesto nechybí optimismus ohledně značky vstávající z mrtvých. Vedle neustálého připomínání minulosti, v níž figurují na svou dobu moderní vozy a skutečnost, že v dobách největší slávy pracovalo pro Borgward přes 23.000 zaměstnanců, se objevily i první konkrétnější informace o plánech pro budoucnost.

Tu úplně nejbližší má představovat letošní podzimní IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Právě na tomto autosalonu hodlá Borgward představit svůj první sériový model od šedesátých let. Novinka má představovat SUV, které se svým pojetím i velikostí má přibližovat současnému Mercedes-Benzu třídy M.

Ženevský autosalon pořádaný počátkem března roku 2016 se pak má stát místem světové premiéry druhého sériového modelu značky Borgward, o jehož zařazení, velikosti nebo podobě prozatím nepadla ani zmínka.

Vedle těchto informací se Karl-Heinz Knoess, nový prezident Borgward AG, v rozhovoru pro britský Autocar zmínil i o technice připravovaných modelů. Řeč samozřejmě nebyla o konkrétních údajích, ale Knoess potvrdil, že Borgward bude využívat vlastní modulární platformy i kompletní paletu vlastních zážehových, vznětových i hybridních pohonných jednotek.

V souvislosti s platformami a motory padla i zmínka o plánovaném zaměření Borgwardu, jehož nové modely mají na trhu mířit někam mezi vozy koncernu Volkswagen a prémiové značky, jako jsou BMW nebo Mercedes-Benz. V případě druhé jmenované pak Knoess uvedl, že Borgward rozhodně nebude sdílet techniku s některou s mainstreamových značek jako je Renault.

Borgward se oficiálně vrátí po 54 letech v Ženevě

Hlavní sídlo Borgward AG má být ve Stuttgartu, ale umístění výrobního závodu prozatím odhaleno nebylo. Jisté je, že se firma nemůže vrátit do původního výrobního podniku v Brémách, který zakoupil Mercedes-Benz a vyrábí zde své vlastní modely. Spekulace o spolupráci s firmami Valmet nebo Magna-Steyr pak popřeli samotní zástupci Borgwardu. Zároveň ovšem uvádějí, že v roce 2020 chce Borgward vyrábět okolo 800.000 vozů ročně a za dalších pět let to má být již dvojnásobek tohoto počtu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zemřela dlouholetá šéfka Konfederace politických vězňů Kavalírová Zemřela dlouholetá šéfka Konfederace politických vězňů Kavalírová

Naděžda Kavalírová byla nejvýraznější osobností…

Autobus s maďarskými školáky hořel na dálnici u Verony, zemřelo 16 lidí Autobus s maďarskými školáky hořel na dálnici u Verony, zemřelo 16 lidí

Páteční nehodu autobusu, který převážel maďarské školáky,…

Trump začal zostra: podepsal příkaz omezující Obamovu zdravotní reformu Trump začal zostra: podepsal příkaz omezující Obamovu zdravotní reformu

Nový americký prezident Donald Trump podepsal krátce po…

 
Zdroj: Borgward/Autocar
 


reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 






 
Víte, jak se v průběhu historie měnila hmotnost aut? Které modely nejvíc ztloustly?

Víte, jak se v průběhu historie měnila hmotnost aut? Které modely nejvíc ztloustly?

Dnes 08:00

Auta v průběhu desetiletí ztloustla. Vyrostla nejen rozměrově, ale také váhově. Patrné je to nejen na VW Golf, ale také třeba na Porsche 911 nebo Renaultu Clio.




Blesk.cz

Expřítel Bílé Petr Kratochvíl v Poště pro Tebe: Zjistil neuvěřitelné věci!

Expřítel Bílé Petr Kratochvíl v Poště pro Tebe:…

Když podnikatel Petr Kratochvíl (66) ztratil všechny ze svojí rodiny a zůstal sám, začal se obracet ke svým…

Emma Smetana bojuje s dcerou proti Trumpovi: Zatím dělají jen podivné obličeje

Emma Smetana bojuje s dcerou proti Trumpovi: Zatím…

Říká se, že jablko nepadá daleko od stromu. Zřejmě to platí i v případě Emmy Smetana (28) a její maličké dcerky…

 

iSport.cz

Prosklený tunel a luxusní restaurace. Tottenham odhalil nový stadion

Prosklený tunel a luxusní restaurace. Tottenham…

Srdce fanoušků Tottenamu Hotspur mohou plesat. Londýnský klub v pátek ráno odhalil detaily stadionu, který od…

VIDEO: Kometa s Třincem stále v krizi, Pardubice vyhrály pod novým koučem

VIDEO: Kometa s Třincem stále v krizi, Pardubice…

Hokejisté Pardubic porazili ve 40. kole extraligy Třinec 5:4 v prodloužení a odlepili se z poslední příčky.…

 

Reflex.cz

Odcházení po americku. Fotograf zachytil poslední snímky Baracka Obamy v Bílém domě

Odcházení po americku. Fotograf zachytil poslední…

Dvorní fotograf bývalého amerického prezidenta Pete Souza nafotil svou poslední sérii fotografií s Barackem…

Při nehodě autobusu s maďarskými školáky zemřelo v Itálii 16 lidí

Při nehodě autobusu s maďarskými školáky zemřelo v…

Páteční nehodu autobusu, který převážel maďarské školáky, nepřežilo 16 lidí. Autobus havaroval u italské Verony.…

 
 
reklama