Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bosch hlásí už 75 milionů vyrobených common-railů

Bosch je v současnosti největším světovým dodavatelem vstřikovacích systémů common-rail pro přeplňované vznětové motory.
Zpět na článek
31. 1. 2012 14:39
Avatar - CommonUser
31. 1. 2012 10:26
Nahradne diely
To je cislo nasobene ako nahradny diel, ci prvovyroba ?
Rozbalit vlákno
1
31. 1. 2012 12:00
Re: Nahradne diely
Obojí. 35 miliónů šlo do nových aut a zbytek na opravy. Viva nafta! >:-[]
Avatar - PlumJelinek
31. 1. 2012 11:46
První CR diesel
Ano, první na světě měla common-rail Alfa 156, ale zároveň spolu s Lancií Kappou a nejspíš také Fiatem Marea/Bravo/Brava a Alfou Romeo 145/146
Rozbalit vlákno
10
31. 1. 2012 12:57
Re: První CR diesel
Nemas pravdu. Prve vozidlo ktore malo common-rail bol akysi japonsky nakladiak. To vsak bol este mechanicky ovladany system (tusim od Denso). Alfa156 bola prva co sa tyka moderneho, elektronicky ovladaneho systemu vstrekovania common-rail. Samotny princip vstrekovania ale novy nebol...
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2012 13:43
Re: První CR diesel
Isuzu :-) Ale vzhledem k tomu, že Denso je součástí, Hino bylo hned za Isuzu s ročním zpožděním.
31. 1. 2012 14:11
Re: První CR diesel
Já si pamatuju Hino Raising Ranger. Tak jestli to bylo Isuzu, tak jo no. :-)
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2012 13:43
Re: První CR diesel
Máš pravdu, bylo to DENSO a ISUZU v roce 1993.
31. 1. 2012 14:57
Re: První CR diesel
Prvni na svete mely common rail ponorky za prvni svetove valky.
31. 1. 2012 15:41
Re: První CR diesel
Tak to asi tazko, kedze prototyp common-rail bol vyvinuty a patentovany az kedysi v 60-tych rokoch minuleho storocia akymsi profesorom na svajciarskom technologickom institute...
Avatar - white label
31. 1. 2012 17:30
Re: První CR diesel
První oficiální zmínky o výzkumu EHT ohledně principu CR jsou někdy v r. 1976, takže první světová těžko...
Možná si pleteš samotný přímý vstřik s CR.
31. 1. 2012 18:17
Re: První CR diesel
Ne, nepletu.
CR, tedy system, kdy je palivo v rezervoaru pod stalym tlakem, opravdu pochazi z obdobi pred rokem 1918. Projdi si historii vyrobcu Cooper/Bessemer, Vickers, Doxford a dalsich.

Ten system z sedesatych let byl prelomovy v tom, ze pouzil moderni vstrikovace, at jiz hydraulicky nebo elektronicky rizene. Ono postavit podobny system pro pomalobezny motor o zdvihovem objemu radove stovek litru je na presnost vyrazne jednodussi, nez udelat totez pro ctyrvalec o objemu 1.3 l tocici 4 - 5 tisic otacek.

Napsal jsem to jen jako zajimavost, opravdu mi nestoji za to hadat se o podobnych hloupostech...system CR, o kterem pisu, proste je primitivni verzi toho, co je dneska pod kapotama. Natlakovany zasobnik, z ktereho se individualne odebira palivo, v tomto pripade mechanicky oteviranymi pruzinovymi vstrikovaci.
:-)
Avatar - Ronault.
31. 1. 2012 18:17
Re: První CR diesel
Teď se tu hádáte, kdo vynalezl to boží CR, ale
1. Áda vám už léta tvrdí, že PD je stonásobně lepší.
2. Až budete měnit vstřikovače a čerpadlo za těžké peníze, tak budete naopak nadávat "kdo ten krám vymyslel" >:-[] >:D
31. 1. 2012 12:53
u Fiatu den smutku...
Ked to vo Fiate vidia, musia si hlavu o stenu buchat z toho, ze pred casom predali toto "rodinne striebro". Pravda, Fiat vtedy surne potreboval peniaze, ale to nic nemeni na fakte, ze dnes by rocne na licenciach zarabali viac, ako vtedy dostali od Boschu jednorazove...
Rozbalit vlákno
7
31. 1. 2012 13:41
Re: u Fiatu den smutku...
Fiat to nebyl schopen vyrobit fungující a spolehlivé. Ty jejich prvotiny se neustále kazily a teklo z toho na všechny strany. Bosch měl zkušenosti, technologie i zájem. Proto to dopadlo, jak to dopadlo.
Avatar - WinDiesel
31. 1. 2012 13:46
Re: u Fiatu den smutku...
No s Boschem to taky moc nedopadlo, poruchovost byla nemalá. nyní je to mnohem lepší, přesto ale je Bosch rychle nahrazován Continentalem a Delphi. Například u VW, kde byl Bosch ve 100%, zůstanou v Euro 6 s Boschem jen 6válce, zbytek je Continental (1,6 TDI) a Delphi (1,2 TDI a 2,0 TDI).
31. 1. 2012 15:49
Re: u Fiatu den smutku...
To s tím VW je ověřené? Pokud je to pravda, tak VW u Bosche moc dlouho nevydržel. Dva, tři roky?
Avatar - white label
31. 1. 2012 17:49
Re: u Fiatu den smutku...
Tak ony ani žádné jejich sériové prvotiny s CR nebyly, tak daleko to nedotáhli, první sériové osobní auto s CR (AR 156 JTD) mělo vstřikování BOSCH.
31. 1. 2012 18:50
Re: u Fiatu den smutku...
Já ale nepíšu o sérii. ;-)
Avatar - white label
1. 2. 2012 01:23
Re: u Fiatu den smutku...
Takže máš nějaké info ještě přímo z vývoje CR u Fiatu? ;-)
Avatar - white label
31. 1. 2012 13:50
Re: u Fiatu den smutku...
Ale Fiat (Magneti Marelli/Fiat/Elasis) princip (na kterém CR pracuje) nevynalezl (ETH Curych) a ani jej zcela nedotáhl do finální podoby pro sériovou výrobu (problémy s tolerancí vstřikovačů), to právě udělal až Bosch, který koupil patent od Fiatu (1993) a dotáhl celý systém k použitelnosti pro sériovou výrobu. Pokud by byl systém dotažený/vyladěný už od Fiatu, neprodal by ho, nebo prodal (zřejmě později) za úplně jinou cenu...
31. 1. 2012 14:39
Přímý vstřik!
Opravte mě, jestli se mýlím, ale ono se někdy u naftových motorů používalo něco jiného než přímé dopravování paliva do válců? ... Nejsem pamětník, ale je to snad věcí principu, že rozprašuji naftu (snad krom Avie, tam se to nějak kapalo a odpařovalo, i tak to šlo tuším přímo do válce) do stlačeného vzduchu při kompresi.
Rozbalit vlákno
2
31. 1. 2012 16:00
Re: Přímý vstřik!
Tak beru zpět. Ačkoliv jsem doposud za nepřímý vstřik považoval to, co se běžně děje u benzíňáků (předkomůrka před ventilem, v které neprobíhá hoření a je oddělená od spalovacího prostoru právě tím ventilem), tak terminologie u nafťáků je v tomto smyslu zcela odlišná a jako předkomůrka se zde rozumí jakýkoliv patvar, přímo spojený se spalovacím prostorem, ve kterém fyzicky probíhá spalování a vstřikování do tohoto prostoru se pokládá za nepřímé (není mi tato terminologie moc pochopitelná, ale budiž)

[odkaz]
Avatar - white label
1. 2. 2012 01:25
Re: Přímý vstřik!
Zkrátka si původně napsal pěknou "volovinu" (viz tvůj slovník). Ještě vem zpátky toho "vola Veverku" a bude to dobrý... ;-)