Bosch, Continental a další dodavatelé zvyšují odbyt v Evropě
Podle údajů zveřejněných Automotive News Europe se za rok 2011 zvýšily tržby třicítce největších dodavatelů v Evropě o 19 % na 180,6 miliard dolarů oproti 151,4 miliard dolarů za rok 2010. Z prvních třiceti dodavatelů vykázaly pokles svých evropských prodejů za loňský rok pouze dvě firmy.
Na vrcholu je po loňském roce společnost Bosch, která v Evropě zvýšila svůj náskok před firmou Continental zhruba o 700 milionů eur. Bosch uvádí za loňský rok prodeje v Evropě v hodnotě 21,5 miliardy dolarů. Continental s 15,9 miliardami dolarů byl v loňském roce v Evropě druhý. Francouzská společnost Faurecia je s tržbami 14,0 miliard dolarů v Evropě třetí. První pětku pak uzavírají Magna International (12,2 miliard dolarů) a ZF Friedrichshafen (10,9 miliard dolarů).
Ve světovém měřítku je číslem jedna společnost Bosch, která uvádí celosvětové prodeje v hodnotě 39,8 miliard dolarů. Na druhém místě je Denso s 34,1 miliardami dolarů.
Společnost Hella dosáhla v rámci třiceti nejúspěšnějších dodavatelských firem největšího meziročního nárůstu prodejů na svých evropských. Tržby této společnosti vzrostly o 78 % na 3,5 miliardy dolarů, což posunulo z 27. pozice za rok 2010 na 20. místo za loňský rok. Za tímto zvýšením prodejů stojí především poptávka prémiových značek po světlometech a koncových svítilnách z LED.
Mezi úspěšné firmy se zařadil i BASF, který si s osmým místem za rok 2011 polepšil o dvě příčky a jeho prodeje se zvýšily o 42 % na 7,4 miliard dolarů. Tato německá firma zaměřená na laky, plasty a katalyzátory si od roku 2009 polepšila o šest míst v žebříčku a více než zdvojnásobila své evropské prodeje.