Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bosch prý spolupracoval s Volkswagenem na falšování emisí

Německý dodavatel automobilových součástek Robert Bosch se podílel na plánu automobilky Volkswagen obcházet americké zákony o emisích.
Zpět na článek
18. 8. 2016 11:15
18. 8. 2016 14:25
18. 8. 2016 13:37
18. 8. 2016 14:21
18. 8. 2016 14:37
18. 8. 2016 16:35
18. 8. 2016 21:29
18. 8. 2016 22:54
19. 8. 2016 12:20
19. 8. 2016 13:54
18. 8. 2016 15:42
19. 8. 2016 07:08
19. 8. 2016 07:49
19. 8. 2016 07:13
19. 8. 2016 07:39
19. 8. 2016 12:15
19. 8. 2016 20:54
20. 8. 2016 00:17
20. 8. 2016 08:31
20. 8. 2016 11:22
20. 8. 2016 10:27
18. 8. 2016 15:54
18. 8. 2016 16:06
18. 8. 2016 16:37
18. 8. 2016 16:39
18. 8. 2016 16:43
18. 8. 2016 16:49
18. 8. 2016 16:56
18. 8. 2016 17:09
18. 8. 2016 17:17
18. 8. 2016 17:26
18. 8. 2016 17:35
18. 8. 2016 18:23
18. 8. 2016 18:35
18. 8. 2016 19:20
18. 8. 2016 19:31
18. 8. 2016 21:55
19. 8. 2016 13:06
19. 8. 2016 19:32
19. 8. 2016 19:43
18. 8. 2016 11:15
No prosim...
...Neni to tak davno, co jsem tu psal, ze se driv nebo pozdeji proflakne, ze prusvih byl zabudovan uz do zakladu systemu CR jeho tvurci. Ta vestecka koule asi nekecala >:D
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Hittman
18. 8. 2016 11:18
Re: No prosim...
Tvrdilo tu víc lidí, dnes už je to ofic, je to vcelku jasné věc.
Avatar - WinDiesel
18. 8. 2016 13:43
Re: No prosim...
První systémy common rail byly vyrobeny v roce 1994 v Japonsku firmou Denso pro nákladní vozidla Isuzu. Myslíš že za tím stojí nějaký komplot asi tak 10 výrobců systémů CR kteří dnes vyrábějí?
Denso, Delphi, Bosch, Stanadyne, Motorpal, Continental, Caterpillar, Cummins, Pure Power, AZPI ....
Další směšná konspirační teorie?
18. 8. 2016 15:47
Re: No prosim...
Nesmis pouzivat hlavu jen na to, aby ti neprselo do krku.
Ja netvrdim, ze hned prvni CR system nekde v laboratori mel zabudovan nejaky podvodny mechanismus, nebo kod. Ja (a at nemachruju tak nejen ja) tvrdim, ze na tom prusvihu museli makat lidi z konstrukce toho systemu, ktery je pak dodavan vyrobci aut jako kompletni technologie. Kdyz to hodne zjednodusim, tak muj nazor je, ze pan VAG rekl: "OK, my to od vas koupime v mnozstvi XXX kusu, ale musite nam nejak zarucit, ze v USA projdem pres emisni testy." No a oni to "nejak" udelali.
18. 8. 2016 16:29
Re: No prosim...
Když něčemu nerozumíš, tak je lepší mlčet. Děláš ze sebe jen hlupáka. To, co jsi napsal, je neuvěřitelná snůška nesmyslů.
18. 8. 2016 21:48
Re: No prosim...
Pogo, jsi hňup.
Já v tom boshi byl, vím, jak to tam funguje a kdo má za co zodpovědnost.

To co si ty osobně "myslíš", je jen důkaz tvého infantilního uvažování. Akorát jsi ze sebe udělal (opět) de bila. Gratuluji. :-!
18. 8. 2016 21:48
Re: No prosim...
No tak nečekal bych od mariachiho něco smysluplnýho. Házet vinu na Bosch je nesmysl. VW je zákazník a zákazník v tomhle případě velice důležitej. Tenhle zákazník si nadefinuje co chce od dodavatele vyrobit a ten mu to vyrobí a dodá. Jestli v dieselgate někdo lítá a je za to zodpovědný tak jen a pouze VW. Bosch dodával to co VW dodat chtěl. Navíc Bosch dodal jen řídící jednotku se softwarem dle požadavku VW. Bosch nevyrábí tyhle komponenty jen pro VW, ale i pro spoustu dalších automobilek ve kterých žádný podvodný software zatím nalezen nebyl. Je to tedy o tom, že VW definovalo co chce a Bosch to vyráběl. Takže celá tahle hypotéza, že viníkem je Bosch je nesmysl hodný pousmání.
Avatar - _Karel_
18. 8. 2016 21:55
Re: No prosim...
Že je to zodpovědnost na VW je jasný. Stejně jako je jasný, že Bosch vědomě spolupracoval na podvodu.
18. 8. 2016 22:02
Re: No prosim...
Nic takovýho. Bosch dodal co VW chtělo. Jak s tím VW naloží není věc Bosche. VW to uvedlo na trh v nelegální podobě. Je to tudíž čistě jejich průser.
Avatar - _Karel_
18. 8. 2016 22:08
Re: No prosim...
??? Ty věty jsi složil sám?
VW chtěl podvod, objednal podvod a Bosch vědomě dodal podvod. Co je na tom těžkýho k pochopení?
19. 8. 2016 14:15
Re: No prosim...
Bavit se s tebou je jako plavat v zumpe a to ja nerad, tak to vezmu kratce: Nikde nehazu vinu na Bosch, pisu, ze zaklad torho prusvihu je zabudovan v systemu CR. Jestli nechapes psany text, zkus pozadat nekoho, kdo ma vyssi IQ, nez ty (slepice, nebo zabehnuty pes by mohli stacit) at ti to vysvetli.
19. 8. 2016 14:13
Re: No prosim...
Dulezite je, ze ty jsi tu za vseznaleho inteligenta >:D
Ale tou prvni vetou, cos napsal, tou se rid, bude to hned lip.
18. 8. 2016 14:25
Re: No prosim...
Ne.

První CR ještě netvořil tolik škodlivých mikročástic (sice tvořil, ale byly větší a tím i méně škodlivé), protože neměl tak vysoké vstřikovací tlaky a zároveň ještě neexistovaly piezovstřiky, které sice umožňují stále lepší průběhy spalování díky několikanásobným vstřikům, ale zároveň škodlivé částice jsou daleko menší, takže je lidský organizmus nedokáže zachytit v dýchacích cestách a vyloučit je, jdou rovnou do krve (proto primárně vznikly DPF).

Druhá věc je, že tehdy byly zcela jiné normy na složení zplodin a o mikročásticích nikdo ani nevěděl. To se psal rok asi 1997, jestli se nepletu, první produkční auto s CR byla Alfa 156.
18. 8. 2016 13:11
Čisté diesely nejsou tak čisté.
Čisté auta s falšováním ekologických hodnot u dieselových motorů automobilů protože vím, že ekologický diesel neexistuje!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - WinDiesel
18. 8. 2016 13:34
Re: Čisté diesely nejsou tak čisté.
Ty woe další myslitel. >:D Dalo Ti hodně práce vymyslet takovou volovinu? A čo je to také ekologické Kefalín? A jaká kritéria je třeba přesně splnit? Subjektivně stanovená nějakými rozumbrady? Podle momentální nálady třeba?
A viděl jsi výsledky emisních testů nového motoru Mercedes 2,0 diesel? Plní normu Euro 6 s obrovskou rezervou. (Auto Moto & Sport poslední vydání).
18. 8. 2016 15:14
Re: Čisté diesely nejsou tak čisté.
Vše ty tak píšeš krásné, ale jsi velmi hloupý člověk (WinDiesel) s velmi nízkým IQ takže neschopný adekvátně. Děkuji za pochopení.
18. 8. 2016 15:48
Re: Čisté diesely nejsou tak čisté.
Kdyz neumis psat cesky a myslet v zadnem jinem jazyce, tak tu radeji ani nelez. Jednoho pablba na spam uz tu mame, jen cekam, kdy vyleze s capslockem a rovnitkama...
Avatar - _Karel_
18. 8. 2016 16:04
Re: Čisté diesely nejsou tak čisté.
Obrovskou bych tu rezervu tedy určitě nenazýval, ale opravdu se jim ten motor zřejmě povedl. Ovšem vývoj 67mld.- to je nepředstavitelná pálka. Vím, že je to utopie, ale měly by se ty motory asi vyvíjet v nějaké kooperaci a používat pak všemi. Tohle je extra nehorázné plýtvání (což nemyslím jako kritiku MB).
Avatar - WinDiesel
18. 8. 2016 21:15
Re: Čisté diesely nejsou tak čisté.
Karle Mercedes kooperuje s Renaultem, Nissanem a Infiniti. není značka které by nekooperovala v dieselech. Mohu vyjmenovat.
Avatar - _Karel_
18. 8. 2016 21:29
Re: Čisté diesely nejsou tak čisté.
Tak pokud budou dvoulitrové nafty MB v Renaultech, je to príma. Ale pořád mi to přijde málo.
19. 8. 2016 14:19
Re: Čisté diesely nejsou tak čisté.
Zatim mame jen motory z Dacie v Mercedesech...
Avatar - Anonym
18. 8. 2016 13:37
Bojím se,
že se zanedlouho dozvíme, že ten software vymyslel BOSCH a VW ho vnutil montovat do aut a VW je tím pádem nevinný. >:D >:D
Rozbalit vlákno
25
Avatar - WinDiesel
18. 8. 2016 13:46
Re: Bojím se,
V autoprůmyslu máš 2 možnosti - programuješ si ŘJ sám a platíš si vlastní tým nebo si to necháš udělat na klíč a platí to dodavatel např. Bosch
V každém případě musí do určité míry obě strany participovat .... Bosch musel vědět co se děje.
18. 8. 2016 14:21
Re: Bojím se,
To bylo jasne uz od zacatku kauzy, ze je v tom i Bosch. Jeste nedavno tyto podniky spolupracovali pri zneuzivani zidovske populace pri montazi tanku.
Avatar - WinDiesel
18. 8. 2016 21:17
Re: Bojím se,
Zajímavé je že po 2. sv. válce byly podniky Bosch v USA zrekvírovány státem a vznikl "American Bosch" = AMBAC.
Je tu pěkný precedens !!!!!!!!
18. 8. 2016 21:56
Re: Bojím se,
Ty vole, tak to je pro mě teda novina. O tom jsem fakt neslyšel. Já myslel, že znárodňovali jen komouši a ono ejhle >:D
18. 8. 2016 14:37
Re: Bojím se,
O tom můžeme spekulovat celé dny a nic to nepřinese. Protože nic nevíme. Nebo alespoň já nevím.

Podstatná je otázka, jak zněla objednávka resp. jaké bylo zadání na funkce ŘJ, jaké byly podmínky smlouvy v oblasti "sdělování údajů" a pod.
18. 8. 2016 16:35
Re: Bojím se,
Bosch to samozřejmě věděl (už se to v tisku dávno řešilo). Udělal to pro VW, dle jejich požadavků. Také jim k tomu jasně napsal, že to je k testování. To, že to VW použil u sériových motorů, je jen věc VW. Koneckonců od Bosche berou CR skoro všichni výrobci aut a nikdo jiný neměl stejně geniální nápad jako VW.
[odkaz]
Avatar - WinDiesel
18. 8. 2016 21:25
Re: Bojím se,
V USA byla situace jiná. Dodavatelem systému common rail tam byl 100% Bosch. V Evropě typicky dodávají 4 značky včetně Bosche - a tyto značky dodávají i ŘJ které nebyly vybaveny "speciálním" softwarem.
PS - něco bylo s Boschem v nepořádku - dnes již dodává cca z 30% do VW. Myslím si že jestli se chce jako dodavatel ve VW udržet, bude muset poslat VW velký sponzorský dar.
18. 8. 2016 21:29
Re: Bojím se,
Ještě by jsi mohl uvést podíl těchto značek na trhu. Výrobci jsou sice 4, ale Bosch je dominantní.
18. 8. 2016 22:54
Re: Bojím se,
V USA hlavně funguje právo zcela jinak než v Evropě, pokud právníci prokáží, že Bosch věděl o tom, že SW v řídící jednotce byl nastaven na šizení emisí nebo dokonce ten SW připravil Bosch, tak v tom pojede s plnou parádou. Prostě věděl o podvodu a nenapráskal VW americkým regulátorům a to se podle US práva bere jako jasná spoluvina. A dokonce na to je precedens, když za stejné podvody s "cheating SW" bylo před řadou let načapáno několik výrobců trucků, tak flastr obdrželi jak výrobci trucků tak dodavatelé motorů. Někteří výrobci když neměli své motory tak je tehdy brali od dodavatelů jako třeba Cummins a ten dostal flastr společně s výrobci trucku (byl v podobné pozici subdodavatele jako Bosch, auta nevyráběl, dodával jen motory a především ECU s podvodným SW). Pozice VW se tím nijak nemění, ten prostě dostane flastr, Bosch s největší pravděpodobností dostane flastr také.
19. 8. 2016 12:20
Re: Bojím se,
Porovnáváš neporovnatelné. Cummins a Bosch jsou ve zcela jiné situaci. Bosch žádné motory nevyrábí a SW je VW.
19. 8. 2016 13:54
Re: Bojím se,
Naopak, Bosch a Cummins jsou prakticky ve stejné situaci a na to právníci hrají. Vůbec nejde o to kdo vyrábí motor, celá věc se točí kolem SW, v US označeném jako cheating SW v ECU, který podvádí při emisním cyklu. A tento SW musel být dobře známý Cumminsu (tenkrát) stejně jako Boschi (dnes). A pokud právníci Boschi prokáží, že o něm věděl (samozřejmě že celé auto je VW včetně SW v ECU, ale to je pro danou věc zcela irelevantní), tak jsou prostě spoluviníci, protože věděli a nenapráskali a to se bere podle US práva jako jasná spoluvina. Konec konců Bosch už tuší problémy a po vzoru VW si vytvořil finanční rezervu určenou na americké spory.
18. 8. 2016 15:42
Re: Bojím se,
Je to jednoduché ako facka, urobia čokolvek aby silnela ekonomika, kludne sa bude podvádzať, kludne budú vyrábať (ne)ekoligické autá, hlavne nech sa sypú €€€
Hlavne že sa zabije konkurencia

Keby šlo všetko podla plánu tak mohla nenásilne vznikúť silná nemecko - francúzska ríša a my ostatný by sme robili na ich zadky

Už teraz na ich zadky robíme lebo tu a tam majú podiel v našich strategických podnikoch a vlastne aj po celej EU. Oni velmi dobre vedia prečo prijali také krajiny ako Rumunsko, Bulharsko čo sú nový otroci EU
18. 8. 2016 21:52
Re: Bojím se,
SW do řídicích jednotek opravdu, ale opravdu, nedělá VW.

Zkus tuhle jasnou a jednoduše dokazatelnou pravdu vzít konečně v potaz. Hloupý Pepku. :-!
Avatar - Anonym
19. 8. 2016 07:08
Re: Bojím se,
A kde píšu, že ano, hloupý Jossalito? :-! :-! Já mluvím o funkci SW a ne o tom, kdo to programuje.
Pokud nechápeš psaný text, tak raději, ale opravdu raději, nediskutuj.
19. 8. 2016 07:49
Re: Bojím se,
Už jsem to psal. Ten soft je soft VW. Cca 70% základ od Bosche, 25% dle požadavků VW a 5% si dělá VW sám. Je jen na VW, jaký tam má soft.
18. 8. 2016 21:54
Re: Bojím se,
Asi jako ten dodavatel řetězů, který způsobil, že TSI motorům kolabovaly rozvody >:D >:D Je to jen další pohádka jak je VW chudák a všichni dodavatelé ho šidí >:D
Avatar - Anonym
19. 8. 2016 07:13
Re: Bojím se,
Přesně. A VW teď založí obhajobu v USA na tom, že BOSCH o tom věděl a tím pádem by měl zaplatit min. 1/2 z pokuty za VW. A bohužel to tak dopadne a BOSCH to odnese za VW, ačkoli děla jen to, co si VW objednal a o aplikaci SW do sériové výroby nerozhodoval >:D
19. 8. 2016 07:39
Re: Bojím se,
pepku, bosch, stejne jako kterykoliv jiny dodavatel v automotive, vyviji (mj.) svoje platformni produkty a ty pak nabizi na trhu automobilkam. vse samozrejme dela s plnou legislativni zodpovednosti. to znamena, ze vw (stejne jako kterakoliv jina automobilka) v pozadavcich na novy dil uvadi nejen technicke pozadavky (funkce, rozsah provoznich podminek, zivotnost a tomu odpovidajici testy), ale rovnez legislativni pozadavky. takovyto dokument se v prostredi nemeckych firem obvykle nazyva lastenheft. bosch na to reaguje nabidkou, jejiz technickou a legislativni stranku veci shrnuje v dokumentu, ktery se jmenuje pflichtenheft (oba tyto dokumenty mivaji obvykle nekoli desitek stran). vsad svoje kecky, ze na tu ridici jednotku tyto dokumenty existuji a oba svorne konstatuji, ze tento dil je v souladu se vsemi platnymi regulemi... no a to je jen zacatek, kdyz se pak takovy dil zacne vyrabet a dodavat, cely vyrobni proces se validuje tzv. vzorkovanim (obvykle angl. zkratka PPAP), kde vyrobce deklaruje plnou shodu nejen s vyse uvedenymi dokumenty, ale rovnez se vsemi legislativnimi standardy. pridava se k tomu jeste zejmena pevny ramec vyrobniho procesu apod. tento dokument pak podepisuji predstavitele obou stran. tedy jestli ty si naivne predstavujes, ze bosch udelal jen to, co si vw pral a je tedy z obliga, tak se pletes a rikas to presne podle detske logiky, ze nemuzes za to, ze si nekomu vystrelil prakem oko, protoze pepicek te navadel, abys po nem strilel.
19. 8. 2016 12:15
Re: Bojím se,
Snažíš se pěkně a určitě ti to nějakej ňouma sežere. Pro mě to jsou jen bláboly, které se týkají zcela něčeho jiného. Pořád nejseš schopen pochopit to, že ten podvodnej SW je soft VW. Denner z Bosche řekl, že nejde o dieselgate, ale o VW gate. A na rozdíl od vedení VW je pořád ve své funkci.
Avatar - Anonym
19. 8. 2016 20:54
Re: Bojím se,
Všeználku Kuny, když je to tak, jak píšeš, tak proč ten samej SW není i v jinejch značkách než u VW ???????????????????????????? >:D >:D >:D

Ačkoliv si nás zahrnul spoustou odborných a cizích názvů, tak ti ZJEVNĚ uniká, že SW je extra vyvinut pro daný HW (motor). nebo chceš říct, že BOSCH nejdřív postaví SW a VW podle něj motor???? >:D >:D >:D >:D
20. 8. 2016 00:17
Re: Bojím se,
ty mas zase problem porozumet psanemu textu vid? sw detekujici emisni cyklus je v podstate dnes v kazdem aute, nejen u vw a nejen v ridicich jednotkach od bosche. tot holy fakt.
Avatar - Anonym
20. 8. 2016 08:31
Re: Bojím se,
Tos nám řekl novinku. >:D >:D >:D
A kolik automobilek má extra super SW, kvůli kterýmu se řeší diselgate????
20. 8. 2016 11:22
Re: Bojím se,
Ty máš evidentně problém porozumět téměř čemukoliv. Už na tebe taky američtí právníci podali žalobu. Vše jsi dávno věděl a nic nenahlásil. Už jsi nahlásil i ty ostatní výrobce. Od největšího insidera a největšího znalce automotive bych čekal nějakou akci.
22. 8. 2016 09:36
Re: Bojím se,
No PPAP dokumentací jsem už pár desítek viděl, ale že by se tam řešila legislativní stránka dodávané komponenty jsem si nevšiml. Ve který pasáži by to mělo být? PPAP je hlavně dokument týkající se technických záležitostí od měrových protokolů, přes kvalitativní záležitosti, FMEA, DVP, Cp a Cpk, případně výsledky různých, klima testů, vibračních nebo korozních testů prostě všeobecně požadavků definovaných výkresem nebo tebou zmiňovaným lastenheftem. Osobně by mě velice zajímalo jak vypadalo nabídkový a poptávkový řízení a co bylo předmětem poptávky v tomhle případě. Nicméně je to stejně v rovině, kdy Bosch vyrobil to co si VW vyspecifikovalo a vymyslelo. Jen a pouze VW se rozhodlo to montovat do svých aut a celá vina padá na jejich hlavu
20. 8. 2016 10:27
Re: Bojím se,
Určite to tak nebude, keby BOSCH nebol nemecký výrobca tak to pochopitelné budú zvalovať na dodávatela, ale takto si nijak nepomôžu lebo by si nakakali stále do vlastného dvora.

Priorita je aby nemecká ekonomika šlapala, aj preto sa podvádzalo, lebo to bolo lacnejšie ako urobiť ekologickejšie auto, akurát im niekto riadne klepol po prstoch.
A zároven platí že tu tie autá tiež nesplnajú také emisné limity ako píše výrobca, lebo pochybná metodika merania ktorá im vyhovuje

Čo tam po emisiach, hlavne že šlape ekonimika
Avatar - Pradeda77
18. 8. 2016 15:54
Pravda
Pravda je takova, ze firmy pracuji na zakazku. Bosch dostal zkratka zakazku od VW na ECU, ktere by melo splnovat urcite parametry. A Bosch takove ECU pro VW vyrobil. Tot vse!
Rozbalit vlákno
18
Avatar - _Karel_
18. 8. 2016 16:06
Re: Pravda
No a? Ani o milimetr to nezmenšuje odpovědnost VW, ale je evidentní, že Bosch vědomě napomáhal podvodu.
18. 8. 2016 16:37
Re: Pravda
Jak mohl Bosch vědomě napomáhat podvodu?
Avatar - _Karel_
18. 8. 2016 16:39
Re: Pravda
Tomu, že by Bosch vyvíjel a vyráběl řídící jednotky obcházející měřící testy, a netušil, že budou použity k podvodu, může věřit jedině slaboduchý jedinec.
18. 8. 2016 16:43
Re: Pravda
Těch článků na toto téma bylo docela dost. Tady jeden máš.
[odkaz]
Avatar - _Karel_
18. 8. 2016 16:49
Re: Pravda
>:-[] software k testování? Co by asi měl VW testovat se softwarem, umožňujícím obejití testů?
Že si Bosch udělal alibi upozorněním "pozor, je to nelegální" na tom nic nemění.
18. 8. 2016 16:56
Re: Pravda
Umíš číst? Až někoho někde zapíchneš nožem, tak výrobce nožů taky bude spoluviníkem?
"....Bosch dodal do VW řídící jednotky, vstřikování a systémy řízení emisí, ale jak dodavatel uvádí, šlo o specifikaci plně podle požadavků automobilky. Je i na ní, aby pak takový systém upravila a odladila pro použití v produkčních autech......" Více na: */dieselgate-bosch-varoval-vw-pred-podva…
Avatar - _Karel_
18. 8. 2016 17:09
Re: Pravda
Já číst umím. Že to bylo na přání automobilky je jasné, to nemusíš psát. Pokud Bosch vyvinul řídící jednotky schopné obcházení testů, určitě věděl proč. Pokud by Bosch nevyvinul řídící jednotky již s vadným softwarem, těžko by ho žalovali.
18. 8. 2016 17:17
Re: Pravda
A kdo ho žaluje? Právníci majitelů VW v USA, kteří chtějí vytřískat nějaké prachy z Bosche. Vždyť sami nemají žádné důkazy. Vědí jen to, že Bosch je dodavatelem VW. Jinak pokud jde o ten soft, tak ten si automobilky upravují do finální podoby a už bez dodavatele. Cca 70% je základ, 25% úpravy dle požadavků zákazníka, 5% si dělá automobilka sama.
Avatar - _Karel_
18. 8. 2016 17:26
Re: Pravda
Jak můžeš tvrdit, že nemají důkazy? Jsi insider? ;-)

A zapoj hlavu: pokud Bosch nedodal soft už závadový, proč by VW upozorňoval, že je to nelegální? :-O
Pokud dnes říkají "mysleli jsme, že to použijí jen na testování", a "varovali jsme je, že je to nelegální", jak můžeš psát, že si soft sám "zpodvodnil" VW?
No ok, každý někdy máme svůj den.
18. 8. 2016 17:35
Re: Pravda
Jakej závadovej soft? Snad soft dle požadavků zákazníka. Víš kolik různých verzí softu pro všechny možné účely a testy existuje? Proč by to měl dodavatel řešit, když odpovědnost je na straně automobilky? Ta procenta jsem ti dal jen proto, že se tady vyskytuje názor, že dodavatel dodává automobilce kompletní systém do kterého nemůže automobilka zasáhnout.
18. 8. 2016 18:23
Re: Pravda
karle, se ti divim, ze to snim resis, on je totiz beznadejne pitomej. tenhle soft bosch prodal volkwagnu v ruznych obmenach v desitkach milionu jednotek - jenom opravdovy pitomec si muze myslet, ze bosch nevedel, k cemu to volkswagen pouziva. to zazaprve. a zadruhe jen zopakuju, co uz jsem tu mnohokrat napsal: tohle je jen spicka ledovce obdobny sw dodal bosch vsem ostatnim a i vsichni ostatni konkurenti bosche dodavali obdobne sw (detekce emisniho cyklu a tomu uzpusobene chovani motoru). tech duvodu k tomu je samozrejmne mnoho, neni to prvoplanove tim, ze chce nekdo podvadet, ale tim, ze normy jsou nesmyslne prisne a v mnohych ohledech protichudne. (az potud vim, o cem pisu) faktem zustava, ze pravdepodobne jen vw si tohle dovolil nasadit a jako clean diesel marketingove prodavat v usa (toto uz je moje spekulace).
18. 8. 2016 18:35
Re: Pravda
Už víc než rok meleš ty svoje nesmysly jako kolovrátek a pořád nic. Ale tvoje výdrž si zaslouží uznání. :yes: :yes: :yes:
18. 8. 2016 19:20
Re: Pravda
vsechno, co jsem doposud k teto veci tady napsal, se bud jiz potvrdilo nebo jeste ne. k tve velke smule se nic z toho zatim nevyvratilo. tak papa, bobecku.
18. 8. 2016 19:31
Re: Pravda
Z toho, co jsi napsal, se nepotvrdilo ještě nic. Jen to, že o tom nic nevíš.
18. 8. 2016 21:55
Re: Pravda
Jsi hlupák pogo. Sere š si do huby. :-!
Avatar - Pradeda77
19. 8. 2016 13:06
Re: Pravda
Nesmysl Karle! Nemas poneti o tom, jak se formuluji smlouvy o dodani komponentu pro autovyrobu...
Avatar - Pradeda77
19. 8. 2016 19:43
Re: Pravda
Evidentni je pouze to, ze Bosch ECU vyrobil. Nic vic a nic min... :-!