Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři litry „běžná“

Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři litry „běžná“

 

Podle člena představenstva společnosti Bosch Petera Tyrollera bude spotřeba nafty u hatchbacků velikosti Fordu Focus pod 3 l/100 km do tří let běžnou záležitostí.

Tyroller odhaduje kombinovanou konzumaci nafty u aut nižší střední třídy zhruba na 2,9 l/100 km. K tomu by mohly pomoci i nově vyvíjené motory, předpokládá se také stávající využití prodloužených převodů, pneumatik s nízkým valivým odporem a systémů start-stop, ale budou se hledat i nová řešení. Tato slova vyřkl Tyroller na mezinárodní automobilové konferenci SMMT v britském Canary Wharf.

Ani benzin prý nezůstane pozadu, zde bude průměr dosahovat 4,4 l/100 km. K tomu mají dopomoci třeba agregáty typu Fordova přeplňovaného tříválce 1,0 EcoBoost, které sníží průměrnou spotřebu až o 30 % v porovnání se současnými jednotkami. V případě modrého oválu je to konkrétně starší čtyřválec 1,6 l. Při aplikaci dalších blíže neurčených řešení nároky na množství spáleného paliva klesnou ještě o dalších 10 %. Výrobci investují značné částky do vývoje pohonných jednotek na benzin a naftu, protože ty i nadále zůstanou objektem zájmu. „V roce 2020 budou elektromobily a hybridy tvořit jen deset procent evropského trhu nových aut,“ předpověděl Tyroller.

Nafta je důležitá a klíčová pro evropskou legislativu. O průměrech vypouštěných emisí na značku jste již slyšeli. Ale také firemní fotily vozů by měly do roku 2020 emitovat v průměru jen 95 g CO2 na každý kilometr, přičemž podíl elektřinou poháněných automobilů zde bude mizivý, nabývat na významu začnou až později. Na otázku, jak budou vypadat prodeje po roce 2025, Tyroller odpověděl: „Kdo ví? Význam elektromobilů ve snižování emisí CO2 již dávno klesl a ustoupili jsme z odhadů před několika lety. Ještě v roce 2010 ovšem lidé říkali, že náš zmíněný desetiprocentní cíl v této dekádě je příliš konzervativní. Nyní s námi souhlasí.“

Elektromobilům se také díky stále vysokým cenám nedaří tak, jak bylo původně plánováno. Z velké části za to může ekonomická recese, která začala v USA a dopadla i na starý kontinent. Jejich ceny neklesají a praktická využitelnost je solidní jen u jednostopých vozidel (skútrů), ovšem nikoli u dvoustopých. Evropští výrobci tak přestali vrážet finanční prostředky do neperspektivních projektů a vrátili se ke klasickým fosilním palivům a pohonným jednotkám s vnitřním spalováním.

Musíme si uvědomit, že hodnoty spotřeby a emisí, jejichž snižování Brusel tolik prosazuje, jsou pouze tabulkovými hodnotami a v reálu se mnohdy značně liší. Ale jak to vypadá, někteří už si uvědomili, že elektřina pro pohon vozidel není zas až takovou spásou a planetu nezachrání. Alespoň prozatím ne.

JAKE.AUTO.CZ: Ford Focus Mk.3 (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s Tipcars.com

Štítky Technika

 

Přidat názorDiskuse: Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři…









Doporučujeme
Video: Dva „vybržďovači“ svedli souboj na dálnici D1 Video: Dva „vybržďovači“ se utkali na D1

Když se potkají dva ješitní řidiči, může z toho být pořádná mela.

10 nejzbytečnějších faceliftů 10 absolutně nejzbytečnějších faceliftů

Některé facelifty zbytečně zkomplikují původní návrh.…

 





Související články
Toyota: Modulární platforma TNGA je japonská odpověď na MQB Toyota: Modulární platforma TNGA je japonská odpověď na MQB

První vůz s novou platformou bude představen ještě letos.…

TomTom GO Mobile: Mobilní navigace zdarma jen na 75 km měsíčně TomTom GO Mobile: Mobilní navigace zdarma jen na 75 km měsíčně

TomTom přichází s mobilní navigací pro operační systém…

 




 
Video: Lamborghini Aventador LP750-4 SV na silnicích ostrova Tenerife

Video: Lamborghini Aventador LP750-4 SV na silnicích ostrova Tenerife

Včera

Ženevská novinka od Lamborghini se nám představuje na prvním oficiálním dynamickém videu. Sedmsetpadesátikoňové SuperVeloce si podmaňuje Kanárské ostrovy.




Blesk.cz

Japonský úředník dostal vyhazov: Vymýšlel si falešné pohřby

Japonský úředník dostal vyhazov: Vymýšlel si falešné pohřby

Okamžitou výpověď dostal japonský úředník, který si za posledních pět let celkem šestnáctkrát obstaral den volna…

Novou Českou Miss se stala Nikol Švantnerová! Kohák s holým zadkem, hladová Bučková a ostnatý Prachař

Novou Českou Miss se stala Nikol Švantnerová! Kohák…

Finále České Miss 2015 začalo pěkně zostra. Patronka Iva Kubelková nechala doma i kalhotky, ani jedna misska si…

 

iSport.cz

Florida díky Jágrovi vydřela bod, Voráček je druhý v bodování

Florida díky Jágrovi vydřela bod, Voráček je druhý v…

Jakub Voráček si v souboji s Tomášem Hertlem připsal dva body a je druhý v kanadském bodování za Sidneym…

Nizozemci vybojovali bod s Turky, Island porazil Kazachstán

Nizozemci vybojovali bod s Turky, Island porazil Kazachstán

Podobně jako český tým zachránili nizozemští fotbalisté až chvíli před koncem domácí remízu v úvodním letošním…

 

Reflex.cz

Není cenzura jako cenzura

Není cenzura jako cenzura

Žijeme v době sociálních sítí a ty v současné době svým způsobem vládnou světu. Ať už jsou využívány ke…

Českou Miss 2015 se stala Nikol Švantnerová

Českou Miss 2015 se stala Nikol Švantnerová

Českou Miss 2015 se dnes večer stala Nikol Švantnerová z Českých Budějovic. Z deseti finalistek ji letos vybrala…