Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři litry „běžná“

Aleš Dragoun
Diskuze (56)
Podle člena představenstva společnosti Bosch Petera Tyrollera bude spotřeba nafty u hatchbacků velikosti Fordu Focus pod 3 l/100 km do tří let běžnou záležitostí.

Tyroller odhaduje kombinovanou konzumaci nafty u aut nižší střední třídy zhruba na 2,9 l/100 km. K tomu by mohly pomoci i nově vyvíjené motory, předpokládá se také stávající využití prodloužených převodů, pneumatik s nízkým valivým odporem a systémů start-stop, ale budou se hledat i nová řešení. Tato slova vyřkl Tyroller na mezinárodní automobilové konferenci SMMT v britském Canary Wharf.

Ani benzin prý nezůstane pozadu, zde bude průměr dosahovat 4,4 l/100 km. K tomu mají dopomoci třeba agregáty typu Fordova přeplňovaného tříválce 1,0 EcoBoost, které sníží průměrnou spotřebu až o 30 % v porovnání se současnými jednotkami. V případě modrého oválu je to konkrétně starší čtyřválec 1,6 l. Při aplikaci dalších blíže neurčených řešení nároky na množství spáleného paliva klesnou ještě o dalších 10 %. Výrobci investují značné částky do vývoje pohonných jednotek na benzin a naftu, protože ty i nadále zůstanou objektem zájmu. „V roce 2020 budou elektromobily a hybridy tvořit jen deset procent evropského trhu nových aut,“ předpověděl Tyroller.

Nafta je důležitá a klíčová pro evropskou legislativu. O průměrech vypouštěných emisí na značku jste již slyšeli. Ale také firemní fotily vozů by měly do roku 2020 emitovat v průměru jen 95 g CO2 na každý kilometr, přičemž podíl elektřinou poháněných automobilů zde bude mizivý, nabývat na významu začnou až později. Na otázku, jak budou vypadat prodeje po roce 2025, Tyroller odpověděl: „Kdo ví? Význam elektromobilů ve snižování emisí CO2 již dávno klesl a ustoupili jsme z odhadů před několika lety. Ještě v roce 2010 ovšem lidé říkali, že náš zmíněný desetiprocentní cíl v této dekádě je příliš konzervativní. Nyní s námi souhlasí.“

Elektromobilům se také díky stále vysokým cenám nedaří tak, jak bylo původně plánováno. Z velké části za to může ekonomická recese, která začala v USA a dopadla i na starý kontinent. Jejich ceny neklesají a praktická využitelnost je solidní jen u jednostopých vozidel (skútrů), ovšem nikoli u dvoustopých. Evropští výrobci tak přestali vrážet finanční prostředky do neperspektivních projektů a vrátili se ke klasickým fosilním palivům a pohonným jednotkám s vnitřním spalováním.

Musíme si uvědomit, že hodnoty spotřeby a emisí, jejichž snižování Brusel tolik prosazuje, jsou pouze tabulkovými hodnotami a v reálu se mnohdy značně liší. Ale jak to vypadá, někteří už si uvědomili, že elektřina pro pohon vozidel není zas až takovou spásou a planetu nezachrání. Alespoň prozatím ne.

Aleš Dragoun
Diskuze (56)
Avatar - autista
15. 6. 2012 18:20
Re: Průměrná cena na 1 km
nekazíš, ale máš pravdu, je to součet všech položek :-)
15. 6. 2012 15:26
Re: V podstatě
Před cca půlrokem tady byl článěk, že nějaký Američan najel se svým Accordem 1 milion mil, tedy 1,6 milionu km.
[odkaz]
15. 6. 2012 15:24
Re: čím méně budou auta spotřebovávat
To ne ... spíše o co menší bude průměrná spotřeba, o to více aut bude moci na naší planetě jezdit. Jinak přeloženo - co v Evropě ušetříme, to spálí v Číně a Indii :-)
15. 6. 2012 15:23
Re: Průměrná cena na 1 km
Nechci vám kazit náladu, ale počítáte to špatně ... ty čtyři položky musíte sečíst a tím získáte celkové náklady na 1 km. Už každá ta jednotlivá položka je "zprůměrovaná" na ten 1 km.
Většinou to vychází někde od 4 Kč/km do 10 Kč/km.
Avatar - autista
15. 6. 2012 13:50
Re: Průměrná cena na 1 km
Průměr nejsou celkové náklady ;-) Vždyť píšu součet děleno počet položek. Když jsou dvě tak součet dvou děleno 2, když jsou tři, tak součet 3 děleno 3, když jsou 4 tak součet děleno 4, atd. :-) A jelikož mám ve výpočtu náklady na 1 km v každém řádku, tak jejich součet dělen 4 je průměr, co je na tom nejasného? :-)