reklama


Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři litry „běžná“

Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři litry „běžná“

 

Podle člena představenstva společnosti Bosch Petera Tyrollera bude spotřeba nafty u hatchbacků velikosti Fordu Focus pod 3 l/100 km do tří let běžnou záležitostí.

Tyroller odhaduje kombinovanou konzumaci nafty u aut nižší střední třídy zhruba na 2,9 l/100 km. K tomu by mohly pomoci i nově vyvíjené motory, předpokládá se také stávající využití prodloužených převodů, pneumatik s nízkým valivým odporem a systémů start-stop, ale budou se hledat i nová řešení. Tato slova vyřkl Tyroller na mezinárodní automobilové konferenci SMMT v britském Canary Wharf.

Ani benzin prý nezůstane pozadu, zde bude průměr dosahovat 4,4 l/100 km. K tomu mají dopomoci třeba agregáty typu Fordova přeplňovaného tříválce 1,0 EcoBoost, které sníží průměrnou spotřebu až o 30 % v porovnání se současnými jednotkami. V případě modrého oválu je to konkrétně starší čtyřválec 1,6 l. Při aplikaci dalších blíže neurčených řešení nároky na množství spáleného paliva klesnou ještě o dalších 10 %. Výrobci investují značné částky do vývoje pohonných jednotek na benzin a naftu, protože ty i nadále zůstanou objektem zájmu. „V roce 2020 budou elektromobily a hybridy tvořit jen deset procent evropského trhu nových aut,“ předpověděl Tyroller.

Nafta je důležitá a klíčová pro evropskou legislativu. O průměrech vypouštěných emisí na značku jste již slyšeli. Ale také firemní fotily vozů by měly do roku 2020 emitovat v průměru jen 95 g CO2 na každý kilometr, přičemž podíl elektřinou poháněných automobilů zde bude mizivý, nabývat na významu začnou až později. Na otázku, jak budou vypadat prodeje po roce 2025, Tyroller odpověděl: „Kdo ví? Význam elektromobilů ve snižování emisí CO2 již dávno klesl a ustoupili jsme z odhadů před několika lety. Ještě v roce 2010 ovšem lidé říkali, že náš zmíněný desetiprocentní cíl v této dekádě je příliš konzervativní. Nyní s námi souhlasí.“

Elektromobilům se také díky stále vysokým cenám nedaří tak, jak bylo původně plánováno. Z velké části za to může ekonomická recese, která začala v USA a dopadla i na starý kontinent. Jejich ceny neklesají a praktická využitelnost je solidní jen u jednostopých vozidel (skútrů), ovšem nikoli u dvoustopých. Evropští výrobci tak přestali vrážet finanční prostředky do neperspektivních projektů a vrátili se ke klasickým fosilním palivům a pohonným jednotkám s vnitřním spalováním.

Musíme si uvědomit, že hodnoty spotřeby a emisí, jejichž snižování Brusel tolik prosazuje, jsou pouze tabulkovými hodnotami a v reálu se mnohdy značně liší. Ale jak to vypadá, někteří už si uvědomili, že elektřina pro pohon vozidel není zas až takovou spásou a planetu nezachrání. Alespoň prozatím ne.

JAKE.AUTO.CZ: Ford Focus Mk.3 (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní

Fotbal v Evropě vydělává nejvíce peněz v historii, kluby…

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti! Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních…

 
 

Přidat názorDiskuse: Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale hrozí další

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale…

Počet nemocných s chřipkou a akutními respiračními onemocněními se v Praze v minulém týdnu nezměnil a nadále…

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií Galaxy Note 7. Zabrzdil novinku

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií…

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stály problémy…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu, suverénně vede Merkelová

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu,…

Přestože na hlavu kancléřky Angely Merkelové se snáší tvrdá kritika za problémy způsobené migrací i radikalizaci…

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za studené války sovětští inženýři

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za…

Studená válka byla v oblasti vývoje vojenských vozů pro armádu Sovětského svazu časem velkých experimentů.…

 
 
reklama