Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři litry „běžná“

Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři litry „běžná“

 

Podle člena představenstva společnosti Bosch Petera Tyrollera bude spotřeba nafty u hatchbacků velikosti Fordu Focus pod 3 l/100 km do tří let běžnou záležitostí.

Tyroller odhaduje kombinovanou konzumaci nafty u aut nižší střední třídy zhruba na 2,9 l/100 km. K tomu by mohly pomoci i nově vyvíjené motory, předpokládá se také stávající využití prodloužených převodů, pneumatik s nízkým valivým odporem a systémů start-stop, ale budou se hledat i nová řešení. Tato slova vyřkl Tyroller na mezinárodní automobilové konferenci SMMT v britském Canary Wharf.

Ani benzin prý nezůstane pozadu, zde bude průměr dosahovat 4,4 l/100 km. K tomu mají dopomoci třeba agregáty typu Fordova přeplňovaného tříválce 1,0 EcoBoost, které sníží průměrnou spotřebu až o 30 % v porovnání se současnými jednotkami. V případě modrého oválu je to konkrétně starší čtyřválec 1,6 l. Při aplikaci dalších blíže neurčených řešení nároky na množství spáleného paliva klesnou ještě o dalších 10 %. Výrobci investují značné částky do vývoje pohonných jednotek na benzin a naftu, protože ty i nadále zůstanou objektem zájmu. „V roce 2020 budou elektromobily a hybridy tvořit jen deset procent evropského trhu nových aut,“ předpověděl Tyroller.

Nafta je důležitá a klíčová pro evropskou legislativu. O průměrech vypouštěných emisí na značku jste již slyšeli. Ale také firemní fotily vozů by měly do roku 2020 emitovat v průměru jen 95 g CO2 na každý kilometr, přičemž podíl elektřinou poháněných automobilů zde bude mizivý, nabývat na významu začnou až později. Na otázku, jak budou vypadat prodeje po roce 2025, Tyroller odpověděl: „Kdo ví? Význam elektromobilů ve snižování emisí CO2 již dávno klesl a ustoupili jsme z odhadů před několika lety. Ještě v roce 2010 ovšem lidé říkali, že náš zmíněný desetiprocentní cíl v této dekádě je příliš konzervativní. Nyní s námi souhlasí.“

Elektromobilům se také díky stále vysokým cenám nedaří tak, jak bylo původně plánováno. Z velké části za to může ekonomická recese, která začala v USA a dopadla i na starý kontinent. Jejich ceny neklesají a praktická využitelnost je solidní jen u jednostopých vozidel (skútrů), ovšem nikoli u dvoustopých. Evropští výrobci tak přestali vrážet finanční prostředky do neperspektivních projektů a vrátili se ke klasickým fosilním palivům a pohonným jednotkám s vnitřním spalováním.

Musíme si uvědomit, že hodnoty spotřeby a emisí, jejichž snižování Brusel tolik prosazuje, jsou pouze tabulkovými hodnotami a v reálu se mnohdy značně liší. Ale jak to vypadá, někteří už si uvědomili, že elektřina pro pohon vozidel není zas až takovou spásou a planetu nezachrání. Alespoň prozatím ne.

JAKE.AUTO.CZ: Ford Focus Mk.3 (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s Tipcars.com

Štítky Technika

 

Přidat názorDiskuse: Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři…









Doporučujeme
10 nejlepších kombi za posledních 60 let 10 nejlepších kombi za posledních 60 let

Představujeme kombi, které můžeme považovat za obzvlášť…

Škoda A Plus: Konkurent pro Sorento a Santa Fe za cenu Superbu Škoda A Plus: Konkurent pro Sorento/Santa Fe

Sedmimístné SUV nabídne velkou užitnou hodnotu za dobré peníze.

 




Autoslevy


Související články
10 automobilů, které by před 25 lety byly nemyslitelné 10 automobilů, které by před 25 lety byly nemyslitelné

V roce 1989, před čtvrt stoletím, u nás probíhala…

 




 
Test sedmi autobazarů: Jak jsme prodávali ojetinu

Test sedmi autobazarů: Jak jsme prodávali ojetinu

Dnes 12:30

Přijde-li čas na nákup nového vozu, většina z nás chce nejdříve prodat ten starý. Kdo vám za něj dá nejvíce peněz? Vyplatí se jezdit daleko od domova? Otestovali jsme to za vás!




Blesk.cz

Tipy, jak utéct před podzimní depresí!

Tipy, jak utéct před podzimní depresí!

Podzim už s plnou silou převzal svou vládu a blížící se zima dává najevo, že na teplé počasí si počkáme až do…

Děsivé zjištění: Každý druhý den zemře v práci jeden člověk!

Děsivé zjištění: Každý druhý den zemře v práci jeden člověk!

Každý druhý den zemře v Česku člověk na pracovní úraz. A ani v rámci Evropské unie není situace o mnoho lepší.…

 

iSport.cz

MŮJ PRVNÍ GÓL: Rosický o trefách za Spartu, Arsenal i Česko

MŮJ PRVNÍ GÓL: Rosický o trefách za Spartu, Arsenal i Česko

Trefy kapitána fotbalové reprezentace Tomáše Rosického si zejména čeští fanoušci pamatují dodnes. Sám ale…

Konečně přišel čas Marii porazit, jásala po výhře šťastná Kvitová

Konečně přišel čas Marii porazit, jásala po výhře…

Jen asi ti nejvěrnější fanoušci Petře Kvitové po prvních dvou gamech druhého zápasu na Turnaji mistryň věřili.…

 

Reflex.cz

Něžný balet versus tvrdý twerk: Národní divadlo Brno představilo originální videoklip

Něžný balet versus tvrdý twerk: Národní divadlo Brno…

Netradiční formou se rozhodli upozornit na svá moderní představení v baletním souboru Národního divadla Brno -…

Nejšílenější požadavky některých hostů v hotelech

Nejšílenější požadavky některých hostů v hotelech

Jste vrátným či recepčním v hotelu? Tak to jste také občas „holkou pro všechno“. Musíte zařídit v podstatě…