Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři litry „běžná“

Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři litry „běžná“

 

Podle člena představenstva společnosti Bosch Petera Tyrollera bude spotřeba nafty u hatchbacků velikosti Fordu Focus pod 3 l/100 km do tří let běžnou záležitostí.

Tyroller odhaduje kombinovanou konzumaci nafty u aut nižší střední třídy zhruba na 2,9 l/100 km. K tomu by mohly pomoci i nově vyvíjené motory, předpokládá se také stávající využití prodloužených převodů, pneumatik s nízkým valivým odporem a systémů start-stop, ale budou se hledat i nová řešení. Tato slova vyřkl Tyroller na mezinárodní automobilové konferenci SMMT v britském Canary Wharf.

Ani benzin prý nezůstane pozadu, zde bude průměr dosahovat 4,4 l/100 km. K tomu mají dopomoci třeba agregáty typu Fordova přeplňovaného tříválce 1,0 EcoBoost, které sníží průměrnou spotřebu až o 30 % v porovnání se současnými jednotkami. V případě modrého oválu je to konkrétně starší čtyřválec 1,6 l. Při aplikaci dalších blíže neurčených řešení nároky na množství spáleného paliva klesnou ještě o dalších 10 %. Výrobci investují značné částky do vývoje pohonných jednotek na benzin a naftu, protože ty i nadále zůstanou objektem zájmu. „V roce 2020 budou elektromobily a hybridy tvořit jen deset procent evropského trhu nových aut,“ předpověděl Tyroller.

Nafta je důležitá a klíčová pro evropskou legislativu. O průměrech vypouštěných emisí na značku jste již slyšeli. Ale také firemní fotily vozů by měly do roku 2020 emitovat v průměru jen 95 g CO2 na každý kilometr, přičemž podíl elektřinou poháněných automobilů zde bude mizivý, nabývat na významu začnou až později. Na otázku, jak budou vypadat prodeje po roce 2025, Tyroller odpověděl: „Kdo ví? Význam elektromobilů ve snižování emisí CO2 již dávno klesl a ustoupili jsme z odhadů před několika lety. Ještě v roce 2010 ovšem lidé říkali, že náš zmíněný desetiprocentní cíl v této dekádě je příliš konzervativní. Nyní s námi souhlasí.“

Elektromobilům se také díky stále vysokým cenám nedaří tak, jak bylo původně plánováno. Z velké části za to může ekonomická recese, která začala v USA a dopadla i na starý kontinent. Jejich ceny neklesají a praktická využitelnost je solidní jen u jednostopých vozidel (skútrů), ovšem nikoli u dvoustopých. Evropští výrobci tak přestali vrážet finanční prostředky do neperspektivních projektů a vrátili se ke klasickým fosilním palivům a pohonným jednotkám s vnitřním spalováním.

Musíme si uvědomit, že hodnoty spotřeby a emisí, jejichž snižování Brusel tolik prosazuje, jsou pouze tabulkovými hodnotami a v reálu se mnohdy značně liší. Ale jak to vypadá, někteří už si uvědomili, že elektřina pro pohon vozidel není zas až takovou spásou a planetu nezachrání. Alespoň prozatím ne.

JAKE.AUTO.CZ: Ford Focus Mk.3 (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s Tipcars.com

Štítky Technika

 

Přidat názorDiskuse: Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři…









Doporučujeme
Škoda: Malé SUV by mohlo přijít v roce 2017 Škoda: Malé SUV by mohlo přijít v roce 2017

Škoda plánuje rozšířit nabídku SUV. V plánu je malý model.

Ministerstvo dopravy pořídí chytré radary, měřit se bude snad všude Nové chytré radary budou měřit snad všude

Stát zatoči se silničními piráty. Radary přibudou na…

 





Související články
Audi e-benzin je syntetické palivo s oktanovým číslem 100 Audi e-benzin je syntetické palivo s oktanovým číslem 100

Ingolstadtská automobilka pokračuje ve vývoji…

Citroën DS: Avantgardní bohyně se dožívá 60 let Citroën DS: Avantgardní bohyně se dožívá 60 let

Francouzský Citroën si letos připomíná jedno významné…

 




 
Need for Speed se vrací: Nová verze přijde koncem roku

Need for Speed se vrací: Nová verze přijde koncem roku

Dnes 11:00

Electronic Arts and Ghost Games připravují nové vydání kultovního herního simulátoru Need for Speed. Konzoloví i "písíčkoví" pařani se dočkají zhruba za půl roku.




Blesk.cz

Sobotka se na sjezdu lidovců opřel do Babiše: Stát nelze řídit jako firmu!

Sobotka se na sjezdu lidovců opřel do Babiše: Stát…

Vládní koalice funguje podle premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) ku prospěchu České republiky. Řekl to na úvod…

O kolečko pozadu: Recenze závodního simulátoru Project CARS

O kolečko pozadu: Recenze závodního simulátoru Project CARS

Zatímco PlayStation konzolím vévodí závodní špektákl Gran Turismo, Xbox mašinkám série Forza Motorsport, PC…

 

iSport.cz

KoNASHně! Kanonýr se probral a pomohl srovnat proti Tampě

KoNASHně! Kanonýr se probral a pomohl srovnat proti Tampě

Hokejisté New Yorku Rangers zvítězili ve čtvrtém finálovém utkání Východní konference na ledě Tampy Bay 5:1 a…

Pelta nemá dost! Podívejte se na SEDM hvězd, které chce do Jablonce

Pelta nemá dost! Podívejte se na SEDM hvězd, které…

Posílit, co už silné je. Rozbít dvojku nejmocnějších Plzeň - Sparta. „Jen to nejlepší je pro mě dost dobré.“…

 

Reflex.cz

Vydá Řecko místo bankovek „státovky“? Krach může přijít v červnu

Vydá Řecko místo bankovek „státovky“? Krach může…

O možnosti vydání „státovek“ v Řecku spekuluje britský týdeník The Economist. Řecko totiž zřejmě nedokáže…

Steve Fisher: Byl lásky čas, pro osamělého člověka je tohle období ale dost těžké

Steve Fisher: Byl lásky čas, pro osamělého člověka…

Byl lásky čas a Martin Plachý už toho měl akorát tak dost. Pro osamělého člověka je tohle období dost těžké…