Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři litry „běžná“

Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři litry „běžná“

 

Podle člena představenstva společnosti Bosch Petera Tyrollera bude spotřeba nafty u hatchbacků velikosti Fordu Focus pod 3 l/100 km do tří let běžnou záležitostí.

Tyroller odhaduje kombinovanou konzumaci nafty u aut nižší střední třídy zhruba na 2,9 l/100 km. K tomu by mohly pomoci i nově vyvíjené motory, předpokládá se také stávající využití prodloužených převodů, pneumatik s nízkým valivým odporem a systémů start-stop, ale budou se hledat i nová řešení. Tato slova vyřkl Tyroller na mezinárodní automobilové konferenci SMMT v britském Canary Wharf.

Ani benzin prý nezůstane pozadu, zde bude průměr dosahovat 4,4 l/100 km. K tomu mají dopomoci třeba agregáty typu Fordova přeplňovaného tříválce 1,0 EcoBoost, které sníží průměrnou spotřebu až o 30 % v porovnání se současnými jednotkami. V případě modrého oválu je to konkrétně starší čtyřválec 1,6 l. Při aplikaci dalších blíže neurčených řešení nároky na množství spáleného paliva klesnou ještě o dalších 10 %. Výrobci investují značné částky do vývoje pohonných jednotek na benzin a naftu, protože ty i nadále zůstanou objektem zájmu. „V roce 2020 budou elektromobily a hybridy tvořit jen deset procent evropského trhu nových aut,“ předpověděl Tyroller.

Nafta je důležitá a klíčová pro evropskou legislativu. O průměrech vypouštěných emisí na značku jste již slyšeli. Ale také firemní fotily vozů by měly do roku 2020 emitovat v průměru jen 95 g CO2 na každý kilometr, přičemž podíl elektřinou poháněných automobilů zde bude mizivý, nabývat na významu začnou až později. Na otázku, jak budou vypadat prodeje po roce 2025, Tyroller odpověděl: „Kdo ví? Význam elektromobilů ve snižování emisí CO2 již dávno klesl a ustoupili jsme z odhadů před několika lety. Ještě v roce 2010 ovšem lidé říkali, že náš zmíněný desetiprocentní cíl v této dekádě je příliš konzervativní. Nyní s námi souhlasí.“

Elektromobilům se také díky stále vysokým cenám nedaří tak, jak bylo původně plánováno. Z velké části za to může ekonomická recese, která začala v USA a dopadla i na starý kontinent. Jejich ceny neklesají a praktická využitelnost je solidní jen u jednostopých vozidel (skútrů), ovšem nikoli u dvoustopých. Evropští výrobci tak přestali vrážet finanční prostředky do neperspektivních projektů a vrátili se ke klasickým fosilním palivům a pohonným jednotkám s vnitřním spalováním.

Musíme si uvědomit, že hodnoty spotřeby a emisí, jejichž snižování Brusel tolik prosazuje, jsou pouze tabulkovými hodnotami a v reálu se mnohdy značně liší. Ale jak to vypadá, někteří už si uvědomili, že elektřina pro pohon vozidel není zas až takovou spásou a planetu nezachrání. Alespoň prozatím ne.

JAKE.AUTO.CZ: Ford Focus Mk.3 (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Češi si nechali vnutit, že je bezpečnost problém, říká mediální analytik Bohumil Kartous Češi si nechali vnutit, že je bezpečnost problém, říká mediální analytik Bohumil Kartous

Arogance, přezíravost, prvoplánovost a opačná totalita.…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

Komentář Petra Koubského: S miliardářem do bouřlivých vod Komentář Petra Koubského: S miliardářem do bouřlivých vod

Na první pohled to vypadá, že AutoCont po sedmadvaceti…

 

Štítky Technika

 

Přidat názorDiskuse: Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 





 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Dnes 21:08

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Piloti Air Berlin udělali na rozlučku kaskadérský kousek. Doplatili na něj

Piloti Air Berlin udělali na rozlučku kaskadérský…

Byl to poslední let zkrachovalé letecké společnosti Air Berlin nad düsseldorfským letištěm. Piloti před…

Žena v pražské zoo spáchala sebevraždu: Skočila z 20 metrů vysoké rozhledny, zemřela v nemocnici

Žena v pražské zoo spáchala sebevraždu: Skočila z 20…

Do zoologické zahrady v Praze vyjížděli v neděli dopoledne záchranáři. Z dřevěné rozhledny, která se nachází v…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Messi si zobnul tabletu v 10. minutě. Pak gólem posunul své hranice

Messi si zobnul tabletu v 10. minutě. Pak gólem…

Argentinská hvězda Lionel Messi přispěl jedním gólem ve středečním utkání Ligy mistrů s Olympiakosem Pireus k…

 

Reflex.cz

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…

Anglický Oxford chce být prvním zcela bezemisním městem. Stát se tak má do roku 2035

Anglický Oxford chce být prvním zcela bezemisním…

Anglické město Oxford, kde se nachází jedna z nejlepších a nejznámějších univerzit planety, se chce do roku 2035…