Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři litry „běžná“

Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři litry „běžná“

 

Podle člena představenstva společnosti Bosch Petera Tyrollera bude spotřeba nafty u hatchbacků velikosti Fordu Focus pod 3 l/100 km do tří let běžnou záležitostí.

Tyroller odhaduje kombinovanou konzumaci nafty u aut nižší střední třídy zhruba na 2,9 l/100 km. K tomu by mohly pomoci i nově vyvíjené motory, předpokládá se také stávající využití prodloužených převodů, pneumatik s nízkým valivým odporem a systémů start-stop, ale budou se hledat i nová řešení. Tato slova vyřkl Tyroller na mezinárodní automobilové konferenci SMMT v britském Canary Wharf.

Ani benzin prý nezůstane pozadu, zde bude průměr dosahovat 4,4 l/100 km. K tomu mají dopomoci třeba agregáty typu Fordova přeplňovaného tříválce 1,0 EcoBoost, které sníží průměrnou spotřebu až o 30 % v porovnání se současnými jednotkami. V případě modrého oválu je to konkrétně starší čtyřválec 1,6 l. Při aplikaci dalších blíže neurčených řešení nároky na množství spáleného paliva klesnou ještě o dalších 10 %. Výrobci investují značné částky do vývoje pohonných jednotek na benzin a naftu, protože ty i nadále zůstanou objektem zájmu. „V roce 2020 budou elektromobily a hybridy tvořit jen deset procent evropského trhu nových aut,“ předpověděl Tyroller.

Nafta je důležitá a klíčová pro evropskou legislativu. O průměrech vypouštěných emisí na značku jste již slyšeli. Ale také firemní fotily vozů by měly do roku 2020 emitovat v průměru jen 95 g CO2 na každý kilometr, přičemž podíl elektřinou poháněných automobilů zde bude mizivý, nabývat na významu začnou až později. Na otázku, jak budou vypadat prodeje po roce 2025, Tyroller odpověděl: „Kdo ví? Význam elektromobilů ve snižování emisí CO2 již dávno klesl a ustoupili jsme z odhadů před několika lety. Ještě v roce 2010 ovšem lidé říkali, že náš zmíněný desetiprocentní cíl v této dekádě je příliš konzervativní. Nyní s námi souhlasí.“

Elektromobilům se také díky stále vysokým cenám nedaří tak, jak bylo původně plánováno. Z velké části za to může ekonomická recese, která začala v USA a dopadla i na starý kontinent. Jejich ceny neklesají a praktická využitelnost je solidní jen u jednostopých vozidel (skútrů), ovšem nikoli u dvoustopých. Evropští výrobci tak přestali vrážet finanční prostředky do neperspektivních projektů a vrátili se ke klasickým fosilním palivům a pohonným jednotkám s vnitřním spalováním.

Musíme si uvědomit, že hodnoty spotřeby a emisí, jejichž snižování Brusel tolik prosazuje, jsou pouze tabulkovými hodnotami a v reálu se mnohdy značně liší. Ale jak to vypadá, někteří už si uvědomili, že elektřina pro pohon vozidel není zas až takovou spásou a planetu nezachrání. Alespoň prozatím ne.

JAKE.AUTO.CZ: Ford Focus Mk.3 (přehled všech testů a dalších článků)

Štítky Technika

 

Přidat názorDiskuse: Bosch: Za tři roky bude spotřeba pod tři…








Komerční sdělení

Doporučujeme
Škoda Vision C: První jízdní dojmy (+video) Škoda Vision C: První jízdní dojmy (+video)

Staticky už studii Škoda Vision C známe do puntíku z…

Video: Trabant zesměšní Nissan GT-R Video: Trabant zesměšní Nissan GT-R

Tak trochu pohádková scéna: malý, slabý trabantík se…

 




Autoslevy


Související články
Motor PSA 1.2 e-THP: Tři válce i do střední třídy Motor PSA 1.2 e-THP: Tři válce i do střední třídy

PSA nasazuje k mohutnému downsizingu a uvádí nový…

Toyota představuje nové malé a úsporné motory Toyota představuje nové malé a úsporné motory

Do příštího roku chce Toyota představit celkem 14 nových…

 




 
Kia Sedona: Americký Carnival se představuje oficiálně

Kia Sedona: Americký Carnival se představuje oficiálně

Včera

Po sérii nákresů a tajemných fotografií vám konečně můžeme přinést rovněž oficiální podobu Kie Carnival, zatím tedy ve verzi pro Severní ameriku, kde se nazývá Sedona. Velké MPV přijíždí s až osmi sedadly.




Blesk.cz

7 důvodů, proč všichni milují Kate a Williama

7 důvodů, proč všichni milují Kate a Williama

Princ William (31) a Kate (32) patří mezi nejoblíbenější páry světa, které téměř každý obdivuje. Dívky sní o…

Náklad za všechny prachy: Tohle nejsou motorkáři, jak se patří, jízdu mají za tři!

Náklad za všechny prachy: Tohle nejsou motorkáři,…

Motorkáři jsou subkulturou, do které nezasvěcení příliš vidět nemohou. Člověk však nemusí být vlasatý biker…

 

iSport.cz

Rosický slavil s Giroudem. Arsenal ukončil sérii bez výhry

Rosický slavil s Giroudem. Arsenal ukončil sérii bez výhry

VIDEO | Fotbalisté Arsenalu porazili v anglické lize West Ham 3:1 a v souboji o čtvrté místo zajišťující účast v…

Boleslavský Broš: Spekulace nebereme, v Olomouci budeme hrát za sebe

Boleslavský Broš: Spekulace nebereme, v Olomouci…

Mohl svůj tým poslat do extraligy stylově. Boleslavský veterán Michal Broš setnul sestupující Kladno hattrickem…

 

Reflex.cz

Poplatky z bank vysoudit nepůjde. Ale to neznamená, že přežijí

Poplatky z bank vysoudit nepůjde. Ale to neznamená,…

Ústavní soud zamítl stížnost ženy, která chtěla od České spořitelny vrátit poplatky za úvěr. Podobných podnětů…

Nejsledovanější fotka všech dob je úplně obyčejný obrázek pole v Kalifornii

Nejsledovanější fotka všech dob je úplně obyčejný…

Podívejte se na fotografii u tohoto článku. Je něčím extra zajímavá? Ano je idylická a příjemná, ale vlastně je…