Podle člena představenstva společnosti Bosch Petera Tyrollera bude spotřeba nafty u hatchbacků velikosti Fordu Focus pod 3 l/100 km do tří let běžnou záležitostí.
Takove kecy jsem dlouho neslysel, pod 3 litry nafta, tak mozna u nejakeho plouzaku a to same u benzinu 4,4l. Tohle cislo bych tak videl u benzinu motoru do 1,0 50kW za 5 let, u bezne nizsi stredni cca 80-90kW(rozumne zprevodovane, tim nemyslim na 50kW ;-) ) tak za 10 >:D Koukam ale, ze se vsude slusne tlaci kara Fordu, vsude kam se podivam reklama na 1,0 EB >:D >:D:no::no:
Radši kdyby se zaměřili na osvětu řidičů, tím by ušetřili víc toho hnusného škodlivého jedovatého CO2, než tlačením automobilek do vývoje ekonesmyslů. Neříkám tedy, že nějaké omezení produkce CO2 není v pořádku, ale vocamcaď pocamcaď.
sefko, 10 najvacsich lodi sveta vypusti viac CO2 do ovzdusia za rok ako 750milionov aut. Tieto lode fachcia na vselijake sracky z ropy, bordel totalny vselijake oleje a zbytky lebo je to jednoduchy dieslovy agregat co zozerie vsetko. Tam sa ale na emisie nehra kedze vsetky spolocnosti ako maersk a podobne lode registruje v somalsku a podobne ;)
Tato eurobyrokracia ma jediny zmysel, tahat z ludi dalsie a dalsie peniaze.
no s tym CO2 suhlas, myslim si ze je to cele iba divadielko. Ale nemyslim si ze "z nas tahaju iba peniaze" - to je take slovenske - ale ze sa EU snazi znizit zavislost na rope ako takej, aspon tam kde sa to da. To je v doprave.
Ano, nejsme ve při a souhlasím s tebou. Jedním dechem ale dodávám, že snaha o nižší emise sajrajtu nemusí být špatná, ovšem realizace tady v EU je až trapná.
To sme tu uz riesili viackrat. Povedz mi ako donutis cinsku spolocnost, aby si na svoje lode namontovala filtre? Nijako, ale v EU sa pravny stav nastoluje pomerne lahko.
ten clen rady je se mi zda taky ctyrprocentni... normalni clovek by takovou kravinu nevypustil do medii. Jasne, da se jezdit i pod ctyri a dokonce i pod tri litry a celkem i dynamicky... na skutru treba >:D .
Rozhodne ne v 1.5t aute a to ani s deseti startstopy a ultra nizkoodporovymi pneumatikami, ktere jako vedlejsi efekt okamzite prinaseji horsi grip ... to jen tak mimochodem.
>:D
na nulu to jeste pujde ale co pak budeme delat s tou dalsi verzi EU vyhlasky, ktera bude pozadovat zapornou spotrebu, aby benzin v nadrzi pribyval ?
Keď si Ford zaplatil reklamu, tak ju nemusíte takto skrývať za iné články... Načo to mám čítať, keď len periférne vidím všade v článkoch dnes 1.0 EcoBoost?
Tak ako má Ampera spotrebu 1,2 l/100 km, tak bude problémov bude mať "normálne" auto oficiálnu spotrebu pod 3 litre :'-(
Neviem o žiadnom zázračnom vynáleze, ktorý by urobil energetickú revolúciu v spotrebe automobilov ..... progres určite je, ale tak v % a nie v desiatkach % spotreby ...
Protože s tím ti lidi neumějí jezdit..máš-li na mysli hybridního Aurisa. S koupí hybrida je potřeba přijmou i určitou filosofii ježdění, jinak bude to auto jezdit, jak píšeš, za 6.
Taky ma ta Ampera ve skutecnosti "jen" o 333% vyssi spotrebu nez je papirova. Sice to testovali na trochu delsi vzdalenosti nez udava vyrobce ale tech 5.2 l si to proste vzalo. Papir snese vsechno. :-)
Vyvíjet úspornější automobily, když stačí vyvíjet úspornější "normy" >:-[] ? Efekt by byl stejný, ale nemuseli bychom kupovat biturbo-dieselové, diesel-elektrické, či elektrobenzinové vehikly 8-s
Ještě bych zákonem nařídil zdanit spotřebu nad rámec udávané spotřeby ekopřirážkou - nejezdíš za udávanou spotřebu - tak to jsi největší hrozba planety!
Vždy jsem si chtěl někdy koupit 6vál, evidentně se mi to zřejmě u nového vozu nepodaří 8-s
Idealni motor budoucnosti - 0,6 litrovy jednovalec se tremi turby a ctyrmi kompresory s normovanou spotrebou 1.0126 litru na 100 km, splnujici normu euro 8 s DPF/FAP filtrem pred, na, v a za motorem a se sesti EGR ventily....
facelift na vymenu motoru netreba, ale s tim ze chlapovi sibe souhlasim. Jedina informacni hodnota clanku pro me je/ u Boshe sedi v predstavenstvu kdejaky trouba.
Souhlasim. Já i mí známí to poznali an vlastní kůži. Např náš transit měl v letošní zimě najeto 80 000 km !!! Čtyři dny stál v zimě -20 C. Pak jsem nastartoval a odešlo čerpadlo. Čerpadlo jsme tedy odvezli do Plzne do autorizovaného Bosch servisu. Tam nám řekli, že se to stává často!!!! Tak jsem jim moje čerpadlo jakoby prodal na repas za 4000 Kč a koupil použitý repasovaný čerpadlo za srdcervoucích 26 000 Kč. Jednalo se o starší motor 1,9 (2,0) TDI. Známímu se u stejnýho motoru ve 100 000 km roztrhlo turbo. Takže transita už nikdy.
Normalni to neni, ale ak su tie km zarucene, tak potom vieme, aka je u nas kvalita nafty. Po poslednych zimnych mrazoch sused nenastartoval svoju 530d, tak si kupil 7d, takze asi tak ;-)
Jen 400 t?? Už nenajdu odkaz, ale jeden amík natočil na svým 8 válci přes 1 000 000km ovšem v benzínu >:D To bude Fabia už na šroťáku a spotřeba je sice přijatelná, ale pro mě nezajímavá. ;-) Já klidně jedu za 8l benzínu a poslouchám KISS či AC/DC
tak 26 litru za strikacku v repasi je celkem jeste good cena.. jsou auta, kde ti za tyhle prachy maximalne napichnou diagnostiku a vymeni vahu vzduchu.
Mě spíše více zajímá (vadí) cena paliv než spotřeba (10-12l). Kdyby cena N95 nebyla 25kč a nezačala stoupat až k dnešním cca 35-37kč, tak bych si do auta nedával LPG. Až bude N95 stát 5kč, tak ať si auto žere i 20l >:D
Na 4.4 se dá REÁLNĚ při troše snahy a rozumu (tzn. nejezdit stylem brzda plyn) jezdit Priusem už dnes.
A pro nějakýho chytráka, který zase bude oponovat taháním baterky:
Na 4.4 se dá REÁLNĚ při troše snahy a rozumu (tzn. nejezdit stylem brzda plyn) už dnes.
Na kolik jsi v průměru se svým autem (i bez těch baterek) ?
Každopádně tří, nebo dvou-válcové vysavače budou tyhle papírové normy splňovat bez problémů.
Jen už teď je mi líto rodinek na cestě do chorvatska lamentujících nad tím, že to nejezdí za těch 4.4, ale za 8 >:D
prius neni buhvijak usporne auto... ani tak nebyl koncipovan. A ten strejda s tim svym udajem je uplne mimo misu. Jen v prvni fazi zahrivani motoru musi kazde auto zrat aby se prohralo. 8l po meste s malym motorem a 11l s velkym je uplne v norme. A jak to chce nasledne srazit na 3.9.. to za kazdy kilak po meste pojede pojede dalsich 2km s nulovou spotrebou ? A z ceho pojede klima, alternator ....
Tím více benzín bude stát .... takže ve výsledku budem cálovat pořád stejně jen budem jezdit v nahoněných herkách co po 100 000 vyplivnou písty jak papež vodku ...
to skonci jak za valky, lidi zacnou jezdit na drevoplyn ... stare "vraky" s motory na technologicke urovni 50tych let minuleho stoleti zacnou byt zase in >:D .
To ne ... spíše o co menší bude průměrná spotřeba, o to více aut bude moci na naší planetě jezdit. Jinak přeloženo - co v Evropě ušetříme, to spálí v Číně a Indii :-)
Nikdy mě nezajímalo, jakou má spotřebu auto, ale průměrná cena na 1 km.
Postup výpočtu ceny na 1 km:
1. (cena vozidla při koupi - cena při prodeji) / počet km celkem
2. (cena oprav + údržba) / počet km celkem
3. (Havarijní a povinné ručení) / počet km celkem
4. cena za palivo vypočtená součtem nákupních cen paliv za celou dobu / počet km celkem
5. součet předchozích výsledků / 4 = průměrná cena na 1 km
Takže, když mi někdo říká, jak mu jeho Octávka žere jen 5,275 l nafty na 100 km a nepočítá výše uvedené, tak bez ohledu na použití vozidla se bavíme o jiných věcech než je cena na 1 km.
chybi ti tam jeste cena za pokuty. U sportaku docela nezanedbatelna polozka :-!
Mimochodem z matematickeho hlediska je vyhodnejsi vsecky ty polozky poscitat a pak to podelit poctem km naraz, to deleni 4ma jsem uz vubec nepochopil >:D
pokutu jsem nikdy neplatil, tak jsem je zapomněl uvést >:D
Proč to mám po jednom, aby si lidi uvědomili, kolik je stojí auto na 1 km, údržba na 1 km, pojistné na 1 km, a palivo na 1 km, a poslední výpočet je průměr, a jelikož se jedná o 4. položky tak děleno 4, s pokutami by to bylo součet všech děleno 5. ách jo, matematika základní školy :-!
Průměr nejsou celkové náklady ;-) Vždyť píšu součet děleno počet položek. Když jsou dvě tak součet dvou děleno 2, když jsou tři, tak součet 3 děleno 3, když jsou 4 tak součet děleno 4, atd. :-) A jelikož mám ve výpočtu náklady na 1 km v každém řádku, tak jejich součet dělen 4 je průměr, co je na tom nejasného? :-)
Nechci vám kazit náladu, ale počítáte to špatně ... ty čtyři položky musíte sečíst a tím získáte celkové náklady na 1 km. Už každá ta jednotlivá položka je "zprůměrovaná" na ten 1 km.
Většinou to vychází někde od 4 Kč/km do 10 Kč/km.