Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bosch zvýší výrobu vstřikovacích systémů common rail

Dan Vořechovský
Diskuze (0)
Tradiční německý výrobce autodílů Robert Bosch zvyšuje produkci vstřikovacích systémů. Poptávka po vznětových agregátech vybavených s tímto systémem podle společnosti v následujících letech výrazně vzroste ve Spojených státech a Asii.

Ještě v letošním roce zvýší německá společnost Robert Bosch GmbH svou výrobu vstřikovacích systémů common rail o téměř pětinu. Bosch tak letos vyrobí více než osm milionů těchto vstřikovacích systémů. Vstřikovací systémy common rail začal Bosch vyrábět před deseti lety a za tuto dobu jimi vybavil více než 33 milionů motorů. Systémy by měly spolu s dodatečnou úpravou výfukových plynů splňovat budoucí emisní normy Euro 5 a 6. Splněny byly podle společnosti také přísné americké emisní normy. Od roku 1990 klesly u emise vznětových agregátů osobních vozidel o 95 %, spotřeba paliva pak o zhruba 30 %.

První vozy vybavené vstřikovacími systémy common-rail od firmy Bosch byly Alfa Romeo 156 a Mercedes-Benz 220. Bosch chce být součástí vývoje popularity vznětových agregátů i mimo Evropu. V Evropě samotné se počet vozů vybavených vznětovým agregátem za posledních 10 let zdvojnásobil. Výrazný nárůst popularity nyní zažívají dieselové motory ve Spojených státech, kde výrobci chystají „dieselovou ofenzívu“ a Bosch chce být u toho. Firma počítá s tím, že se na tamním trhu zvýší podíl vozů s dieselovým agregátem ze současných šesti procent na zhruba 15 % v roce 2015. Ve prospěch vznětových agregátů mluví podle německého výrobce zhruba o 30 % nižší spotřeba a o 25 % nižší emise CO2, než je tomu u moderních zážehových motorů.

Velký růst očekává Bosch v Asii. V tomto roce dodá do Indie a Číny zhruba 100 tisíc kusů vstřikovacích systémů common-rail. V roce 2010 by to již mělo být kolem 1,3 milionů do každé z těchto dvou asijských zemí. Vzhledem k tamnímu růstu firma očekává, že bude v roce 2015 dodávat polovinu produkce právě tam.

V nejbližších dvou letech se také počítá s postupným ukončením výroby systému čerpadlo-tryska a nahrazení perspektivnějším common-railem.

Dan Vořechovský
Diskuze (0)