Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bouře přichází ze severu, Volvo zahajuje výrobu ostrých S/V60 Polestar

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Švédské sedany S60 a kombi V60 v ostré verzi Polestar sice již známe, ale až dosud si je nikdo nemohl koupit. Volvo totiž spustilo jejich výrobu až nyní.

Produkční Volvo S60 Polestar se představilo už loni v dubnu, kombi V60 pak v listopadu. Příprava sériové produkce si vyžádala delší čas. Techniku mají obě karosářské verze stejnou. Srdcem je zážehový řadový šestiválec 2,95 l s 257 kW a 500 N.m. Ty přenáší na všechna kola výhradně samočinná šestistupňová převodovka. Volvo se v tomto ohledu spoléhá na spojky od domácího Haldexu. Ruční řazení umožňují páčky pod volantem. Turbodmychadlo typu twin-scroll s nezbytným mezichladičem stlačeného vzduchu nese značku Borg-Warner.

Nabroušená Volva sprintují z klidu na stovku za 4,9 s. Maximální rychlost je omezena na obligátních 250 km/h. Deceleraci pomáhají čtyři větrané kotouče s třmeny od Bremba. Přední jsou plovoucí s rozměry 371 x 32 mm a šesti pístky, zadní pevné disponují rozměry 302 x 22 mm. Všechna auta jezdí na dvacetipalcových kolech Polestar ET53 obutých do radiálních pneumatik rozměru 245/35. Patřičně naladěn byl i podvozek včetně tlumičů. Ostří zástupci série 60 budou k mání nejen v modré, ale i stříbrné, černé a bílé barvě.

Letos Volvo vyrobí v Torslandě jen 750 kusů dohromady, produkce je přísně limitována. Kromě domácího Švédska se dostanou i do Nizozemí, Švýcarska, Velké Británie, Kanady, Spojených států a Japonska. Zbytek světa má zatím smůlu. Divize Polestar Performance je oficiálním firemním tunerem Volva, byť se stále jedná o nezávislou firmu. Polestar Racing zastupuje zase švédskou automobilku v závodech cestovních aut.

„Jsme velmi rádi, že vůbec první kompletní vozy Polestar vyjíždějí z naší továrny. Je to uspokojivý výsledek mnoha hodin práce lidí z obou stran, jak z Polestaru, tak i Volva. A stojí za to!“ řekl technický manažer projektu S/V60 Polestar Henrik Fries. Viceprezident evropské výroby společnosti Volvo Cars Magnus Hellsten se nechal slyšet v podobném duchu: „Jsme potěšeni, že první automobily opouštějí závod. Cesta společně s Polestarem byla vzrušující, vidět tyto vozy od rýsovacího prkna až po skutečně dokončený výrobek na lince.“

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - vabis
27. 6. 2014 12:52
8-)
stylové vozítko :-!
27. 6. 2014 10:03
Re: Dobře vyfuckovali
Neni to kvuli tomu ze polestar delal oficialni zavodaky?
Avatar - Dinar
27. 6. 2014 07:35
Dobře vyfuckovali
Heico. >:D >:D To je tak, když jeden léta tuní ta skutečná po silnicích jezdíci volva a pomáhá tak, velmi výrazně, vylepšovat ne/sportovní image značky v reálu, a druhý jde cestou extrémních studiohraček, aby nakonec došel k úpravám parametrově shodným, ale s výhodou tovární záštity. Z mého pohledu je to docela kopanec do zadku Heico, asi není náhodou, že se ty Polestary nebudou prodávat v Německu. Ale možná se pletu, a Volvo vyjednávalo s oběma a prostě to dopadlo pro Polestar. Za sebe dávám palec Heico, za tisíce velmi kvalitně otuňených Volv. :yes:
Avatar - roox
26. 6. 2014 23:06
to je prostě nádhera na 4 kolech !!!
víc k tomu nemám co dodat ;-)
Avatar - Inferius
26. 6. 2014 18:37
Re: Prodejní
To zní jako by jsi v tom, už snad jel..... ;-\