Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus C V8 S – medvědí síla pro Céčko

Miroslav Kudělka
Diskuze (9)
Malý sedan Mercedes-Benz C je již dlouho vybaven osmiválci, ale Brabus nyní připravil nejnovější verzi tohoto motoru o objemu 6,1 litru. (doplněno o 2 plakáty)

Malý sedan Mercedes-Benz C je již dlouho vybaven osmiválci, ale Brabus nyní připravil nejnovější verzi tohoto motoru o objemu 6,1 litru.

Úpravce si vzal za základ motor V8 z modelu CLK 55 a nabízí jej také pro něj. Tento tříventilový motor o objemu 5,5 litru dostal nový blok motoru, klikovou hřídel i větší písty a jeho objem vzrostl na 6034 cm3. Sériové hlavy válců prodělaly pečlivé opracování spalovacích prostor i sacích a výfukových kanálů a dostaly nové vačkové hřídele. Přeprogramovaná řídící elektronika a nově navržené výfukové potrubí z nerezivějící oceli s kovovým katalyzátorem veškeré úpravy motoru završuje. Výkon se tak při kompresním poměru 11:1 vyšplhal na 327 kW (445 k) při 6000 ot/min a točivý moment na 635 Nm při 4500 ot/min. Brabus C V8 S s tímto motorem dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy a maximální rychlost je divokých 305 km/h.

Pro zvládnutí takové dávky výkonu, byla přepracována pětistupňová automatická převodovka a osazen nově vyvinutý diferenciál se zvýšenou svorností. Podvozek dostal nové plynové tlumiče Sachs se sportovními pružinami a nové příčné zkrutné stabilizátory, pro omezení naklánění v zatáčkách. Také brzdy prošly vylepšením. Na předních kolech jsou kotouče o průměru 355 mm s vnitřním chlazením a příčným vrtáním osazeny hliníkovými třmeny se šesti pístky. Zadní kola brzdí kotouče průměru 300 mm a třmeny se čtyřmi pístky. Celý brzdový systém je navržen tak, aby spolehlivě pracoval se všemi elektronickými pomocníky standardní výbavy (ABS, ASR a ESP). Velké brzdy jsou dobře viditelné za velkými dělenými koly Brabus Monoblock VI o rozměrech 8,5J x 19 vpředu a 9,5J x 19 vzadu. Obuty jsou do pneumatik 235/35 ZR 19 vpředu a 265/30 ZR 19 vzadu.

Aerodynamika takto rychlého vozu byla upravena poměrně decentně. Na přídi je nový nárazník se spoilerem pro potlačení vztlaku na přední nápravě a vzadu je vybaven difuzorem, který zase uklidňuje záď. Pro interiér je v nabídce čalounění v měkké kůži, sportovní volant a hliníkové doplňky. Celý tento špás vyjde na 99,9 tis euro.

Miroslav Kudělka
Diskuze (9)