reklama


Brabus E V12 - limuzína nebo stíhačka?

Brabus E V12 - limuzína nebo stíhačka?

 
 

Hranice, za kterou se nedá jít při výrobě superrychlých vozů asi neexistuje. Dalším potvrzením této skutečnosti je Brabus E V12, který jako čtyřdveřová limuzína dokáže pokořit hranici 340 km/h...

Německá firma Brabus z Bottropu je dobře známá všem nadšencům milujícím výkonné vozy Mercedes-Benz. Její kreace vždy patřily na vrchol tuningového umění a Brabus E V12 Concept Car představený na autosalónu v Essenu je toho dalším dokladem. Model stejného jména již v nabídce tohoto úpravce existuje od roku 1996 a tak bylo na čase jej poněkud vylepšit. Bylo na co navazovat, protože již tento první model nabízel maximální rychlost 330 km/h a byl zapsán v Guinnessově knize rekordů jako nejrychlejší sedan.

Za základ byl vzat poslední model sedanu řady E do kterého si našel cestu motor z limuzíny řady S, a to hned ten největší 5,5-litrový dvanáctiválec! Ten sám o sobě by asi takovou díru do světa expresních sedanů neudělal a tak se na něj důkladně podívali technici v Bottropu. Detaily úpravy sice zveřejněny nebyly, ale jelikož Brabus je znám používáním a úpravami přeplňovacích systémů jak mechanických, tak výfukových, je jasné jakým směrem se úpravy ubíraly. Motor se dvěma turbodmychadly a velkými chladiči stlačeného vzduchu, dostal nově přeprogramovanou řídící jednotku a zcela nepochybně prošel také rozsáhlými úpravami vnitřních částí jako jsou vačky, písty a pístní čepy, které jsou při tomto zatížení extrémně namáhány. Výsledkem nemalého úsilí jsou parametry, které by dokázaly řádně rozhýbat i 50 tun v podobě kamionu, zatímco zde se jedná o necelé 2 tuny pohotovostní hmotnosti. Výkon motoru je 464 kW (630 k) při velmi příznivých 5100 ot/min a mamutí točivý moment vrcholí kulatými 1000 Nm při neuvěřitelně nízkých 1750 ot/min. Co více dodat?

O přenos těchto gigantických sil na kola zadní nápravy se stará kupodivu zcela sériová pětistupňová automatická převodovka a také zbytek převodového ústrojí nedoznal výraznějších úprav. Podmínkou však je používání vysokovýkonných mazadel Aral, která jsou vyvíjena v přímé spolupráci s Brabusem a vyhovují všem požadavkům. Dalším partnerem, který se nezbytně musel podílet na vývoji byl dodavatel pneumatik Michelin, neboť běžné vysokovýkonné pneumatiky nejsou schopny vydržet zvýšenou hmotnost vozu. Výsledkem spolupráce jsou pneumatiky 255/35 ZR 19 na přední nápravě a 285/30 ZR 19 na zadní nápravě. Jsou obuty na kolech Brabus Monoblock VI, která mají rozměry 8.5Jx19 a 9.5x19 a jsou vícedílná šroubovaná. Tyto dvanáctipaprskové skvosty pomáhá přidržovat v ideálním kontaktu s vozovkou sériový podvozek s upravenou geometrií osazený pružícími jednotkami Brabus s tužšími příčnými stabilizátory. Nejvýraznějšího zásahu se na podvozku dočkal elektro-hydraulický brzdový systém SBC. Sériové brzdové kotouče a třmeny byly nahrazeny adekvátními vysokovýkonnými komplety o průměrech 375 mm vpředu a 355 mm na zadní nápravě. O jejich pevný a nevadnoucí stisk se starají třmeny z hliníkové slitiny čítající 12 (!) pístků na přeních kolech a 6 na zadních. Od prvního pohledu zřejmě adekvátní vybavení.

K tak rozsáhlému zásahu do dynamických vlastností musí nutně náležet také adekvátní úprava exteriéru. Co se této stránky tuningu týče, Brabus patří mezi firmy vyznávající decentní, ale hlavně účinný, zásah. Nejinak je tomu na tomto vozu pro vysoce postavené managery, kteří si na nějaké výstřelky rozhodně nepotrpí. Celý aerodynamický kit obsahuje všehovšudy tři kusy. Pro aktivní bezpečnost je jednoznačně nejpřínosnější přední spoiler, který výrazně omezuje vztlak na přední nápravě a zlepšuje směrovou stabilitu při vysokých rychlostech. Mezi koly jsou použity nástavce prahů, které mají začleněno osvětlení bezprostředního prostoru kolem vozu. To se aktivuje jakmile posádka potáhne za vnitřní kliky dveří, nebo po odemčení vozu dálkovým ovládáním. Sportovně elegantní vzhled završuje zadní spoiler, který doplňuje čtyři kruhové koncovky výfukového potrubí.

Interiér vozu doznal jediného zásadního zásahu. Veškeré čalounění bylo nahrazeno prvotřídní měkkou kůží v kombinaci se semišem, které jsou speciálně dodávány pro firmu Brabus. Tato změna dodala interiéru výrazný nádech luxusu, který ještě doplňuje vyspělý multimediální balíček Brabusu obsahující přehrávač DVD s LCD monitory umístěnými v zadní stěně předních opěrek hlav.

Na závěr si ještě uveďme několik docela zajímavých čísel. Dynamické parametry jsou již podle výše zmíněného docela solidní, akcelerace z 0-100 km/h trvá pouhé 4,2 sekundy a 200 km/h docílí tento sedan za 12,9 sekundy. Maximální rychlost již byla zmíněna a činí neskutečných 340 km/h. O spotřebě takto našlapaného motoru úpravce nic nepíše, ale ta asi zákazníky ochotné zaplatit téměř 300 tis. Euro asi příliš nezajímá. Rozjezd malosériové výroby je naplánován na letošní rok.

Spolupracujeme s TipCars.com
MBank nalije do evropských fintech start-upů přes miliardu MBank nalije do evropských fintech start-upů přes miliardu

Českým novátorům v branži technologických inovací…

Elektronické náramky pro vězně dodá firma SuperCom za 93 milionů korun Elektronické náramky pro vězně dodá firma SuperCom za 93 milionů korun

Elektronické náramky pro domácí vězně a některé obviněné…

Jen polovina penzijních fondů loni porazila inflaci Jen polovina penzijních fondů loni porazila inflaci

Více než polovina z 27 účastnických fondů dokázala v roce…

Ťok: Rychlovlak do Brna bude stát až 160 miliard korun Ťok: Rychlovlak do Brna bude stát až 160 miliard korun

Výstavba vysokorychlostní železniční tratě z Prahy do…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva

Únik paliva je asi ten poslední důvod ke svolávací akci,…

 






 
Limitovaný supersport Italdesignu vznikne v pěti kusech, jméno zatím nemá

Limitovaný supersport Italdesignu vznikne v pěti kusech, jméno zatím nemá

Dnes 17:50

Italdesign založil novou divizi Automobili Speciali a odhaluje podobu supersportu, který vznikne v přísně omezené sérii.




Blesk.cz

Valentino Khan míří poprvé do Prahy, společně s ním zahraje Curbi

Valentino Khan míří poprvé do Prahy, společně s ním…

Jako DJ už dobyl hodně párty, ale akce v České republice mu dosud na seznamu úspěchů chyběla. Američan Valentino…

Dobrá zpráva ze zdravotnictví: Tři čtvrtiny mediků chtějí pracovat doma!

Dobrá zpráva ze zdravotnictví: Tři čtvrtiny mediků…

Doba se změnila. Ještě v nedávné době mnoho studentů lékařských fakult plánovalo po studiích odejít pracovat do…

 

iSport.cz

Langhamer a snový den D. Promluvil o trpělivosti, hvězdách i puku

Langhamer a snový den D. Promluvil o trpělivosti,…

Hodně poctivě vyčekanou premiéru na scéně slavné NHL prožil mladý český gólman Marek Langhamer. V dresu Arizony…

Mladý reprezentant Král odmítl Slavii. Českého „Davida Luize“ získaly Teplice

Mladý reprezentant Král odmítl Slavii. Českého…

Odmítnout v tuto chvíli nabitou a rozjetou Slavii? To jen tak někdo neudělá. Mládežnický reprezentant Alex Král…

 

Reflex.cz

Unikátní dokumenty napsané lidskou močí odhalují nacistické pokusy na ženách v Ravensbrücku

Unikátní dokumenty napsané lidskou močí odhalují…

Dvacet sedm tajných dopisů napsaných místo inkoustu lidskou močí dostane malé historické muzeum ve…

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh dívky, která porodila v 5 letech

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh…

Když pětiletou Linu Medinu přivedli rodiče poprvé do nemocnice, lékaři se domnívali, že za její neobvykle veliké…

 
 
reklama