Brabus E V12 - limuzína nebo stíhačka?

Brabus E V12 - limuzína nebo stíhačka?

 
 

Hranice, za kterou se nedá jít při výrobě superrychlých vozů asi neexistuje. Dalším potvrzením této skutečnosti je Brabus E V12, který jako čtyřdveřová limuzína dokáže pokořit hranici 340 km/h...

Německá firma Brabus z Bottropu je dobře známá všem nadšencům milujícím výkonné vozy Mercedes-Benz. Její kreace vždy patřily na vrchol tuningového umění a Brabus E V12 Concept Car představený na autosalónu v Essenu je toho dalším dokladem. Model stejného jména již v nabídce tohoto úpravce existuje od roku 1996 a tak bylo na čase jej poněkud vylepšit. Bylo na co navazovat, protože již tento první model nabízel maximální rychlost 330 km/h a byl zapsán v Guinnessově knize rekordů jako nejrychlejší sedan.

Za základ byl vzat poslední model sedanu řady E do kterého si našel cestu motor z limuzíny řady S, a to hned ten největší 5,5-litrový dvanáctiválec! Ten sám o sobě by asi takovou díru do světa expresních sedanů neudělal a tak se na něj důkladně podívali technici v Bottropu. Detaily úpravy sice zveřejněny nebyly, ale jelikož Brabus je znám používáním a úpravami přeplňovacích systémů jak mechanických, tak výfukových, je jasné jakým směrem se úpravy ubíraly. Motor se dvěma turbodmychadly a velkými chladiči stlačeného vzduchu, dostal nově přeprogramovanou řídící jednotku a zcela nepochybně prošel také rozsáhlými úpravami vnitřních částí jako jsou vačky, písty a pístní čepy, které jsou při tomto zatížení extrémně namáhány. Výsledkem nemalého úsilí jsou parametry, které by dokázaly řádně rozhýbat i 50 tun v podobě kamionu, zatímco zde se jedná o necelé 2 tuny pohotovostní hmotnosti. Výkon motoru je 464 kW (630 k) při velmi příznivých 5100 ot/min a mamutí točivý moment vrcholí kulatými 1000 Nm při neuvěřitelně nízkých 1750 ot/min. Co více dodat?

O přenos těchto gigantických sil na kola zadní nápravy se stará kupodivu zcela sériová pětistupňová automatická převodovka a také zbytek převodového ústrojí nedoznal výraznějších úprav. Podmínkou však je používání vysokovýkonných mazadel Aral, která jsou vyvíjena v přímé spolupráci s Brabusem a vyhovují všem požadavkům. Dalším partnerem, který se nezbytně musel podílet na vývoji byl dodavatel pneumatik Michelin, neboť běžné vysokovýkonné pneumatiky nejsou schopny vydržet zvýšenou hmotnost vozu. Výsledkem spolupráce jsou pneumatiky 255/35 ZR 19 na přední nápravě a 285/30 ZR 19 na zadní nápravě. Jsou obuty na kolech Brabus Monoblock VI, která mají rozměry 8.5Jx19 a 9.5x19 a jsou vícedílná šroubovaná. Tyto dvanáctipaprskové skvosty pomáhá přidržovat v ideálním kontaktu s vozovkou sériový podvozek s upravenou geometrií osazený pružícími jednotkami Brabus s tužšími příčnými stabilizátory. Nejvýraznějšího zásahu se na podvozku dočkal elektro-hydraulický brzdový systém SBC. Sériové brzdové kotouče a třmeny byly nahrazeny adekvátními vysokovýkonnými komplety o průměrech 375 mm vpředu a 355 mm na zadní nápravě. O jejich pevný a nevadnoucí stisk se starají třmeny z hliníkové slitiny čítající 12 (!) pístků na přeních kolech a 6 na zadních. Od prvního pohledu zřejmě adekvátní vybavení.

K tak rozsáhlému zásahu do dynamických vlastností musí nutně náležet také adekvátní úprava exteriéru. Co se této stránky tuningu týče, Brabus patří mezi firmy vyznávající decentní, ale hlavně účinný, zásah. Nejinak je tomu na tomto vozu pro vysoce postavené managery, kteří si na nějaké výstřelky rozhodně nepotrpí. Celý aerodynamický kit obsahuje všehovšudy tři kusy. Pro aktivní bezpečnost je jednoznačně nejpřínosnější přední spoiler, který výrazně omezuje vztlak na přední nápravě a zlepšuje směrovou stabilitu při vysokých rychlostech. Mezi koly jsou použity nástavce prahů, které mají začleněno osvětlení bezprostředního prostoru kolem vozu. To se aktivuje jakmile posádka potáhne za vnitřní kliky dveří, nebo po odemčení vozu dálkovým ovládáním. Sportovně elegantní vzhled završuje zadní spoiler, který doplňuje čtyři kruhové koncovky výfukového potrubí.

Interiér vozu doznal jediného zásadního zásahu. Veškeré čalounění bylo nahrazeno prvotřídní měkkou kůží v kombinaci se semišem, které jsou speciálně dodávány pro firmu Brabus. Tato změna dodala interiéru výrazný nádech luxusu, který ještě doplňuje vyspělý multimediální balíček Brabusu obsahující přehrávač DVD s LCD monitory umístěnými v zadní stěně předních opěrek hlav.

Na závěr si ještě uveďme několik docela zajímavých čísel. Dynamické parametry jsou již podle výše zmíněného docela solidní, akcelerace z 0-100 km/h trvá pouhé 4,2 sekundy a 200 km/h docílí tento sedan za 12,9 sekundy. Maximální rychlost již byla zmíněna a činí neskutečných 340 km/h. O spotřebě takto našlapaného motoru úpravce nic nepíše, ale ta asi zákazníky ochotné zaplatit téměř 300 tis. Euro asi příliš nezajímá. Rozjezd malosériové výroby je naplánován na letošní rok.

Spolupracujeme s TipCars.com
Místo generálního ředitele O2 zaujme Jindřich Fremuth Místo generálního ředitele O2 zaujme Jindřich Fremuth

Operátora O2 povede od ledna příštího roku dosavadní šéf…

ČNB chce lidem ztížit půjčky, bankám nařídila dát stranou dvacetimiliardové krizovné ČNB chce lidem ztížit půjčky, bankám nařídila dát stranou dvacetimiliardové krizovné

ČNB dále přitvrdila vůči domácím bankám. Ty budou muset…

Pepsi výrazně snížila ztrátu. Nabírá zaměstnance a navyšuje export Pepsi výrazně snížila ztrátu. Nabírá zaměstnance a navyšuje export

Česká PepsiCo loni snížila ztrátu z 33 milionů na 8,7…

Personální čistka pokračuje, na Úřadu vlády končí jedenáct lidí Personální čistka pokračuje, na Úřadu vlády končí jedenáct lidí

Na Úřadu vlády skončili vedoucí pracovníci z období…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 





 
Nový Volkswagen T-Cross poprvé zachycen. Co nabídne chystané Polo SUV?

Nový Volkswagen T-Cross poprvé zachycen. Co nabídne chystané Polo SUV?

Dnes 14:50

Německá značka Volkswagen mohutně expanduje v oblasti SUV. Po letos uvedeném T-Rocu přijde ještě menší model, T-Cross.




Blesk.cz

Náhlá smrt kytaristy Blue Effectu Miloše Svobody: Vondráčková promluvila o emigraci a životě s tanečnicí

Náhlá smrt kytaristy Blue Effectu Miloše Svobody:…

V neděli ráno zemřel kytarista a zpěvák kapely Blue Effect Miloš Svoboda (†70)! Do hudebního nebe se dostal…

Češi k Vánocům kupují kozy a latríny za miliony. Pomoc míří do celého světa

Češi k Vánocům kupují kozy a latríny za miliony.…

Snad každý z nás má ve svém okolí člověka, který před vánočními svátky trvá na tom, že „nic nepotřebuje“. I pro…

 

iSport.cz

Český plavec v problémech! Šefl měl pozitivní test na kokain

Český plavec v problémech! Šefl měl pozitivní test na kokain

Plavec Jan Šefl měl v listopadu při Velké ceně Brna pozitivní dopingový test na kokain. Českého rekordmana na…

Zemřel Josef Pešice (†67). Byl u titulů Brna a Slavie, vedl také reprezentaci

Zemřel Josef Pešice (†67). Byl u titulů Brna a…

Po boji s vážnou nemocí zemřel ve věku 67 let Josef Pešice. Do paměti fotbalových fanoušků se zapsal během…

 

Reflex.cz

První Češka na Dakaru: Chlapi nesou těžce, když je předjede culík, ale já si to užívám

První Češka na Dakaru: Chlapi nesou těžce, když je…

Pouštními dunami v Maroku se řítí čtyřkolka. Od kol odlétávají mračna písku. Stroj skáče a klesá po…

Femme fatale Anita Pallenbergová: Krásná blondýna, která si pohrávala s drogami a s Rolling Stones

Femme fatale Anita Pallenbergová: Krásná blondýna,…

Exkluzívní blondýna, o níž se říkalo, že je šestým členem britské skupiny Rolling Stones. Přitom na nic nehrála…