Brabus E V12 - limuzína nebo stíhačka?

Brabus E V12 - limuzína nebo stíhačka?

 
 

Hranice, za kterou se nedá jít při výrobě superrychlých vozů asi neexistuje. Dalším potvrzením této skutečnosti je Brabus E V12, který jako čtyřdveřová limuzína dokáže pokořit hranici 340 km/h...

Německá firma Brabus z Bottropu je dobře známá všem nadšencům milujícím výkonné vozy Mercedes-Benz. Její kreace vždy patřily na vrchol tuningového umění a Brabus E V12 Concept Car představený na autosalónu v Essenu je toho dalším dokladem. Model stejného jména již v nabídce tohoto úpravce existuje od roku 1996 a tak bylo na čase jej poněkud vylepšit. Bylo na co navazovat, protože již tento první model nabízel maximální rychlost 330 km/h a byl zapsán v Guinnessově knize rekordů jako nejrychlejší sedan.

Za základ byl vzat poslední model sedanu řady E do kterého si našel cestu motor z limuzíny řady S, a to hned ten největší 5,5-litrový dvanáctiválec! Ten sám o sobě by asi takovou díru do světa expresních sedanů neudělal a tak se na něj důkladně podívali technici v Bottropu. Detaily úpravy sice zveřejněny nebyly, ale jelikož Brabus je znám používáním a úpravami přeplňovacích systémů jak mechanických, tak výfukových, je jasné jakým směrem se úpravy ubíraly. Motor se dvěma turbodmychadly a velkými chladiči stlačeného vzduchu, dostal nově přeprogramovanou řídící jednotku a zcela nepochybně prošel také rozsáhlými úpravami vnitřních částí jako jsou vačky, písty a pístní čepy, které jsou při tomto zatížení extrémně namáhány. Výsledkem nemalého úsilí jsou parametry, které by dokázaly řádně rozhýbat i 50 tun v podobě kamionu, zatímco zde se jedná o necelé 2 tuny pohotovostní hmotnosti. Výkon motoru je 464 kW (630 k) při velmi příznivých 5100 ot/min a mamutí točivý moment vrcholí kulatými 1000 Nm při neuvěřitelně nízkých 1750 ot/min. Co více dodat?

O přenos těchto gigantických sil na kola zadní nápravy se stará kupodivu zcela sériová pětistupňová automatická převodovka a také zbytek převodového ústrojí nedoznal výraznějších úprav. Podmínkou však je používání vysokovýkonných mazadel Aral, která jsou vyvíjena v přímé spolupráci s Brabusem a vyhovují všem požadavkům. Dalším partnerem, který se nezbytně musel podílet na vývoji byl dodavatel pneumatik Michelin, neboť běžné vysokovýkonné pneumatiky nejsou schopny vydržet zvýšenou hmotnost vozu. Výsledkem spolupráce jsou pneumatiky 255/35 ZR 19 na přední nápravě a 285/30 ZR 19 na zadní nápravě. Jsou obuty na kolech Brabus Monoblock VI, která mají rozměry 8.5Jx19 a 9.5x19 a jsou vícedílná šroubovaná. Tyto dvanáctipaprskové skvosty pomáhá přidržovat v ideálním kontaktu s vozovkou sériový podvozek s upravenou geometrií osazený pružícími jednotkami Brabus s tužšími příčnými stabilizátory. Nejvýraznějšího zásahu se na podvozku dočkal elektro-hydraulický brzdový systém SBC. Sériové brzdové kotouče a třmeny byly nahrazeny adekvátními vysokovýkonnými komplety o průměrech 375 mm vpředu a 355 mm na zadní nápravě. O jejich pevný a nevadnoucí stisk se starají třmeny z hliníkové slitiny čítající 12 (!) pístků na přeních kolech a 6 na zadních. Od prvního pohledu zřejmě adekvátní vybavení.

K tak rozsáhlému zásahu do dynamických vlastností musí nutně náležet také adekvátní úprava exteriéru. Co se této stránky tuningu týče, Brabus patří mezi firmy vyznávající decentní, ale hlavně účinný, zásah. Nejinak je tomu na tomto vozu pro vysoce postavené managery, kteří si na nějaké výstřelky rozhodně nepotrpí. Celý aerodynamický kit obsahuje všehovšudy tři kusy. Pro aktivní bezpečnost je jednoznačně nejpřínosnější přední spoiler, který výrazně omezuje vztlak na přední nápravě a zlepšuje směrovou stabilitu při vysokých rychlostech. Mezi koly jsou použity nástavce prahů, které mají začleněno osvětlení bezprostředního prostoru kolem vozu. To se aktivuje jakmile posádka potáhne za vnitřní kliky dveří, nebo po odemčení vozu dálkovým ovládáním. Sportovně elegantní vzhled završuje zadní spoiler, který doplňuje čtyři kruhové koncovky výfukového potrubí.

Interiér vozu doznal jediného zásadního zásahu. Veškeré čalounění bylo nahrazeno prvotřídní měkkou kůží v kombinaci se semišem, které jsou speciálně dodávány pro firmu Brabus. Tato změna dodala interiéru výrazný nádech luxusu, který ještě doplňuje vyspělý multimediální balíček Brabusu obsahující přehrávač DVD s LCD monitory umístěnými v zadní stěně předních opěrek hlav.

Na závěr si ještě uveďme několik docela zajímavých čísel. Dynamické parametry jsou již podle výše zmíněného docela solidní, akcelerace z 0-100 km/h trvá pouhé 4,2 sekundy a 200 km/h docílí tento sedan za 12,9 sekundy. Maximální rychlost již byla zmíněna a činí neskutečných 340 km/h. O spotřebě takto našlapaného motoru úpravce nic nepíše, ale ta asi zákazníky ochotné zaplatit téměř 300 tis. Euro asi příliš nezajímá. Rozjezd malosériové výroby je naplánován na letošní rok.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 






 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Dnes 18:02

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky mezi elitou. Po Brightonu postupuje…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…