Brabus E V12 - limuzína nebo stíhačka?

Brabus E V12 - limuzína nebo stíhačka?

 
 

Hranice, za kterou se nedá jít při výrobě superrychlých vozů asi neexistuje. Dalším potvrzením této skutečnosti je Brabus E V12, který jako čtyřdveřová limuzína dokáže pokořit hranici 340 km/h...

Německá firma Brabus z Bottropu je dobře známá všem nadšencům milujícím výkonné vozy Mercedes-Benz. Její kreace vždy patřily na vrchol tuningového umění a Brabus E V12 Concept Car představený na autosalónu v Essenu je toho dalším dokladem. Model stejného jména již v nabídce tohoto úpravce existuje od roku 1996 a tak bylo na čase jej poněkud vylepšit. Bylo na co navazovat, protože již tento první model nabízel maximální rychlost 330 km/h a byl zapsán v Guinnessově knize rekordů jako nejrychlejší sedan.

Za základ byl vzat poslední model sedanu řady E do kterého si našel cestu motor z limuzíny řady S, a to hned ten největší 5,5-litrový dvanáctiválec! Ten sám o sobě by asi takovou díru do světa expresních sedanů neudělal a tak se na něj důkladně podívali technici v Bottropu. Detaily úpravy sice zveřejněny nebyly, ale jelikož Brabus je znám používáním a úpravami přeplňovacích systémů jak mechanických, tak výfukových, je jasné jakým směrem se úpravy ubíraly. Motor se dvěma turbodmychadly a velkými chladiči stlačeného vzduchu, dostal nově přeprogramovanou řídící jednotku a zcela nepochybně prošel také rozsáhlými úpravami vnitřních částí jako jsou vačky, písty a pístní čepy, které jsou při tomto zatížení extrémně namáhány. Výsledkem nemalého úsilí jsou parametry, které by dokázaly řádně rozhýbat i 50 tun v podobě kamionu, zatímco zde se jedná o necelé 2 tuny pohotovostní hmotnosti. Výkon motoru je 464 kW (630 k) při velmi příznivých 5100 ot/min a mamutí točivý moment vrcholí kulatými 1000 Nm při neuvěřitelně nízkých 1750 ot/min. Co více dodat?

O přenos těchto gigantických sil na kola zadní nápravy se stará kupodivu zcela sériová pětistupňová automatická převodovka a také zbytek převodového ústrojí nedoznal výraznějších úprav. Podmínkou však je používání vysokovýkonných mazadel Aral, která jsou vyvíjena v přímé spolupráci s Brabusem a vyhovují všem požadavkům. Dalším partnerem, který se nezbytně musel podílet na vývoji byl dodavatel pneumatik Michelin, neboť běžné vysokovýkonné pneumatiky nejsou schopny vydržet zvýšenou hmotnost vozu. Výsledkem spolupráce jsou pneumatiky 255/35 ZR 19 na přední nápravě a 285/30 ZR 19 na zadní nápravě. Jsou obuty na kolech Brabus Monoblock VI, která mají rozměry 8.5Jx19 a 9.5x19 a jsou vícedílná šroubovaná. Tyto dvanáctipaprskové skvosty pomáhá přidržovat v ideálním kontaktu s vozovkou sériový podvozek s upravenou geometrií osazený pružícími jednotkami Brabus s tužšími příčnými stabilizátory. Nejvýraznějšího zásahu se na podvozku dočkal elektro-hydraulický brzdový systém SBC. Sériové brzdové kotouče a třmeny byly nahrazeny adekvátními vysokovýkonnými komplety o průměrech 375 mm vpředu a 355 mm na zadní nápravě. O jejich pevný a nevadnoucí stisk se starají třmeny z hliníkové slitiny čítající 12 (!) pístků na přeních kolech a 6 na zadních. Od prvního pohledu zřejmě adekvátní vybavení.

K tak rozsáhlému zásahu do dynamických vlastností musí nutně náležet také adekvátní úprava exteriéru. Co se této stránky tuningu týče, Brabus patří mezi firmy vyznávající decentní, ale hlavně účinný, zásah. Nejinak je tomu na tomto vozu pro vysoce postavené managery, kteří si na nějaké výstřelky rozhodně nepotrpí. Celý aerodynamický kit obsahuje všehovšudy tři kusy. Pro aktivní bezpečnost je jednoznačně nejpřínosnější přední spoiler, který výrazně omezuje vztlak na přední nápravě a zlepšuje směrovou stabilitu při vysokých rychlostech. Mezi koly jsou použity nástavce prahů, které mají začleněno osvětlení bezprostředního prostoru kolem vozu. To se aktivuje jakmile posádka potáhne za vnitřní kliky dveří, nebo po odemčení vozu dálkovým ovládáním. Sportovně elegantní vzhled završuje zadní spoiler, který doplňuje čtyři kruhové koncovky výfukového potrubí.

Interiér vozu doznal jediného zásadního zásahu. Veškeré čalounění bylo nahrazeno prvotřídní měkkou kůží v kombinaci se semišem, které jsou speciálně dodávány pro firmu Brabus. Tato změna dodala interiéru výrazný nádech luxusu, který ještě doplňuje vyspělý multimediální balíček Brabusu obsahující přehrávač DVD s LCD monitory umístěnými v zadní stěně předních opěrek hlav.

Na závěr si ještě uveďme několik docela zajímavých čísel. Dynamické parametry jsou již podle výše zmíněného docela solidní, akcelerace z 0-100 km/h trvá pouhé 4,2 sekundy a 200 km/h docílí tento sedan za 12,9 sekundy. Maximální rychlost již byla zmíněna a činí neskutečných 340 km/h. O spotřebě takto našlapaného motoru úpravce nic nepíše, ale ta asi zákazníky ochotné zaplatit téměř 300 tis. Euro asi příliš nezajímá. Rozjezd malosériové výroby je naplánován na letošní rok.

Spolupracujeme s TipCars.com
MMF podpořil utažení českého hypotečního trhu, navrhuje nové pravomoci pro ČNB MMF podpořil utažení českého hypotečního trhu, navrhuje nové pravomoci pro ČNB

V Česku je na čase připravit podmínky pro utažení…

Bývalý lobbista ČEZ Vladimír Johanes je zpátky v jaderném byznysu Bývalý lobbista ČEZ Vladimír Johanes je zpátky v jaderném byznysu

České firmy se tlačí do jaderných projektů, které v…

Protiruské sankce budou platit celý rok, rozhodla Rada EU Protiruské sankce budou platit celý rok, rozhodla Rada EU

Rada Evropské unie dnes prodloužila sankce uvalené na…

Němečtí exportéři očekávají růst, tahounem je automobilový průmysl Němečtí exportéři očekávají růst, tahounem je automobilový průmysl

Nálada mezi německými vývozci je tento měsíc nejlepší za…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil

Richard Hammond se rychle uzdravuje a rozhodně neztratil…

BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět... BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět...

Vnější rozměry vozu se téměř neměnily. Posádka by však…

 






 
Lada Vesta SW Cross je takový Scout z Ruska. Představilo se i standardní kombi SW

Lada Vesta SW Cross je takový Scout z Ruska. Představilo se i standardní kombi SW

Dnes 15:48

Po představení výchozího sedanu doplňuje nabídku také praktičtější kombi a offroadově laděná verze Cross..




Blesk.cz

Vrtulníky Černý jestřáb dorazily na Slovensko. Posádky vycvičili Američané

Vrtulníky Černý jestřáb dorazily na Slovensko.…

Slovenské ozbrojené síly se od včerejška pyšní dvěma vrtulníky UH-60M Black Hawk. V USA už byly ve výcvikových…

Módní magnát Tommy Hilfiger provdal dceru. Na cikánské svatbě měla otcovy šaty

Módní magnát Tommy Hilfiger provdal dceru. Na…

Takhle šťastný nebyl, ani když převzal cenu Geoffreyho Beenea za celoživotní přínos módnímu průmyslu. Veleslavný…

 

iSport.cz

Železník se těší na kamaráda ze Slavie. Rád provedu Van Kessela městem, říká

Železník se těší na kamaráda ze Slavie. Rád provedu…

Chtěl domů, jeho manželka také. A teď Lukáš Železník (27) děkuje na všechny strany, že se to povedlo a on znovu…

Ještě jedna hvězda pro Slavii? V Edenu stáli o Adebayora, ale nakonec couvli

Ještě jedna hvězda pro Slavii? V Edenu stáli o…

Danny, Halil Altintop a Ruslan Rotan. Seznam renomovaných posil Slavie ještě nemusel být u konce. Podle…

 

Reflex.cz

Tipněte si, kdo bude na obálce příštího Reflexu!

Tipněte si, kdo bude na obálce příštího Reflexu!

Letošní vydání časopisu Reflex s číslem 26 se blíží, na stáncích se objeví už ve čtvrtek 29. června. Pro…

Romská bezpečnostní služba baví internet: Kotlár security nedává přes držku!

Romská bezpečnostní služba baví internet: Kotlár…

Facebookem letí zajímavé propagační video bezpečnostní firmy pana Kotlára, Kotlár Security. Přestože video…