Brabus E V12 - limuzína nebo stíhačka?

Brabus E V12 - limuzína nebo stíhačka?

 
 

Hranice, za kterou se nedá jít při výrobě superrychlých vozů asi neexistuje. Dalším potvrzením této skutečnosti je Brabus E V12, který jako čtyřdveřová limuzína dokáže pokořit hranici 340 km/h...

Německá firma Brabus z Bottropu je dobře známá všem nadšencům milujícím výkonné vozy Mercedes-Benz. Její kreace vždy patřily na vrchol tuningového umění a Brabus E V12 Concept Car představený na autosalónu v Essenu je toho dalším dokladem. Model stejného jména již v nabídce tohoto úpravce existuje od roku 1996 a tak bylo na čase jej poněkud vylepšit. Bylo na co navazovat, protože již tento první model nabízel maximální rychlost 330 km/h a byl zapsán v Guinnessově knize rekordů jako nejrychlejší sedan.

Za základ byl vzat poslední model sedanu řady E do kterého si našel cestu motor z limuzíny řady S, a to hned ten největší 5,5-litrový dvanáctiválec! Ten sám o sobě by asi takovou díru do světa expresních sedanů neudělal a tak se na něj důkladně podívali technici v Bottropu. Detaily úpravy sice zveřejněny nebyly, ale jelikož Brabus je znám používáním a úpravami přeplňovacích systémů jak mechanických, tak výfukových, je jasné jakým směrem se úpravy ubíraly. Motor se dvěma turbodmychadly a velkými chladiči stlačeného vzduchu, dostal nově přeprogramovanou řídící jednotku a zcela nepochybně prošel také rozsáhlými úpravami vnitřních částí jako jsou vačky, písty a pístní čepy, které jsou při tomto zatížení extrémně namáhány. Výsledkem nemalého úsilí jsou parametry, které by dokázaly řádně rozhýbat i 50 tun v podobě kamionu, zatímco zde se jedná o necelé 2 tuny pohotovostní hmotnosti. Výkon motoru je 464 kW (630 k) při velmi příznivých 5100 ot/min a mamutí točivý moment vrcholí kulatými 1000 Nm při neuvěřitelně nízkých 1750 ot/min. Co více dodat?

O přenos těchto gigantických sil na kola zadní nápravy se stará kupodivu zcela sériová pětistupňová automatická převodovka a také zbytek převodového ústrojí nedoznal výraznějších úprav. Podmínkou však je používání vysokovýkonných mazadel Aral, která jsou vyvíjena v přímé spolupráci s Brabusem a vyhovují všem požadavkům. Dalším partnerem, který se nezbytně musel podílet na vývoji byl dodavatel pneumatik Michelin, neboť běžné vysokovýkonné pneumatiky nejsou schopny vydržet zvýšenou hmotnost vozu. Výsledkem spolupráce jsou pneumatiky 255/35 ZR 19 na přední nápravě a 285/30 ZR 19 na zadní nápravě. Jsou obuty na kolech Brabus Monoblock VI, která mají rozměry 8.5Jx19 a 9.5x19 a jsou vícedílná šroubovaná. Tyto dvanáctipaprskové skvosty pomáhá přidržovat v ideálním kontaktu s vozovkou sériový podvozek s upravenou geometrií osazený pružícími jednotkami Brabus s tužšími příčnými stabilizátory. Nejvýraznějšího zásahu se na podvozku dočkal elektro-hydraulický brzdový systém SBC. Sériové brzdové kotouče a třmeny byly nahrazeny adekvátními vysokovýkonnými komplety o průměrech 375 mm vpředu a 355 mm na zadní nápravě. O jejich pevný a nevadnoucí stisk se starají třmeny z hliníkové slitiny čítající 12 (!) pístků na přeních kolech a 6 na zadních. Od prvního pohledu zřejmě adekvátní vybavení.

K tak rozsáhlému zásahu do dynamických vlastností musí nutně náležet také adekvátní úprava exteriéru. Co se této stránky tuningu týče, Brabus patří mezi firmy vyznávající decentní, ale hlavně účinný, zásah. Nejinak je tomu na tomto vozu pro vysoce postavené managery, kteří si na nějaké výstřelky rozhodně nepotrpí. Celý aerodynamický kit obsahuje všehovšudy tři kusy. Pro aktivní bezpečnost je jednoznačně nejpřínosnější přední spoiler, který výrazně omezuje vztlak na přední nápravě a zlepšuje směrovou stabilitu při vysokých rychlostech. Mezi koly jsou použity nástavce prahů, které mají začleněno osvětlení bezprostředního prostoru kolem vozu. To se aktivuje jakmile posádka potáhne za vnitřní kliky dveří, nebo po odemčení vozu dálkovým ovládáním. Sportovně elegantní vzhled završuje zadní spoiler, který doplňuje čtyři kruhové koncovky výfukového potrubí.

Interiér vozu doznal jediného zásadního zásahu. Veškeré čalounění bylo nahrazeno prvotřídní měkkou kůží v kombinaci se semišem, které jsou speciálně dodávány pro firmu Brabus. Tato změna dodala interiéru výrazný nádech luxusu, který ještě doplňuje vyspělý multimediální balíček Brabusu obsahující přehrávač DVD s LCD monitory umístěnými v zadní stěně předních opěrek hlav.

Na závěr si ještě uveďme několik docela zajímavých čísel. Dynamické parametry jsou již podle výše zmíněného docela solidní, akcelerace z 0-100 km/h trvá pouhé 4,2 sekundy a 200 km/h docílí tento sedan za 12,9 sekundy. Maximální rychlost již byla zmíněna a činí neskutečných 340 km/h. O spotřebě takto našlapaného motoru úpravce nic nepíše, ale ta asi zákazníky ochotné zaplatit téměř 300 tis. Euro asi příliš nezajímá. Rozjezd malosériové výroby je naplánován na letošní rok.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zásoby ropy ve Spojených státech se snižují rychleji, než se očekávalo Zásoby ropy ve Spojených státech se snižují rychleji, než se očekávalo

Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) bude na své…

Trump: Důsledky stažení z Afghánistánu by byly nepřijatelné Trump: Důsledky stažení z Afghánistánu by byly nepřijatelné

Spojené státy budou pokračovat v boji proti teroristům v…

Minimální mzda se zvýšila o rekordní částku. Zaměstnavatelům však uškodí Minimální mzda se zvýšila o rekordní částku. Zaměstnavatelům však uškodí

Česko má velice vysokou odvodovou zátěž, připomněli…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio…

 





 
XDS, Torsen, VAQ, TVC… Co všechno nám dnes pomáhá zatáčet?

XDS, Torsen, VAQ, TVC… Co všechno nám dnes pomáhá zatáčet?

Dnes 08:00

Zkratky či pojmy, jimiž se to hemží snad v každém testu současného auta. Všechny mají vylepšovat jízdní vlastnosti vozidla v zatáčkách, ale každý na to jde jinak.




Blesk.cz

Miliony Američanů sledovaly zatmění Slunce. Hlavu kvůli němu zaklonil i Trump

Miliony Američanů sledovaly zatmění Slunce. Hlavu…

Davy Američanů vybavených dalekohledy, fotoaparáty a speciálními ochrannými brýlemi dnes pozorovaly úplné…

Královský trapas dánského prince Frederika: V Austrálii ho nechtěli pustit do baru

Královský trapas dánského prince Frederika: V…

Dánského korunního prince Frederika nechtěli na návštěvě Austrálie vpustit do baru, protože u sebe neměl doklad…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: City vydřeli o deseti bod. Chelsea vykradla Spurs, slaví United

SESTŘIHY: City vydřeli o deseti bod. Chelsea…

Fotbalisté Manchesteru United zvítězili v druhém kole anglické ligy na hřišti Swansea vysoko 4:0 a zopakovali…

Brance Plzně předcházel Bakošův faul! Spartě gól vzali, Slavii sudí nepomohl

Brance Plzně předcházel Bakošův faul! Spartě gól…

Komise rozhodčích FAČR musela po 4. kole HET ligy pitvat hned několik sporných momentů. Nejvíce emocí vzbudil…

 

Reflex.cz

Somálské peklo: Teroristé z aš-Šabábu dělají z dětí vojáky. A polovina Somálců živoří v táborech

Somálské peklo: Teroristé z aš-Šabábu dělají z dětí…

„Aš-Šabáb je tady všude. Nemůžete vědět, jestli s ním nespolupracuje třeba váš soused. Mají špehy dokonce i ve…

Budeme legalizovat znásilnění a sadistické sexuální mučení?

Budeme legalizovat znásilnění a sadistické sexuální mučení?

Minulý týden se ve veřejném prostoru objevil požadavek na legalizaci pedofilie a zrovnoprávnění, osvobození…