Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus K8: Karbonová křídla pro éčko

Ladislav Čermák
Diskuze (14)
Překonávání třísetkilometrové rychlosti je už dnes v oblasti tuningu všední záležitost. Ovšem 530 koní v Mercedesu E jistě dosud stojí za zmínku.


Výkony motorů letí k nebesům, co se před rokem zdálo jako vrchol, už dnes rychle zapadá do lepšího průměru. To je přesně případ Mercedesu E 55 AMG, jehož přeplňovaný vidlicový pětiapůllitrový osmiválec vyvolal minulý rok nadšení. Ovšem inženýři, pracující pro renomovaného německého tunera Brabus jsou známí svým kritickým pohledem na výkonové křivky špičkových modelů stuttgartské automobilky, a tak jejich kritice logice neušel ani vrcholný model třídy E se svými 350 kW.

V německém Bottropu, kde Brabus sídlí, preferují konstruktivní kritiku a tak je výsledkem jejich snažení další impozantní limuzína s parametry supersportu. Úpravami dmychadla, zejména dosazením speciálního tlumiče vibrací a vysoce kvalitní poháněcí kladky, a aplikací kovového vysoceprůchodivého katalyzátoru se jim podařilo posílit agregát až na pozoruhodných 390 kW/6.400 ot. a zejména 775 Nm již při 3.000 otáček. Výsledkem těchto impresivních charakterů je zrychlení 0-100 km/h za pěkné 4,3, 0-200 km/h za 13,6 s a elektronicky omezená maximálka 320 km/h, ačkoliv rychloměr s pozměněnou grafikou pokračuje ještě dalších 40 km/h. Přenášet tyto medvědí výkony pomáhá sportovní pětistupňová samočinná převodovka s řazením na volantu.

Neméně významné jsou změny pojezdu - řídicí jednotka vzduchového pérování Airmatic je přeprogramována tak, aby udržovala vůz o 20 mm níž, a tomuto jednoduchému, ale vtipnému řešení sekundují zesílené příčné stabilizátory Brabus. Zadní náprava Brabus se samosvorným diferenciálem je kvůli zlepšení trakce na přání zákazníků zůžena o 6%. A to nejlepší nakonec - pod exkluzivními 19" koly s pneumatikami 255/35 ZR19 a 285/30 ZR 19 se skrývají mamutí chlazené brzdové kotouče o rozměrech 375 x 36/355 x 28 mm, vpředu frézované, brzděné dvanáctipístkovými (!) pevnými třmeny vpředu a šestipístkovými vzadu. O adekvátní deceleraci dvoutunové limuzíny je tedy postaráno dostatečně, ostatně dráha, potřebná k zastavení z 200kilometrové rychlosti se zkrátila na 135,7, tedy o plných 18,7 m. Vše zprostředkují pneumatiky Michelin Pilot Sport 2.

Vzhledem k dosahovaným rychlostem prošla modifikací i aerodynamika - na celém obvodu vozu přibyly karbonové spoilery a víko kufru zdobí decentní odtrhová hrana ke zvýšení přítlaku na zadní nápravě. Stranou zájmu nezůstal ani komfort - speciálním tlačítkem na dálkovém ovladači se rozsvítí LED diody v prahových nástavcích a osvětlí bezprostřední okolí vozu. Prahy obsahují logo, které se po otevření dveří rozzáří a poté je možno usednout do sportovních sedaček, čalouněných speciální měkkou a odolnou kůží Brabus Mastika, případně Alcantara. Palubní systém Comand obohatil DVD-changer a volitelná televize, přijímající digitální vysílání.

Ladislav Čermák
Diskuze (14)