Brabus Maybach 57 SV12: Okruh Nardo se otřásl při dalším rekordu
Brabus. To jméno úplně stačí k tomu, abychom nemuseli polemizovat o kompetenci stavět rychlé limuzíny. Snad si vzpomenete na Brabus Rocket, silniční střelu vycházející z Mercedesu CLS, která v říjnu 2006 dosáhla rychlost 365,7 km/h (při prvním pokusu 362,4 km/h), čímž stanovila dosud platný rekord pro sedan s právem legálně jezdit po běžných silnicích. Německé tuningové společnosti však Rocket nestačil, proto se technici pustili do úprav Maybachu 57. Brabus chtěl překonat vlastní rekord v kategorii luxusních limuzín, který padl v roce 2005. Testovací jezdec tehdy v Maybachu, s motorem Brabus SV12 Biturbo (471 kW/640 k), dosáhl maximální rychlost 314 km/h.
Ke zvýšení výkonu původního motoru 5.5 V12 (405 kW/550 k) potřebovali nejdříve zvětšit objem. Navrhli vlastní klikovou hřídel s vyšším zdvihem, nové ojnice, kované písty a zvětšili vrtání, takže objem motoru činí 6,3 l. Ani hlavy válců a vačky nezůstaly původní a to samé platí i pro spoustu dalších komponentů. Jednotka dostala větší turbodmychadla, účinnější mezichladiče a nerezové výfukové potrubí s kovovými katalyzátory. Přeprogramována byla i řídící jednotka, aby akceptovala všechny úpravy a motor se udržel v limitu emisní normy EU4. Výsledkem je 537 kW (730 k) při 5500 ot./min. a kvůli ochraně klikové hřídele a 5stupňové automatické převodovky před sešrotováním byl maximální točivý moment 1320 Nm elektronicky omezen na 1100 Nm při 2200 ot./min. Moment jde, pochopitelně, pouze na 21palcová zadní kola s pneumatikami 315/35 R21, vpředu byste našli rozměr 275/40 R21. Kvůli zvýšení stability byl navíc podvozek snížený o 15 mm. S touhle výbavou se pak postavili na vysokorychlostní okruh Nardo, v Itálii, kde se jim povedlo dosáhnout rychlost 330,6 km/h.