Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus Maybach 57 SV12: Okruh Nardo se otřásl při dalším rekordu

Miro Mihalik
Diskuze (54)
Jean, proč jsme předjeli ten vrtulník? Protože sedíte v nejrychlejším Maybachu na světě, s výkonem 730 koní, pane.

Brabus. To jméno úplně stačí k tomu, abychom nemuseli polemizovat o kompetenci stavět rychlé limuzíny. Snad si vzpomenete na Brabus Rocket, silniční střelu vycházející z Mercedesu CLS, která v říjnu 2006 dosáhla rychlost 365,7 km/h (při prvním pokusu 362,4 km/h), čímž stanovila dosud platný rekord pro sedan s právem legálně jezdit po běžných silnicích. Německé tuningové společnosti však Rocket nestačil, proto se technici pustili do úprav Maybachu 57. Brabus chtěl překonat vlastní rekord v kategorii luxusních limuzín, který padl v roce 2005. Testovací jezdec tehdy v Maybachu, s motorem Brabus SV12 Biturbo (471 kW/640 k), dosáhl maximální rychlost 314 km/h.

Ke zvýšení výkonu původního motoru 5.5 V12 (405 kW/550 k) potřebovali nejdříve zvětšit objem. Navrhli vlastní klikovou hřídel s vyšším zdvihem, nové ojnice, kované písty a zvětšili vrtání, takže objem motoru činí 6,3 l. Ani hlavy válců a vačky nezůstaly původní a to samé platí i pro spoustu dalších komponentů. Jednotka dostala větší turbodmychadla, účinnější mezichladiče a nerezové výfukové potrubí s kovovými katalyzátory. Přeprogramována byla i řídící jednotka, aby akceptovala všechny úpravy a motor se udržel v limitu emisní normy EU4. Výsledkem je 537 kW (730 k) při 5500 ot./min. a kvůli ochraně klikové hřídele a 5stupňové automatické převodovky před sešrotováním byl maximální točivý moment 1320 Nm elektronicky omezen na 1100 Nm při 2200 ot./min. Moment jde, pochopitelně, pouze na 21palcová zadní kola s pneumatikami 315/35 R21, vpředu byste našli rozměr 275/40 R21. Kvůli zvýšení stability byl navíc podvozek snížený o 15 mm. S touhle výbavou se pak postavili na vysokorychlostní okruh Nardo, v Itálii, kde se jim povedlo dosáhnout rychlost 330,6 km/h.

Miro Mihalik
Diskuze (54)
22. 11. 2007 12:59
Re: hmmm
Celkom blbosť. Už len preto, že RR a Bentley sú určené pre rôznu klientelu - RR je šoférska limuzína a Bentley si riadi majiteľ zväčša sám. Preto má obvykle aj športovejší dizajn. RR Phantom je úžasné auto, o tom potom :), ale Bentley Arnage je krásny, a moc. Jediné, čo sa mi nepáči na súčasnom modeli je to, že odstránili tie predné blikače, ktoré boli pôvodne mimo hlavných svetiel. Bude dosť zaujímavé, čím ho nahradia, pretože postaviť nástupcu modelu s takou charizmou je ťažké ... RR sa to podarilo - ale netreba zabúdať na to, že súčasný Phantom nie je nástupca toho modelu, ktorý dožíval keď nastúpilo BMW, ale starého modelu Phantom, ktorý sa v tej dobe už (tuším) nevyrábal.
Avatar - Blue Sun
22. 11. 2007 09:02
Re: Pokus
Tak to dopadá, když se někdo cpe, kam nemá. Příkladů by bylo víc.
Avatar - Roman Daněk (Autofun.cz)
21. 11. 2007 19:27
Re: tak pro moji babicku
Je vidět, že plácáš nesmysly ;) Než bys vybral přes bankomat 30M, kde je u karet měsíční limit cca 50 tis/měs na výběr, trvalo by ti to 600 měsíců = 50 let !! Takže už abys začal ;)
Avatar - CountachSV
21. 11. 2007 15:44
-
hlavně teda zepředu je to auto dost ošklivý. Kterejkoli obyč mercedes vypadá líp.
21. 11. 2007 13:19
Re: ENZO
To skôr Raptor aby to malo šmrnc... >:D