Brabus pro nové SLK – luxusní supersport

Brabus pro nové SLK – luxusní supersport

 
 

Nový Mercedes-Benz SLK byl netrpělivě očekáván a jeho dynamický vzhled si přímo říká o další ladění. Brabus nezahálel a se začátkem prodeje sériové verze připravil také pěkně ostrý tuning.

Německý Bottrop, sídlo úpravce vozů Mercedes-Benz firmy Brabus, je díky její činnosti již dostatečně známo všem fanouškům extrémně nadupaných vozů s třícípou hvězdou. Jedním z posledních počinů tohoto úpravce je kompletní tuning pro nové SLK. Jak je zvykem firmy, nejedná se o žádné kosmetické úpravy, ale o pořádnou nálož technologie a hlavně koní.

Brabus si vzal na mušku špičkový model SLK 55 a především jeho vidlicový osmiválec objemu 5,5 litru s tříventilovými hlavami. Pečlivá práce s hlavními komponenty přinesla ovoce v navýšení výkonu o 62 kW. Hlavní zásluhu na tomto nárůstu má zvýšení zdvihového objemu na 6,1 litru (původně 5,5 l). To bylo dosaženo osazením zcela nové klikové hřídele s delším zdvihem, zvětšením vrtání válců a použitím nových pístů. Pro lepší vyvážení a hladší chod motoru byly precizně vyváženy všechny ojnice, což po sladění s ostatními prvky klikového mechanismu přineslo ještě další omezení již tak minimálních vibrací sériového motoru. Hlavy válců prošly pečlivým opracováním sacích a výfukových kanálů a spalovacích prostorů, aby všechny válce pracovaly pokud možno se stejnými objemy pracovní směsi a byly osazeny novými vačkovými hřídeli s jiným časováním. Celý spalovací proces je řízen nově naprogramovanou řídící jednotkou. O dobrý odvod výfukových plynů se stará nové výfukové potrubí z nerezivějící oceli osazené kovovými katalyzátory s nízkým odporem, které se naopak starají o minimalizaci ekologické zátěže extrémně výkonného motoru. Všechny zásahy do motoru tak přinesly v konečném účtování navýšení výkonu na 327 kW (445 k) při 6000 ot/min a především točivý moment 635 Nm (původně 265 kW a 510 Nm). Tato respekt budící síla je přenášena na kola zadní hnané nápravy přes upravenou sedmistupňovou automatickou převodovku a diferenciál se zvýšenou svorností vyvinutý Brabusem.

Ruku v ruce se zvyšováním výkonu motoru musí každý seriózní úpravce také náležitě naladit podvozek. Jelikož Mercedes musí poskytovat náležité pohodlí, musela být práce Brabusu na odpružení velmi precizní. Jeho SLK má tak na podvozku použité plynové tlumiče a vinuté pružiny s lineární charakteristikou, které při sportovnějších vlastnostech zajišťují stále ještě dostatek komfortu. Celý vůz je jejich použitím snížen o 20 – 30 mm. K dispozici je ale také jen sada sportovnějších pružin určená k použití se sériovými tlumiči. K takovému výkonu jsou zapotřebí také pořádné brzdy, které jej ukrotí. Na tomto poli za Brabus bojují na přední nápravě duté a drážkované kotouče o průměru 355 mm, které jsou svírány třmeny z hliníkové slitiny osazenými hned šesti pístky.

Zadní kola jsou tradičně vybavena poněkud skromněji, jejich kotouče mají průměr „jen“ 300 mm a třmeny ze stejného materiálu jako přední, disponují „pouze“ čtyřmi pístky. Jejich konstantní síla je umocněna použitím brzdových rozvodů z pancéřových hadic s ocelovým opletem. Tyto bezpečnostní klenoty jsou vystaveny na obdiv za jednodílnými nebo dělenými koly z hliníkové slitiny o průměrech 17, 18 a 19“. Na snímcích jsou zobrazena dělená kola v designu Monoblock V a VI o rozměrech 8,5 x 19 vpředu a 9,5 x 19 vzadu. Brabus doporučuje k jejich obutí pneu Michelin nebo Pirelli o rozměrech 225/35 ZR19 na přední nápravu a 255/30 ZR19 na zadní nápravu.

Jak jsme si již zvykli u předchozích kreací z Bottropu, změny vzhledu jsou vždy velmi decentní a zásadně přísně účelové. Nejinak je tomu u nového SLK. Na přídi se objevil přídavný spoiler, do kterého je zakomponována čtveřice přídavných světlometů a jeho tvar omezuje ve vztlak přední nápravy vysokých rychlostech a vylepšuje směrovou stabilitu. Na bocích nemohou chybět nástavce prahů, které umocňují dynamický vzhled a jsou vybaveny tradiční brabusovskou vychytávkou. Po zmáčknutí dálkového ovladače zámků či zatáhnutím za kliku dveří se automaticky rozsvítí osvětlení umístěné na spodní hraně prahů a usnadní tak nastupování a vystupování v neznámém prostředí. Nestane se vám tak, že by jste vystoupili do louže. Na zádi nalezneme jak spoiler na víku zavazadlového prostoru, tak i přídavný spoiler pod nárazníkem, do kterého jsou zakomponovány čtyři mohutné koncovky výfuku. Pro posílení klasického vzhledu jsou k dispozici ochranné oblouky za sedadla ať již v provedení z leštěné nerezi, tak stříbrného karbonu, které nahrazují sériové oblouky.

Stranou nezůstal ani interiér. Tady si mohou zákazníci vybrat ze tří kombinací obložení volantu – kůže/karbon, kůže/semiš či kůže/ořechové dřevo, po otevření dveří vás uvítají prahy z leštěné nerezi s prosvětleným logem Brabus a nemůže chybět možnost čalounění celého interiéru kvalitní kůží v téměř jakékoli barvě.

Jelikož všechny úpravy směřovaly ke sportovnímu charakteru, jsou takové i výkony SLK od Brabusu. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne za 4,3 sekundy (SLK 55 AMG za 4,9 s) a nejvyšší rychlost dosahuje k hodnotě 305 km/h, kde je elektronicky omezena. Pro méně movitější zájemce má ale Brabus v nabídce tuning i pro kompresorový čtyřválec SLK 200, kterému dokázal přidat dalších 22 kW (30 k).

Dvoudílný podrobný popis nového SLK najdete zde.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Mercedes Benz SLK 350 a CLK 350 – Nesnadná volba Mercedes Benz SLK 350 a CLK 350 – Nesnadná volba

Dva otevřené vozy, stejný výrobce, téměř stejný motor…

Mercedes-Benz SLK: automobilka oslavuje 500.000 prodaných vozů Mercedes-Benz SLK: automobilka oslavuje 500.000 prodaných vozů

V roce 1996 automobilka Mercedes-Benz uvedla sériové…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…