Brabus – Rocket ve Frankfurtu 2005

Brabus – Rocket ve Frankfurtu 2005

 
 

Tváří v tvář tuningovovým novinkám letošního ročníku frankfurtské autoshow se na rty drala slova jako úžasný, zběsilý, ale také šíleně drahý.

Ve Frankfurtu se prezentovaly špičky svého oboru, které nemají ve zvyku upravovat kdejakou šunku, ale pouze exkluzivní zboží. Brabus například přivezl zběsilý Mercedes-Benz CLS nazvaný Brabus Rocket, vystavoval i nová šestipaprsková 17 a 18palcová kola.

Rocket

Brabus Rocket – to znamená přepracovaný dvanáctiválec Mercedes-Benz 6.2 l, který pod rukama techniků bottropské firmy posílil na 537 kW. Díky tomu čtyřdveřové kupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 4 s, z 0 na 200 km/h za 10,5 s a z 0 na 300 km/h za 29,5 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena. Hodnota tohoto limitu však nemá standardní rozměr, omezovač totiž zasahuje teprve jakmile se řídící jednotka dozví, že rychlost dosáhla 350 km/h.

Příznačný název Brabus Rocket patří novému malosériově vyráběnému modelu odvozenému z řady čtyřdveřových kupé CLS. Pod jeho dlouhou přední kapotou se schovává přeplňovaný dvanáctiválec 6,2 l o výkonu 537 kW se základem v Mercedesu SL 600. Brabus se do něj pustil se vší vervou, vyrobil novou klikovou hřídel, zvýšil zdvihový objem, optimalizoval proudění v sání a výfuku, přidal nové turbodmychadla, mezichladiče, výfukový systém z nerezavějící oceli, vačkové hřídele a vše korunoval novou řídící jednotkou, která spolu se čtyřmi kovovými katalyzátory dokáže udržovat emise v mezích současných předpisů i přes značný výkon motoru.

Podle tiskové zprávy jde o nejsilnější v Německu vyráběný model s cerfifikací TÜV. Nejvyšší výkon činí 537 kW při 5100 ot./min, maximum točivého momentu 1320 Nm je elektronicky přiškrceno na hodnotu 1100 Nm při 2100 ot./min. Obrovskou sílu přenáší upravená automatická převodovka na zadní kola, na něž je rozdělena prostřednictvím upraveného diferenciálu.

Raketa ohromí i dimenzí brzdového systému. Keramické brzdy na přední nápravě mají kotouče o rozměru 375 x 36 mm a dvanáctipístkové (!) hliníkové třmeny, zadní kotouče o rozměrz 355 x 28 mm obsluhuje obložení "jen" se šestipístkovým provedením třmenů. Podobné výkony podává tento motor také v novém Mercedesu třídy S z dílen Brabusu resp. v roadsteru SV 12 S Biturbo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: redakce

Štítky Brabus Frankfurt 2005

 












Blesk.cz

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je mohou vidět návštěvníci

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je…

Ve zlínské zoologické zahradě se narodila dvojčata pandy červené. Mláďata jsou tři měsíce stará a pomalu…

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se bojí její autor?

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se…

Když se loni na pultech knihkupectví objevil titul V lese visí anděl, jen se po něm zaprášilo. Samuel Bjrk nyní…

 

iSport.cz

Otrávený Ronaldo! Neradoval se po gólu Benzemy, naštvalo ho střídání

Otrávený Ronaldo! Neradoval se po gólu Benzemy,…

Tohle není ten Cristiano Ronaldo, na kterého jsou fanoušci Realu Madrid zvyklí. V posledním zápase na půdě Las…

Ščasný ve Spartě končí! Trénink po prohraném derby vedli asistenti

Ščasný ve Spartě končí! Trénink po prohraném derby…

Bídné derby se Slavií (0:2) leccos naznačilo, v pondělí se přistoupilo ke konkrétním krokům. Zdeněk Ščasný končí…

 

Reflex.cz

Fikce, nebo realita? Bookmakeři tipují, kdo vyhraje volby do Senátu. Nejvíce má získat ČSSD

Fikce, nebo realita? Bookmakeři tipují, kdo vyhraje…

Nejúspěšnější stranou ve volbách do třetiny Senátu bude letos ČSSD. Alespoň si to myslí kancelář, která na…

Týden volné lásky a sexu aneb Oslava konce období hojnosti v severním Nigeru

Týden volné lásky a sexu aneb Oslava konce období…

Zapadající slunce ozařuje obličeje vysokých, až anorekticky štíhlých mužů. Jejich výšku ještě zdůrazňují pštrosí…