Brabus – Rocket ve Frankfurtu 2005

Brabus – Rocket ve Frankfurtu 2005

 
 

Tváří v tvář tuningovovým novinkám letošního ročníku frankfurtské autoshow se na rty drala slova jako úžasný, zběsilý, ale také šíleně drahý.

Ve Frankfurtu se prezentovaly špičky svého oboru, které nemají ve zvyku upravovat kdejakou šunku, ale pouze exkluzivní zboží. Brabus například přivezl zběsilý Mercedes-Benz CLS nazvaný Brabus Rocket, vystavoval i nová šestipaprsková 17 a 18palcová kola.

Rocket

Brabus Rocket – to znamená přepracovaný dvanáctiválec Mercedes-Benz 6.2 l, který pod rukama techniků bottropské firmy posílil na 537 kW. Díky tomu čtyřdveřové kupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 4 s, z 0 na 200 km/h za 10,5 s a z 0 na 300 km/h za 29,5 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena. Hodnota tohoto limitu však nemá standardní rozměr, omezovač totiž zasahuje teprve jakmile se řídící jednotka dozví, že rychlost dosáhla 350 km/h.

Příznačný název Brabus Rocket patří novému malosériově vyráběnému modelu odvozenému z řady čtyřdveřových kupé CLS. Pod jeho dlouhou přední kapotou se schovává přeplňovaný dvanáctiválec 6,2 l o výkonu 537 kW se základem v Mercedesu SL 600. Brabus se do něj pustil se vší vervou, vyrobil novou klikovou hřídel, zvýšil zdvihový objem, optimalizoval proudění v sání a výfuku, přidal nové turbodmychadla, mezichladiče, výfukový systém z nerezavějící oceli, vačkové hřídele a vše korunoval novou řídící jednotkou, která spolu se čtyřmi kovovými katalyzátory dokáže udržovat emise v mezích současných předpisů i přes značný výkon motoru.

Podle tiskové zprávy jde o nejsilnější v Německu vyráběný model s cerfifikací TÜV. Nejvyšší výkon činí 537 kW při 5100 ot./min, maximum točivého momentu 1320 Nm je elektronicky přiškrceno na hodnotu 1100 Nm při 2100 ot./min. Obrovskou sílu přenáší upravená automatická převodovka na zadní kola, na něž je rozdělena prostřednictvím upraveného diferenciálu.

Raketa ohromí i dimenzí brzdového systému. Keramické brzdy na přední nápravě mají kotouče o rozměru 375 x 36 mm a dvanáctipístkové (!) hliníkové třmeny, zadní kotouče o rozměrz 355 x 28 mm obsluhuje obložení "jen" se šestipístkovým provedením třmenů. Podobné výkony podává tento motor také v novém Mercedesu třídy S z dílen Brabusu resp. v roadsteru SV 12 S Biturbo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: redakce

Štítky Brabus Frankfurt 2005

 












Blesk.cz

Překrásné a nespoutané: Bali uchvátilo už i Čechy

Překrásné a nespoutané: Bali uchvátilo už i Čechy

Úchvatná příroda, nízké ceny, přátelští lidé a přívětivé počasí. To jsou hlavní důvody, proč indonéský ostrov…

Jiří Menzel (79) po operaci mozku: Hrozí fatální následky! Slepota, hluchota, demence...

Jiří Menzel (79) po operaci mozku: Hrozí fatální…

Už tři dny svádí ve střešovické nemocnici boj o život. Podle některých informací je Jiří Menzel (79) po operaci…

 

iSport.cz

Senzační skalp! Ostrava v Lize mistrů zdolala lídra a myslí na postup

Senzační skalp! Ostrava v Lize mistrů zdolala lídra…

Stolní tenisté TTC Ostrava odpálili ve 4. kole Ligy mistrů senzační bombu. Na domácí půdě porazili lídra skupiny…

Boj o evropské jaro! Co potřebují Plzeň, Slavia a Zlín k postupu?

Boj o evropské jaro! Co potřebují Plzeň, Slavia a…

Předposlední kolo základních skupin Evropské ligy hodně napoví o tom, zda se některý z českých týmů probojuje i…

 

Reflex.cz

Na Hrad posílají náhradníky z druhé ruky a Zemanovi jen okopávají kotníky, říká Franz

Na Hrad posílají náhradníky z druhé ruky a Zemanovi…

Hudební skladatel a výtvarník Vladimír Franz zatím netuší, koho podpoří v prezidentské volbě. Miloši Zemanovi…

Jo Nesb, slavný autor drsných detektivek, měl v dětství traumatický zážitek, projevuje se to dodnes

Jo Nesb, slavný autor drsných detektivek, měl v…

Norský spisovatel Jo Nesb (57), patří mezi nejznámější a nejprodávanější současné autory detektivek na světě.…