Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus: Tuning CLS pro letošní Frankfurt

David Bureš
Diskuze (0)
Německý specialista na značku Mercedes-Benz upozorňuje na to, že se chystá na letošní IAA.

Autosalonu už dlouho nejsou přehlídkou pouze automobilek, ale také tuningových firem. Jedna z nich, německý Brabus dal snímkem zakrytého vozu najevo, že bude mít svůj stánek na nadcházejícím frankfurtském autosalonu.

První snímek ukazuje automobil částečně zakrytý červenou plachtou. Ze samotného vozu je vidět pouze přední světlo, část předního nárazníku a vnější zpětné zrcátko. Díky těmto viditelným prvkům můžeme říci, že Brabus na letošní IAA představí upravený Mercedes-Benz CLS druhé generace.

Brabusem vyladěný vůz bude pravděpodobně vycházet z vrcholné verze CLS 63 AMG. Tu pohání vidlicový osmiválec M157 se dvěma turbodmychadly a objemem 5,5 litru, který je v tomto automobilu naladěn na 386 kW a 700 Nm. Silnější provedení s Performance paketem nabízí 410 kW a 800 Nm.

Německý úpravce pro aktuální generace CLS zatím nabízí paket karosářských dílů z plastů Pur-R-Rim, nové komponenty podvozku, úpravu interiéru a zvýšení výkonu pro vybrané motorizace.

Pro čtyřválec CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY je k dispozici modul ECO Power Extra D4, který se postará o zvýšení výkonu ze 150 kW (204 k) na 173 kW (235 k). Hodnota točivého momentu se zvýší z 500 Nm na 560 Nm.

Pro šestiválcový turbodiesel CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY je určen modul ECO PowerXtra D6S. Ten zajistí zvýšení výkonu ze 195 kW (265 k) na 230 kW (313 k) a točivý moment vzroste z 620 Nm na 690 Nm.

Pro vidlicový osmiválec v CLS 63 Brabus nabízí dvě výkonnostní varianty – o výkonu 429 kW a točivém momentu 900 Nm nebo s 455 kW a 1000 Nm.

Na základě minulé generace Mercedesu-Benz CLS postavil Brabus model Rocket. V jeho motorovém prostoru se objevil upravený dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly o objemu 6233 cm3.

Upravené čtyřdveřové kupé dosahovalo výkonu 537 kW (730 k)při 5100 min-1. Nejvyšší točivý moment 1.320 Nm byl elektronicky omezen na 1.100 Nm při 2100 min-1. Síla motoru byla přenášena přes upravenou pětistupňovou automatickou převodovku a samosvorný diferenciál na zadní kola.

Brabus Rocket zrychlil z 0-100 km/h za 4 sekundy, na 200 km/h za 10,5 sekundy a na 300 km/h za 29,5 sekundy. Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 350 km/h, při testování na italském okruhu Nardo však Rocket jel 362,4 km/h.

David Bureš
Diskuze (0)