Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus v Ženevě 2009

Michal Fokt
Diskuze (0)
K tradici společnosti Brabus patří výroba těch nejrychlejších čtyřdveřových automobilů. Prvním z nich byl v roce 1984 Mercedes-Benz 190, který měl pod kapotou uložen osmiválec.

Po tomto extrémním sedanu následoval v roce 1996 Brabus E V12, který stanovil světový rekord pro sedany schválené do běžného silničního provozu a v Guinessově knize rekordů měl zapsánu rychlost 330 km/h.

Letos by to ale na stánku Brabusu vypadalo jako na srazu SUV, nebýt pitoreskního zvukového tuningu Tesly Roadster.

Brabus G V12 S Biturbo

Mercedes-Benz G letos slaví 30 let od zahájení výroby a Brabus toto výročí oslavil opravdu stylově. Brabus G V12 S Biturbo není jen tak nějakou úpravou klasického off-roadu, ale svým způsobem představuje zcela nový model. Pod kapotu modelu třídy G se totiž nastěhoval dvojicí turbodmychadel přeplňovaný benzinový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru. Tento agregát má své původní místo v modelu S 600, kde je jeho objem 5,5 litru. Po zásahu specialistů společnosti Brabus se zvýší nejen objem, ale i hodnoty výkonu a točivého momentu, které povyskočí z původních 380 kW při 5000 min-1 na 515 kW při 5100 min-1 a z 830 Nm při 1900 min-1 na elektronicky omezených 1100 Nm při 2100 min-1.

Síla přeplňovaného dvanáctiválce je přenášena na asfalt i mimo něj prostřednictvím speciální pětistupňové automatické převodovky a stálého pohonu všech čtyř kol. Vůz zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za impozantních 4,3 s, maximální rychlost je elektronicky omezena na 240 km/h. S ohledem na výkon motoru provedli u Brabusu i potřebné úpravy podvozku a to včetně montáže výkonného brzdového systému. V blatnících se mohou otáčet litá kola o průměru od 20 do 22 palců.

Může se zdát, že úpravám vzhledu karoserie nebyla tentokrát věnována pozornost, ale ve skutečnosti byl upraven přední nárazník, použity světelné diody pro denní svícení a namontován nový zadní nárazník. Pozornost rozhodně přitáhnou koncovky výfuku vyvedené po stranách před zadními koly. V interiéru je nové kožené čalounění, sportovní multifunkční volant a rychloměr je ocejchován až do 280 km/h. Součástí výbavy je multimediální systém s navigací, DVD přehrávačem a herní konzolí. V opěrkách hlav předních sedadel jsou umístěny osmipalcové LCD obrazovky. Cena tohoto úctyhodného výkonného dinosaura s pohonem všech čtyř kol a schopností jízdy i mimo asfalt začíná na částce převyšující aktuálním kurzem 11 milionů korun.

Brabus Tesla Roadster

Když jsme procházeli kolem stánku německého úpravce Brabus, zaujal nás zvuk krásně brumlajícího osmiválce, vůně benzínu ale nikde cítit nebyla. Důvod byl prostý - decibely se nešíří do prostoru z výfuků jednoho z upravených Mercedesů, nýbrž z audioaparatury elektromobilu Tesla Roadster Brabus, úpravy, která nese označení Brabus Zero Emission. Silný subwoofer se opravdu činí, volnoběh blíže nespecifikovaného amerického velkoobjemového osmiválce mu jde znamenitě. Když se posadíme do interiéru a polechtáme plyn, zvuk se adekvátně změní tak, jako bychom sešlapovali pedál akcelerátoru roadsteru s opravdovým, "živým" motorem. Navíc si díky moderním technologiím můžete dokonce nadefinovat zvuk vaší Tesly Brabus podle přání, stačí mít jen nasamplovaný zvuk předlohy. Hrdý majitel tak může potemnělým bulvárem projíždět třeba za zvuku fanfár, když na to přijde.

Ale úpravy se neomezily jen na zvuk, Tesla dostala na přední nápravu 18" a za zadní nápravu 19" kola Brabus Monoblock S, obutá do pneumatik Pirelli P Zero Nero 215/35 vpředu a 255/30 vzadu. Dále lze mít teslu v matném laku s karbonovými doplňky na náraznících a LED světly pro denní svícení, doplněnými o speciální osvícení vozu při nastupování.

Brabus ML 63 Biturbo

Mercedes-Benz ML 63 AMG není SUV, s nímž byste museli dělat nějaké velké kompromisy, přesto i pro tohle auto nabízí Brabus možnost vylepšení. Jak název napovídá, řeč bude především o dvou turbodmychadlech, která zásobují vzduchem osmiválec 6,3 l. Výsledkem je výkon 478 kW při 6200 min-1 a točivý moment 850 Nm v rozmezí 3000-5500 min-1. Není tedy divu, že maximální rychlost vozu činí 310 km/h, přičemž zvládne vůz za asistence sedmistupňového automatu zrychlení na stovku za 4,2 s.

Vzduchové pérování snižuje světlou výšku vozu o 30 mm, kovaná kola mají průměr 23" a obouvají pneumatiky o rozměru 315/25. Přední dvanáctipístkové třmeny se zakusují do 280mm kotoučů, zadní šestipístkové obrušují kotouče o průměru 360 mm.

Brabus GLK V8

Německý úpravce si pohrál i s nejmenším SUV v nabídce stuttgartské automobilky. Pod kapotu modelu GLK se nastěhoval osmiválcový motor z modelu S500, jemuž byl zvýšen objem na 6,1 l, což vedlo ke zvýšení výkonu na 340 kW při 6200 -1 a točivého momentu na 615 Nm při 3100 min-1. Díky tomu je pro GLK zrychlení 0-100 km/h záležitostí na 4,9 s a maximální rychlost činí 275 km/h.

Světlost vozu byla snížena o 30 mm, sílu motoru přenáší na vozovku pneumatiky 295/25 ZR 22, šestipístkové třmeny vpředu obsluhují kotouče o průměru 360 mm, vzadu pak 300 mm. Aerokit pomáhá lepšímu obtékaní vzduchu, omezuje vztlak a LED světla pro denní svícení zlepšují viditelnost vozu.


Michal Fokt
Diskuze (0)