Brabus v roce 1977 založil Bodo Buschmann a za třicet let vytvořil ze své společnosti jednu z největších firem specializujících se na úpravy automobilů, která to dotáhla tak daleko, že má v současnosti statut samostatného výrobce automobilů.

K tradici společnosti Brabus patří výroba těch nejrychlejších čtyřdveřových automobilů. Prvním z nich byl v roce 1984 Mercedes-Benz 190, který měl pod kapotou uložen osmiválec. Po tomto extrémním sedanu následoval v roce 1996 Brabus E V12, který stanovil světový rekord pro sedany schválené do běžného silničního provozu a v Guinessově knize rekordů měl zapsánu rychlost 330 km/h. V současnosti Brabus drží tento rekord s modelem Rocket, který je založen na modelu CLS a dosáhl rychlosti 365,7 km/h.

Dalo se očekávat, že si Brabus k 30. výročí založení firmy připravil pro své zákazníky a příznivce zajímavý dárek: ze sedanu třídy C udělal super středu Brabus Bullit s výkonem 730 k. Na domácí výstavě také nechybí kit např. pro čtyřdveřové kupé CLS 63 AMG nebo vlajkovou loď CL 600. Jako protipól k těmto třem hyper-sedanům je maličký Brabus Ultimate 112 se základy ve vozítku Smart.

Brabus Bullit

Pod kapotu vozu pojmenovaného Bullit se nastěhoval dvanáctiválec do V o objemu 6233 cm³ přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Tato pohonná jednotka poskytuje výkon 537 kW (730 k) při 5100 ot./min a točivý moment 1320 Nm při 2100 ot./min, který je, ale elektronicky omezen na 1100 Nm. Tyto hodnoty se přenášejí na kola zadní nápravy prostřednictvím pětistupňového automatu a Bullit je vybaven samosvorným diferenciálem se čtyřicetiprocentní svorností.

Ve své tiskové zprávě Brabus zveřejnil, že Bullit umí akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,9 s, z 0 km/h na 200 km/h za 10,49 s a třístovku spolkne za 24,5 s. Ohledně údaje o maximální rychlosti je uvedeno, že je vyšší než 360 km/h. Posíleny byly i brzdy, kotouče mají vpředu průměr 380 mm a vzadu 360 mm. Do brzdových kotoučů se vpředu zakusují dvanáctipístkové třmeny a vzadu šestipístkové třmeny.

Nechybí ani nová 19palcová kola, účelný karosářská kit a nové odpružení vozu. Brabus Bullit rozhodně není levnou hračkou a jeho cena začíná na 348.000 Euro (zhruba 9.675.000,-Kč).

Brabus B63 S

Tuner si ale vzal do parády motor z produkce jiného “firemního specialisty“, společnosti AMG. Brabus posílil osmiválec 6,2 AMG z 378 kW na 404 kW (550 koní) a nejvyšší točivý moment se zvedl z 630 Nm na 650 Nm. Upravené čtyřdveřové kupé CLS díky těmto parametrům zrychlí na stokilometrovou rychlost za 4,3 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 330 km/hod.

Jako další doplňky pro vozy vybavené tímto skvostným osmiválcem doporučuje Brabus nový diferenciál a snížení světlé výšky podvozku o dalších 20 mm díky novému tužšímu odpružení a samozřejmě silnější brzdovou soustavu (stejnou jako u modelu Bullit). Uvedené posílení a úpravy jsou k dispozici pro všechny modely osazené motorem 63 AMG V8.

Brabus SV12 S Biturbo coupe

Brabus uvádí, že přepracované CL600 je v současnosti nejrychlejším a nejvýkonnějším „čtyřmístným kupé“. Pod kapotou je uložen dvanáctiválec dopovaný dvojicí turbodmychadel. Pohonná jednotka je stejná jako u modelu Bullit. Výkon je 537 kW (730 k) při 5100 ot/min a točivý moment je elektronicky omezen na 1100 Nm. Brabus SV12 S Biturbo coupe se může vedle impozantních parametrů motoru pochlubit také pekelnými jízdními výkony. Jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 340 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje z 4,0 s a 200 km/h zdolá za 11,9 s.

Aby se auto udrželo ve vysokých rychlostech na silnici, zašli inženýři Braubusu do aerodynamického tunelu a připravili kompletní sadu spoilerů. Nechybí ani nové brzdy, které mají vpředu průměr 380 mm s dvanáctipístkovými třmeny a vzadu 355 mm s šestipístkovými třmeny. Brabus také přepracoval systém odpružení ABC, kterým je CL standardně vybaveno a kupé se tak přiblížilo k asfaltu o 25 mm. Velké auto potřebuje také velká kola a tak Brabus nabízí rozměry od 18" až po 21 palců. Disky Monoblock IV obouvají pneumatiky o rozměrech 265/30 ZR 21 vpředu a 295/30 ZR 21 vzadu.

Za kompletní Brabus SV12 S Biturbo coupe si úpravce řekne o 178 980 Euro (zhruba 5 050 000 Kč) nebo může být k přestavbě použit vůz, který si přiveze zákazník.

Brabus Ultimate 112

Malý Smart dostal rozšířené přední i zadní blatníky, do nichž se vešla osmnáctipalcová kola, která jsou obuta do pneumatik o rozměru 205/35 R18 vpředu a 235/30 R 18 vzadu. Změny na exteriéru se dotkly také předního a zadního nárazníku. V závislosti na pneumatikách s nízkým profilem byl upraven i podvozek, který je nyní výškově stavitelný a má zaručit sportovní jízdní vlastnosti, ale také dostatek komfortu.

Zadní kola pohání přeplňovaný tříválec, poskytující výkon 82,4 kW (112 k) při 5750 ot./min a točivý moment 150 Nm v rozmezí od 2800 ot./min do 4200 ot./min. S takto výkonnou pohonnou jednotkou dokáže upravený Smart zrychlit z 0 na 60 km/h za 3,9 s, z 0 na 100 km/h za 9,5 s a má elektronicky omezenou maximální rychlost na 170 km/h. Brabus Ultimate 112 není žádným výstavním konceptem a vznikne omezená 112 kusová série. Zájemci o toto rychlé městské vozítko si budou muset připravit 45.900 Euro (zhruba 1.276.000,-Kč).


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

 
Zdroj: redakce

Štítky Brabus Frankfurt 2007

 













Blesk.cz

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Horké dny budou v Praze pokračovat: Nastoupí také bouřky

Pražané, připravte se na horký týden. Podle předpovědi odborníků bude teplý ráz počasí pokračovat i v…

Problémy British Airways nekončí. Aerolinky rušily i lety Londýn-Praha

Problémy British Airways nekončí. Aerolinky rušily i…

Britské aerolinky se v sobotu potýkaly s výpadkem počítačových systémů. Cestující, kteří se chystali využít…

 

iSport.cz

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová, když osušila slzy

Pořád to ve mně je, jásala po vítězství Kvitová,…

PŘÍMO Z PAŘÍŽE | Mezi novináře přišla v tričku se stejným nápisem, jako měli její nejbližší na tribuně. Kuráž,…

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v češtině, pak šli mistři do klubu

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v…

Po osmi letech ligový titul? To se musí řádně oslavit! Fotbalisté Slavie a jejich fanoušci to názorně ukázali.…

 

Reflex.cz

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…