Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brabus ve Frankfurtu 2007

Roman Daněk
Diskuze (1)
Brabus v roce 1977 založil Bodo Buschmann a za třicet let vytvořil ze své společnosti jednu z největších firem specializujících se na úpravy automobilů, která to dotáhla tak daleko, že má v současnosti statut samostatného výrobce automobilů.

K tradici společnosti Brabus patří výroba těch nejrychlejších čtyřdveřových automobilů. Prvním z nich byl v roce 1984 Mercedes-Benz 190, který měl pod kapotou uložen osmiválec. Po tomto extrémním sedanu následoval v roce 1996 Brabus E V12, který stanovil světový rekord pro sedany schválené do běžného silničního provozu a v Guinessově knize rekordů měl zapsánu rychlost 330 km/h. V současnosti Brabus drží tento rekord s modelem Rocket, který je založen na modelu CLS a dosáhl rychlosti 365,7 km/h.

Dalo se očekávat, že si Brabus k 30. výročí založení firmy připravil pro své zákazníky a příznivce zajímavý dárek: ze sedanu třídy C udělal super středu Brabus Bullit s výkonem 730 k. Na domácí výstavě také nechybí kit např. pro čtyřdveřové kupé CLS 63 AMG nebo vlajkovou loď CL 600. Jako protipól k těmto třem hyper-sedanům je maličký Brabus Ultimate 112 se základy ve vozítku Smart.

Brabus Bullit

Pod kapotu vozu pojmenovaného Bullit se nastěhoval dvanáctiválec do V o objemu 6233 cm³ přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Tato pohonná jednotka poskytuje výkon 537 kW (730 k) při 5100 ot./min a točivý moment 1320 Nm při 2100 ot./min, který je, ale elektronicky omezen na 1100 Nm. Tyto hodnoty se přenášejí na kola zadní nápravy prostřednictvím pětistupňového automatu a Bullit je vybaven samosvorným diferenciálem se čtyřicetiprocentní svorností.

Ve své tiskové zprávě Brabus zveřejnil, že Bullit umí akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,9 s, z 0 km/h na 200 km/h za 10,49 s a třístovku spolkne za 24,5 s. Ohledně údaje o maximální rychlosti je uvedeno, že je vyšší než 360 km/h. Posíleny byly i brzdy, kotouče mají vpředu průměr 380 mm a vzadu 360 mm. Do brzdových kotoučů se vpředu zakusují dvanáctipístkové třmeny a vzadu šestipístkové třmeny.

Nechybí ani nová 19palcová kola, účelný karosářská kit a nové odpružení vozu. Brabus Bullit rozhodně není levnou hračkou a jeho cena začíná na 348.000 Euro (zhruba 9.675.000,-Kč).

Brabus B63 S

Tuner si ale vzal do parády motor z produkce jiného “firemního specialisty“, společnosti AMG. Brabus posílil osmiválec 6,2 AMG z 378 kW na 404 kW (550 koní) a nejvyšší točivý moment se zvedl z 630 Nm na 650 Nm. Upravené čtyřdveřové kupé CLS díky těmto parametrům zrychlí na stokilometrovou rychlost za 4,3 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 330 km/hod.

Jako další doplňky pro vozy vybavené tímto skvostným osmiválcem doporučuje Brabus nový diferenciál a snížení světlé výšky podvozku o dalších 20 mm díky novému tužšímu odpružení a samozřejmě silnější brzdovou soustavu (stejnou jako u modelu Bullit). Uvedené posílení a úpravy jsou k dispozici pro všechny modely osazené motorem 63 AMG V8.

Brabus SV12 S Biturbo coupe

Brabus uvádí, že přepracované CL600 je v současnosti nejrychlejším a nejvýkonnějším „čtyřmístným kupé“. Pod kapotou je uložen dvanáctiválec dopovaný dvojicí turbodmychadel. Pohonná jednotka je stejná jako u modelu Bullit. Výkon je 537 kW (730 k) při 5100 ot/min a točivý moment je elektronicky omezen na 1100 Nm. Brabus SV12 S Biturbo coupe se může vedle impozantních parametrů motoru pochlubit také pekelnými jízdními výkony. Jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 340 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje z 4,0 s a 200 km/h zdolá za 11,9 s.

Aby se auto udrželo ve vysokých rychlostech na silnici, zašli inženýři Braubusu do aerodynamického tunelu a připravili kompletní sadu spoilerů. Nechybí ani nové brzdy, které mají vpředu průměr 380 mm s dvanáctipístkovými třmeny a vzadu 355 mm s šestipístkovými třmeny. Brabus také přepracoval systém odpružení ABC, kterým je CL standardně vybaveno a kupé se tak přiblížilo k asfaltu o 25 mm. Velké auto potřebuje také velká kola a tak Brabus nabízí rozměry od 18" až po 21 palců. Disky Monoblock IV obouvají pneumatiky o rozměrech 265/30 ZR 21 vpředu a 295/30 ZR 21 vzadu.

Za kompletní Brabus SV12 S Biturbo coupe si úpravce řekne o 178 980 Euro (zhruba 5 050 000 Kč) nebo může být k přestavbě použit vůz, který si přiveze zákazník.

Brabus Ultimate 112

Malý Smart dostal rozšířené přední i zadní blatníky, do nichž se vešla osmnáctipalcová kola, která jsou obuta do pneumatik o rozměru 205/35 R18 vpředu a 235/30 R 18 vzadu. Změny na exteriéru se dotkly také předního a zadního nárazníku. V závislosti na pneumatikách s nízkým profilem byl upraven i podvozek, který je nyní výškově stavitelný a má zaručit sportovní jízdní vlastnosti, ale také dostatek komfortu.

Zadní kola pohání přeplňovaný tříválec, poskytující výkon 82,4 kW (112 k) při 5750 ot./min a točivý moment 150 Nm v rozmezí od 2800 ot./min do 4200 ot./min. S takto výkonnou pohonnou jednotkou dokáže upravený Smart zrychlit z 0 na 60 km/h za 3,9 s, z 0 na 100 km/h za 9,5 s a má elektronicky omezenou maximální rychlost na 170 km/h. Brabus Ultimate 112 není žádným výstavním konceptem a vznikne omezená 112 kusová série. Zájemci o toto rychlé městské vozítko si budou muset připravit 45.900 Euro (zhruba 1.276.000,-Kč).


Roman Daněk
Diskuze (1)